New Zealand · 28 Days · 21 Moments · December 2015

Stacy Diets

Kyra & Stacy roadtripping New Zealand

7 January 2016

We hebben gisteren gedoopt tot deception-day... We reden terug naar Auckland en wilden onderweg even stoppen bij Sheepworld, waar ze weides vol felgekleurde schapen zouden hebben, en vervolgens bij Red Beach, een apart rood strand. Maar er bleek maar een handjevol schapen te zijn, die NIET felgekleurd waren. En het strand bleek helemaal niet rood te zijn. Vervolgens bleek ons hostel in een achterbuurt te liggen en onze privekamer een claustrofobisch hok zonder ramen. Toen ik de boel even lekker aan het afzeiken was kwam er een NL jongen voorbij die er hard om moest lachen. Jesse bleef vervolgens hangen en toen zijn we samen pizza gaan eten op het strand als avondeten. Maar toen hij na 5 min al ondergescheten werd door een vogel, hebben we het maar in onze auto opgegeten ๐Ÿ˜‚ Ondanks al ons gezeik, zijn we natuurlijk gewoon 2 verwende nesten die een geweldige vakantie hebben gehad... Inmiddels zijn we ingecheckt voor de terugvlucht! Tot snel ๐Ÿ˜˜

5 January 2016

Vandaag ons laatste dagtripje gemaakt! We begonnen bij Cape Reinga, het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland. De Tasmaanse zee en Oceaan 'botsen' daar tegen elkaar, wat je ook letterlijk kan zien in de golven. Vervolgens lekker geluncht op een bankje bij de beroemde vuurtoren. Daarna naar de enorme zandduinen van Te Paki geweest, deze waren nog veel hoger en groter dan Farewell Spit, waar we eerder zijn geweest ๐Ÿ˜ฎ We wilden hier gaan sandboarden, maar toen we zagen hoe hoog die duinen waren en hoe ver we dat bord dus mee moesten slepen, dachten we; mehhh laat maar. Het waaide zo hard dat we gezandstraald werden en met een bosje zand op ons hoofd beneden kwamen ๐Ÿ˜’ Daarna nog even gestopt bij het mooie witte Rarawa Beach. Maar ook hier waaide het zo hard dat we verblind en chagrijnig werden, dus daarna maar naar huis gegaan. Al met al hele dag onderweg geweest en weer enorm mooie uitzichten genoten ๐Ÿ˜Š maar wel klaar met die wind en al dat zand nu...

4 January 2016

Vanmorgen werd ik wakker met een hoofd dat voelde als een heet, strak masker. Mijn gezicht is nu een beetje opgeblazen, glanzend rood. Blijkbaar kun je na 3 weken zon nog steeds erg verbranden ๐Ÿ˜“ vandaag dus maar binnen blijven! Op weg naar 'ons huis' zijn we kort gestopt bij Rainbow Falls. Toen we er net stonden begon de zon opeens te schijnen, waardoor kleuren boven het water zichtbaar werden: "kijk een regenboog!" Gevolgd door een: "oh.. Vandaar de naam ๐Ÿ˜…" Na een uur arriveerden we bij onze gratis accomodatie: een soort kruising tussen een hillbilly boerderij / kringloopwinkel / waar-is-wally-zoekplaatje. ร‰รฉn bonte bende troep, overdekt door spinnewebben. Oud en muf, maar wel gezellig. Kyra moest bijna huilen bij het opmaken van het bed in de ouderslaapkamer, dus we slapen nu in de kamer van de jongste dochter, onder onze eigen lakens. In ieder geval hebben we het huis voor onszelf, tot de oudste dochter straks thuiskomt van werk...

3 January 2016

Op onze laatste avond in Auckland hebben we ons kamergenootje met onze auto naar de emergencyroom gebracht, omdat haar huid zo erg verbrand was door de zon dat ze blaren had en zich niet goed voelde. Gelukkig viel het allemaal mee, maar better safe than sorry! Kyra en ik zijn de volgende dag naar het noorden gereden, waar we huilend in bed zijn gekropen na 2 dagen onophoudend harde regen en slechte voorspellingen voor de volgende dag; voor onze bootcruise door de Bay of Islands. Maarrrr gelijk beloond voor onze goede daad 1 jan: vanmorgen opeens een stralende zon, en toen we de tourleiders (een getrouwd stel) vertelden dat alles komende dagen volgeboekt zat, boden ze ons hun huis voor 2 dagen aan! Ze wonen precies waar wij heen moeten en zijn toch niet thuis! Whaha! Dus daar gaan we morgen heen ๐Ÿ˜ Jeej karma!

