New Zealand · 88 Days · 34 Moments · January 2015

Isabella Møllekær

Vietnam, Australien og New Zealand 2015

11 April 2015

De sidste dage har været rigtig gode, ligesom de sidste tre måneder, som har været helt fantastiske❤️ I lørdags stod den på byrundtur og museumsbesøg i Auckland, New Zealands største by 🏤 Om aftnen var alle os 27 piger ude og spise lækker mad sammen. Efterfølgende mødtes vi med drengene og nød turens sidste bytur 🍹🍸🍺 Søndag var der afskedsmiddag. Virkelig en hyggelig middag med hele Vanz15😘 Vi fik super god mad, og fik serveret rigtig meget lækkert kød ved bordet 😋 Mandag blev brugt på, at få spist rester op og skrevet hilsner i alles mindebøger ❤️ Kl 14. gik turen til lufthavnen 😥 Allerede der sagde vi farvel til de første fra gruppen! Alt for trist!! Ved 18 tiden fløj vi mod Dubai, med et stop i Sydney. Efter ca. 20 timer var vi fremme 😴✈️ Nu sidder vi i turens sidste fly, ret sørgmodigt! Men inden længe ser jeg også min elskede familie igen. Ret blandet følelser 😥❤️ Tusinde tak til Vanz15 for mit livs rejse, som har været fyldt med uforglemmelige oplevelser❤️

9 April 2015

Efter Hobbiton i onsdag var vi ude og riverrafte! Jeg var faktisk ret nervøs, med det viste sig at være vildt sjovt! Vi grinte næsten hele vejen 😂 Vi raftede bl.a. ned af et 7m højt vandfald 🚣 Billeder derfra kommer dog først senere 😅 Torsdag stod den så på White Island, en aktiv vulkan ø🌋 Vi blev udstyret med hjelm og gasmaske, og så var vi klar til at udforske øen 💀 Jorden var varm, og nogle steder var der kogende vand/mudderhuller! Derudover stank der af svovl og der var gult over det hele! Smagte noget af det gule svovl, det skulle være godt for immumforsvaret 🙈😋 Mødte søde delfiner på vejen tilbage 🐬 I dag, fredag, er vi ankommet til vores sidste destination Auckland! Her til aften har vi set en Rugby kamp, mellem Blues (hjemmebane holdet) og Brumbies (et australsk hold)! Vi blev udstyret med flag og bannere, og så var vi klar til at heppe på turneringens bundhold, nemlig Blues 🏉💙😅 Blues endte med at vinde på er straffespark- spænding til sidste minut 🙈😜

8 April 2015

Så var vi et smut i Hobbiton! Så hyggelig et sted. Og virkelig et imponerende set up!🌳🌻😍

7 April 2015

Lige lidt flere billeder fra vandreturen igår, bare fordi vi var alt for seje 😂😅 Heldigvis fik vi grønt lys på hele turen 🌋☺️
I dag har vi været et af de mest vilde steder, jeg nogen sinde har set!! Wai-O Tapu Thermal Wonderland 🌋😱 Billederne siger det meste 🙈 Søer i alle farver, huller med boblende vand, geysir, månelandskab og en fæl lugt af rådne æg 😅🌏

6 April 2015

I går ankom vi til National Park (ja det hedder byen😂) efter 5 timer i tog, hvilket var virkelig hyggeligt 🚊 I dag har vi været på trek på en af verdens smukkeste en-dag vandreture - Tongariro Crossing 😅 En 19,4km tur i et aktivt vulkan område, hvor vulkanen Mt Tongariro på 1967m blev besteget 😅🗻 Derudover valgte vi lige, at bestige vulkanen Mt Ngauruhoe på 2287m undervejs. Denne vulkan er også kendt som Mt Doom fra Ringenes Herre 🌋😅 Virkelig vild oplevelse at kravle op gennem lavastene! Total månelandskab 😂 Vejret var desværre ikke med os, så vi gik i en sky det meste af vejen! Vi var ret presset (som man kan se på et af billederne), Men vi holdte humøret højt alligevel 😅💪 Våde af sved indvendigt og våde af regn udvendigt, nåede vi til vejs ende efter 8 timers vandring, og ca. 23km nedlagt til fods 🗻👣 Det sidste billede, er hvor smukt området vi vandrede i er når vejret er godt! Lidt anderledes i forhold til hvad vi oplevede i dag. 😂🌁 Virkelig fed oplevelse!😅

