Germany, Hungary, Austria · 11 Days · 10 Moments · April 2017

Vakantie in Hongarije

21 April 2017

De terugreis... Het plan was om te gaan rijden en dan maar te zien waar we uitkomen en daar te overnachten. Dat liep iets anders. 🙈 Tijdens het rijden was mijn doelen maximaal nog 6 uur op de klok te hebben tot we zouden stoppen voor de overnachting. Het begin liep erg goed. We zaten mooi op schema en konden lekker doorrijden. Voor we Hongarije uitlaten stonden we al in de eerste file. Net voor de grens met Oostenrijk. Hier hebben we maar even een kleine stop gehouden. En toen konden we weer door. Eenmaal op de snelweg ging het weer lekker. Tot we net voor de grens van Oostenrijk en Duitsland weer file was. Hier hebben we een uur gestaan. En je raad het of niet. Maar daarna hadden we weer file. Hierdoor liep ons schema iets anders dan verwacht. Na de stop voor het avond eten besloten we om gewoon te gaan rijden tot we thuis waren. Toen de klok 5 uur aan gaf zeiden we allebei. Ach das zo voorbij. Rond 3 uur waren we er dan. Back home! Wat een fijne vakantie was dit!

19 April 2017

Gisteren was het shit weer. We hebben officieel alle weersomstandigheden gehad. Op de heenweg onweer en regen. Hier lekker zonnig weer. Maar ook windstoten en ook sneeuw. Lekker divers! Zoals ik al zei was het weer van gisteren niet leuk. Het waaide met 42 km/h en daarbij kwam ook nog regen en later dus de sneeuw. Hierdoor kon onze planning van een dagje fietsen niet door gaan. Dus hebben we de dag in het hotel door gemaakt met zwemmen sauna en lezen met als doel dat we vandaag hopelijk konden fietsen. Helaas was het weer niet echt beter de windstoten waren naar 45km/h gegaan en er was meer sneeuw. Toen het door was zijn we naar buiten gegaan om te wandelen. Het was enorm koud. Helemaal verkleumd kwamen we binnen. Besloten we ons te verwennen met een Irish koffie. Na het avond eten toch nog naar buiten gegaan voor een wandeling dit was lekkerder dan s middags. Nog niet warm dus zijn we daarna lekker de sauna in gegaan. Helaas zit ons verblijf hier er op. Moren begint de terug weg weer!

18 April 2017

Vandaag zijn we naar Boedapest geweest. 2 uur rijden viel wel mee als je op de heenreis 2x 6 uur moest rijden dachten we. Maar dat viel zeker mee! Voor we het wisten was het eerste uur om en daarna waren we er ineens al. Ver van te voren zagen we het uitzicht als snel veranderen. Van een leeg landschap naar steeds meer reclame en dichter bevolkt. We besloten om een rondje te lopen en rond te kijken. Op een gegeven moment kwamen we een reuzenrat tegen. Leuk voor het uitzicht dachten we. Maar daar aangekomen vond we het te duur voor een rondje in de lucht. Toen zagen we rode bussen rijden. Niet wetende wat die precies deden. Tot we een aardig meisje (verkoopster) die ons alles uitlegde. Dus we besloten op safari te gaan. Via een hop on hop Off bus. Wij besloten om de tour van de rode lijn te pakken en te genieten van de cultuur en geschiedenis. Daarna nog wat rondjes door het centrum gelopen. Een mooie stad Boedapest. Zeker een aanrader!!

17 April 2017

Vandaag was het weer iets minder. Maar dat hielt ons niet tegen! Wij echte Nederlands zijn niet van suiker dus liepen we gewoon door toen we wat druppels voelden. Ons doel vandaag; varen over het balatonmeer. Zo gezegd zo gedaan. Wij liepen door de druppels naar de boot die we vaker hadden zien staan. Maar heel veel informatie hadden we niet. Gisteren hebben we de boren met veel (voor ons) onleesbare teksten goed bekeken en de boot zou of wel of niet om half 2 nog een keer gaan. Hij zou ook nog om 3 uur gaan dus we kozen om het gewoon te proberen. Dit lukte!! Om 10 voor half 2 (ja ja goeie timing van ons) kochten we onze kaartjes en konden aan boord. Gepakt met onze camera's waren we er klaar voor. Het zonnetje brak ook weer door en met de mooie donkere wolken konden we vertrekken voor een mooie tocht over het balatonmeer. Nog vette foto's kunnen maken ook! Vandaag heb ik ook nog een van de snacks die ze hier hebben op. Geen idee hoe het heet maar het was lekker zie foto 4! ❤️

15 April 2017

Een verslagje van 2 dagen deze keer. Aller eerst een fijn Pasen iedereen! Gisteren zijn we lekker wezen zwemmen, sauna, zwemmen, sauna. En lekker samen uit eten geweest. Een keer iets anders dan hier in het hotel. S avonds zijn we in de lobby gaan zitten om te kijken naar de traditionele dans. Een aantal vrouwen op leeftijd die dit uitvoerden. Zag er leuk uit! Wij konden het niet laten om te bedenken wie er van onze familie zou mee zou doen. We hebben ook film materiaal voor de gene die wilt oefenen. Vandaag was het nogal winderig. Maar verder goed kwa temperatuur. Omdat het Pasen is bleven we in ons hotel omdat hier van alles te doen zou zijn. Helaas viel dit nogal tegen. S ochtends was er een clown, een plek om je kinderen te laten schminken en een aantal konijnen. Wij hadden ook nog een aantal dingen bij de kegelbaan verwacht maar helaas bleek dit alleen voor kinderen te zijn. Dus zijn we maar een rondje gaan lopen. Een ijsje gegeten. En genoten van het zonnetje.

