Netherlands, Indonesia · 278 Days · 17 Moments · July 2016

24 July 2016

Back to Holland! Hi mom, Hi dad, Hi sister ♥️

23 July 2016

Tijd om naar huis te gaan. Met dank aan Ardana die ons naar het ziekenhuis gereden heeft en Bobby en Mel voor de gezelschap deze vakantie. En dan niet te vergeten mijn vriendengroepje die er ook was! Het was geweldig!

22 July 2016

Vandaag op onze laatste dag zien we onze vrienden, die vandaag zijn aangekomen in Bali! We hebben ervoor gekozen lekker naar Dreamland beach te gaan, omdat iedereen best moe was. De golven waren hoger dan we eerst waren gewend. Lekker gelunched bij Boardwalk in Kuta daarna. De fotos van de Villa is het huisje waar zij in verbleven via Airbnb.

21 July 2016

Lekker een dagje naar Ubud Monkeyforest geweest en daarna lekker asociaal europees gegeten bij Beachwalk mall.

19 July 2016

Eenmaal uit het ziekenhuis hebben we besloten om de laatste excursie dag toch te doen. We zouden namelijk daarna naar de Gili eilanden gaan en daarna was er geen tijd meer over voor we naar huis moesten! We gingen naar de vulkaan Batur kijken. Dit was een mega lange reis en omdat ik nog ziek was heeft het me heel veel moeite gekost. Constant wagenziek en constant misselijk en ik snakte naar frisse lucht. Eenmaal bij de vulkaan aangekomen was daar ook echt frisse lucht en was het een stuk frisser. We hebben nog naar balinese dans gekeken, maar daar heb ik niet veel van meegekregen door de misselijkheid. We hebben de Elephant temple, Pura Tanah Lot en Pura Titra Empul bekeken. Hier hebben we ons ziel gereinigd met holywater. Ook hebben we een tussenstopje gemaakt bij de Buddah2Buddah winkel en hebben we leuke souveniertjes gekocht! De ring maar voor €20 en de armband was €40 euro.
De volgende dag moesten we met die verschikkelijke boot weer naar huis. De boot viel dit keer vier keer uit en het zweet stond op mijn hoofd. Eenmaal bij de haven aangekomen, waren dyl en ik onze boottickets vergeten in de boot. De boot was al leeggehaald en we konden niet meer met de pendelbus mee terug. Na heel veel stress is het alsnog gelukt en zijn we terug naar Kuta gereden.

18 July 2016

In de avond zijn we langs Le Pirate geweest. Hier hadden ze volleybal, een zwembad, hangmatten, een bbq en een buiten bioscoop. We besloten om ons thuis om te kleden en terug te gaan, maar zijn toch verder gaan reizen. Er waren heel veel uitgaansgelegenheden. We gingen eerst uit eten en daarna naar een soort waterpijp barretje waar je op kussens op de grond kon chillen. We hebben het niet laat gemaakt, omdat ik nog niet helemaal hersteld was.
Vandaag gingen we naar de Gili Islands. Een retourtje voor €25 euro, omdat Bobby zo goed in afdingen is haha! Ik ben onwijs bang voor varen en deze bootreis was voor mij een hel. Vooral omdat de motoren af en toe uitvielen en alles begon te roken. Er liepen kakkerlakken over mensen hun tassen en stoelen en ik was misselijk vanwege mijn buikinfectie. Eenmaal aangekomen hebben we een leuk hosteltje uitgekozen voor €30 en zijn we met zijn 4en gaan snorkelen. Dit was een prachtige ervaring en we hebben met een schildpad gezwommen! Ook hebben we voor een paar euro een fiets gehuurd en zijn we het eiland over gefietst.
Gister na het eten van Dreamland Beach ben ik erg ziek geworden. We besloten nog met zijn vieren uit eten te gaan, terwijl ik onderweg naar het restaurant al aan het overgeven was. Ik probeerde het vol te houden en heb urenlang tijdens het diner met pijn in mijn buik aan tafel gezeten. Toen ik het gevoel had dat het echt niet meer ging, kon ik al niet meer naar huis lopen. Dyl heeft mij helemaal naar huis gedragen op zijn rug. Eenmaal in het hotel ben ik direct in slaap gevallen. Midden in de nacht begon het overgeven weer en begon de koorts op te lopen. Op een geven moment was ik niet meer in staat om te praten, gloeiend heet van de koorts en viel flauw met mijn hoofd tegen de badkamer muur. Dyl belde de receptie en zij hebben mij snel naar het ziekenhuis gereden. Daar heb ik direct een infuus gekregen, omdat ik heel erg uitgedroogt was. Dyl is gelukkig bij me gebleven en we hebben een paar nachten samen in een mini ziekenhuis bedje moeten slapen.