1 April 2015

Så er vi ankommet til Nelson, som er sidste stop på sydøen 🌏 Endelig er vi kommet så langt nord på, at vejret faktisk er varmt. Endelig er shortsene kommet i brug igen ☀️ I dag var vores 2. hele dag her i Nelson, og den er blevet brugt til vands 🌊 Vi har roet kajak langs Abel Tasman National Park, hele formiddagen og eftermiddagen, hvor vi både så sæler og nyd en lækker frokost på en af de mange lækre strande ☀️🌴 Imorgen kommer jeg med sikkerhed til at være øm i kroppen 😂 Men det en god anledning til til at slappe af, og nyde solen inden kolde Danmark kalder😜😍

29 March 2015

Så var vi lige forbi Fox Gletscher! Den har været lukket i et år, så vi kom desværre ikke op og gå på den! Men det var et ret vildt område 🗻😱 Den flytter sig med 1 meter om dagen, så det er en ret aktiv gletscher 😅 Derudover så regner det ca. 300 dage om året, så vi var ret heldige at det ikke regnede 😜☔️ Nu går turen videre til Punakaiki 👌

25 March 2015

Onsdag stod den på bungy jump! 134m ned mod Nevis floden! 😅🌄 Var ret nervøs op til! Men da der blev talt ned fra 3, var det ikke så meget andet at gøre, end at hoppe! 😁 Det var ret vildt at ens krop bare sprang, og så gik der lige 2 sekunder før man fattede hvad man havde gang i 😂 Efter 7-8 sekunder blev man grebet af elastikken! Og så var det hele ovre!🙈 Det var ret fedt, og vil helst sikkert gøre det igen en anden gang, hvis jeg får chancen 😅😜

22 March 2015

Her i Queenstown er der sket en masse siden sidste opdatering! I fredags besteg vi Ben Lomond på 1750m! Det var en 18km vandretur, som tog os omkring 7 timer! Det var det hårdeste jeg nogensinde har prøvet! Men da vi kom på toppen, var udsigten det hele værd 🗻 Søndag var det vores rejseleders 40 års fødselsdag! Det blev fejret med fødselsdagskage og en frisbee-golf turnering i parken 🌳⛳️ Mandag stod det på verden største swing! En kæmpe gynge, med 70m drop, og et 300m langt swing over Nevis floden! Det var vildt sjovt 😅😜 Tirsdag var vi 5 piger som to på en ride tur, ved et område som bliver kaldt Paradise Valley. Det var virkelig smukt og rigtig hyggeligt 🗻 Det bl.a. der Ringenes Herre er optaget!

19 March 2015

Så er vi ankommet til Queenstown, og her er så smukt 😍 På vej hertil havde vi en overnatning ved Lake Tekapo, besteg Mt. John! Desværre lidt overskyet men rigtig flot alligevel 😍 Dagen efter (tirsdag) kørte vi videre til Queenstown, med er stop ved Mt. Cook på vejen, som er New Zealands højeste bjerg 🗻 I onsdag slappede vi, nød smukke Queenstown, og spiste den famøse burger, Ferg Burger 😍 Alt for lækkert 😋 I dag var vejret endnu bedre, sol fra en skyfri himmel ☀️Queenstown var endnu smukkere, især fra 4,6 kilometers højde 😅 I dag stod nemlig på Skydive! Alt for fed en oplevelse, så fedt, og så fantastisk smukt😍 Det kan kun anbefales, verdens fedeste 🗻☀️👌😜

