Albania · 5 Days · 11 Moments · June 2017

Vicent's voyage in Albania

13 June 2017

Avui m'he alçat i jo tenia molta fam, així que he fet les maletes perquè avui finalitzava el meu viatge, després he anat al Pont de Tabak, i allí he gaudit de les vistes i he pogut donar-lis de menjar als ànecs. També m'he fet fotos en uns jardins que hi havien, perquè eren xulos i vaig passar el matí, a l'hora de dinar vaig menjar-me uns entrepans fets per mi. En acabar vaig anar al hotel i em vaig dirigir cap a l'aeroport. Vaig agafar el vol i mentre estàvem al vol vaig agafar un mapa i vaig vore que les fronteres són: Montenegro, Sèrbia, Macedònia, Grècia i el mar Adriatic. Vaig arribar a València i vaig fer aquest journi.
Per la vesprada, vaig anar al Museu Històric Nacional d'Albània, que es el museu més gran d'Albània, allí vaig conéixer a Pavli i en va dir que la història de Albània , m'ha dit que ha sigut forta, i que abans estaven en constant guerra i que per fí ara es un país lliure i feliç. Vam vore unes exposicions d'escultures que hi havien i vaig tornar al hotel i a dormir.

12 June 2017

Al hora de dinar vaig anar a un restaurant proper de Dajt. Vaig anar al Qefalia i hem vaig menjar un Pasulj, una cosa molt rara perquè es un plat de fesols que al mig du una llonganissa. Després vaig tornar al hotel i m'he vaig cambiar.
Després ja anàvem a tornar i mentre tornàvem vam aprofitar per vore la flora. El primer que vam vore fou l'Allium Amethystinum una flor dels Balcans. Després vam vore el Cytinus Hypocistis és una espècie de planta polititzada per les formigues. A mes a mes vam veure una zona plena de Grandalles o Narcissus Poeticus que es un tipus de flors de les més perfumades de l'antiga Grècia. A continuació vam vore uns Iris Sintesii un tipus d'iris blau i morat que ve de Turquía. I per acabar vam vore un arbre de Prunua Cocomilia un dels arbres típics dels Balcans.
Avui m'he alçat, m'he posat roba vella, perque avui tocava senderisme. Després he anat a la cafeteria i m'he menjat Taratar una sopa freda que du iogurt, pepino, all, aigua, alls tendres, anous, eneldo, perejil i un xorro d'oli d'oliva. Després he agafat el cotxe i he anat a Dajt, unes muntanyes a Tirana, el viatge m'ha durat 51 minuts. Allí he contractat una guía que es deía Ivanna, ella he, va dir que primer anàvem a vore la fauna i després la flora de Albània. Vam fer una ruta per una de les muntanyes més grans i vam vore ossos brus, llops, línxs i senglars. Després vam esmorzar uns entrepans.

11 June 2017

Per la vesprada vaig anar a la plaça de Skanderberg, allí vaig conèixer a Ylli, un arquitecte reconegut de Vlorë. Ylli em va contar que aquesta plaça, es la plaça nacional d'Albània i que està en honor a Skanderberg, l'heroi nacional d'Albània. Desprēs van vindre la colla d'amics de Ylli i vam anar a un mercat que hi havia a la plaça. Jo em vaig comprar el traje típic d'Albània per parts, primer el barret, després el Tirq i després el Brekusha i a la meva antiga companya de viatge, Laia la Fustanela i unes pulseres d'àmbar. La moda tradicional d'Albània es el millor. Mentre tornàvem als hotels i cases vam vore el ball/ música típic que no te un nom concret però ve dels ghegs i els terços. Després vaig anar a carregar el mòbil i vaig preguntar a recepció pel endoll i l'electricitat i em va dir que no em preocupara perquè es igual que a Espanya ( 230 voltios i 50 hercios i endoll de C/F).

9 June 2017

Avui m'he alçat, m'he vestit i he anat a desdejunar. Avui per a desdejunar he menjat Pho una sopa d'origen de Vietnam, que du fideus, menta, albahaca, cebollino i brots de soia. Després he anat al Et'Hem Bey Mosque una mesquita D'estil musulmà, allí he conegut a Bleta, una xica musulmana que sempre va a la mesquita a practicar i a ensenyar rituals i que bé m'ha vingut per que així aprenc un poc més de la cultura albanesa, després teníem fam així que vam esmorzar. Mentre esmorzavem ella hem va contar coses sobre la religió i em va dir que el 38% són musulmans, el 22% albanesos ortodoxos, el 16% no tenen religió, el 13% catòlics, el 9% ateus, el 2% altres religions, el 0,6% cristians i el 0,6% protestants.
Per la vesprada he anat al Llac Skadar. Allí he conegut a Bashkim i hem començat a parlar i ell m'ha explicat que aquest llac es el llac més gran de la part sud d'Europa i que fa frontera natural entre Albània i Montenegro i en un moment que mentre parlàvem hem anat passejant ens han tingut que demanar el passaport perquè ja havíem arribat a Montenegro. Després del mal entés m'ha contat que el seu nom deriva de la ciutat Shköder. Però jo encara volia saber més així que li vaig preguntar sobre el relleu i ell em va dir que el relleu a Albània es muntanyós. Després vam gaudir d'un bany al llac i aproximadament a les 18:00 vaig agafar el cotxe i vaig tornar a l'hotel. Vaig arribar a les 21:00, justament quan era l'hora de sopar, vaig sopar Burek un pastís vegetal, que es fa en un pa especial, espinacs, carn picada i formatge, després em vaig posar el pitjama i a dormir, perquè demá toca disfrutar.
Avui m'he alçat, m'he arreglat i he anat a desdejunar a la cafeteria del hotel i m'he menjat una Baklava un Postre de pasta de fulles molt fí amarat de mel i licor farcit de fruita seca. Després he anat al banc i he cambiat 1.000 euros en 132.89 leks albanéssos. Després he anat al aeroport a alquilar un cotxe millor dit un Chevrolet Spark que ens ha costat 13.02 leks albanessos. D'alli he possat el GPS i he anat a anat fins a Shköder, la capital del comptat d'Shköder i he visitat el Rozafa Castle, uns dels monuments més antics i històrics d'Albània, allí he conegut a Pranvera i em ha explicat que està rodejat per dos rius el Bojana i el Drin. Després em ha acompanyat fins al Bar Restaurant Taverna Bexhisteni. Allí hem menjat kukurec una espècie de rollet de vísceres en traços, cuinat a la brasa amb all i pimentó.
En arribar he anat al hotel que ja tenia reservat que es deia Tirana International Hotel, un hotel de 4 estrelles molt modern i luxós. Que m'ha costat 455 euros els 7 dies. He descarregat les maletes i ho he arreglat tot i com ja eren les 23:00 m'he anat a dormir.
Avui 10 de juny, comença el meu viatge a Tirana, la capital d'Albània. He agafat l'avió a les 12:35 en l'aeroport de València. He fet una escala a Istambul a les 17:15 i he estat 2 hores, després a les 19:15 he agafat l'avió i a les 20:00 he arribat a Tirana. I m'ha paregut curiós que l'aeroport es deia Aeroport Internacional de la Mare Teresa en honor a Teresa de Calcuta, una de les monjes més famoses que era d'orígen albanés. L'avió d'anar m'ha costat 500,7 euros. Albània està situada en Europa i pertany als païssos Balcans que són els païssos del sud-est d'Europa.