1 January 2016

Eergister zijn we naar Auckland gereden. Ons hostel heet 'the Attic' en het is idd net zo heet als een zolder in de zomer ๐Ÿ˜“ maar het zit wel MIDDEN in het centrum, tussen de bars en winkels, 2 blokken van de Sky Tower af! Onder ons hostel bleek een fancy foodcourt te zitten, waar we heerlijk hebben gegeten. Maar omdat we het om 6u niet meer hielden van de honger hadden we al een pakje bamisoep gegeten, waardoor we ons fancy food niet op konden ๐Ÿ˜… Dus ik haalde Kyra over gewoon om een doggy bag te gaan vragen, 'heel normaal hier' zei ik (geen idee). Want backpacken is: elk dubbeltje omdraaien en elke maaltijd 2x opeten ๐Ÿ˜‚ Gister naar de haven gegaan om het 'grootse vuurwerkdisplay' van de skytower te zien om middernacht. Die duurde welgeteld 5 minuten, wat een deceptie. Ik wilde een foto maken van de toren omhuld door vuurwerk, maar struikelde over een been, en toen ik me weer omdraaide was het al over ๐Ÿ˜† daarna het nieuwe jaar ingeluid in een bar. Happy new year!

29 December 2015

Vandaag weer mooi weer, dus 's ochtends naar het strand (of nouja het grasveld ernaast vanwege de harde zandvlagen in ons gezicht). Daarna naar Hahei gereden, om de wandeling naar Cathedral Cove te maken. Toen we het kleine plaatsje binnenreden zagen we een grote parkeerplaats, maar wij dachten de andere toeristen slim af te zijn en iets dichterbij een paar straten verderop te parkeren. In de lonely planet stond dat het 45 min lopen was vanaf de parkeerplaats. Maar na 15 min bergopwaarts door dat dorp, stukgaan in de brandende zon, bleek er nรณg een (al volle) parkeerplaats te zijn, vanaf waar de wandeling pas รฉcht begon. Na een helse tocht waarna we onze kleding zowat konden uitwringen van het zweet kwamen we eindelijk beneden bij Cathedral Cove.. Totally worth it ๐Ÿ˜Š Alleen beetje jammer dat we er op de terugweg achterkwamen dat er pendelbussen gingen vanaf die bovenste naar de onderste parkeerplaats ๐Ÿ˜ญ

28 December 2015

Omdat we tot nu toe alles gewoon last minute konden boeken, dachten we dat het zo chill zou blijven.. Guess not. Opeens blijkt รกlles, van tours tot accommodatie, overal compleet volgeboekt te zijn omdat nu 'de piek' is. Toen ik online las dat Hobbiton komende 5 dagen vol was, kon ik wel janken.. Maar via een tip van iemand konden we een dag later dan gepland toch nog voor de tour van 8uur boeken. Het spannendst deze dag was of we het zouden halen. Aangezien we nu van ver moesten komen (we waren al verder gereisd) en de routeplanner opรฉรฉns aangaf dat het 2x zo ver rijden was als we dachten ๐Ÿ˜ฑ Maar om 6u sochtends standaard overal 20km te hard rijden helpt blijkbaar.. we made it! And it was Hobbilicious! Door de tourguide te negeren en stiekem steeds vast door te lopen of achter te blijven, konden we mooi foto's maken zonder andere mensen er op ๐Ÿ˜ s middags bleek ons nieuwe hostel tegenover het strand te liggen, dus hebben we lekker liggen bakken!

26 December 2015

Gister zijn we naar Wai o Tapu, aka Thermal Wonderland, gegaan. Per ongeluk waren we precies op tijd voor de dagelijkse geiser uitbarsting ๐Ÿ˜… daarna door het park gelopen in de verzengende hitte, want รณpeens is het weer hoogzomer en meteen niet te harden heet ๐Ÿ˜“. Kyra demonstreert even wat voor vulkanische luchten er hangen, en je ziet aan haar gezicht dat ze er niet blij mee was. Wรกt een stank van die zwavelwolken! Niet gek als je ziet hoe chemisch dat water eruit ziet.. 's Middags samen met Anna naar een Maori dorp gegaan, waar ook de traditionele wardance, de Haka, werd gedaan voor ons. Daarna mochten we met hen op de foto ๐Ÿ˜Ž ten slotte naar Kerosene creek gereden voor een verfrissende duik.. Dachten we.. Maar dat bosbeekje bleek ook thermaal en dus 42 graden te zijn. Ik kwam er niet verder in dan met 1 voet, hajje. Klaar met al die thermale hitte hier, vandaag gaan we verder!