17 July 2016

Dreamland beach, Uluwatu. Op dit moment het mooiste strand wat ik in mijn leven gezien heb. Prachtige lichtblauwe zee met mega hoge golven! Bodyboarden was bijna niet te doen, omdat de golven zo wild waren. We moesten af en toe wel de zee in, want het was bloedheet. Daarna hebben we lekker gegeten bij het restaurantje wat aan het strand lag. Onderweg naar huis ben ik van dit eten erg ziek geworden..
Zelf zijn we nog naar de Uluwatu Temple geweest en Uluwatu beach. Dit viel tegen, omdat het strand heel vies was en het weer slecht was. De tempel was prachtig en er liepen overal aapjes.

12 July 2016

De derde dag! Tweede excursie dag. We gingen vandaag naar Lovina. Dit was een mega lange reis helemaal naar het Noorden van Bali. Onderweg hebben we een stop gemaakt om door het bos heen te lopen. Hier hebben we een Cacao boon geproeft en vleermuizen gezien, oftewel vliegende honden. Daarna hebben we een stop gemaakt om in Ubud te gaan raften. Eerst durfde ik niet, maar ik ben maar gewoon gegaan. Het was een onwijs gave en zware ervaring! We moesten eerst door een heel stuk bos afdalen voor we er konden komen. Aan het eind moesten we dat stuk weer helemaal omhoog. Er liepen oude Indische mannen en vrouwen met peddels en raftspullen naar boven, dit was heel zielig om te zien..
Toen we dachten dat we naar de Buddah2Buddah fabriek gebracht werden, maar hij ons naar een verkeerde juwelier had gebracht. 😂

10 July 2016

De tweede dag hadden we een dagje rust genomem, omdat we de dag ervoor heel lang op pad zijn geweest. We besloten om de omgeving te bekijken en even bij het zwembad te liggen. We zijn in Kuta naar Beachwalk mall geweest. Een heel erg mooi en gemoderniseert winkelcentrum. Hiervoor moesten we langs Kuta beach lopen, wat een onwijs mooi uitzicht gaf!
De eerste dag van onze tour kregen we een tour langs enorme rijstvelden. Toen we dat allemaal bezichtigd hadden gingen we naar Waterfall GitGit. In een busje gingen wij met onze Nederlands/Indische tourguide naar het plekje. We hebben even gezwommen onder de waterval en zijn daarna weer doorgereden. We maakte een korte stop waar allemaal aapjes zaten met prachtig uitzicht!

9 July 2016

Ons uitzicht van ons hotel! We zaten in het Swiss-bel Hotel in Tuban. Met een kingsize bed en een mega zwembad als uitzicht hadden we het perfecte hotel uitgekozen. Op het vliegveld kwamen we een stel tegen Bobby en Melanie en het klikte direct! We hebben met zijn 4en een drie daagse tour geboekt en zijn direct met zijn alle gaan lunchen de eerste dag.

7 July 2016

There we go! Off to Bali. First stop Dubai, second stop Bali Denpasar.