China · 33 Days · 73 Moments · January 2015

Robyn van Bosstraten

Lisa, Rachel and Robyn in Indonesia!

3 February 2015

Dat was het dan.. Lisa gaat vrolijk verder met instagramfilters en reisfoto's van haar eigen reis door Azië op haar eigen pagina. En Rachel en Robyn zijn alweer terug in het koude kikkerlandje:(

2 February 2015

En dan hebben we ineens een Chinees visum en gaan we geheel onvoorbereid Guangzhou in. Help, hoe overleven we dit zonder Lisa?! Gelukkig hebben we wel een kaart. In het Chinees.
Al onze kilo's zijn ingecheckt en zelfs met ons verlopen visum kantor imigrasi overleefd. Het is bijna tijd om te gaan..

1 February 2015

Ons allerlaatste diner in Jakarta bestond uit streetfood bij Blok M!
Nog eventjes een uitstapje naar de botanische tuinen van Bogor op onze laatste dag..
Op pad met onze Indonesische ov chipkaart!

31 January 2015

... Naar de Grand Indonesia Mall
Van het 'kleine' Taman Mini ...

30 January 2015

#flashbackfriday Hier een paar zeldzame beelden van onze trekking en overnachting in de Sumatraanse jungle!
Met een kaartspel maak je overal vrienden, nu op naar onze laatste bestemming: metropool Jakarta!

28 January 2015

Naar Simanindo afgereisd om in een Huta Bolon te kijken naar een prive voorstelling van een traditionele Batak dans (op de foto ontvangen Lisa en Rachel ulos van de ceremoniemeester en dansen ze een gezamenlijke dans)
Semi kroketten gegeten! Sowieso veel Nederlands eten gevonden op Samosir punt

27 January 2015

Met de scooter Samosir verkennen, het eiland van de Batakkers!
Gisteravond aangekomen op ons zolderkamertje in Tuktuk, aan het mistige danau Toba.

26 January 2015

Met de bus wonder boven wonder in Parapat aangekomen, om met dit houten bootje (hopelijk) in het donker Lake Toba over te steken!
Zijn we weer: Hospital Columbia Asia! Genieten van het ziekenhuisvoedsel en het feit dat je de wc weer gewoon kan doortrekken;) Inentingen 3/5🐒
We laten Bukit Lawang weer achter ons, super tijd gehad hier! Terima kasih Silo en Elly!

25 January 2015

Lisa, Melisa (aka Robyn) & Gita (aka Rachel) ❤️ Junia Guesthouse! Incl de kookkunsten van Harry, Seven Diamonds (en de opdrachten die de verliezers moesten doen), de rabbieskatten en baby Ibram!

22 January 2015

Eergister aangekomen in Bukit Lawang. Daarna helaas geen foto's meer op Journi kunnen zetten want we zijn er twee dagen tussenuit geweest voor een trektocht door de jungle. Hier herleefden we Tarzan en sliepen tussen de sumatraanse tijgers en orang oetans!
Touchdown Sumatra! Eerst even urenlang sightseeing in het enorme ziekenhuis van Medan, gelukkig werd Rachel geholpen door de master in tropische medicijnen! #2/5 🐒
Via de achteringang naar de transit area van Bandung airport, om in een rondje langs de douane (incl flesjes water, zonder paspoort te laten zien etc) weer direct in hetzelfde vliegtuig te stappen
Nog even 'gewoon' voedsel in de bewoonde wereld en dan zeggen we sampai jumpa Bali👋

21 January 2015

Vervoerloos vast in de Uluwatu tempel, waar we onze apenangst proberen te overwinnen.. Gelukkig zijn we niet ongesteld, want dan hadden we buiten moeten blijven staan

20 January 2015

Brakke ontbijtjes in het restaurant van ons stijlvolle hostel (Monokrom / Monostel)

19 January 2015

Na ons apenavontuur wachten we nu in een superfancy expat clinic op prikken en het antiserum voor onze hondsdolle Rachel🐒😘

18 January 2015

Flexibele vingers, prachtige kostuums en grote ogen bewonderd bij "The Legong of Mahabrata Epic" in de Palace Court Yard van Ubud.
🙈🙉🙊 Monkey Forest!

17 January 2015

Fancy dinner! (en Lisa eet natuurlijk gewoon pizza)
Aangekomen in apenstad Ubud, waar we slapen in het kleurrijke Happy Mango Tree hostel onder de (geschilderde) sterrenhemel
Van het drukke nachtleven van Gili T weer reizend door de rustige heuvels van Bali. Even pauzeren in een iets te chique restaurant en dan door naar Ubud.

16 January 2015

Al snorkelend en met de boot de andere Gili eilanden ontdekken met als afsluiter een relaxte lunch op Gili Air!
Goedkope drankjes, Beerpong en Australiërs die alleen maar smirnoff drinken, so far so good op Gili T!

