Hungary · 3 Days · 24 Moments · September 2016

12 September 2016

Most értünk haza, 35 perces késéssel érkezett a repülőgép Bufapestre. Hullák vagyunk és reggel iskola. Jó éjszakát gyerekek! :)

11 September 2016

Már a tranzitban várakozunk. Megvolt a kötelező shopping is, ami a pénztárcánknak rossz hír, ugyanakkor megint voltak vicces feliratok :)
A hajókázás vicces volt, jó poénjai voltak a tourgide srácnak. Elfáradtunk. Szóval most megyünk enni valamit aztán irány a reptér lassan.
Megnéztük a Trinity College zöld gyepjét és a dekoratív Saint Stephen's parkot (bár ebben a felhős időben nem volt túl fotogén). Hamarosan indul a hajónk.
A Famine múzeumba végül nem volt kedvünk bemenni, de lefotóztuk kívülről (igen, a hajó az). Most egy kávézóban ücsörgünk. Kicsit sétálunk majd a városban 2-ig, akkor indul a sétahajó majd.
Bűnözésekben :P
Imádom ezt a várost! :P
Mindenhol ott vagyunk! <3
Városi séta. Kicsit fúj a szél, nagyon tetszik a sok gyaloghíd. Megyünk jegyet szerezni a sétahajóra.

10 September 2016

Beültünk kajalni a Three Tun Tavernbe, ahol a régi könyveknél csak a beépített - és jelen esetben életmentő - USB-s áramforrás menőbb.
Visszaérve még lerohantuk az ajandékboltot. Ez még csak egy hely volt a sok látnivalóból a környéken, körülöttem láthatjátok mennyi minden van és a masik képen pedig mutatom, hogy mi hol voltunk.
Newgrange hasonló célt szolgált, ugyanakkor a fehér fal, ami kívülről is látszik már csak rekonstrukció. A belső kamrában tilos volt fényképezni, de belül nehány támoszlopot leszámítva minden olyan, mint 5200 éve. Volt demó is, megmutatták hogy nézne ki téli napforduló idején a kamra belül, ahogy beáramlik a napfény. Egyébként lehet kitölteni lottó szelvényt és ha nyersz akkor meghívnak Decemberben átélni az élményt ... feltéve ha nem felhős ... LOL :D
Az első állomás Knowth volt. Ez egy neolitikus temetkezési hely, a becslések szerint a gízai piramisok előtt 500 évvel épült. Egy nagyon cuki néni vezetett minket körbe. Ezután indultunk tovább Newgrange-be.
Brú na Bóinne több ősi temetkezési helyet foglal magába, ezek közül Knowth és Newgrange azok, melyeket meglátogattunk. Először haraptunk valamit a Visitor Centerben, ahol az ingyenes kiállításon sok érdekeset megtudhatunk, többek között azt, hogy a rókát úgy mondják a helyiek, hogy Sionnach. Ez fontos.
Ilyen a kilátás a szobánkból. Gondolkodtunk rajta, hogy diszkréten meggyilkoljuk Mátét az éjjel, hogy a miénk legyen a lakás, álom! Éjszaka az IKEA-val álmodtam. Gyors reggeli, aztán indulunk Brú na Bóinne-be.

9 September 2016

Tengerparti sétával zártuk az estét Dún Laoghaire-ben. Kicsit fújt a szél, de nagyon "fílinges" volt.
Szivárvány! (ráadásul ha jól megnézitek kettő is) ... ja és nekem ez kifejezetten nagy élmény, mert még soha nem voltam a tengerparton. #elsők
Másfél órát autóztunk a szakadó esőben és az araszolós dugóban, de ezért teljesen megérte: tengerpart, kávé és palacsinta!
Amszterdamos esernyővel fotózni az ír tengerpartot egy Kínában gyártott amerikai telefonnal, tiszta multikulti :D
A tradicionális ír konyhaművészet remekeit ízlelgetjük éppen (McDonald's). Ilyet most látok először: leadod a rendelést és látod a kijelzőn ha kész.
A reptéren ilyen vicces plakátok voltak. Annyira szórakoztatóak voltak, hogy csak lépésben tudtunk haladni a kijárat felé :D
Ilyen szépeket lehetett látni a repülőgépről. Gábor fotózott amíg én olvastam a mellettem ülő csajszi pedig a sorsjegyét kaparászta és néha odadugta a telefonját, hogy csináljunk neki pár képet. Nem értem az embereket. Ha először repül és szeretne fotózni akkor válasszon helyet magának előre, ahogy mi tettük. A sorsjegy meg ... well ... the opium of the domestic flight masses. (Gondolom nem hittétek, hogy megúszhatjátok az útinaplómat éles társadalomkritika nélkül?) - A reptérről majd jelentkezünk, de most prioritás valami kaja-helyet keresni, mert éhen halunk :)
Ez lesz a repcsink! :)
Úton a reptérre. Szokás szerint nagyon kevés cuccal utazunk, csak a legszükségesebb dolgokat visszük, minden másra ott az Írországban élő volt szomszédunk :)