25 December 2015

1e kerstdag zijn we samen met onze nieuwe Canadees-Asian vriend Viet naar de Waitomo 'gloeiworm' grotten gegaan. Blijkbaar waren wij de enigen die wisten dat het open was, dus het was nog even spannend of we dat niet verkeerd hadden begrepen.. Maar gelukkig niet voor niks 2,5 uur gereden! Het was sรบper vet! De tour duurde maar 45 minuten, maar het deel waarbij je in volledige stilte compleet door het donker duizenden lichtjes in de gewelven aan het plafond zag, was magisch. Helaas mochten we geen fotos maken... Daarna 'genoten' van de gratis hostel BBQ, waarbij we o.a. Anna en Michael hebben ontmoet, een lief meisje en hilarische gast met mega lelijke tattoos ๐Ÿ˜‚ Inmiddels voelde het met al die 'nieuwe vrienden' toch een beetje als kerst ๐Ÿ˜Š
De dag voor kerst zijn we naar Wairekei terraces gegaan; soort natuurlijke geiser die over verschillende terrassen overloopt in wat thermaalbaden. Het warmste bad was zo heet dat we zaten te zweten onder water ๐Ÿ˜… dus daar renden we na 5 minuten uit. Daarna langs 'Huka falls' doorgereden naar Rotorua. Daar zijn we na het eten samen naar The Hungergames gegaan in de bios. De combinatie van die zielige film + kerstavond zonder familie/vriendjes + 3 dagen slecht weer + verbod op eigen drank drinken in hostel, zorgde opeens voor een flinke dip ๐Ÿ˜” Daarom stelde Kyra voor dan maar even heel sneu samen drankje in de auto te doen voordat we naar binnen zouden gaan, en er dan maar het beste van te maken. Wat boven verwachting goed lukte! Dankzij een onverwachtse deelname aan een beerpong wedstrijd van mij, en een handvol nieuwe vrienden waarmee we kerstavond hebben afgesloten met een 3 uur durende kerstborrel in onze auto ๐Ÿ˜‚ Ho ho ho, merry christmas!

23 December 2015

Toen we naar Picton reden, zagen we opeens een mega cruiseship in de kleine haven liggen, waarvan we niet begrepen wat die daar deed. De volgende dag bleek dat onze ferry te zijn ๐Ÿ˜… een 10 verdiepingen tellend bakbeest. 's Avonds eenmaal aangekomen in regenachtig Wellington, konden we wel wat alcohol gebruiken. Dus we hebben hele avond met onze (voor de verandering gezellige) roomies 'Stu' de Ier, 'Cloud' de Kiwi en 'Virginia' het Duitse meisje drankjes gedaan. Ik ben vooral stukgegaan om Kyra, die dacht dat haar Engels met elk drankje beter werd (maar dat zat alleen in haar hoofd) ๐Ÿ˜‚ De volgende dag hebben we 7 uur in de auto naar Taupo gezeten, waarvan de eerste 2 uur file, gevolgd door de (uit pure noodzaak) goorste maaltijd ooit bij de Burger King. Ik heb me zelden zo misleid en vies gevoeld na een slappe hamburger en koude friet, we konden wel janken. Hoogtepunt van de dag is dat ik Mount Doom heb gezien vanuit de auto! Niks om jaloers op te zijn dus vandaag...

21 December 2015

Gister zijn we naar Abel Tasman Park gereden en zijn we maar liefst 30 min het park in gehiked! Dat was alleen maar omdat er geen andere mogelijkheid was om bij een strand te komen waar we konden gaan liggen zonnen... Op de eerste foto zie je het verschil tussen de die-hard backpackers; met tenten op de rug en wandelschoenen aan, en Kyra; met een rugzak vol eten en slippers aan ๐Ÿ˜† De rest vd dag hebben we die bosapen nauwelijks gezien, op ons privรฉstrand. Het tij stijgt hier trouwens in korte tijd super hard, verschil op ons strandje kun je zien tussen fotos 3 en 4 ๐Ÿ˜ฎ Vandaag zijn we via de 'scenic Queen Charlotte Drive' naar Picton gereden. We moesten onze auto Hassan nog op de foto zetten, en uitgerekend toen Kyra hiervoor op de motorkap ging liggen reden er natuurlijk 3 toeterende auto's voorbij (op de rest vd dag verlaten weg)! Onderweg hebben we nog even geshopt: vorige week nog thermokleding.. Vandaag een zonnebril en hemdje ๐Ÿ˜‚ En dat was nodig; 30 graden vandaag!

