Around The World · 162 Days · 39 Moments · June 2018

Van Haarlem naar Australië

Yesterday

Vanmorgen rustig opgestaan. En rond 10 uur vertrokken richting Manly waar ik met Lucille (van Tasmanië) heb afgesproken. We hebben heerlijk op het strand gelegen. En ondanks dat ik 3 keer met factor 50+ heb gesmeerd ben ik toch een beetje verbrand (ik kon er toch net niet bij denk ik🤔) ik heb nog een korte wandeling gemaakt langs de kust en toen weer terug naar het hostel. Na het eten ben ik naar de bioscoop gegaan. Om in de Queen sferen te blijven naar Bohemian Rhapsody! Wat een super gave film!

2 days ago

Omdat gister toch pittiger was dan gedacht, heb ik vandaag lekker rustig aan gedaan. Om 11:30 had ik een rondleiding geboekt in het Opera House. Wat was dat gaaf! We zijn in een aantal zalen geweest en hebben het Nationale Ballet van Australië zien repeteren! De ontwerper van het Opera House heeft nooit het eind resultaat gezien. En de bouw is niet zonder slag of stoot gegaan. Na deze indrukwekkende rondleiding ben ik lekker in de zon in de botanische tuin gaan liggen. Het is met zon echt lekker, maar zodra er een wolkje voor zit is het gelijk fris. Toen terug gelopen richting het hostel en nog wat boodschappen gedaan. Ik dacht handig te doen door wat rijst extra te koken voor de komende twee dagen. Nou ik kan er een week van eten!🙈 Dus dat wordt een rijst dieet 😉. Toen nog even buiten bij het hostel in het zonnetje gezeten. Maar nu ook daar de zon weg is, is het tijd om naar binnen te gaan. Hopelijk is het morgen net zo lekker!

3 days ago

Vandaag zijn Daphne en ik naar de Blue Mountains gegaan (twee uur treinen). We hadden de wandeltocht Grand Canyon in ons hoofd om te gaan doen. We starten bij Katoomba, waar we de three sisters hebben gezien en via de Katoomba falls (1 watervalletje) zijn doorgelopen naar de bus. Toen zijn we met de trein naar Blackheath gegaan. Waar we erachter kwamen dat we nog een uur moesten lopen naar de wandeltocht. Rechtzodiegaat zijn we gaan lopen en kwamen we een aardig stel tegen dat ons vertelde de snelste en mooiste route via de Evans Lookout was, 2,5km lopen. Wat was dat goed idee! Het was echt een prachtige en een pittige tocht! We waren bij de lookout en de start van onze wandeltocht en kozen ervoor niet nog 6,5km te lopen! Omdat we terug naar het station geen Uber konden krijgen moesten we de 5,5km terug ook lopen. We denken dat we vandaag ong. 14km hebben gelopen! We misten op 1min de trein. Dus helaas moesten we toen pizza eten in Blackheath, zo naar😋 Wat zullen we lekker slapen!

4 days ago

De start was vandaag in het Hyde Park, de weer goden waren mij ontzettend goed gezind want de zon scheen volop. Vanuit het park ben ik doorgelopen naar de Art Gallery of New South Wales, heel gaaf en er was een echte Van Gogh! Toen doorgelopen naar de mrs. Macquiarie's Chair een uitgehouden steen, en een klein stukje verderop was het uitzicht op het Opera House nog mooier dus ook daar nog met mijn camera foto's gemaakt. Daarna door gelopen door een stukje botanische tuin. Naar het museum voor Politie en Justitie. Daarna wilde ik doorlopen en kwam ik het Museum for Contamporary Arts tegen en ook daar nog naar binnen. Op het dak ook prachtig uitzicht gehad! Toen doorgelopen naar stadsgedeelte The Rocks, daar over de markt en het winkelcentrum gelopen en via een wandelroutevkwam ik uit bij het Sydney observation heel gaaf oud sterrenkijk punt. Via het Rocksmuseum weer terug gelopen, en vlak voordat ik bij het hostel was begon het te regenen! Mazzel! 's Avonds gratis wijn en kaas🤗