14 April 2017

Vandaag zijn we naar de stad gewandeld. We wouden fietsen huren maar eenmaal daar bleek dit wegens Pasen dicht te zijn. Dus besloten we naar het museum zoo te gaan. Een klein museum met enorm veel opgezette dieren. Vooral vlinders. Maar ook torren, spinnen, sprinkhanen noem maar op!! Erg mooi om te zien. Ook waren hier levende dieren die je niet dagelijks tegenkomt zoals een gekko, landschildpad etc. Hier hebben we uitgebreid naar gekeken wat deze man wel niet allemaal had. Ook hebben we heerlijk door de stad gewandeld. En daarna weer terug. Over "ons markt" gelopen. En tot onze verbazing was het ineens vol met mensen. Ook bij het hotel is het erg druk geworden. Vandaag heb ik mijn polaroid mee op pad genomen. En toen wij voorbij het spoor kwamen dacht ik. Ja dit word de foto! Zo gezegd zo gedaan. Foto genomen en meteen in mijn tas gedaan. En pas eruit gehaald toen we in de stad waren. Toen was de verrassing extra groot wat eruit was gekomen. Maar wat een vette foto! Al zeg ik het zelf

13 April 2017

Vandaag zijn we naar "de stad" geweest. Het was kleiner dan we dachten en er was niet veel te shoppen. Maar wel lekker rond kunnen kijken. Ook zijn we even de kerk binnen gegaan. Heel modern was deze kerk. Hier hebben we natuurlijk een kaarsje aangestoken met onze gedachten naar de mensen die deze wel kunnen gebruiken. Zoals papa voor een spoedig herstel maar natuurlijk ook voor Evelien en onze opa's. Hierna hebben we nog een heerlijke wandeling gemaakt. Wij wouden om de kerk heen lopen terug naar de auto. Dit was alleen lastiger dan we dachten. Maar we hebben de auto weer gevonden. Vlak bij ons hotel ligt een restaurantje waar we nog heerlijk hebben geluncht. Met een broodje en een cocktail het is natuurlijk wel vakantie! Het weer zou vandaag tegen vallen maar niets was minder waar. Heerlijk zonnig en geen druppel gevallen!

12 April 2017

Vandaag een heerlijke lunch gehad in ons hotel. Met gebaren begrepen we dat we konden kiezen uit vis of kip. Wij kozen kip. En dan konden we kiezen uit gegrilde kip of gepaneerde kip. Wij kozen wederop de tweede optie. Even later kwamen ze aan met een een kommetje soep. Wij stonden even verbaast te kijken maar aten lekker de soep op. Na de soep kwam de kip met friet. Wat ons op viel was dat er mensen waren die ieder een bord vol met augurken kreeg. Wij kregen dit niet. Maar hoefden dit niet. Gek genoeg aten deze mensen serieus alle augurken op. En dat waren er veel!! Na de kip kwam nog een klein, erg lekker toetje. Een goede lunch voor mij en ontbijt voor Stijn. Vandaag zijn we ook nog een rondje gaan wandelen om foto's te maken. Ik heb mezelf de opdracht gegeven om alle foto's met 1 lens te maken. En ook nog een die ik eigenlijk nooit gebruik. Een echte uitdaging maar super leuk om te doen. Deze foto's bewerk ik na de vakantie. Wederom weer een heerlijke vakantie dag!

11 April 2017

De reis naar het hotel verliep soepel. Onderweg kwamen we er op een minder leuke manier achter dat we een sticker nodig hadden om door een aantal landen te kunnen reizen. Maar gelukkig is dit goed gekomen en zijn we na zo een 13 uur reiden (zonder de tussenstops mee gerekend) op onze bestemming aangekomen. Hier zitten we in een rustig plaatsje. Met onze kamer op meer uitzicht en heerlijk (niet te warm) weer.
Voor onze reis naar Hongarije hebben we een tussenstop in München gemaakt. Dit was in dit hostel. Apart van buiten. Maar van binnen was het stukken beter. Wij sliepen op de 4e etage. De badkamer, wc en keuken moesten we delen maar 4 andere kamers waarvan er 2 zeker ook bezet waren. Dit was gelukkig goed te doen. De buurt was wel erg luidruchtig. Zelf was ik blij dat ik een paar uitjes slaap heb kunnen pakken en we door konden naar onze eind bestemming.