Netherlands, France · 21 Days · 36 Moments · July 2018

We zien het nog wel zomervakantie 2018

4 August 2018

De enerlaatste dag van de vakantie. Opa en oma komen op bezoek. Gezellig.... Lekker in het zwembad, jaja zelfs opa ging erin. Kopje koffie op het terras. En toen het moment waarop alles anders werd. Het slechte nieuws over oom Aad. Besloten de reis af te breken en naar huis te gaan. Voelde niet goed om te blijven πŸ˜” Vrijdag 3 augustus rond 13.00 uur thuis. Km stand 214496. Totaal 1094 km gereden.

1 August 2018

Knutselen en creatief met touwtjes πŸ€—πŸŒž. We hebben stukje gefietst naar het dorpje, een hele tour, wel 2 km πŸ˜„πŸ˜Ž. Best leuke winkeltjes, helaas de AH nog steeds dicht vanwege verbouwing maar morgen kunnen we er terecht. Ze hebben wel een Eko store, dus daar konden we ook wat spullen halen. Straks lekker zwemmen nog. En Ow ja, Gijs heeft nog een kleine campingtafel gescoord, Tis net z'n vader want die heeft slippers gescoord...

31 July 2018

Inmiddels gearriveerd in Bilthoven. Camping Bos Park. Mooie natuurcamping met van alles wat. Een mooi stekkie uitgezocht.
De zwoele nacht volbracht. Toen we naar bed gingen was de binnen temperatuur 29 graden. Rond 5 uur ging Missy piepen, dus eruit gegaan. Daarna nog tot 8 uur geslapen. Gijs heeft gisteravond zijn vriendje Job nog gevraagd om filmpje te kijken en daarna naar bed, was inmiddels 22.00uur.... Nu vertrokken 10.00 uur, bestemming onbekend.

30 July 2018

Hot hot hot, andere woorden zijn er niet. Gelukkig is er een zwembad waar het goed vertoeven is, maar in de camper is het momenteel 37 graden 😱😱. Geen idee hoe we dat gaan doen vanavond en vannacht....
Gisteren neergestreken in Echt, Limburg. Eerst nog een camping in BelgiΓ« bekeken maar volgens JΓΆrgen was het toch weer een fabriek. De warmte was toen ook bij ons wat doorgeslagen en opeens zonder bord zaten we in Nederland. Toch nog maar een camping geprobeerd. Er zijn zwembaden , glijbanen en leuke speeltuinen. Vanmiddag gaan we weer verder dus de ochtend mogen ze nog even 'los'... vanmiddag wordt het hier 32 graden dus dat komt goed uit πŸ˜†πŸŒž. Vannacht overigens warm en JΓΆrgen nog een nachtelijk avontuurtje...buiten plassen en oog in oog staan met een rat 😱. Tsja daar zijn toiletten voor hΓ¨ πŸ˜„πŸ˜„

29 July 2018

En weer in BelgiΓ« (met regen) β˜”
11.25 uur, we zijn weer en route. Beetje jammer wel .....πŸ˜“

28 July 2018

Uiteindelijk viel het weer nog reuze mee vandaag, wel veel wind maar de zon wad volop aanwezig. Gijs wilde zijn domeintje (de speeltuin ) laten zien en wat hebben we gegeten????? πŸŸπŸŸπŸ‘πŸ˜Š. We hebben de reservering opgezegd dus morgen vertrekken we. Wel een beetje dubbel want het is hier fantastisch vertoeven 😍
Het heeft aardig gespookt vannacht, hoop regen en onweer. Vanmorgen was het 15 graden buiten en bewolkt. Inmiddels is er wel weer een zonnetje met aardig wat wind. JΓΆrgen is even een hoog nodige Powernap aan het doen. De kids zijn aan het spelen op bed.

27 July 2018

De bloedhitte viel gelukkig mee vandaag, was eigenlijk wel gewoon lekker πŸŒžπŸ’¦πŸŒ…. We zijn op de fiets boodschappen gaan doen en daarna lekker in de schaduw vertoeven en nog wat aan het werk. Inmiddels zijn we op tijd alles gaan inpakken want nu is het noodweer losgebarsten hier, onweer, regen en nog meer regen. Nadeel is dat het warm is in de camper en we nu opgesloten zitten met z'n allen. Gelukkig wel een ventilator. Morgen toch maar weer verder kijken misschien richting de Ardennen.