5 days ago

Nadat ik op tijd was opgestaan ben ik vertrokken richting de stad. Het VVV-kantoor was lastig te vinden dus ik eindigde aan de andere kant van de stad. Toen naar het Sydney Museum, klein maar best interessant. Toen naar de bibliotheek van New South Wales, waar een grote oud Nederlandse kaart op de vloer lag en grote mooie galerieën zijn. Daarna heb ik mijn broodje opgegeten in, ja daar was die eindelijk, het zonnetje en ben ik doorgelopen naar de botanische tuin. Deze was echt wel mooi opgezet. Ik ben door de tuin doorgelopen naar het Opera House, wat was dat gaaf!! Daarna ben ik met de bus naar Bondi Beach gegaan. Samen met mijn NL kamergenootje Daphne, zijn we gelopen naar Coogie Beach een wandeling van ong. 5 km. En de zon brak toen helemaal door! Na de wandeling met de bus terug wat eten en terug naar het Opera House en Harbour Bridge om ze ook bij nacht te bewonderen. En daarna lopend naar huis. Genoeg km'ers in de benen!

6 days ago

Vanmorgen door Ellen en Tom op de bus gezet naar Sydney! De dagen zijn echt omgevlogen! De buschauffeurs reden nogal wild, dus ik heb vooral naar buiten gekeken. Na twee stops en 8 uur zitten eindelijk in Sydney. Het hostel was makkelijk te vinden, maar ik slaap (en ik geloofde het eerst zelf bijna niet!) in een oude treinwagon. Letterlijk uitkijkend op het perron! Ik moest even slikken, maar ik heb tot nu toe maar twee treinen gehoord dus het valt mee! En van binnen is het een langwerpige slaapkamer. In het stapelbed naast mij, slaapt ook een Nederlands meisje. Dus we hebben samen gekookt, pasta voor een weeshuis, maar wel lekker! Ook wat ruwe plannen voor morgen gemaakt, de weersvoorspellingen zijn niet zo goed deze week. Hopen dat het meevalt!

7 days ago

Vandaag was een super regenachtige dag. Onze plannen vielen letterlijk in het water. We hebben dus veel gekaart, gekletst (en hele bijzondere chocolaatjes gegeten) en toen het even droog was hebben we toch naar het strand naast ons huisje gelopen! Ook ruim ruim 5 km! Toen we weer terug waren werden de kaarten weer geschud! Tom en ik zijn kaartrivalen zijn we achter! 😁 Maar hij heeft uiteindelijk gewonnen! (Laten we zeggen ik was goede derde😋)

8 days ago

Gisteren hebben we, nadat we de was hadden gedaan, een super mooie wandeling langs het strand gemaakt bij Mystery Bay. We hebben vele soorten gesteenten gezien en veel mooie schelpen. De golven waren soms best hoog! Ook de omgeving was prachtig en rook soms erg lekker! We hebben in totaal ong. 6 km gelopen. Na het lopen hebben we nog flink gekaart. De strijd is nog niet gestreden!

9 days ago

Vanmorgen opgehaald door Ellen en Tom. Super tof om ze weer te zien! Toen gingen we op weg naar Narooma, onderweg bij verschillende uitkijkposten gestopt en genoten van de blauwe zee. En zelfs een pijlstaart rog! Ondanks de harde wind is het echt heerlijk weer en eindelijk tijd voor de korte broek! Na de boodschappen gingen we door naar het park. De cabin waar we in logeren is heel mooi en heeft een veranda waar we heerlijk hebben gekletst en 's avonds nog spelletjes gespeeld. Morgen Revanche!

