Kiribati · 23 Days · 40 Moments · April 2016

Michel Van der Spuij

20160408 Vakantie Vietnam

1 May 2016

We hebben het overleefd. Home "sweet" home.

30 April 2016

Jep, tijd om te gaan. 3 vluchten voor de boeg. Hopen dat de tijd ook vliegt :) Tạm biệt Vietnam!

29 April 2016

OK, so to finish our story: after swimming at paradise island, we had to return to the harbour. And since that would take us almost 2 hours, we left on time. But we could see the sunset when we arrived at the harbour. Such a surprising day, such an amazing week, wonderful last day to spend in Phu Quoc. FYI: we had dinner at the beach, overpriced not that special. But beautiful setting.
Yesterday we met this cute couple, remember them? They helped us with our lunch order. We were invited to join them on a boat trip to Mon Tay island, a little Paradise. We met at the harbour, which was a beautiful site to start with. Our journey to the island was on a authentic fisherman's boat, which had the same horsepower of whisper boat ;) #dontknowtheenglishtranslation. After approximately 1.5 hours on the boat, we stopped for a fishing adventure. Unfortunately, we didn't catch anything but Xuli, our Virtnamese friend, did. It died on the way to the beach. At our second stop we could go snorkeling, that was beautiful. Visibility was about 7 metres and way better than what we saw during diving. Gorgeous coral and fish, too bad we didn't catch that on video. Island was alright, nothing special. The third stop was Mon Tay island, beautiful white beach and cool water. Really a little paradise, snorkeling was alright not that special. Oh noo not enough space... See our next post

28 April 2016

❤️
Superleuke Scooter-dag vol aangename verrassingen. Hele lieve Vietnamese mensen ontmoet. Eerst al bij het onbijt, daarna bij het kayakken (met privé-entertainment als gevolg!) en later weer bij de lunch. Met een beetje hulp van dit laatste stel het menu ontrafeld en een spannende lunch op tafel gekregen. Seafood hotpot en twee mooie krabben.

27 April 2016

Vandaag gedoken. Heel weinig zicht maar het was fijn om weer even onder water te zijn :)

26 April 2016

Our day started off great🤗. We checked into our new palace, we had a great ride to the South Side of the island where we met a jewel: Sao Beach. It is awesome, white beach, clear water most important part; quiet. The sand felt so good between our feet. Afterwards we had a nice dinner at May Restaurant! #BBQ Seabass nyong

25 April 2016

Just chillaxing

24 April 2016

Hello Phu Quoc :)
Phu Quoc here we come! Ready to explore, dive and mostly chillaxing. #waiting on Hanoi airport

23 April 2016

Doei Sapa! Laatste keer in de sleeper bus, op naar onze tweede vakantie :)
Heerlijk wakker worden!!!

22 April 2016

Vorige post was niet genoeg, dus diner apart, oh ja en een heerlijke voetmassage
Wat een geweldige eerste dag in Sapa! De uren durende stortregen in de vroege morgen deed ons wel een beetje schrikken. Dit zal toch niet ook worden afgelast? Maar gelukkig verdween de regen en uiteindelijk zelfs ook alle wolken en hadden we een schitterende dag. De lekkere lunch en het avondeten dat we met z'n alle hebben bereid maakte het helemaal compleet. Op naar dag twee!

21 April 2016

Ha Noi. Verrassend gezellige stad! Vanmorgen vroeg aangekomen met de nachttrein. Nadat we een bosje taxichauffeurs van ons of konden slaan richting friends Travel Vietnam gelopen. Daar kregen we een heel warm welkom met een lekker ontbijtje, goede kop koffie en een warme douche. Later lekker in de stad rondgelopen en lokale cuisine geprobeerd. Egg Coffee, rijst ijsje en de lekkerste Pho uit Ha Noi. Nu weer de nachtbus in. Slaap lekker!
Trip to Phong Na Ke Bang. We had a great day, started in Paradise Cave which was beautiful and impressive and afterwards we played in the mud of the Dark Cave! #Littlekidsinthemud!
Goodmorning Hanoi! Off to see Sidney, have breakfast and chill for a bit.

19 April 2016

Special pick up for Ms. Michel en friend :p. Our train travel went smoothly, our hotel is basic, but one hell of a view. And to top of our night we had dinner at a local shop. Great day!
Wat een dag weer!! Vanmorgen om 7:00 vertrokken met Easyriders Ron & Hung achterop de motor, door de bergen richting Hue. Waarschijnlijk de op 1 na beste manier om te reizen in Vietnam, na het zelf kopen en rijden van een motor. Wat supervet! En wat hebben ze ons weer veel laten zien in zo'n korte tijd (o.a. Marble Mountains, Elephant waterfall, een vissersdorpje en de citadel van het keizerlijk bestuur). En natuurlijk weer een lekkere lunch. Wij springen zo de trein in richting Dong Hoi. Doei!

18 April 2016

And at night, the beautiful lights of Hoi An.
Ons strakke schema voor de rest van de vakantie. Helaas geen Ha Long Bay. Maar wel een weekje chillen op Phu Quoc.
Snorkling trip which was cancelled when we arrived at the island, due to heavy wind #dissapointed. The speedboat was quite an Adventure and lunch delicious! We met two guys who gave us a great tip.

17 April 2016

Een beetje meer rust gevonden in Hoi An na de drukte en heel veel toeristen in Nha Trang. Vanmorgen via de nachttrein, local bus en taxi aangekomen bij Patonia Garden Homestay. Scootertje gehuurd en straks lekker aan tafel want we mogen mee eten! Lekkerrrr

16 April 2016

Just a day at the beach. Nha Trang.

15 April 2016

After 4,5 hours in a bus, we needed a drink
Onderweg naar Nha Trang. Vervelend nieuws uit Rotterdam :p

14 April 2016

What an amazing day we had! Full of adventure; abseiling, water sliding, free jumps and hiking. It was so much fun, our guides were awesome and so was our group. Go team Banana!
After dinner, we had another adventure in a 100 rooftops! Must see maze, good times

13 April 2016

Finally in Da Lat, we discovered this great artsy neighbourhood. Dinner at an Art Gallery and Coffee and Cake in the cutest shop next door!
Onderweg naar Dalat in de sleep bus. Eens kijken of we een beetje kunnen sleepen. 😴

12 April 2016

Mekong Delta-dag
Good morning Ho Chi Minh! Fitte mensen en een blije toerist

11 April 2016

Vandaag achterop de motor gesprongen bij twee jonge tour guides en zij hebben ons meegenomen naar de uithoeken van HCMC. Zooo vet! Zoveel gezien en verhalen gehoord over de geschiedenis van Vietnam en Saigon. Traditionele phô en kokoswater op. En dat verkeer... waanzin. 's avonds Mila&Gep opgezocht en samen gegeten. Morgen gaan we samen een tourtje Mekong Delta doen.
Spannend ontbijtje. Gestoomd radijs cakeje met gepocheerd ei, gember, soya & honingsaus. Baguette met spinazie, tomaat en tofu (tofu die wij kennen is overigens rubber vergeleken met dit) en hele aparte drankjes :)

10 April 2016

Het eten bij Guc Chag Quan viel helaas een beetje tegen. Zonde want de lokatie was fucking vet. 1 groot sfeervol poppenhuis. Gelukkig hebben we op de valreep nog een lokale "delicatesse" gescoord om de avond te redden :)
En daar gaan we weer...

9 April 2016

Bday-Cocktails op het heli platform in Kuala Lumpur met uitzicht op KL tower en Twin tower en een live bandje.