26 July 2018

Het zou vandaag 30 graden worden maar het viel eigenlijk best mee. Lekker chill in de schaduw voor de camper begonnen aan onze creaties. Is verslavend om te doen 😎😊. Er zijn al een aantal armbandjes af en JΓΆrgen heeft 2 mooie kunstwerkjes gemaakt. Dit keer op het strand de andere kant op gelopen. Daar kwamen we bunkers tegen in de duinen en in het zand lag vooral heel veel stukjes glas, dus voorzichtig lopen geblazen. We zitten dus duidelijk aan de goede kant van het strand. JΓΆrgen heeft pannenkoeken gebakken en dat was smullen geblazen. Eigenlijk zijn we het unaniem eens....het is een hele fijne vakantie do far πŸŒžπŸŒ…πŸ’¦πŸ₯–πŸ˜Ž
Vanmorgen samen met Gijs naar het bakker autootje geweest. Zijn claxon is kapot en de mensen van de camping hebben de weg ook gevonden en de rij wordt steeds langer. Gelukkig vinden de Fransen alleen wit stokbrood lekker en is er altijd nog wel wat meergranen stokbrood πŸ₯– over πŸ˜†. Vandaag zou het ook hier 30+ worden, maar voorlopig is het nog goed te doen πŸ‘

25 July 2018

Woensdag (gisteren) met Gijs in z'n paleis geweest en z'n boot, ZoΓ« heeft het ontdekt en sindsdien zijn ze daar elke dag aan het spelen πŸ€—πŸ•ŒπŸ‘‘πŸš€πŸš’. In de middag weer op ziek gegaan naar leuke dingen op het strand. Thema dit keer was geweer patronen zoeken. Geen idee hoe oud ze zijn, misschien nog wel uit de 2e WO....
Lange nacht was het. Gijs werd bang wakker van rare geluiden (waren schepen met zo'n ronkend geluid), dus Gijssie kroop bij ons erbij. Dus wakend gedut om te voorkomen dat hij eruit zou vallen. En juist nu besloot hij lekker uit te slapen tot 8.45 uur πŸ˜†πŸ˜†. Vanmorgen in d'r prullenbak een mooi slak gevonden, Harry is nu officieel een lid van de familie πŸ˜„πŸŒπŸŒ

24 July 2018

De opbrengst van het drijfhout zoeken πŸ˜„πŸ˜±πŸ˜†. Het weer was eigenlijk heerlijk, beetje bewolking en niet te warm 23 graden. In Nederland is het 30+ dus we zitten hier prima. Inmiddels ook weer op onze oude stekkie, blijft toch wel het fijnste plekje.
Vannacht was het nog wel warm maar met de deur open hebben we de te temperatuur in de camper naar 18 graden gekregen. Gijssie speelt lekker met z'n hele wagenpark en we zijn op de fiets boodschappen gaan doen, onderweg nog wat mooie plaatjes geschoten. Op het programma staat nog het zwembad, fruit eten en struinen op het strand. Missie van deze dag is stukjes drijfhout zoeken en we gaan plastic rapen van het strand (er ligt genoeg)

23 July 2018

Struinen, struinen en struinen, nog steeds op dezelfde plek. Zo'n 25 graden, beetje zeewind. In de camper is het wel 30 graden dat is wat minder prettig. Verder niet heel veel nieuws πŸ˜‚πŸ€—πŸ’¦πŸŒ…πŸ₯–. En ZoΓ« werkt weer even haar Journi bij en Gijs krijgt nog een voorlees sessie. πŸ‘πŸ˜Ž

22 July 2018

Inmiddels zijn we na heel wat wijzigingen, afwegingen weer beland op de camping waar we stonden. Gelukkig is de mevrouw van de receptie heel geduldig en vriendelijk πŸ˜„πŸ˜«πŸ˜Š. Het vertrek op de andere camping ging niet zo soepeltjes als gedacht. De zandgrond was kennelijk op sommige plekken wat losser dan gedacht waardoor de voorwielen vast kwamen te zitten....oepsie. Ik heb wat Franse mannen gecharterd en na een eerste poging gingen de wielen nΓ³g dieper maar de tweede poging (dit keer naar achter duwend) kwam hij los. Maar goed zo zie je maar dat je helemaal geen duizenden kilometers hoeft te rijden voor wat avonturen πŸ˜‚ πŸ˜‚. Het weer is in ieder geval lekker.