10 days ago

Na een onrustige nacht waar ik de slaap niet echt kon vatten ben ik vanmorgen met de bus vertrokken richting het National Museum. Het was een mooi museum met veel spullen. Na een lekkere saucijzenrol weer naar buiten om terug te gaan naar de stad om daar het Canbarra museum te gaan. Canbarra zou Canbarra niet zijn als hier ook een deel werd verbouwd dus ik was snel buiten. Daar lekker in het zonnetje gezeten. Toen met de bus terug en heb ik voor het eerst buiten in het park met een korte broek gezeten. Heerlijk een boek gelezen en na wat boodschapjes terug in het hostel. Nog even relaxen, koken en tas inpakken. Morgen weer een nieuw avontuur!

10 November 2018

Voor vandaag had ik wat meer rust gepland. Om 11 uur vertrok ik richting de Botanic Gardens. Bij het busstation kwam ik erachter (dankzij een lieve dame) dat bussen in het weekend een stuk minder vaak rijden. Het busstation en de BG liggen vlakbij elkaar. In theorie is het te lopen, ik deed er een uur over... Hij nam nogal een omweg... Maar goed nadat ik de route had gekregen door de Botanische tuin ging ik opweg naar de Telstra Tower (Telstra is het KPN van Aus). Ik had mij best vergist want het was nog een flinke en stijle tocht. Eenmaal boven was het uitzicht wel heel gaaf. Je kon heel Canbarra zien! Ik was op de 66,1 meter. Gelukkig was er een lift in de toren! Haha. Ik had nog een flinke blaar op mijn kleine teen van gister, dus die vond even rust wel fijn. Dus met een wel verdient ijsje achter de kiezen weer terug naar de tuin. Daar heb ik nog even gewandeld voor ik de bus terug naar het hostel nam. Nu uitrusten. Morgen de laatste dag in de hoofdstad van Australië!

9 November 2018

Ik vertrok vandaag al op tijd met de bus richting de stad. Daar opzoek naar de fietsverhuur, nadat ik die eindelijk vond accepteerde de machine mijn creditcard niet😨 gelukkig kwam de manager en die zei dat dat vaker gebeurde en kon ik toch een fiets huren. Toen op weg naar de musea, ik starte bij het National Portret Gallery, dat is voor mij het beste museum. Daarna naar het Questagon, een techniek museum. Maar meer gericht op kinderen. Even goed heel leuk! Daarna nog even naar de bieb er waren daar twee exposities. Toen de fiets terug brengen en lopend naar het War Memorial. Wat is dat museum mooi opgezet! Toen met de bus terug naar het Hostel en koken. Want daarna naar We Will Rock You the musical! Ik zat op een fantastische plek! De musical was super gaaf! Heel erg in het nu en makkelijk te begrijpen. Ik zat naast een heel lief stel, die mij uiteindelijk terug naar het hostel hebben gebracht. Met de bus zo laat vonden ze geen goed idee. Zo ontzettend lief!

8 November 2018

Vandaag geen foto's gemaakt. Maar wel veel gedaan. Vanmorgen voor het eerst genoten van mijn "gratis" ontbijt. En toen opzoek naar de supermarkt. Die kon ik niet vinden. Dus ben ik maar naar de stad gegaan met de bus. En naar het VVV-kantoor. Daar wat informatie over de stad gekregen en toen in het zelfde gebouw naar de National Capital Exhebition. Interessant om de geschiedeis van Canbarra te zien. Toen naar de National Gallary of Australia. Een enorm gratis museum. Toen ik daar weg ging kwam ik een NL meisje tegen die ik in de Greyhound had ontmoet. Samen zijn we naar het Australian War Memorial gegaan. Ze wilde het niet bezoeken maar wel van buiten zien, dus ik ga morgen nog evenheen. Toen richting de stad om wat te eten. Zij vertrekt vavavond met de bus weer naar Sydney. Dus lekker warm gegeten, toen ben ik naar de bieb gegaan om mijn kaartje te printen voor We Will Rock You. En toen nog even het winkelcetrum in. Naar de bus terug flink verkeerd gelopen! Toen terug naar het hostel.

