Netherlands, Cyprus · 8 Days · 12 Moments · November 2018

Under construction in Paphos

20 November 2018

Mn moeder is een echte “zeikerd”. Ze plast namelijk niet zomaar op elk toilet. We verlaten ons luxe hotel om 8u en rijden richting Larnaca AirPort. Maar niet nadat we eerst 80km v.v hebben omgereden om in Nicosia te plassen.... We parkeren onze auto, zoeken een toilet, nuttigen een cappuccino, zoeken de auto weer op en verlaten Nicosia om terug te keren naar Larnaca .... Dit was uiteraard niet ons plan. Maar Nicosia is 1 grote bouwput met doodlopende en opgebroken straten. Nóg een klooster of kerk bezoeken trek ik als atheïst niet. We besluiten om ons volgend jaar beter voor te bereiden op deze stad. In Larnaca zoeken we MacKenIe Beach op, nuttigen daar onze lunch en vervoegen ons om half 2 bij Europcar om de Nissan weer in te leveren. Op naar ons koude kikkerland! Het waren 7 prachtige, relaxte, heerlijke, luxe dagen. Thanks mammie 💖

19 November 2018

Mn stage week zit er bijna op! Ik ga morgen zo door naar de Efteling. Doornroosje moet er nodig eens uit en ik vervang haar. Dat slapen gaat me inmiddels prima af. Ik breng bijna 12u per dag horizontaal door, slaap als een roos. En door al die behandelingen zie ik er jaaaaaaren jonger uit 😛. Vandaag ons laatste dagje hier in heaven. Om 11 u nog een back-neck-shoulder massage. Vanmiddag nog een ILA Detoxifing Scrub sessie voor de laatste dode huidcellen die nog te vinden zijn. En we sluiten af met een uurtje reflexology van de voetjes. In de beschrijving staat : leaving the body totally relaxed. Ik kijk er naar uit 💪 Nu eerst naar het heerlijke ontbijt, in het zonnetje op het terras. Eens kijken of ik weer vriendjes kan worden met de ober. Hij was pissed gisteren toen ik zijn koffie niet te zuipen vond. ”Met veel liefde gemaakt” zei hij. “Niet genoeg”, was mijn antwoord. He was not amused 😩.

18 November 2018

We skippen het ontbijt. Relaxen en lezen wat en melden ons om 11 u weer in de Spa. Mam wordt onder een speciale douche gescrubt en daarna gemasseerd. Het werd tijd dat ze eens lekker schoongemaakt werd 😛 Ik heb na Mn SM ervaring van gisteren een heerlijke aromatische relax massage. Dat is ook beter voor Mn spieren want die voelen nog enigszins beurs aan. Na de Spa gaan we naar de brunch waar moeders haar champagne / zalm traditie voor de zondag voort kan zetten. Onder het genot van lounge muziek van de diskjockey krijgen we een waar kunstwerk voorgezet met voortreffelijke smaak. Drie keer knipperen met Mn ogen en mam heeft ook mijn glas bubbels op: ze was er aan toe! Gisteren zijn ook mijn handen en voeten nog behandeld. Ik ga straks - voor zover dat mogelijk is - als een echte dame naar huis 😄