14 January 2015

Het is alsof we in een mooie droom zijn beland: witte stranden en palmbomen op Gili Trawangan.
Zojuist de aanval van een slang overleefd dankzij de gillende vrouwen en dappere mannen die de slang met stokken en stenen te lijf gingen

13 January 2015

Aangekomen in het kleine vissersdorpje Amed, zwarte stranden gezien, eindelijk iets gemerkt van het regenseizoen en morgen weer vroeg de boot naar onze volgende bestemming...

12 January 2015

Trekking naar de Sekumpul watervallen om daar een duik te nemen en van de natuur (en van de producten die daarvan worden gemaakt door de lokale bevolking) te genieten
Aangekomen bij onze bungalow (2 slaapkamers, 2 badkamers, 1 woonkamer en keuken) in dolfijnendorp Lovina, waar we ons klaarmaken voor een trektocht door de jungle, de zieke Rachel verzorgen en misschien ook maar eens een keertje de was doen..

11 January 2015

Met de boot naar Menjangan Island om door het rif en tussen de vissen te snorkelen!

10 January 2015

Vandaag de eerste stranden van Bali gecheckt in Pemuteran en langs geweest bij de Turtle Hatchery waar babyschilpadjes gered worden!
BALI!

9 January 2015

Met de boot van Banyuwangi naarrrrr...
Met de bus van Probolinggo naarrrrr...
Vannacht stond om 3 uur de wekker voor een zware klim naar de top van de Bromo Vulkaan, even bikkelen maar we made it to the top!

8 January 2015

Na een nacht en een dag lang reizen bereiken wij de middle of nowhere op meters hoogte, komen we aan bij een hotel met prachtig uitzicht op de vulkaan, Louis Vuitton dekbedden en de cd van insync op repeat in het restaurant;)

7 January 2015

Op onze laatste dag in Jogja kregen we familiebezoek van de lieve Kaslimins (achterneven en nichten van Robyn)
Naast de wereldberoemde tempel staat Yogyakarta ook bekend om een andere attractie, die vooral heel erg in de smaak valt bij de Javaanse scholieren...
Om vijf uur s'ochtends op voor een tripje naar de bekende tempel van Borobudur!

6 January 2015

En dan is het eindelijk zo ver: onze eerste paraglide!
Met de motorskooter steeds dichter naar onze 'leap of faith'

5 January 2015

Uit eten bij Kedai Kebun!
Bij de Plaosan tempels zijn we zelf ook een attractie;) "Can we please take a picture with you?"
Touristen met onze Yogyaanse gidsen in het PRACHTIGE Prambanan
In de ochtend rondgeleid in Yogyakarta door James en Lupa!

4 January 2015

"Agnes Monica, sudah lama sekali.."
Tijdens onze 8 uur durende treinreis van Bandung naar Yogyakarta hebben we genoten van de prachtige landschappen van Java!
Even kijken hoe lang onze tere ruggetjes de zware backpacks aankunnen tijdens een wandeltochtje door Bandung!
Genoooten van de minaret om 4:00 's ochtends, maar helaas reizen we toch verder
Vijf sterren hotel geboekt.. "Deze ruime kamer is geschikt voor maximaal vier personen en heeft een zithoek, een klamboe en een televisie. Wifi is beschikbaar in alle kamers, deze service is gratis."

3 January 2015

Ultiem vakantiegevoel: Onderweg naar Bandung even langs de Mcdrive! Big Mac menu voor 2,50 euro, We love Indonesiaaaa!
Met Noel en Anton naar de 4d bios! "Only in Indonesia'"
Nederlandse & Indonesische les met Noel
Anton haalde ons gisteren op van het vliegveld in Jakarta en wij logeerden bij zijn super lieve familie! Terima kasih!

2 January 2015

Boven China richting Indonesie! ✈️
Lisa vertrekt met d'r nieuwe friend richting Jakarta en laat ons in China achter.. :(
In het pizzahouse van Mike op Guangzhou Airport genieten van die unieke Kantonese keuken
Selfietime at Guangzhou Aiport!
Creativiteit op het vliegveld! Nog maar 5 uur te gaan...
Knutselfeestje in Guangzhou (China)!
We zijn geland in China! Nu tien uurtjes wachten op onze volgende vlucht.. Tussen de mondkapjes 😷

1 January 2015

China is nog best ver. We hebben vooral heel erg zin in avondeten.. Of ontbijt..?
Piloot lief aangekeken en Robyn en Rachel werden geupgrade naar businessclass! Daar zit ik dan als normale burger....
Robyn nog steeds op standby... Spanneeeend!
Chaos op het vliegveld, dit gaat heeelemaal goed komen;)