7 November 2018

Vanmorgen vroeg vertrokken uit het hostel. De beste man achter de balie wist mijn naam gewoon nog! (Hij was er gister niet toen ik incheckte) hij weet dat van bijna alle gasten zei hij. Toen naar de Greyhound. Het was vrij druk al in de tram. Dus ik was ultra voorzichtig met twee grote tassen. Toen 8 uur in de bus met 1 tussenstop. Mooie landschappen gezien, vooral geel haha, heel anders dan Tasmanië, daar is alles groen. Je ziet toch nog best wat van de Engelse invloeden in AUS! Eenmaal in Canbarra moest ik 3km lopen naar het hostel en toen nog 3 trappen op. Toen ik in mijn kamer kwam leken alle bedden bezet. Ze ging voor mij kijken en met een half uurtje zou het geregeld worden, even afwachten. Mijn eerste indruk van Canbarra: het is geen mooie stad er word onwijs veel gebouwd en verbouwd en alles wordt dan hermetisch afgesloten dus je kunt niets zien. Ook zijn ze bezig met een tramlijn dus alles is afgehekt. Ik ben wel benieuwd naar de rest van de stad. Morgen op onderzoek uit!

6 November 2018

Gisteren heb ik mijn reis verder gepland Dionne heeft voor mij een Greyhoundpas geregeld (jeej bedankt!!) En ik heb mijn busreis en slaapplaatsen geregeld. Morgen vertrek ik naar Canbarra. Blij dat ik uit de naar oude voeten ruikende kamer kon ben ik vanmorgen weer (veel te vroeg) naar het vliegveld gegaan. Rennend naar de Skybus was ik rond half 10 op het vliegveld 11:05 checkte ik via de online paal in. Er kwam alleen geen boardingpas uit. Dus toen maar in de rij. Lekker gekletst met ern Australisch stel en toen weer door de douane. Ik werd er dit keer uitgepikt voor de explosieven controle (met 3 anderen). Gelukkig ging dat ook goed. Toen in het vliegtuig flink wat bacillen verzameld. Alle kinderen waren aan het hoesten... Mijn tas kwam gelukkig wel op de lopende band en toen weer met de Skybus verder. Zo zonnig als het was toen in het vliegtuig uitstapte zo stort regende het toen ik in de bus zat. In de tram met Ellen en Tom gebeld. We gaan elkaar zien in Camberra! Tot snel!

4 November 2018

Vanmorgen alle spullen ingepakt en klaar gemaakt voor de laatste dag. Het was een super leuke week, maar het is ook fijn dat het over is hoor! Onze eerste stop was in Richmond waar we de huidige gevangenis en een heel "oude" brug bekeken hebben (ruim 200 jaar is relatief jong nog vind ik😊😉) en toen gingen we naar Devils Kitchen, waar we prachtig uitzicht hadden op de rotsen. Toen naar Port Arthur! Dat is een hele oude gevangenis welke in 1750 werd gesloten. Heel indrukwekkend en veel informatie. Daarna zouden we naar de Chocolade Fabriek gaan. Deze was helaas gesloten omdat door de harde wind van de afgelopen dagen er problemen met de stroomvoorziening waren. Dus toen gingen we in plaats daarvan een kleine wandeling maken met gaaf uitgegroefde stenen. Deze groeven komen door het zout en het water maar lijkt hand gemaakt. Nu weer in het hostel waar ik twee nachtjes slaap voor ik terug naar Melbourne vlieg. In deze dagen wil ik mijn vervolg plan bedenken!

3 November 2018

Vandaag gingen we naar Bruny Island. Met de Ferry. Een Teso in het klein haha! We starten bij de vuurtoren van het eiland. Spierwit en super mooi! Het waaide vandaag weer super hard! Maar het was super gaaf. Daarna gingen we naar een lief chocoladewinkeltje waar we heerlijke fudge mochten proeven. Toen starte onze grote wandeltocht naar Adventure Bay. Op het hoogste punt was het uitzicht fantastisch! We waren meer dan twee uur aan het wandelen, maar het was heel gaaf! Daarna lekker lunchen met een enorme hamkaas croissant! Toen door naar een kaasproeverij. We kregen 3 plankjes en broodjes. Het was best oke, maar niets kan op tegen onze kaas! Toen terug naar de ferry waar het water erg hoog omhoog golfde. Ik vond het erg gaaf! 's Avonds hebben we met de groep indiaans gegeten was heerlijk.

