Hong Kong S.A.R. · 15 Days · 22 Moments · October 2016

Alexandra Kecskés

Alexandra's voyage in Hong Kong & Vietnam

2 November 2016

Egy utolso csopi kep, mielott elindulunk a repterre. Ez a tegnapi bucsu vacsora alatt keszult Katerinaval es Dianaval. Rajtam az egyetlen tiszta ruham van, Kk egy uj ruhat vett az alkalomra. Este 7kor erkezunk Amsterdamba. Pussz nektek!

31 October 2016

Flying pan-vagyis Repulo fazek. Csak egy percre a hotelemtol talaltam ezt a remek tojasos helyet. Mindenfele reggelit kinalnak....isteni....angol reggeli! Azert a sok inyencseg utan mar hianyzott egy kis europai kaja.

30 October 2016

Visszaertem Hong Kongba. Sokat szamit, hogy nem eloszor jarok itt, nagyon gyorsN bejutottam a repterrol. Este az friss hazas Ng parocskaval kokteloztunk egy teroteraszon es utana a baratikkal ettunk egy tipukus helyi etteremben. Nagy rajongoja lettem a pekingi kacsanak! Kaja utan pedig vagy 4 fajta desszertet hoztak. Volt csokitorta, mert szulinapot unnepeltek. Volt egy tojasfeherjebol keszult felfujt-szeru edesseg es a legfurcsabb: edes bab leves. Volt feher bab es voros bab tej vagy szojatej szeru leben, enyhen edes es nagyon furcsa. Ehhez meg nekem is ido kell, hogy megszokjam!
Meg egy erdekes jelenseg. Talan latjatok a kepen, hogy mindenutt a hatterben nok ulnek a foldon. Ok a hong kongi dadusok. Szinte mindegyik csaladnak van egy dadusa, ugy hivjak 'segito', aki takarit, foz, vigyaz a gyerekre ha van. Ezek altalaban filipinok vagy indonez nok akik itt laknak a csaladoknak. A vasarnap az egyetlen szabadnapjuk es mivel nem akarnak otthon ulni es nincs penzuk etteremre, az utcan ulnek nagy csoportokban. Mindenutt!!!

29 October 2016

Igen, egy ujabb kajas bejegyzes. Saigonban az ausztral barataim bevezettek a vietnami street food (azaz utcai kajak) vilagaba. Ott ettem eloszor banh mit ami egy szendvics, disznohusbol es zoldsegekbol keszul, isteni, friss es ropogos bagettszeru kifliben aruljak. Alulra diszno majkremet kennek es aztan aszpikos hus, fott hus, koreander, ubi es csipos paprika kerul ra. Ezt az arus a lobby fiu ajanlasara probaltam ki, 25 percet kellett gyalogolnom mire megtalaltam, de megerte! Hmmmm!
A kilatos elmenyeimet folytatva, a hely tele volt helyiekkel vagy legalabbis azsiaiakkal es egy 5 tagu orosz csaladdal. Annyira furcsa volt az egesz, a kombinacio, a felepites. Az egesz uj nezett ki mint egy szomoru leelt Jurassic Park, kevesbe veszelyes allatokkal. Igazi kultur sokk igy majdnem az utazasom vegen.
A sok orult helyi kaja utan ma ugy dontottem, hogy europai napot tartok. Reggelire bacont ettem tojassal, edebre milanoit, fekete erdo tortat es jeges kavet. Persze semmi sem olyan mint otthon, de nem nyafogok. Este megint elnezek a kornyezo utcakba es kiprobalok valami ujdonsagot. A pacolt kigyofej nagyon igeretesnek hangzik....
Ma a felvonoval felmentem a hegytetore -ez meg rajta volt a Vung Tau-i to-do listamon. 300,000 dongot fizettem erte amit kicsit sokalltam egy kilatoert de amikor felertem, megdobbenve lattam, hogy a vietnamiak egy egesz vidampark/strand/elmenypark/allatkertet epitettek a hegytetore. Kisvonatok vittek egyik helyrol a masikra. Voltak ozikek, kecskek, szabadon setalo lovak, volt medence, csuszda, maszofal, kabelpalya, paintball, volt hatalmas buddha szobor es barlang kis Jezussal.

28 October 2016

Meg egy kep a mostani hotelemrol. Hiperszupermega luxus!

27 October 2016

Szerencsesem megerkeztem Vung Tauba. A hotelom szuper, a 9. Emeleten van a szobam, hatalmas es gyonyoru a kilatasa. Most elindulok felfedezni a kornyeket.
Uton Vung Tau-ba. Vung Tau egy kevesbe ismert tengerparti varoska. Az utikonyvek szerint egy csiszolatlan gyemant. Hat majd meglatjuk. Mivel a hely nem annyira ismert, interneten nem talaltam infot a buszokrol igy megkerdeztem a hotelem recepciosat. Nekik termeszetesen megvolt a titkos forrasuk. Eliranyitottak egy kis utcaba, ahol egy garazshoz hasonlo betonozott 'irodaban' ultek paran. Mint kiderult ok egy Vung Taura specializalt utazasi iroda es csomagkuldo szolgalat. Reggel 6 es este 11 kozott akarmikor elvisznek. Kicsit gyanus volt, de amikor ma odaertem, valoban ott allt egy kisbusz. 10 perc alatt megtelt emberekkel es spontan elindultunk. Semmi buszmenetrend, foglalas. semmi. Mostmar kivancsi vagyok, hogy csak szerencsem volt ezzel a busszal mert idoben erkeztem vagy tenyleg ilyen gyakran jar? Szoval, rajtam kivul 7 azsiai ul a kisbuszban, ebbol 3-on szajsapka. Felnek, hogy elkapnak vmit. Kozben pedig szol valami romantikus tingli tangli vietnami zene. Irany Vung Tau