21 July 2018

We zijn weer eens out of the box gegaan, de camping naast waar we eerst stonden zijn we op gegaan, maar deze is alleen voor members van een of andere Franse club. Maar we hadden er al eens gekeken en vinden het vooral heel rustig en weids. Dus toen we er af stonden kwam er al gelijk een vrouw naar ons toe, wel heel vriendelijk maar met de boodschap dat we niet konden blijven. Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen dat we 1 nachtje mogen blijven πŸ€—πŸ‘. We zijn nog lekker naar de zee gelopen en JΓΆrgen heeft zich met klei ingesmeerd πŸ˜„πŸ˜‚πŸŒ…
Mooie wandeling gemaakt door een vogelgebied, wat restanten gezien van de oorlog en bij een grote uitkijktoren uit de oorlog gaan kijken. Beetje stout gedaan, over het hek geklommen, heel indrukwekkend.
We konden weer op weg. Kwamen langs een bakkertje en jaja, we hebben naast stokbrood ook croissants gekocht πŸ˜›πŸ₯–πŸ₯πŸ₯πŸ₯πŸ₯. Inmiddels op een camper rust plaats alles opgepeuzeld en kijken wat de plannen zijn. Eerst maar een stukje wandelen in het natuur reservaat.
Er werd geklaagd dat we geen avonturen beleven, dat het een beetje saai is. Anyway, na het eten toch maar besloten om daar weg te gaan, was allemaal iets te familiar en al die kinderen kwamen steeds langs. Gijs filmpje laten kijken en naar bed. Wij op weg door mooie landschappen en besloten om naar huis te rijden. Halverwege toch de afslag richting Calais weer genomen. Kwamen we langs een camping zie uiteraard afgesloten was, maar er was een weggetje (waar overigens stond dat je er niet in mocht maar iemand besloot om toch maar doe te rijden....😱😫. Op een gegeven moment konden we niet meer verder, keren kon niet daar, achteruit rijden was ook geen optie, dus maar blijven staan daar en gaan slapen. Enige wat het erger kon maken was regen. En die kregen we ook om half 3....om 7 uur wakker en de boel verkend. Ik ben aan de achterkant gaan lopen en een loods was er niets bij. Gelukkig weer veilig op de verharde weg gekomen. We did it, zou Dora zeggen πŸ‘. De kids zijn blijven liggen.

20 July 2018

Na wat gekibbel heeft de meerderheid besloten dat we weg gaan op deze camping en naar Engeland gaan. Het weer is ook omgeslagen en het regent. Bij Calais een ticket kopen maar helaas , Missy heeft niet de juiste vaccinatie. Dus dat feest ging niet door. Wel ergens in de buurt in de camper geluncht. Daarna op zoek naar een verblijfplaats. Onderweg een leuke boerencamping gezien,maar daar aangekomen bleek de camper te groot te zijn en er alleen plek voor tentjes, wel heel jammer. Het werd alweer later dus de eerst volgende camping is het geworden. Foto van het bord volgt nog. We staan op een centrale plek en kennelijk zijn we een attractie op zich want zo'n beetje alle kinderen verzamelen zich bij ons. Een klein meisje van Gijs zijn leeftijd bleef maar plakken aan hem. Zijn erg benieuwd wat de avond gaat brengen, waarschijnlijk niet veel goeds. Ik denk met gierende banden....
Skateboard oefenen. Het weer is wat sombertjes,maar wel lekker eigenlijk eventjes zo tussendoor. Waarschijnlijk vandaag weer wat verder trekken alhoewel het hier prima vertoeven is. Iets beters zal niet te vinden zijn,maar we zien wel....