2 November 2018

Vanmorgen vertrokken naar Freycinet Penisula Waar we een prachtig uitzicht hadden over the wine glass bay. Na een pittige wandeltocht (van ruim 2 uur) naar en van het strand (spierpijn!) gingen we naar Devils garden, waar we prachtig uitzicht hadden over de wijnvelden niet alleen vanaf de grond, maar ook vanuit de uitkijktoren. Er was ook een wijnproeverij! Hmmm! Het waaide vandaag heel hard, op een gegeven moment moest ik mijn bril vasthouden! Daarna gingen we naar Kate's berry's waar ze verschillende soorten bessen telen en jam van maken. Ze maken daar ook chocolade dus ik heb heerlijk chocolade ijs gegeten! Daarna weer naar Hobart. Waar we onze gids gedag hebben gezegd, want morgen krijgen we een nieuwe! We hebben heerlijk hamburgers gegeten! Morgen 7:40 vertrek (vroegertje dus!)

1 November 2018

We hadden vandaag een wat rustigere dag. We startte onze rit naar een kaasboerderij. Waar ik de beste cheesecake ever heb gegeten. En verschillende kazen heb geproeft. Na het kaas proeven reden we door lang een klein dorpje hele oude bomen, ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de eerste wereld oorlog waren omgetoverd tot houten kunstwerken. Zodat de bonen niet gekapt hoefte te worden. Daarna gingen we door naar een oesterboerderij waar je oesters kon kopen. Die we op het witte strand met een super blauwe zee konden opeten. Ik heb het maar niet geprobeerd. Ik dacht dit is niet het juiste moment. Haha. Daarna gingen we naar een wildlife senctuary. Waar een Tasmaanse duivel werd gevoerd en ik een wombat mocht aaien. Er waren zoveel loslopende dieren! En als de dieren beter zijn gaan ze naar een reservaat en als ze het daar goed doen mogen ze terug het wild in! Toen door naar het hostel. In de pub een drankje. Eten koken en slapen. Morgen weer om 8 uur op pad!

31 October 2018

Om half 8 moesten we klaar staan. Omdat het huis je van de organisatie zelf was moest eerst al het beddengoed gewassen. Toen gingen we naar Cradl Mauntain om een pittige maar ontzettend gave wandel/ klimtocht te doen. We hadden het uitzicht op de hoogste berg van Tasmanië en waren 1.220 M omhoog geklommen. Daarna gingen we naar Sheffield om te lunchen. We zaten in een park vol met schilderingen. Elk jaar is een wedstrijd waar ze een kleine schildering mogen insturen en de winner mag een grote maken. Daarna door naar Paradise, daar gingen we naar een honingproeverij. Gerund door Nederlanders het was daar heel mooi en netjes. Toen door naar de zalm en gingseng proeverij dat was nog best lekker! En toen door naar Launceston waar ons hostel was. We hebben daar samen gekookt. Rijst met groente en het was heerlijk!! Morgen 8 uur vertrek!

30 October 2018

Vanmorgen vroeg gingen we op pad. Een wandeling van meer dan 2,5uur naar een gave waterval met coole loopbrug van ijzer. Daarna gingen we lunchen in een havendorpje Straham met een heel gaaf uitzicht. En toen door naar Zeeham waar hele hoge zandduinen waren gemaakt door de natuur we ging verspringen naar beneden. En heerlijk gezeten ondanks de lichte regen. Hier is het weer een beetje zoals in NL. Fris, winderig en regen. Maar dat hoort bij dit gedeelte van Tasmsnië. Gister hadden we veel geluk met het mooie weer!