19 December 2015

Vandaag hebben we een dagtour naar Abel Tasman park gedaan. 's ochtends eerst kajakken naar Split Apple Rock. Dat begon relaxt: lekker weertje, kalm water, mooi uitzicht.. Maar na een picknick op een verlaten strandje was de zee opeens ruw! Kyra en ik waren blij dat we toch hadden afgezien van een volle dagtrip met kajaks... Het leek wel of de wind ons steeds verder vd kust blies en toen er plots ook golfjes water in ons bootje sloegen, kon ik alleen nog maar denken aan de guides instructies vooraf over 'what to do when you tip over' ๐Ÿ˜ฑ mijn armen stonden in vuur en vlam van de plotselinge actie die ze niet gewend zijn.. Toen we 's middags met een boot in een andere baai gedropt werden voor 'great walks', zijn wij dus mooi op het strand gaan slapen. Tot we wakker werden omdat we gezandstraald werden, en van het water dat steeds harder dichterbij kwam (blijkbaar een na hoogste tijde verschil ter wereld) ๐Ÿ˜‘ Lekker dagje dus, maar die '4 seasons in 1 day' blijven wennen ๐Ÿ˜‰

18 December 2015

Jaaaaa รฉindelijk schijnt de zon! En we lopen gelijk te zweten in onze shorts & hemdjes... We zijn vandaag naar de grootste zandbank van NZ gegaan:"farewell spit". Na een flink stuk lopen langs een lelijke kustlijn wilden we al bijna omdraaien omdat we niks aparts zagen, maar toen we 1 duin opklommen stonden we opeens in een รฉnorme zandbak! En we waren helemaal alleen ๐Ÿ˜€ Daarna zijn we verder op avontuur gegaan: eerst over een 6km lange gravel road gecrost, toen 30 min lang met schapen bedekte heuvels beklommen, door een mini jungle gelopen, hoge duinen doorkruist... Om erachter te komen dat hetgeen wat we zochten (elephant rock) aan de andere kust van dit land blijkt te staan ๐Ÿ˜‚ Maar ach, dit strand was ook heel mooi (en verlaten)! Zo'n dagtrip met zoveel verschillende landschappen achter elkaar voelt als een mini wereldreis op zich ๐Ÿ˜Š

17 December 2015

Vandaag sprintje getrokken naar het noorden van Zuidereiland: Motueka. Onderweg nog even gestopt bij Lake Rotoiti voor de befaamde 'steigerfoto's' ๐Ÿ˜Œ En warempel: de zon schijnt hier bij ons hostel! We hebben al gelijk 3 kamergenoten ontmoet; smerige hippies die drie dagen te voet met backpack en tent door Abel Tasman getrokken hebben zonder zich te wassen. We hebben gelijk onze backpacks op de kamer versleept omdat kyra bang was dat zij zandvlooien hebben meegenomen ๐Ÿ˜† Toen we zeiden dat wij een kayak/watertaxi dagtour geboekt hebben, vroegen ze of we niet gingen hiken? Wij; nee we zijn niet echt wandelaars. Zij; wat doen jullie dan in dit land? ๐Ÿ˜… Tot nu toe zien we alles prima vanuit onze autoraampjes hoor ๐Ÿ˜‚ Het is inmiddels 4 uur later en ze hebben zich nog steeds niet omgekleed uit hun indianenwapper-broeken... Verder zijn ze wel heel aardig hoor.

16 December 2015

Helaas werd onze Heli Hike vanmorgen geannuleerd vanwege het weer, net zoals de afgelopen 5 dagen blijkbaar ๐Ÿ˜ฉ We wilden niet het risico nemen dat het morgen weer niet door zou gaan, en voor niks nog een dag langer in dat troosteloze gat blijven. Dus we zijn doorgereden tot we onze daglimiet bereikt hadden: toen we rugpijn kregen en chagrijnig werden (grens ligt rond de 6,5 uur dus). Onderweg zijn we langs de apart ogende 'pancake rocks' gekomen. Daarna kort gestopt bij een zeeleeuwen kolonie, waar ook baby seals waren (bijna niet van de rotsen waar ze op liggen te onderscheiden)! Maar we trokken de immense stank van die beesten niet zo lang... Gelukkig schijnt het zonnetje hier in Westport, even bijkomen en morgen weer door!