19 July 2018

Weer een mooie dag vandaag, het begon met een beetje bewolking maar die trok snel weg. Uiteraard weer brood gehaald bij ons rijdende bakkertje. We zijn gaan fietsen en onderweg boodschappen gedaan. Mooie landelijke weggetjes, eigenlijk best een prima omgeving. Nog een naar het zwembad waar het eventjes heel druk was. Gijs heeft zelf wat rondjes gedraaid in het water, misschien wordt het ooit nog een waterrat πŸ˜‚πŸ˜Š. Missy nog even flink op het strand laten rennen en zelf ook nog een beetje struinen. Wat wil je nog meer πŸ€—πŸŒ…πŸŒž.

18 July 2018

Vandaag flink op struintocht geweest op het strand, doel was om touwtjes te vinden. Nou die hebben we gevonden πŸ˜‚πŸ˜„. Echt niet normaal wat een schatten de zee brengt. Onderweg verzonnen dat ZoΓ« armbanden en kettingen gaat maken van de gevonden spullen. Heel leuk. Morgen nog verder struinen denk ik.

17 July 2018

Ja het is rustig met onze reis, weinig avonturen tot nu toe. Beetje in het zwembad,beetje rondstruinen op het strand op zoek naar schatten. Elke ochtend komt er luid toeterend een rondrijdend bakkertje waar we stokbrood halen. Van onze Franse buurman hebben we melk gehad. Voor de rest nog proviand genoeg. Misschien vandaag verder trekken maar aan de ander kant is het hier ook prima vertoeven πŸ€—

16 July 2018

Niet heel veel te melden. We gingen verplaatsen naar een andere plek op de camping maar die plek zat vol met wespen. Dat ging hem niet worden. Na wat andere plekken bekeken te hebben bleek dat onze 'oude' plek toch nog vrij was gekomen. Dus weer terug πŸ˜‚πŸ˜. De krokodil heeft zijn doop gekregen in het zwembad en we zijn nog 2 keer naar de zee geweest. Keertje met eb (kilometer breed strand dan) en met vloed. Nieuwe hobby leuke dingen op het strand zoeken, vooral touwtjes πŸ€—. Het weer is prima, af en toe een wolkje, beetje wind en niet tΓ© warm.

15 July 2018

Memorabele dag vandaag πŸ€—πŸ’¦πŸ’¦πŸŒ…. Gijs heeft voor het eerst gezwommen en zelf los gedreven en later is Missy de zee on gegaan achter een stok aan. Opeens 2 waterratten erbij πŸ˜„. We kunnen nog een nacht op deze plek blijven en morgen naar een andere plek op de camping. Het weer is heerlijk, zonnetje, niet al te warm. Kans dat we wat langer blijven is groot.
Goedemorgen, rustige nacht gehad, met een strak blauwe lucht wakker worden is niet zo erg. Straks aan de pap en kijken of er nog een ander plekje is op deze camping die ons bevalt en anders gaan we weer verder πŸ˜ŠπŸ€— JΓΆrgen heeft in ieder geval al een paar baantjes achter de rug πŸ’¦

14 July 2018

Mooie zonsondergang. Alleen kwam de mevrouw van de camping even langs. Kennelijk is deze plek gereserveerd (we hadden al een vermoeden omdat ze eerder al langs kwam met een camper) morgen dus op zoek naar een nieuwe plek 😁. Zijn we toch weer stout geweest.
We zijn rond 18.30 uur op de Camping Les Oyats in Frankrijk aangekomen, in de buurt van Calais. Vorig jaar hebben we in deze buurt gevliegerd. De receptie was al dicht dus we zijn maar ergens gaan staan op de camping. Morgen maar even kijken bij de receptie. Het is aan het strand en uiteraard zijn we daar na de patatjes nog even gaan kijken 😊.
En we zijn in Frankrijk 17.23 uur
In BelgiΓ« 15.19 uur
We zijn vertrokken 14.09 uur. Na een heerlijke lunch bij opa en oma nog even vlug langs huis de ijsjes (die waren we vergeten) ophalen en het brood. Besloten om naar beneden te rijden. Wikken wegen nog een keer wikken en wegen, uiteindelijk hebben de kinderen gekozen. Gezien het tijdstip van vertrek zullen we niet heel ver komen vandaag, maar dat geeft niet, het is immers vakantie πŸ˜„πŸŒž