29 October 2018

Vanmorgen half 8 haalde onze gids Craig ons op. En begon onze trip dwars door Tasmanië. De landschappen zijn prachtig en we hebben schitterend weer gehad. We zijn van Hobart dwarsaf omhoog gegaan. Langs het National Park, Hamilton, Tarrahleah, st Lake Clair, Queenstown nar Tullah. Morgen 8 uur weer vertrekken!

28 October 2018

Vanmorgen rond kwart over 9 vertrokken uit mijn hostel. Weer een fijne tijd die je achter laat. Alhoewel ik de snurkers absoluut niet ga missen! Toen op naar het vliegveld! In een lege tram ingestapt en bij het station in een volle tram moeten uitstappen was een kleine uitdaging! Gelukkig waren er lieve mensen die mij hielpen. En toen in de rode Skybus. Ik zou mezelf niet zijn als ik niet te vroeg zou zijn. Dus daar zat ik 4 uur voor vertrek al op het vliegveld🙈. Ik heb heerlijk spelletjes gespeeld toen eindelijkingecheckt door de douane en naar de gate. Uiteindelijk had het vliegtuig vertraging. In het vliegtuig zat ik naast een NL jongen. Het was gek om weer NL te praten na zoveel Eng! Op het vliegveld in Hobart was mijn tas (met vele anderen) niet meegekomen. Die kwam met het volgende vliegtuig mee. We kregen een voucher van 8 dollar om wat lekkers te kopen en na ong. een half uur was ie er gelukkig. Toen met de Skybus naar de stad en naar het hostel. Morgen om 7:30 begint de trip!

27 October 2018

Taylor Swift was heel gaaf! Ik moet nog wat wennen aan haar nieuwe stijl, maar ze was steengoed! Vandaag geprobeerd rustig aan te doen. Ik heb mijn tas gepakt, de was gedaan en alles uitgezocht voor Tasmanië. Wat vind ik het spannend, maar wat ben ik blij dat ik het doe! Toen ik alles rond had heb ik gelunched en heb ik bij de bieb nog even mijn vliegticket geprint! (Aaaaahh😨). Toen met een enorme omweg (iets met tram gemist, lang wachten, over stappen, afgezette weg en verkeerd lopen) aan gekomen bij de Botanishe tuin bij Claire en Cody en samen met hun heerlijk gewandeld en gezeten. Als het zonnetje scheen was het warm. Maar zonder zon is het steenkoud (ja, nog steeds blauwe vingers🙁) daarna toch maar een sjaal gekocht. Ik had hem thuis gelaten, maar ik kan niet zonder! (Tasmanië wordt nog kouder brrrr)!!!

26 October 2018

Vanmorgen gingen we naar de bibliotheek helaas was het coole deel van de biebbgesloten wegens onderhoud. Dus gingen we (Natadcha, Claire en ik) vrij snel weer naar het volgende gebouw. Het parlement van de staat Victoria, waar ook nog 26 jaar het Australische parlement heeft gezeten voor Canberra werd opgericht. (En door de Goldrusch zit er veel goud verwerkt in het pand😱) Daarna door naar het gebouw waar tijdens de Goldrusch al het goud werd opgeslagen. Maar we merkten algauw dat dat te veel cultuur was op een dag dus na een wat snellere blik zijn we eruit gegaan. Toen ben ik richting het hostel gegaan om mij klaar te maken voor Taylor Swift!! Ik was iets te vroeg dus toen samen met Dionne een trip naar Tasmanië geboekt! Je kunt het beste vliegen zei ze dus vliegtickets en alles geregeld. Ik vind het ongelooflijk spannend, dus morgen alles goed gaan voorbereiden!