13 March 2015

Så er de 4 første dage i New Zealand gået, og de er blevet tilbragt i Kaikoura 😍 D. 13. var vi på hvalsafari, ret sejt. Vi så to kaskelothvaler, hvilket er den største hval her! Uden for Kaikouras kyst er der 1 km dybt, og det er derfor, at der er mange hvaler og andre dyr i havet 🐬🐳 Samme dag var vi også ude på en vandretur i området! Her er så smukt!!😍🌄 D. 14. var vi oppe kl 5. fordi vi skulle ud og svømme med delfiner. Vi blev udstyret med våddragter, snorkler og svømme fødder, og så blev vi sejlet ud på det åbne hav 🐬😁 Efter et kvarter, og ekstrem søsyge, spottede vi de første delfiner. I området var der ca. 3000 vilde delfiner, som ikke er trænet, og heller ikke bliver fodret! Vi svømmede med ca. 200-300 af dem! ☺️😍 De var over det hele, de sprang omkring os og lavede flips i luften🐬 Vi lavede en masse lyde, og svømmede i cirkler med dem, for at tiltrække deres opmærksomhed! Det virkede!! Delfiner er fantastiske🐬💕 Nu går turen til Mt cook og Lake tekapo 😜

5 March 2015

I onsdags var det sidste undervisning! Og kl 14 tog vi afsted til Rainbow beach, for st overnatte, inden vi skulle til Fraser Island torsdag morgen☀️ Fraser er verdens største sandø, som vi kørte rundt på i jeeps. Det var ret fedt, og vi badede i en masse lækre søer! Vi måtte ikke bade i have pga af rip curls og hajer 😁🚕🙊 Vi havde to overnatninger på øen, hvor vi boede i telte, og selv tilberedte vores måltider! 😋🙈 Lørdag nat blev igen brugt ved Rainbow beach, og så gik turen mod Sydney søndag! 👌😎 Vi ankom i går aftes, til en virkelig lækkert hostel! Dejligt endelig at være her! 🌇😊 I dag har den stået på sight seeing og shopping! Så har både fået taget selfies med opera huset og habour Bridge 💛😜👍 Nu skal vi ud og have noget aftensmad, og så bliver det til en hygge aften på hostellet 🌸🙈 Håber alt går godt hjemme i DK, her nyder jeg de 4 sidste dage i Australien 😍😁

24 February 2015

Her i Byron Bay går det godt! Cyklonen er ved at være væk, og det gode vejr er endelig tilbage ☀️😜 De sidste par dage har vi brugt på undervisning i coaching, præsentationsteknik, og feedback 📝 Eftermiddagen er blevet brugt på stranden, ved poolen, og på hygge!😍😎 I går morges var vi ude og sejle kajak kl 6.00! Vi overvandt Stillehavet vilde bølger, på trods af at vi blev oversvømmet af en kæmpe bølge på vej ud 🌊💪😂 På vej ind igen, surfede vi på bølgerne, vildt sjovt, det resultere dog i at vi kæntrede 😜🏄 Igår eftermiddags gik vi en tur til fyrtårnet i Byron! Lyset i fyrtårnet er verdens kraftigste 😱 Så var vi, da også lige på det mest østligste punkt i Australien! 😋👌🙈 I dag kl 16. Starter jeg på surfer kursus! Hvis jeg er god, skal i nok komme til at høre om det!! Glæder mig 😂🏄😜

16 February 2015

Byron Bay er slet ikke tosset! Det er en ægte surfer by, med surfere, backpackers og glade australiere i gader! Her er virkelig chill og mega Lay back stemning! ✌️😎 Dagene bliver brugt på undervisning i personlig udvikling og kommunikation! Selvfølgelig også hygge og afslapning!😍 Løbeturene bliver løbet ved solopgang langs vandet - slet ikke tosset 🏃👌 Alt går godt! ❤️ Kys og kram 🙈🌸

14 February 2015

Så siger vi snart farvel til Surfers Paradise✌️ Først en tur i wildlife dyre reservat, med både kænguru selfies og krokodille fodring 👌 Så til Surfers Paradise, som er en storby med højhuse, fastfood kæder, alt for dyre cafeer, og sidst min ikke mindst ingen surfere! 😱 Vi har nydt dagene på stranden, og nu bliver de sidste timer brugt ved poolen, inden turen går til Baron Bay!! 😍 Som i nok kan har jeg det lækkert! Men glæder mig til Byron, hvor vi skal bo i 3 uger😋🙈

13 February 2015

Hej alle derhjemme 😍 Så har jeg været i Brisbane et par dage, og er allerede forelsket i Australien! Er stor fan er humøret og backpacker atmosfæren!! 😋 Fra nu af står den på hjemmelavet mad og ægte hostel liv!👌 Idag har vi været rundt i byen, været i botanisk have, og sejlet på Brisbane River 🙈 Knus ❤️

