Europe · 17 Days · 15 Moments · July 2018

Vakantie 2018 Marjon, Rene en de kids

29 July 2018

Oeps, ik heb drie dagen niets opgeschreven. Nou ja die,dagjes strand valt ook niet zoveel over te zeggen natuurlijk. Vandaag komen Marcel en Ula op bezoek. Zij zitten zelf in Frejus (ong 45 min rijden). Ze zijn er om 10:00 uur en we starten met een bakkie. Vervolgens een stukje op de camping rondgelopen om te kijken waar we vanavond kunnen gaan eten. Toen met de auto naar Pampelonne plage omdat wij dat een leuk stukje strand vinden en bovendien leuk om Marcel te laten zien. Zo’n 28 jaar geleden ben ik daar ook met Macel, Nico en Roger geweest. Dagje lekker bakken en rond 18:00uur terug naar de camping. Even opfrissen en toen uit eten bij een restaurantje aan zee. Was een superleuke gezellige dag geweest!

27 July 2018

Ondanks de warmte lekker geslapen vannacht. Heerlijk die airco👍. Ik ben al op tijd wakker en kan lekker op ons terrasje in een boek lezen. Marjon komt een halfuurtje later. Gezellig een bakkie doen en dan op weg naar de winkel voor brood. Als we terugkomen zijn de kids al wakker. Ik bak lekker wat eitjes. We hadden gisteren allemaal lekkere dingen gekocht dus eindelijk weer een goed ontbijt, want in Italie was het echt slecht hoor. We doen het rustig aan en tegen de middag gaan we naar het strand. De benauwdheid en de hitte van gisteren zijn weer terug dus we liggen veel in het water. Heerlijk hoor. Een uurtje of zes, terug naar de caravan voor een borrel en lekkere hapjes. We hebben het maar slecht😁. Marjon is nu een rondje over de camping aan het wandelen met Pascale en Ruben leest een boek. Zo voelt het helemaal als vakantie. HEERLIJK!

26 July 2018

Vandaag is onze reisdag. Op tijd opstaan, ontbijten en nog even naar de winkel om wat Italiaanse boodschappen in te slaan voor thuis (zo lekker). Marjon wil ook nog even een fotootje maken in Marina di Pietrasanta waar ze 35 jaar geleden met Sandra naartoe was geweest. Al met al vertrekken we rond 10:30 uur. We rijden eerst naar Monaco waar we een tussenstop willen doen. We parkeren vlakbij de haven en lopen een beetje rond maar eigenlijk is het veel te warm en benauwd om wat te doen. Na een uurtje snel weer de koelte van de auto opgezocht en op naar Port Grimaud. We komen aan rond 16:00 uur. Het blijkt een supermooie camping en onze caravan is geweldig. We zitten op geen 5 minuten van het strand. Na het uitpakken, snel naar Gogolin om boodschappen te doen, want we hebben natuurlijks niets meegenomen. We eten pas rond 21:30 en gaan vrij snel daarna naar bed. Het voelt hier helemaal goed!!!

25 July 2018

Na het dagje strand van gisteren is het wel weer leuk om de omgeving te gaan bekijken. Vandaag staat in elk geval Lucca op het programma. Het is maar een half uurtje rijden dus om 10:30 uur zijn we er al. We hebben drie uur gewandeld. Het is een leuk en mooi stadje. Achteraf bezien was het wel te warm geweest. Met 30graden plus door die smalle straatjes te lopen is wel ff zweten, maar zeker geslaagd! We hebben nog de hele middag dus wil ik graag richting de bergen om wat colletjes te doen. We hebben geen specifiek doel, maar we komen toevallig uit bij Fornovolasco. Daar blijkt het grootste en meest diverse grottencomplex van Europa te liggen. Via uiterst smalle weggetjes bereiken we de grotten. Als je niet beter weet zou je er zo aan voorbij rijden. We gaan met een gids naar binnen. We kozen voor een wandeling van een uur, maar hadden achteraf spijt dat we die van 2 uur niet gedaan hadden, omdat we dan nog verder het complex in gingen. Superleuke dag gehad. Morgen naar Frankrijk

