Hungary · 9 Days · 75 Moments · September 2015

Rok Nemec

Rok's voyage in Sweden

12 September 2015

To je to. Kratko a sladko. Epilog? Precudovita pokrajina, prijazni in ustrezljivi ljudje, lepa mesta,....a vse je drago, a vredno denarja. Priporocava;)
Sprehod po mestu Gothenburg
Najin hotel oz. hostel danes. Cisto soliden ;)
Muzej Volva. Veliko za videti, tudi konceptne avtomobile, ki nikoli niso zapeljali na ceste.
Na poti iz Mossa proti Gothenburgu, kjer sva ob avtocesti opazila tudi dva losa, a bila zal prepozna, da bi ju slikala.
Bljiznjica iz Hortna do Mossa, od kjer nadaljujeva dalje proti Gothenburgu

11 September 2015

Prihod in "budnica" v mestu Horten, kjer bova tudi prespala
Domovanje losov in jelenov. Zal ali pa na steco nisva stecela nobenega :)
Cerkev Uvdal
Opazite na teh dveh slikah kaj nenavadnega? Morda to, da imajo vse hise travnato streho?:) izgleda super, saj se zlijejo z naravo.
Naj te nosi voda :)
Ledenik v daljavi...brrrr
Pokrajina Vøringsfoss je nekaj posebnega, kog da bi prisel na drug planet...kljub temu, da ni veliko zelenja je cudovita
Nepozaben postanek na vrhu fjorda Eidfjord...pogled navzdol vzame sapo
Sej ne, da sicer takole pobiram smeti, ampak tale zamasek mi je pa padel v oci - Cockta na Norveskem-kulll;)
Se nekaj fotk iz voznje. Fotkati s telefonom v roki, medtem ko vozis, je kar izziv...definitivno odsvetujem :)
Pot po cesti z oznako 7 je bila polna tunelov. Dva od njih sta imela nekje v sredini tunela celo krozisce z vecimi odcepi...ludo :)
Øystese-more i plaza :)
Osmi dan sva se poslovila od Bergna in se odpravila nazaj proti Svedski. Pot je potekala ob stevilnih fjordih in precudoviti pokrajini. Med potjo sva sklenila da greva do mesta Horten, ki lezi juzno od Osla in od kjer bova jutri s trajektom preckala ozino in nato dalje proti Ghotenburgu, domovanju Volva ;)

10 September 2015

Planira se za naslednji dan. Obeta se se kaksen fjord :)
Nekaj posebnega je bila tudi voznja na vrh Fløyna, kamor vozi edina zobata zeleznica na Norveskem. Na vrhu je cudovit razgled na Bergen ter okoliske kraje.
Kruzanje s sightseeing ladjo po cudovitib fjordih
Bryggen cez dan

9 September 2015

Bergen oz. predel Bryggen, ki je tudi pod Unescovo zascito
...in pa vecerja ;)
Cas za malico. Privoscila sva si lososa ter jogurt, ki pa to ni bil, ampak krema za torto...hja se zgodi :))
Avtomobilov znamke Tesla je tu ogromno in pogoste so tudi polnilnd postaje za njih.
Pot do Bergna pelje tudi skozi mnogd predore. Najdajsi med njimi meri kar dobrih 24km
Tu se se hise zlijejo s pokrajino...
Vse blizje Bergnu so se priceli pojavljati vse vecji fijordi
Losov razen v ZOOju se nisva videla. Je pa ob cesti precej tabel z opozorilom "Pazi los" no, in seveda ne gre, da se pred eno od teh tabel nebi slikala :))
Pot proti Bergnu je zares slikovita. Prvi del je se zelo podoben pokrajini v Sloveniji, nato pa je vedno vec fijordov
Med potjo je bilo potrbno skociti na pumpo, kjer sva za liter bencina odstela cca. 1,6€
6. Dan sva iz Lillehammerja nadaljevala do Bergna in to po 600 km vijugasti cesti, z max hitrostjo 80km/h:) cesta in predvsem pokrajina sta fantasticni...

8 September 2015

Kjer je nekoc gorel olimpijski ogenj...
Leta 2016 gostijo OI za mlade in ze sedaj je marsikaj postorjenega za ta event.
Obiski Lillehammerja, majhnega mesta, kjer so leta 1994 potekale zimske OI. Do skakalnice, ki sicer ni tako velika kot v Planici, sva se podala pes ;)
Malxe vecja "luza" :)
Seveda so se kmalu zacela ob poti pojavljati tudi manjsa in vecja jezera ter ob njih pocivalisca ter manjsi kamp placi.
Iz Osla sva pot nadaljevala po vjugasti, a slikoviti cesti proti Lillehammerju. Zanimivo je, da imajo ogromno zitnih polj in da sele sedaj zanjejo. Ponekod je se celo zelena.
Tale zadevsna naj bi bila njihova tipicna jed-kanel bullar...njom njom:)
Zadnji ogled, ki sva ga naredila na obrobju Osla je bil obisk muzeja vikinskih ladij. Razstavljeni sta dve, vec kot 20m dolgi, in odlicno ohranjeni ladji. Poleg niju pa so v muzeji predstavljeni se preostali predmeti vikingov ter njihovo zivljenje in osvajalski pohodi. Muzej ni velik, a je precej zanimiv.
5. dan sva pricela z obiskom ene od najbolj obiskanih znamenitosti v Oslu - Vigeland statue park, kjer je vec kot 200 zanimivoh kipov, ki predstavljajo zivljenje ter odnose v druzini. Park je precej velik in splaca se ga presetat.
Takole pa izgleda avla najinega hostela - Anker hostel. Za enkrat vse super - prijazen in ustrezljiv receptor, cistoca na visku in lepo urejena soba. P.s. V levem kotu sedita dva iz nase bivse drzave in pljuvata cez sistem in vse poprek...klasika :)