25 October 2018

Na een iets onrustigere nacht (waar is mijn oordopje? O, daar...) Heb ik vanmorgen mijn nieuwe broek uitgespoeld en boodschappen gedaan (mijn Nutella was bijna op😱) Daarna hebben Natacha en ik de hele dag in het Melbourne museum vertoeft. Eerst het gewone museum met een rondleiding van vrijwilliger Les, welke heel zacht praatte (maar was al wel 10 jaar vrijwilliger!) En toen zelf op pad. En daarna nog naar de Nelson Mandela tentoonstelling! Dat was heel indrukwekkend. Na een wandeling in het Carlton Park ben ik naar het Hostel gegaan om te koken. En daarna afgesproken met Claire en Natacha opnieuw naar de Rooftop Bar. Optijd weer naar huis want morgen gaan we naar de bibliotheek, waarschijnlijk ga ik daarna nog even kijken bij het Parliament house en 's avonds naar Taylor Swift!

24 October 2018

Vanmorgen opnieuw afgesproken met Natacha uit België en een Richie uit Melbourne en Claire uit Frankrijk na een kleine zoektocht waar ze waren heb ik ze gevonden en hebben we een kleine tour door de stad gedaan. Ondanks dat het groot lijkt is veel wel te wandelen. Daarna zijn we (Claire Natacha naar het NGV Australia geweest waar veel schilderijen hingen. Claire moest werken en na de lunch zijn we naar het ACMI gegaan een museum voor beeld en geluid. Qua grootte een stuk kleiner dan de onze, maar we hebben er uren vertoeft. Toen nog in het park Skip-bo gespeeld! En toen op zoek naar bar Cookie want dat zou volgens Richie leuk zijn. Dat viel wat tegen omdat het bijna niet te vinden was hebben we veel van de stad gezien😂 toen zijn we naar Queen Victoria Market gegaan. Op woensdag avond is daar een hele happening. Veel eet kraampjes, live muziek en souvenir kraampjes. Al met al dus een volle dag!

23 October 2018

Nadat ik best goed geslapen had ben ik om 8 uur opgestaan om rond half 10 ben ik richting het centrum gelopen richting het VVV kantoor. Onderweg kwam ik verschillende demonstraties tegen. Het gaat om mensen rechten en lonen in Australië wat ik begreep. Dat was best indrukwekkend en ondanks dat het mij toch de kriebels gaf, waren de mensen heel aardig. Na een pittige zoektocht naar het VVV vond ik die eindelijk ik het midden van de straat. De aardige man (Jan, maar was zijn NL niet zo best doordat hij zo lang in AU woonde) gaf mij een kaart en omcirkelde de high lights. De trams in de binnenstad zijn gratis! Dus ben ik per tram naar Queen Victoria Market gegaan. Het is een oudgebouw met veel heel veel kramen. Daarna naar de oude gevangenis gelopen en ook daar een tour gedaan en door het museum gewandeld. Na het eten ben ik in ouderwetse City Tour Tram die om de stad gaat gestapt en maakte ik contact met Natacha uit België. Samen hebben we het culturele deel van Melbourne ontdekt.

22 October 2018

Vandaag het laatste deel gedaan van de Great Ocean Road, het was zo ontzettend gaaf! Vanmorgen vroeg tijdens zonsogang zijn we eerst gestopt bij een prachtige verscholen waterval waar ook vogelbekdieren leven. We zagen ze niet maar wel gaaf idee. Nog een aantal keer gestopt bij verschillende mooie punten (echte koala's gezien) daarna zijn we naar Loren gereisd en hebben voor de laatste keer een "barbie" gebruikt. We aten heerlijke steaks on bread. Daarna gingen we naar het strand en heb ik de winkels bezocht. Jules (de gids) heeft ons laten kennis maken met TimTams een Australisch koekje, super lekker! Die in de bus uitgedeeld en (met een gave stop waar we kakatoe's en psagaaien voerden)door naar Melbourne, nu een soort van cultuurshock aan het doorstaan! Moet wel weer even wennen alleen!