23 July 2018

Vandaag ff een dagje uit de zon blijven, want we zijn ondanks het vele insmeren toch wel verbrand. We willen naar Carrara, naar de marmergroeve en naar Cinque Terre. Maar eerst even een interne verhuizing. Marjon had nl gisteren al gevraagd of we een hotelkamer aan de voozijde konden krijgen. Die kamers hebben een balkon en zeezicht en dat is veel leuker. Nou dat kon dus. Superleuk! Tegen de middag naar Carrera. Mooi hoor. Was wel ook wel spannend omdat we niet helemaal begrepen wat de toeristenroute was en wat voor werkverkeer. Op een gegegeven moment kwamen we in enorm smalle tunnel terecht. Pitchblack en geen idee van welke kant het verkeer kwam. Eenmaal boven kwamen we uit bij een cavetour. Die hebben we gedaan en dat was echt de moeite waard. Er werd daar nog volop gewerkt. Gaaf om te zien. Daarna naar Cinque Terra (het 1e dorpje dan). We moesten naar beneden lopen met een hele steile maar vooral lange trap. Prachtig dorpje. Een terrasje gepakt en via de MacDonalds naar huis.

22 July 2018

Vandaag nieuwe poging. Het ontbijt is nog steeds erbarmelijk, zal ook wel niet beter worden. We lagen op tijd op het strand. We wisten nu hoe het werkte dus daar geen ergernis meer over. En die afrikaanse, indiase, zuid amerikaanse illegalen met hun koopwaar moet je gewoon negeren (maar het blijft mega irritant). De zee was nogal ruig dus mooie hoge golven. We hadden het vandaag veel beter naar ons zin en ik vooral stond veel meer in de relax modus. ‘Savonds heerlijk gegegeten (eindelijk) in een superleuk restaurant met aardige bediening. Het bestaat dus wel, maar je moet blijkbaar niet direct aan het strand zijn. We gaan nu eens bedenken wat we morgen gaan doen. Misschien wel even bij Roger en Inge op bezoek.

21 July 2018

Lekker op tijd opgestaan, want het ontbijt is tot 9:30 uur. We waren toch nog aan de late kant dus bijna alles was op. Het is geen best restaurant: kleffe broodjes, vieze koffie en weinig beleg. De serveerster klopte snel de viezigheid van onze voorgangers van de tafel en wij mochten gaan zitten. Maar goed, daarna naar het strand. Je weet niet wat je ziet. Duizenden parasols die bij strandtentjes horen. Je mag niet zomaar ergens gaan liggen met je handdoek. Dus twee stoelen en een bed gehuurd voor 25 EUR. Wat een geldklopperij zeg. Belachelijk. Maar ja je hebt geen keuze. En als toetje mag je de hele dag kooplui van je af houden. Grrr. Ik voel me nog niet op mijn gemak hier in Italie. Ik hoop dat het nog komt, maar geef mij maar Frankrijk. Einde dag nog bij een strandtent gegeten. Wat een vreselijke tent zeg. Het eten was erbarmelijk slecht en de bediening nog erger. Het draagt niet bij aan het idee dat we hier wel gaan wennen. Misschien morgen dan?

20 July 2018

Vanochtend op tijd op en de auto ingepakt. Nog even met de eigenaresse gekletst (super vriendelijke mensen) en toen op naar Italie. We zijn rond 10:15 weggereden en waren rond 17:15 in Viareggio. Een goede reis gehad, maar het was wel een beetje druk. Het hotel ligt aan de boulevard. Eerste indruk is goed. Nu even op bed bijkomen en dan gaan we zo maar eens een restaurant opzoeken. Morgen denk ik lekker een dagje aan zee.

19 July 2018

Vandaag was het warm hier. Toch zijn we nog best sportief geweest. De spierpijn is weer gezakt dus we kunnen aan de bak😜. Eerst op zoek naar een wandelroute bij Sankt Jacob, maar dat konden we niet vinden. Toen doorgereden naar de waterval bij Sankt Anton. Om er te komen moesten we een behoorlijk eind omhoog lopen. Was best zwaar en warm, maar het was de moeite waard. Eenmaal beneden zijn we snel het terras opgegaan voor een borrel en een hapje (alweer🍺). Toen doorgereden naar Sankt Christof voor een volgende wandeling. Doel was een hangbrug te vinden bij een mooi bergmeer, maar dat bleek wel heel erg ver lopen. Na een uur toch maar omgedraaid. We waren nog niet eens halverwege en het was al tegen einde middag. Dus weer een uur terug lopen. Maar ook hier weer erg mooi en gezellig geweest. Daarna weer een borrel, boodschappen doen en naar huis. Morgen gaan we op weg naar Italie. We hebben een superleuk weekje gehad. Beetje jammer wel dat we moeten gaan!