26 October 2016

Tegnap este a kirandulas utan 2 ausztral parocskaval logtam, elmentunk inni, helyi street food-ot ettunk, es ejfelig tancoltunk.
Oke, tegnap egy csoportos kirandulas kereteben megvolt a Mekong delta. Ket kis szigetet neztunk meg. A Unikornis szigeten meheszek munkajat csodaltul meg, mezes teat ittunk, kigyot szelidutettunk, csonakaztunk es helyi tropusi gyumolcsoket ettunk. A Teknos szigeten pedig a helyi kokuszfeldolgozokat neztuk meg, kokusztejet ittunk es halat ettunk ebedre. A kajak nagyon furcsak voltak es annyira nem voltak finomak mint amiket Saigonban ettem. Kaja utan megneztuk a krokodilokat es hazahajokaztunk.

25 October 2016

A vietnami kulinaris elmenyeim megerdemelnek egy kulon bejegyzest! Amiota itt vagyok, immar 2 napja, eddig csak helyi finomsagokat ettem. Kezdtem a tavaszi tekerccsel, ami egy rizsbol keszult vekony tesztaba csavart zoldseg es hus vagy szoja kombinacioja. A vietnami verzio disznohussal keszul salata, koreander es mas zoldsegekkel (amiket nem ismerek fel) otvozve. Ezt kovette a kacsa, ami azsiaban altalaban nag neszerusegnek orvend (lasd pekingi kacsa- ezt Hong Kongban probaltuk ki) es vegul tegnap este pho (ejtsd: fő) volt a vacsi. A pho Vietnam talan legkedveltebb etele. Reggelire, ebedre es vacsorara is kepesek ezt enni. Ezt onnan tudom, hogy reggelinel a hotelben van egy pho-s stand a kenyer, vaj, dzsem mellett, valamint ha az utcan setalsz egesz nap pho-t majszolo emberekbe botlasz az ut szelen. A pho isteni finom nudli leves, keszulhet diszno, csirkehussal es mas husokkal. A leveshez amiben mar benne van a teszta es a hus kulon kis talban kapsz friss zoldsegeket, eros paprikat.

23 October 2016

Egy kep a tegnapi fantasztikus eskuvorol!
Elerkezett a nagy nap, Helen es Alfred eskuvoje. Ma a tervek ellenere mellozni fogjuk a turisztikai latvanyossagokat, ehelyett manikuroshoz es kozmetikushoz megyunk Katerinaval. Remeljuk, hogy az itteni kozmetikusoknak van nemi tapasztalatuk europai bortipusokkal es sminkkel es nem fogunk ugy kinezni mint egy tajfoldi tranfesztita.... Foto dokumentacio kesobb kovetkezik!

22 October 2016

A hotelem!
Itt egy par kep az etteremrol.
Igen jol latjatok, az asztalokban akvariumok voltak ahol aranyhalak vigan uszkaltak mig te az uveglaprol leetted a finom falatokat.
12 ora repulout utan szerencsesen megerkeztunk Hong Kongba. A reptertol meg egy oras uttal jutottunk be a belvarosba. Mivel Sergio es Katerina egy masik hotelben szalltak meg, eloszor -csak igy faradtan es nyugosen es izzadtan- egy ettermet kerestunk. Nem kellett sokat keveregnunk es maris lecsapott rank egy helyi nenike es egy hatalmas felhokarcolo hatso bejaratan keresztul egy lifthez tuszkolt. Mivel Hong Kongban alapvetoen keves a hely es helyekre epult, az emberek mindenutt felhokarcolokban laknak es az ettermek is ilyenekben vannak. Ezen a helyen egy 30 emeletes epuletben mindenhol ettermek voltak. Mi a 7. Emeleti etterembe mentunk, hogy megkostoljuk a helyi specialitast, a dim sum-ot.

21 October 2016

Elindulunk, megyunk az oszbe... Ja, nem...nyarba! Yaaaay! Tegnap ugyan toroltek az Amszterdam Hong kong jaratot, de ma mar nyoma sincs a tyfoonnak. A viharjelzest 8-rol 3-ra csokkentettek. Nekem jo lesz! Irany a repter!

18 October 2016

NZ/X, NZ/X, jelentkezz, jelentkezz! Kedves kis csaladom es baratok! Ez az uj app nagyon felhasznalo baratnak mutatkozik eddig ezert ugy dontottem, hogy a hagyomanyos blogspot helyett ezentul itt fogom kozzetenni a legujabb uti elmenyeimet. Remelem nem banjatok, hogy a gyorsabb iras erdekeben mellozom a vesszoket es pontokat. Ez talan eleinte zavaro lesz, talan meg felreerteseket is fog okozni, de az iPhonet sajnos nem a magyar nyelvre terveztek, ugyhogy inkabb kezdjetek ezzel a ponttalan nyelvezettel megbaratkozni. Mai utam Utrechtbe egy nagyreszt lenyegtelen dokumentem miatt tortenik amit egy helyi ugyfelunknel kell megtekintenem. Az utam vonattal gyonyoru mernoki pontossaggal szabott legelok mellett vezet. A ido napos es a kedvem is jo!:) Ez volt a teszt blog. Legkozelebb mar az elottem allo kalandokrol fogok ripoltolni, ugyanis mar csak kettot kell aludni es megkezdodik a nagy Hong Kong es Vietnam kaland!