21 October 2018

Vanmorgen was het erg vroeg (en ben ik ook niet erg fotogeniek🤔) maar wat was het gaaf! Na een goede nachtrust zag ik fantastische uitzichten gigantische bergen en bossen. Tegenover ons hostel was een museum en informatie centrum over Aboriginals en daar nog een super mooie wandeling gemaakt. Daarna verder richting de Great Ocean Road waar we verschillende keren hebben gestopt om mooie uitzichten te bekijken en tussendoor nog even geslapen. Toen was het lunchtijd en hebben we heerlijke burrito's gegeten van de bbq in Tower Hill. Er zijn hier gemeentelijke bbq's waar iedereen gebruik van mag maken. Toen verder met de auto richting de Great Ocean Road. Daar verschillende keren gestopt om adembenemende uitzichten te bekijken. Toen we bij het volgende hostel aankwamen gingen we snel (bij het restaurant aan de overkant) pizza eten zodat we door konden naar een super zonsondergang) en kijken naar de kleine puingïngs die terug op het land kwamen. Morgen gaat om 5 uur de wekker weer!

20 October 2018

Vandaag gestart met de weg naar de Great Ocean Road. We hebben zulke fantastische natuur gezien en dan zijn we er nog niet eens! Een paars meer enorme bergen en een waterval! Ook heb ik wilde kangoeroe en emoes en herten gezien! Morgen vroeg eruit (5 uur) en om 6 uur de eerste wandeling. 😃

19 October 2018

Vanmorgen langs de telefoonwinkel gegaan. En mijn Nederlandse nummer blokkeert mijn Australische nummer. Dus maar overgestapt op alleen Australisch. Daarna met mijn kamergenootje Felix naar de bibliotheek en naar het museum geweest. En rond 14:30 gingen we in het hostel lunchen. Het plan was 's middags alleen naar de botanische tuin te gaan en daarna 's avonds de zonsondergang bekijken op het strand. Alleen ging dat eerste niet door doordat Dionne met een coole trip aankwam. Dat te regelen duurde even en de musea sluiten om 17:00 dus er was geen tijd meer. Felix en ik heben gister eten gekocht om vandaag samen avond eten te maken dus dat voorbereiden. Daarna gingen we (zwartrijdend🙈) naar het strand van Glenelg de zonsondergang bekijken. Nou ja het was er niet heel zonning maar het was mooi! Daarna (tip van Daan) frozen yoghurt gegeten en toen naar huis om onze aardappelpuree, wortels, champions en Steak te eten! Morgen vroeg op voor de volgende trip! 3 dagen door de Great Ocean Road!

18 October 2018

Vandaag boodschappen gedaan en een australisch nummer gekocht, maar die werkt (nog) niet. Daar ga ik morge achteraan. Gisteren een free walkingtour gedaan en een stukje van de stad gezien! Daarna heb ik hem alleen ook nog even gelopen om foto's te maken. Dat was ik de eerste keer vergeten🙈 toen bij de subway avondeten gehaald en toen naar huis gegaan. Waar ik s avonds met mijn kamergenootje Mama Mia 2 heb gekeken. Morgen museum bezoeken en de botanischetuin!
Nu op dubai overstappen. Gereden in een trein zonder machinist om naar de gate te komen. Op naar de volgende uurtjes!

17 October 2018

We (kangoeroe en ik ;) ) zijn er!!! In het hostel gearriveerd en geïnstalleerd. Nu even bijkomen, opfrissen en naar bed!
Armbandjes om, broodjes gesmeerd. Door de douane nu op naar het vliegtuig!!

15 October 2018

Het spannendse deel! Heb ik alles? Niets vergeten? Zal ik dat toch maar niet meeenen? En als ik het straks nou toch nodig heb? Nog 1 nachtje slapen, morgen begint het avontuur!! #spannend!

1 October 2018

Soms gaat het ineens heel snel! Niet alleen vertrek ik over 15 dagen naar de andere kant van de wereld, maar als ik mu mijn voordeur uitstap zie ik de wereld een beetje anders. De naam van de reis is eigenlijk niet helemaal meer correct... vanuit Schagen zal ik naar Australië vertrekken! Welkom mooi uitzicht!

11 June 2018

Samen met Soraya geboekt! En gelijk geshopt, de dag tas is binnen (nee niet die van de foto ;)) De zenuwen gieren door mijn lijf!