Belgium, Italy · 9 Days · 21 Moments · June 2017

Vera's adventure in Verona, Italië

24 June 2017

En dan is het alweer voorbij. In 2 dagen rijden we vlotjes naar huis. Eerst nog wel langs Verona om in de Disney winkel nog auto s van cars te gaan kopen alsook companie voor Donald Duck. We kiezen Goofy in zijn badmobiel. Als laatste afsluiter een lekkere Italiaanse lunch. Het Italiaanse ijsje mag niet ontbreken al moeten we dat snel opeten bij 38gr...

22 June 2017

Spannend vandaag gaan we met de boot op het Gardameer. Eefje toch wat zenuwen en Nathan vind het op voorhand al superspannend. Hij wordt in een zwemvest gestoken en Olivier krijgt een 3 minuten cursus hoe de boot te besturen. Het wordt prachtig en zalig op het water met deze hitte. Iedereen behalve ik nemen zelfs in het midden van het meer een frisse duik. En natuurlijk wil ik ook aan het roer net als Nathan! Af en toe gaan we heel snel! Maar niet te lang want Nathan vliegt van de snelheid achteruit en mama vindt dat toch wat eng zo snel. Op het einde valt Nathan op de boot in t slaap. Al die spanning is vermoeiend! En mama is niet misselijk geworden maar was tóch blij toen we terug waren. Nog even op de watertrapper met schuifaf maar Nathan was te moe om er lang van te genieten... Dan een allerlaatste keer naar het zwembad want vanavond pakken we in.

21 June 2017

Vandaag met zijn allen pret in het zwembad! En dan eindelijk nadat Eefje en Olivier de boot voor morgen zijn gaan bestellen een dutje!.
Vanochtend hebben we Eefje en Olivier uitgewuifd. Ze zijn een dagje naar Venetië. En Nathan en ik amuseren ons gans de ochtend in het vakantiehuisje. Op de middag heeft hij eindelijk zin om naar het zwembad te gaan waar we picknicken en zwemmen en auto s spelen en zwemmen en auto s spelen... . S avonds kook ik gezellig voor ons tweetjes en dat werd multitasking want Nathan trok naar zijn bed om te gaan slapen 😄. Gelukkig lukt het me om hem wakker te houden en heeft hij nog keigoed gegeten. Na het avondritueel valt hij als een blok in slaap. Rust 😂.

20 June 2017

Al direct moet ik van Nathan mee in de groene waterglijbanen! En daarna afwisselend zwemfestijn en met de auto s spelen. Hij met zijn nieuwe cars auto en ik met Donald Duck. Nathan houdt dit héél de dag vol zonder te willen dutten... en ik dus ook....
Nathan superblij dat wij samen een kamer delen 😁. Na een zalige nacht met een snurkende en toch nog beetje hoestend Nathan mijn eerste ontbijtje lekker gezellig met zijn buiten. Het zal een gewoonte worden dat ik samen met Nathan naar de bakker ga. Hij in zijn pyjama op zijn moto en ik al zwetend er achteraan. En natuurlijk kiest hij iedere ochtend een verassingseitje.

19 June 2017

Zalige camping! Prachtig weer! En ik voel me meer dan welkom. Zijn dat niet de beste ingrediënten voor een zalige vakantie? En natuurlijk is onze Donald Duck er ook bij. Dagen zal ik er samen met Nathan die speelt met zijn nieuwe cars auto amuseren!

18 June 2017

De laatste dag in Verona. En die ga ik niet alleen maar met Eefje (+ babygirl in wording), Nathan en Olivier beleven. Ongelofelijk hoe blij Nathan is om mij te zien en dat toont hij ganse dag door bijna niet van mijn zijde te wijken! We boeken ons HopEnOff busje nadat de pakjes zijn opengemaakt en zijn weer op ronde. Het meeste heb ik al gezien gisteren of de dag ervoor maar uiteraard eens zo gezellig met zijn allen! En de topper voor Nathan was uiteraard de Disneywinkel! Verona ik kom zeker ooit nog eens terug. Het liefst met de solden....

17 June 2017

Ai ai ai zoveel prachtige winkels! Beetje laten gaan! Al had ik nog eens zoveel kunnen kopen zoveel mooie spulletjes! Maar niet enkel voor mij! Ook voor mijn kleinkleintje in wording prachtige spulletjes gekocht die mama en papa hopelijk mooi vinden en voor de zomer van 2018 ! Uiteraard ook een setje en Disney tenue trui voor Nathan. Morgen moeten we hier zeker met hem naartoe!! Een droomwinkel voor kids! En ondanks veel uitgegeven nu genieten van een lekkere pasta met kreeft!
Hop helemaal naar beneden waar ik over de Ponte Pietra wandel , langs de Anastasia kerk richting winkelstraten.
33gr 200 trappen. Het was het waard ! Kijk maar! En op de top geniet ik van mijn welverdiende tomaat mozzarella met verfrissend drankje! En ja je kon ook met een treintje naar boven ...
Ik steek de rivier Adige via deze brug over en passeer de kerk Tomaso en krijg zin in tomaat mozzarella mmm het is al middag vandaar. Ik wandel langs het water verder richting Tastro Romana waar je na 200 treden naar boven een onvergelijk zicht zou hebben op Verona. Het is vlak bij de mooiste brug Ponte Pietra. Ik zie aan de overkant Santa Anastasia en vervolgens deze prachtige brug.
En uiteraard mag een bezoekje aan het huis met wereldberoemde balkon van Guillietta niet ontbreken. En neen ik hou me in om al enkel winkeltjes binnen te gaan. Ik ga richting Ponte Nuova.
Vervolgens hop heet of niet wandel ik tot de allerbekendse markt, waar het effectief altijd markt is naar Piazza Erbe.
Na een verkwikkende nacht en zalig ontbijt starten we dag 2 in Verona. Terug naar Piazza Bra waar ik om en rond de befaamde Arena wandel! Ooit komt ik hier terug om met Manu om een opera bij te wonen! Manu komt eerst volgende week scouten!

16 June 2017

Gelukkig loop ik daarna voorbij wat winkeltjes waar ik binnenwandel enkel en alleen voor de airco. Tenminste bijna altijd 😉. Vanzelf kom ik in de mooie winkelstraat Via Mazzini terecht maar na 2,5 wandelen geef ik het op en zoek ik een gezellig plaatsje op terras waar ik met Manu's boek geniet van tapas en lekkere pasta.
Waar ik over de oudste brug wandel met prachtig zicht op Adiga rivier.
Daarna wandel ik naar Corso Castelvecchio.
We gaan natuurlijk direct op verkenning naar PiazzaBra. Mijn taxidame had gelijk wat is het hier heet!
Aangekomen in Grand Hotel des Arts waar ik mijn mooie kamer krijg toegewezen. Snel uitpakken en de mooie tuin gaan verkennen. Al direct word ik vergast op een lekker 4uurtje en drankje! Na mijn eerste selfie kruip ik recht uit deze tuinpoef en krak....een scheur in....ik rap en gauw weg....begint al goed!
Juist 6.30u poetsvrouw binnengelaten en nu even rustig wakker worden. Ik ga me klaarmaken want om 9u pikt Manu mij op om samen te ontbijten en ik heb geen idee of alles in mijn rugzak past 🙄. Een gezellige rit naar Charleroi wat wil je met je beste vriendin! Op de vlieghaven boek ik on line nog een taxi om mij straks naar het hotel te brengen. Een vlotte vlucht en een lieve taxidame staat mij al op te wachten!