15 December 2015

Om jullie dag vandaag zuur te beginnen, hierbij weer wat jaloersmakende foto's ๐Ÿ’๐ŸปVanmorgen zijn we gaan hanggliden vanaf Coronet Peak (eerste foto)! OMG wat vet, voelde me net een vogel! Je moest samen met de instructeur een steile berg afrennen terwijl hij riep 'run, keep running, keep running', tot je opeens geen grond meer voelde en de running man in the sky deed ๐Ÿ˜†Na 10 minuten over een valei zweven, landden we na wat trucjes in de lucht met een snoekduik (aaah!) op de grond. Daarna zijn we via Lake Wanaka & Haast Pass doorgereden naar Franz Josef, waar we vannacht slapen. Onderweg alleen maar geweldige meren en bergen gezien, maar het weer sloeg helaas van zonnig om in herfstachtige regen hier. Hopelijk gaat onze tour hier morgen door!

14 December 2015

Dankzij onze jetlag vannacht 2 heerlijke uren kunnen slapen ๐Ÿ˜“ Dus om 5 uur maar opgestaan om een picknick te bereiden waar onze Asian family trots op zou zijn! Ons slaapgebrek icm koud, nat weer, een 4 uur durende busreis (enkele reis!), en een even lang durende monoloog gehouden door de buschauffeur.. Zorgden voor twee zure gezichtjes op de boottocht door Milford Sound. Wat een deceptie.. Tijdens een busstop rukte de chauffeur onze camera uit onze hand en mรณesten we tegelijk springen. Uiteindelijk resulteerde dat na 30 pogingen en haar kreet "get your shit together girls!" in dit pareltje, waarop ik spring en Kyra me uitlacht ๐Ÿ˜… Eind van de dag snel een thermoshirt en vest gekocht voor morgen! Nieuwe ronde nieuwe kansen...

13 December 2015

Vannacht onze vliegveld-wodka aangebroken en Queenstown onveilig gemaakt! Na een half uur in de rij voor de eerste kroeg werden we geweigerd omdat we geen ID bij hadden! Dus met de taxi op neer om paspoorten op te halen en daarna poging 2, wat uiteindelijk een hilarische avond werd ๐Ÿ˜† Maar daarvoor moest Kyra vandaag helaas de prijs betalen.. Heeft tot 4u ziek in bed gelegen. Daarna ging het dankzij het wondermiddel Cola wel weer en zijn we met de Gondola de berg op gegaan; Wat. Een. Uitzichten!! Heeft onze hele dag weer goed gemaakt :D

12 December 2015

Gister hebben we onze huurauto Hassan (vernoemd naar nummerbord) opgehaald. Verder was er in Christchurch weinig te beleven dus vanmorgen vroeg op en door naar Queenstown! Een 6 uur lange 'scenic drive' met wat wel 10 verschillende berglandschappen leken, helder blauwe meren en รณveral paarse Lupin bloemen ๐Ÿ˜ Nu even bijkomen in ons hostel, vanavond stadje verkennen!

10 December 2015

Na 12 uur vliegen & 0 uur slaap zijn we aangekomen in Singapore. De combinatie van plotselinge extreme hitte, slaapgebrek en misselijkheid deed me geen goed.. Maar de fenomenale aangezichten van deze stad leverden een tijdelijke Lourdes genezing op! Via de Esplanade rondom Marina Bay, zijn we via de Helix bridge (met DNA structuur) naar het beroemde Marina Bay Sands hotel gelopen. Alles is enorm, ziet er luxe en imposant uit. Je loopt overal van het ene luxe winkelcentrum naar de ander, en รกlles buiten en binnen is overal brandschoon (niet gek aangezien overal voor $500 boete voor vervuiling gewaarschuwd wordt). Toen we plots verdwaald, verwilderd en bezweet een luxe restaurant doorliepen op zoek naar een uitgang, werden we nog nรฉt niet ge-ksssst door een ober ๐Ÿ˜… Ten slotte hebben we vluchtend van schaduwplekken onder bomen, naar airco-binnentuinen, in de prachtige Gardens by the Bay vertoefd. Nu weer wachten op onze volgende vlucht naar Christchurch...