17 November 2018

Één hoofdstuk moet ik toch wel schrijven over de vele mooie katten hier bij het hotel, maar eigenlijk overal op het eiland. Waar je ook kijkt hier, telkens zie je wel een mooie kat. Op het buitenterras bij de ontbijt/diner zaal. Op de ruime strandbedden bij het zwembad, bij het restaurant aan het strand, op ons terrasje bij de kamer. Ze zijn niet opdringerig, well behaved, aristocratisch en goed verzorgd. Het heeft wel iets huiselijks, met dat verschil dat die van ons naast je bord op tafel komen zitten en wachten op het uitlikken van je dessertbakje 😛. Dat doen deze niet!! Ik mis mijn hondjes maar deze hotelkatten maken het een beetje goed. En het personeel van het hotel mag ook niet onbeschreven blijven. Het is hier met recht service met een smile. Maar ook gemeend! Ze zijn stuk voor stuk vriendelijk en vrolijk. Chapeau voor de leiding die zo’n werksfeer weet te creëren.
Al vroeg word ik weer wakker van het ruisen van de bomen en het zachte geronk van Mn moeder 😂. Ik zet mijn luisterboek even aan en val toch weer in slaap. Vanmorgen doen we het rustig aan want we hebben 3 “renovaties” staan voor vandaag. We starten met de hot stone massage. Die heb ik er al diverse gehad in mijn leven maar mijn hemel wat is deze lekker en goed. Ik verdenk mijn masseuse ervan dat zij elke ochtend mijn walnoten voor in de yoghurt met blote handen kraakt. Wat een kracht! Het is bijna SM but I love it. Was ik van mening dat hot stone een beetje kinderlijk kiezels stapelen op je rug was. Dit is andere koek. De warmte is diep, de massage hard en ik voel me herboren. Tijd voor een lekker kopje thee op het terras terwijl mam naar de manicure/pedicure gaat. Wat een luxe hier. Ik geniet met volle teugen en zal straks Mn moedertje eens even een hele dikke knuffel geven!!!

16 November 2018

Na ons heilige avontuur nuttigen we de heerlijke lunch in het bij het hotel behorende restaurant aan het strand. In al die dagen heb ik nog niets gegeten waarvan ik dacht, hmmm dat kan beter. Alles is voortreffelijk. En dan moeten we ons weer naar de Spa begeven voor een uitgebreide gezichtsbehandeling met aansluitend een body pakking van algen en zeezout. Allemaal erg gezond, vitaliserend en verjongend. Of dat op mij ook die uitwerking heeft weet ik niet zeker..., ze vragen later in de bar of we zusjes zijn 😳. Of de behandeling van Mn moeder is nóg beter, zo kan je het ook uitleggen 😄 Het is in elk geval weer subliem. Na het heerlijke dinerbuffet is er weer een dag voorbij en vallen we doodmoe van alle belevenissen en behandelingen in slaap. Benieuwd wat morgen weer brengt 👍
Vroeg uit de veren! Via de Ceder valley scheuren we ri klooster nummer 3: Kykkos klooster. Het is een rit van 2 uur slingerend door de bergen. Dit klooster moet het hoogtepunt worden 😱 Ik heb al niks met het geloof maar in dit klooster stuit het me volledig tegen de borst. Een monnik ligt als een bezetene 20x te knielen voor een altaar en kust tussendoor een schilderij. Ik denk dat ik met open mond heel onbeleefd heb staan staren. Als we buiten komen schreeuwt een andere bewakingsmonnik in paniek dat ik niet decent gekleed ben; er moet een onflatteuze lap over mij heen gehangen worden! Mam wil dolgraag het museum nog bezoeken en hée ik ben de beroerdste niet en hobbel achter haar aan. Potten die het niet gek zouden doen bij de Intratuin, hangertjes van kruizen die op elke willekeurige rommelmarkt te zien zijn en oneindig veel chago’s op de schilderijen. Nee het was geen vrolijke boel zo rond het jaar nul. Ik heb het overleefd en we suizen de berg weer af naar ons vrolijke hotel.

15 November 2018

Na het ontbijt wandelen we wat door de prachtige hotel tuinen en verkennen de omgeving. Om 11 uur laten we onze chakra’s in een 2 uur durende sessie behandelen en komen als herboren terug op onze kamer. Voordat deze behandeling begon moesten we een vragenlijst invullen met al onze mentale en psychische aandoeningen. Daar kon dan rekening mee gehouden worden. Het derde oog werd overgoten met hete olie en je haar was dan ook meteen baggervet. Dit moest er een uur of 2 in blijven zitten dus gebruikten we de lunch op de kamer. Daarna douchen, haar wassen en nog even de benen strekken op de boulevard. Om 17u net voor het donker weer terug in het hotel. Het was een heerlijk relaxte dag en de massages zijn onbeschrijflijk luxe en weldadig. Ik maak me wel wat zorgen om mijn huid want er volgen nog heel wat scrub sessies. Ze rossen er zo een paar jaar huid af. Krijgt Marc toch nog een jong dingetje terug volgende week 😛.