11 February 2015

Tager lige et kort stop i Singapore, og så går turen til Brisbane inden længe! Tak til Vietnam👌 Australien bliver toppen 🙈👌🌸

8 February 2015

Halong Bay er virkelig smukt! Et af verdens 7 naturskabte vidunder🙈🌸 Dagen og natten skal tilbringes på denne lækre båd 🚣🚢 nyder de sidste dage i vietnam 😍👌

6 February 2015

Her går det fantastisk 😍 Er omgivet af fantastiske mennesker, og vi har alle taget ja-hatten på i dag 👒 Ellers lige et par stemnings billeder, fra sidste dag i Hoi An😋 Derudover lavede jeg lige en vietnamesisk lanterne i dag! Vurdér selv, hvordan det gik 😜😂

5 February 2015

Er på 4. dag ud af 6 her i Hoi An! Dagene her gå meget med at shoppe og få syet tøj! Hoi An er en hyggelig by, med skrædderbutikker alle vegne 🙈 I dag har vi været ude og sejle, og imorgen skal vi ud og cykle 👌 Dagene her går forholdsvis hurtigt, stemningen er god, og selskabet er fantastisk! 🌸 Knus og kram til alle i frosne Danmark 💜

31 January 2015

Weekenden har stået på to-dags Easy Rider tur. En tur igennem landskabet bag på motorcykel. Dag et bød på rismarker, smukt landskab, vandfald, markeder, rispapir, tempel og lokal mad med de lokale. Dag to bød på en canyoning tur, med rapelling på 18m og 16m, watersliding, 3m og 7m udspring fra klipper, transport via strømmen i vandet og rapelling ned igennem 25m højt vandfald! Desværre ingen billeder, da man var våd fra top til tå i 5 timer 🙈 Stadigvæk høj på adrenalin 👌💪😋

29 January 2015

Så er der aftensmad hos Bosse, som har været vores danske underviser de sidste dage 👲😋🙊

28 January 2015

Et forsøg på fodboldturnering blev til en kamp mod de lokale på stranden ⚽️🙈🌸

26 January 2015

Undervisning i historie, et par timer på stranden og ren afslapning i dag! Det lige til at magte 😋 Alt går som det skal her i Vietnam! Håber alle derhjemme har det godt! Og så et stort tillykke til min lillesøster Alberte ❤️

25 January 2015

Så er vi kommet til Nha Trang, en hyggelig by ved stranden! ☀️🌴 Dagen blev startet med en lækker løbetur, og nu på et buddhistisk børnehjem! Kan mærke stranden kalder i eftermiddag 😋🌸🏊

23 January 2015

Et besøg ved Cu Chi tunnellerne, prøvede en M16, sidste dag i Saigon, og en lille shoppetur på et lokalt markedet #vanz15 ☺️🌸

22 January 2015

Har haft 2 overnatninger på 2 forskellige homestays i Mekong Delta! Dagene har budt på forskellige slags bådture, floating markedet, lokal musik og mad, løbetur, cykeltur, besøg på lokale fabrikker, spist slange! Dagene er fyldt med nye oplevelser 😊😁💛

21 January 2015

Klar til dag 2 i Mekong Delta! Dagens program starter om 7 minutter! Dejlig mange oplevelser 👌🌴🌏

19 January 2015

Idag har været travl, men dagen startede med en cyclo tur! Den mest splejsede vietnameser cyklede mig rundt i Saigons kaotiske gader! Virkelig en fed oplevelse 🚲😄👌 ellers har dagen stået på rundvisning i byen, et tempel, på et krigsmuseum, og ved presidential palace 😊☺️

18 January 2015

Første hele dag i Ho Chi Minh City aka Saigon ☺️🌸 Der er mange nye indtryk, men god har en mavefornemmelse for de næste 3 måneder! 👌

16 January 2015

Et hurtig stop i Dubai, og så afsted igen i morgen tidlig✈️🌆 😴
Så sker det ✈️😁🙈 Ses den 14. April ❤️

13 January 2015

Om 63 timer er jeg på vej mod 3 måneders højskole i Vietnam, Australien og New Zealand! Er godt nok spændt 😁