18 July 2018

Vandaag is het erg mooi weer. Misschien wel te mooi om in grotten te gaan lopen. We gaan het toch maar doen omdat we allemaal nog stikken van de spierpijn en we dus liever niet in de bergen gaan wandelen. We beginnen bij de Swarovski grot. EUR60 entree dus je verwacht wel wat. Maar wat een ontzettende tegenvaller zeg. Het blijkt een aantal ruimtes te zijn met Swarovski uitdossingen. Helemaal geen grot, alleen een commercieel opgezette tentoonstelling eindigend in een grooote winkel. Nou nou. Maar goed, er zat nog een mooie tuin bij dus daar nog even rondgelopen... Toen doorgereden naar Schwaz naar de zilvermijn. Dat was ontzettend leuk. Helm op en jas aan en met een inieminie treintje door hele smalle gangetjes zo’n 800 meter de berg in. Indrukwekkend hoor! Het was er lekker koel (12 graden) met een luchtvochtigheid van 99%. Weer buiten gekomen hebben we wat gedronken en daarna naar huis. Was toch ruim 1,5 uur rijden. We hebben thuis gekookt, spelletjes gedaan en nu lekker in bed.

17 July 2018

Na weer een goed ontbijtje gaan we naar de Schnanner Klamm (kloof). Het ligt niet ver van Sankt Anton. Mooie wandeling gedaan, maar we hebben mooiere kloven gezien. Vervolgens doorgereden naar Imst om te gaan rodelen op de langste rodelbaan van Tirol. Met de lift omhoog. We zaten er nog maar net in toen we een enorme regenbui kregen. Drijfnat waren we boven, dus eerst maar opwarmen in het restaurant. Vervolgens een fantastische afdaling gedaan. Lachen hoor! Super! Daarna nog een ritje naar Zurs en Lech gedaan. Veel gedaan dus vandaag. Het was leuk. We koken vanavond lekker thuis. Straks nog plannen maken voor morgen.

16 July 2018

Om 9 uur een lekker ontbijt op de kamer. Verse eitjes, broodjes, jus en koffie. We lopen op tijd naar de Gampenbahn aan de andere kant van het dorp. Het is een eind lopen. We nemen de stoeltjeslift naar boven en daarna nog een lift. Van daaruit lopen we naar beneden. Het eerste stuk duurde zeker een uur. Bij het restaurant op adem gekomen, want het was behoorlijk zwaar. Het 2e stuk naar het dal wilden de dames eigenlijk met de lift, maar op het laatste moment zijn ze toch mee gaan lopen. Het was nog zeker 1,5 uur en eigenlijk was het te zwaar en te veel. Maar we hebben het gered. Iedereen was stuk toen we beneden waren. Het 1e terras dat we vinden konden direct gaan zitten. Was een gezellig terras, maar we moesten nog naar huis lopen. Helemaal aan de andere kant van het dorp en bergop. Jeemig. Zwaar! ‘Savonds met de auto maar naar het dorp gegaan om te eten. Was weer goed: gröstl, worst en ravioli. Snel naar bed, morgen waarschijnlijk spierpijn!!

15 July 2018

Zo dan, daar zijn we dan! Sankt Anton. De reis van zondag duurde wel lang hoor. Veel file gehad en we hebben er 3 uur langer over gedaan dan gepland, maar rond 18:00 uur waren we er. Een leuk pension, een beetje aan de rand van het dorp. We werden vriendelijk ontvangen. Huisje is eenvoudig maar schoon en goed verzorgd. ‘Savonds zijn we gaan wandelen naar het dorp. Leuk om Marjon en de kids te laten zien waar ik in januari allemaal geweest ben. We hebben gegeten in een gezellig restaurant: schitzels en goulash. Hmmm! We zijn best moe en liggen op tijd in bed.

13 July 2018

Bijna vakantie! Gisteren laatste werkdag gehad. Vandaag beetje inpakken en opruimen en dan kunnen we zondag vertrekken. We vertrekken vroeg; zo rond 06:00 uur. We hebben er zin in!