14 November 2018

We kunnen niet te lang blijven want we hebben 13.45 uur onze eerste behandeling in de Spa. We beginnen met een gezichtsbehandeling en daarna een full-body massage. De renovatie plannen verlopen heerlijk!! Ik ben wat eerder klaar en wacht op mams in de kamer. Je kan haar ook niet alleen laten..., ze gaat languit op het tuinpad om haar nieuwste Apple-watch eens goed uit te testen. En jawel het werkt!! Mr Apple constateerde dat ze gestrekt lag, vroeg of het goed ging en of 911 gebeld moest worden. Wonderlijk apparaat! Gelukkig valpartij zonder erg! We relaxen nog wat op ons terras met zeezicht, schuiven weer aan bij het buffet, en rollen tevree rond 23u ons bedje in.
Zo vroeg als het hier donker is zo vroeg is het dus ook licht. Ik word rond 6u wakker van het heerlijke geluid van de zee en wind. We verschijnen vroeg aan het ontbijt want er staat sight-seeing op het programma. Als een volleerd coureur scheur ik met onze Nissan door de bergen richting klooster nummer 1. Agios Neofytos. Het is een uit de rotsen gehakt geheel met super kleine kamertjes en fresco’s. We zijn de enige bezoekers op dit vroege uur en rauzen er doorheen. Naast dit gebouw ligt nog een nieuwer gedeelte met kerkje. Je kunt je naam op een lijst zetten voor een goede gezondheid. Een stuk goedkoper dan de maandelijkse premie dus we besluiten dit te doen - onder het mom van baat het niet... Vervolgens rijden we langs de Kannaviou Dam, de op 3 na grootste van dit land. Helaas heeft ook hier de droge zomer ervoor gezorgd dat er nauwelijks water instaat. De hop-on-Nissan vertrekt snel naar Klooster nr 2: Chrysorrogiatissa klooster. De rust op zo’n plek is het enige wat me raakt

13 November 2018

Het was even slikken dat links rijden maar na 4 dagen kan ik zeggen dat het me wonderwel goed afgaat. Het wordt nog uitkijken dat ik straks op de Europalaan in Pijnacker de rotonde niet links om opdraai. Het hotel is in 1 woord geweldig. We besluiten eerst een lunch in de lobby te nemen en als we even later op onze kamer zijn heeft iemand het licht uitgedaan en is het ineens donker. Rond 17u is het van het ene op andere moment nacht 😳. Ik besluit om bij de Spa ons drukke programma door te gaan spreken voor de rest van de week. We hebben 14 behandelingen in 6 dagen, dat wordt aanpoten 💪. Het diner is in buffetvorm. Normaal gesproken heb ik hier een bloedhekel aan, maar ik kan niet anders zeggen dan dat het geweldig lekker, vers, warm en smakelijk is. Mijn complimenten voor de koks!! Het was een lange dag. Op BVN het laatste nieuws bekeken en om 22u de binnenkant van m’n ogen.
Om 6 uur vanmorgen bracht manlief mams en mij naar Delft CS. Van hieruit pakten we de intercity naar Schiphol. Het had niet veel gescheeld of we waren op de eerste hulp van het Reinier de Graaf Ziekenhuis beland..., mams maakte een elegante duik met koffers en al van het trapje in de trein, en zou zo met volle gewicht door de glazen pui zijn geknald als ze zich niet net vast kon grijpen aan de reling. Afijn, de toon is gezet! Op Schiphol wordt ze gelukkig elke minuut door een vriendelijke mevrouw gewezen op het optillen van haar voeten - mind your steps 😂 We waren lekker op tijd dus kon de vakantie écht beginnen met een bakkie bij Starbucks. Mams had extra beenruimte geboekt voor een relaxte vlucht van 4 uur. Beetje lezen, doezelen, en ontbijten en voor je het weet ben je er. Het weer viel beetje tegen, grauw en grijs 😱. Met een bus werden we van vliegtuig naar vluchthaven gebracht en daar stond onze huurcar op ons te wachten. Slik....het stuur zat rechts....