7 September 2015

Spet pred muzejem Alfreda Nobel oz. "njegovih" nagrajencev za mir, s tem da tokrat na Norveskem :)
Z mestno hiso se v Oslu res nimajo za hvalit :)
Kraljeva palaca je s svojo promenado, ki vodi iz centra mesta res velicsstna...
Parlament v Oslu...nic special
Prvi sightseeing v Oslu je bil ogled opere, ki je res nekaj posebnega...
Obvezi check, ki ga je bilo potrebno opraviti je bil pregled cen banan:)) ce prav razumem je tu ena skoraj 2€ ??...no upam, da sem narobe razbral:)
Parklac je bil v Oslu prvi izziv s katerim sva se spopadla, pa ne zaradi placa, ampak cen seveda:) ena ura 6€, khmm:) no na koncu sva nasla "P", ki bo do devete zjutraj zadtonj, potem pa nove borbe :))
Pot proti Norveski in po sami Norveski je bila podobna kot bi se vozili po Sloveniji, med gozdovi - vsa zelena, polna iglavcev in z razliko od Slovenije polna jezer...skratka cudovita :)
....in dobila sva Toyoto Avensis, ki je seveda precej vecja, bolj udobna in vse d best, kot pa fico:) rent a car je za enkrat edina stvar za katero lahko recem, da je bila poceni, no, vsaj za zdaj :))...za 6 dni sva namrec placala 105€...good deal ;)
Cetrti dan sva se zgodaj zjutraj odpravila na centralno postajo od kjer sva se z lokalnim vlakom, ki je boljsi kot pri nas ICS, peljala do Arlanda airport, kjer naj bi naju cakal fiat 500...

6 September 2015

Obisk zivalskega vrta Skansen na otoku Djurgarden. Super zadeva, kjer lahko poleg zivali opazujes tudi kako so se vcasih prezivljali ter izvajali razna opravila-kuhanje, peka kruha, tisk casopisa,...verjetno je se lepse v lepem vremenu...brrrr
Zanimiva voznja z res starim, a se delijocim tramvajem;)
Nordica muzeet - najvecji muzej razno raznih obicajev svedov v tej drzavi.
Obisk Vasamuseet je nekaj posebnega, seveda ravno zaradi odlicno ohranjene, 68m dolge ladje, ki je bila svoj cas ena najvecjih na svetu. Splavljena je bila leta 1628, njen namen pa je bil ustrahovati sovraznike, predvsem Poljake. Zaradi slabe konstrukcije-slo je namrec za prvo dvo nadstropno ladjo, se je se na dan splavitve utopila. Po dobrih 300 letih so jo potegnili iz morja in jo restavrirali, pri cemer so uporabili skoraj 95% originalnih delov.
Kljub dezevnemu vremenu ima mesto svoj pravi skandinavski sarm;)
Najin hostel v Stockholmu ni ne vem kaj, a ima vse kar rabiva:)

5 September 2015

Obiskala sva Muzej Alfreda Nobla, kjer so predstavljeni vsi nobelovi nagrajenci ter njihovi dosezki.
Sprehod po starem delu mesta, kjer je tudi, vsaj na vzven, nic kaj posebna kraljeva palaca.
Ogledala sva si muzej svedske zgodovine, ki je bil precej zanimiv, se posebej tisti del, ki je bil posvecen Vikingom.
Na ulicah Stockholma ne manjka dragih avtomobilov. Njihov avtopark v povprecju morda ni primerljiv z nemskim, ampak imajo zelo veliko dragih sportnih avtombobilov.
Dobri dve urci sva prezivela na vodi, na ladjici in turni voznji, ki se je imenovala "Under the bridges of Stockholm". Peljala sva se mimo mnogih otockov, med drugim tudi otoka Galman Stan, kjer je staro medtno jedro s kraljevo palaco.
Odlicen kapucino, ki na koncu zaradi cene malce zagreni - 4,5€ je pac mal preveliko
Brez selfija pac ne gre:) black mambi v Stockholmu, predelu Blasie Holmen
Stockholm ima zelo dobro razvit potniski promet, ki omogoca hitro premikanje po mestu in okolici. Priporocam dnevno/2/3dnevno karto, ki v zmerni ceni zajema celoten public transport

4 September 2015

Ker sva bila neznosno lacna sva si v Pizzahutu privoscila dve klasicni pici za "samo" 30€:/ danes pa sva ze zalozena s hrano iz Lidla in drugih trgovin, ker se lahko kupijo potrebscine dokaj ugodno.
Prvi sok- ena banana 1€ in to ne glede na velikost :/
Po uri in pol letenja ponovno na trdnih tkeh :)
Pa se je zacelo - ogromno otockov, vode in gozov...juhuu :)
Te pa pujva ;) mal je sunac nagaju, a kakor kaze ga bova v skandinaviji se kako pogresala:/ No, bomo vidl :)
Tole je najin plan - da v 9 dneh prevoziva od Stockholma, Osla, Bergna ter nazaj do Gothenburga, skupaj nekaj cez 2.000km. Let the journy begin ;)
Ekmames mares cekajos na madzaris arporte:)