Thailand · 14 Days · 15 Moments · November 2018

Thailand - Khao Lak | 2018

22 November 2018

Torsdag | 22/11 - 2018 | 20:34 Ojoj.. idag har verkligen varit en slappardag 😅 Gick upp och tog en liten tupplur efter frukosten , smorde in min stackars brända näsa och somnade till Men in Black 2 🕴🏼 Var nere vid poolen och tog en drink vid Happy Hour , planen var att vi skulle se solnedgången vid 18 men från ingenstans började det ösregna , så vi fick byta plan och matställe ☔️ Andreas såg en sköldpadda idag !🐢 Väder: 29 ° Steg: 2 763 Restaurang: Sun Side Siam | 6/10 Förrätt: Svamp & Potatissoppa Huvudrätt: Äggnudlar med Kyckling. Fisk med Ris Efterrätt: Pannkaka med chokladglass

21 November 2018

Onsdag | 21/11 - 2018 | 20:22 🐔☀️ Idag var det tidig morgon , taxin kom runt åtta på morgonen och körde iväg oss till Fantastic Similan Travel där vi skulle ut på båtutflykt till olika öar. Vi hade lagom tur med vädret , solen låg inte på men det var varmt trots att det var lite molnigt ! Väder: 30 ° Steg: 18 289 Restaurang: Little Italy | 9/10 Huvudrätt: Kycklingspett med potatismos

20 November 2018

Tisdag | 20/11 - 2018 | 21:48 HIPP HIPP HURRA PÅ MIN FÖDELSEDAG 🎉🥂✨ Idag blir jag 20 , kan inte påstå att jag känner mig mer vuxen direkt men det låter iallafall bättre än 19 😇 Fick en härlig massage i födelsedagspresent ! Gick ner till hotellets spa där det väntade en helkroppsmassage + ansiktsbehandling 🧖🏼‍♀️✨ Denna dagen kommer inte heller bara vara min födelsedag , utan min och Isaks förlovningsdag ❤️ Blev helt chockad när han plötsligt gick ner på knä på balkongen när vi hade födelsedagsfika.. min finaste ❣️ Vi hade en trevlig middag på en favorit i repris , och valde att ta efterrätten på ett Crepé - ställe som pappa och Malin hade hittat , mums ! Andreas beställde in ett riktigt monster. Mellan 8-10 kulor glass , grädde , chokladsås , jordgubbssylt och frukt om vartannat 🧁 Väder: 28 ° Steg: 4 101 + ett jättestort 💍💕 Restaurang: Golden Elephant | 8/10 Huvudrätt: Kyckling i massaman curry

19 November 2018

Måndag | 19/11 - 2018 | 20:44 Idag var vi iväg på Tsunami - museet. En polisbåt som var ute på havet när tsunamin kom spolades upp 2km från var den var , och där låg även museet. Det var intressant att se alla bilder ( museet bestod mest av bilder och gamla nyhetsklipp ) men var tyvärr lite av en besvikelse , hade gärna fått finnas lite mer att se. Efter museet gick vi bort till Night Market. Det är en marknad där det finns allt från nyckelknippor till ”märkes” väskor. Hittade lite tröjor till Isak och en klänning till mig ! Vi åt mat vid ett av alla stånd som fanns där så har tyvärr inget specifikt namn på stället. Väder: 32 ° Steg: 5 013 Restaurang: Matstånd på Night Market | 7/10 Huvudrätt: 3 olika kycklingspett , friterad kyckling

18 November 2018

Söndag | 18/11 - 2018 | 22:26 HIPP HIPP HURRA , IDAG ÄR DET PAPPAS FÖDELSEDAG 🎉🎉🎊🎁🍻🥃❤️❤️ Idag fyller min älskade pappa 50 år ( ser inte ut o va en dag över 20 👨🏻 ) Vi åt frukost som vanligt och spenderade dagen vid poolen. På eftermiddagen bjöds det på dryck och snacks på födelsedagsbarnets balkong , där hotellpersonalen hade varit förbi med en födelsedagshälsning samt champagne och tårta 🍰 Efter det gick vi ner till hotellets restaurang och åt kvällsmat. Vi såg en / flera fågelhundar ( tror vi ) Det fanns teorier om både fladdermöss , flygekorre och andra flygfän , men flygchiahuan låter coolast 🐶🦇 Väder: 31 ° Steg: 1 583 Restaurang: Culinarum | 8/10 Förrätt: Kycklingvingar Huvudrätt: Kyckling i teriyakisås Efterrätt: Mango & Passionsfrukts - mousse

17 November 2018

Lördag | 17/11 - 2018 | 20:54 Har inte hänt så mycket idag , efter frukost låg vi vid poolen och solade. Nu på kvällen gick vi till kvällens restaurang och åt , tjötade lite och tog en sväng inne på marknaden / festivalen. Väder: 31 ° Steg: 5 301 Restaurang: Phu Khao Lak Thai | 6/10 Huvudrätt: Panerad fisk med potatismos

16 November 2018

Fredag | 16/11 - 2018 | 21:40 Mycket avslappnad start på dagen idag , åt frukost och spenderade sen förmiddagen på rummet med en bra serie , skönt med lite paus från värmen ☀️ På eftermiddagen åkte vi iväg till en matlagningskurs där vi fick göra vårrullar , en räk - soppa och deras nationalrätt ”Phad Thai” ( nudlar med kyckling ) Det gick bra och det var roligt att få ta del av deras matkultur , kommer bli kul att testa detta hemma sen ! Ikväll åt vi inte ute , pga kursen , och tog varsin drink vid stranden. Gick ut en runda efter då det är någon slaga festival här , avstängt på vägen och massor av stånd med allt från mat till kläder , spännande ! Väder: 31 ° Steg: 6 543 Restaurang: Pakinnaka Thai Cooking School | 7/10 Mat: Springrolls | Räksoppa | Phad Thai

15 November 2018

Torsdag | 15/11 - 2018 | 22:01 Lång men rolig dag idag. Uppe med tuppen för att åka iväg till White Sand Beach och spendera några soliga timmar där. Riktigt fin strand och miljö , favoriten var nog ändå gungan 😇 Väl tillbaka till hotellet tog vi några drinkar vid poolen innan det var dags att göra sig iordning för kvällen. Vi gick på stranden bort till en bar innan vi gick vidare till kvällens restaurang. Dom hade både jättestora guldfiskar , kaniner och en hund där , så fina 💞 Väder: 31 ° Steg: 8 687 Restaurang: Sun Star Siam Restaurant | 6/10 Huvudrätt: Schnitzel m pommes

14 November 2018

Onsdag | 14/11 - 2018 | 21:16 Tog sovmorgon idag , väldigt välbehövligt 😴 Märks att man blir trött av solen ☀️ Åt ”frukost” på Beach Bar , trotsade regnet och slappade vid poolen en stund innan vi gick upp till rummet igen. Tanken var att vi skulle till Night Market men det får bli en annan kväll när det inte regnar så mycket ⛈ Väder: 32 ° Steg: 5 628 Restaurang: Little Italy | 8/10 ( Frank 10/10 💁🏽‍♂️ ) Huvudrätt: Kycklingburgare med pommes. Efterrätt: Italiensk glass. Choklad , Nutella , Cookies n Cream

13 November 2018

Tisdag | 13/11 - 2018 | 19:12 Spännande dag. Ösregnade och åskade rejält framåt kvällen , men det lugnade sig som tur var ⛈ Testade en så kallad ”Hot Pot” ( Hot Pan ) för första gången , men vet inte riktigt om det var min grej. Häftigt att se dom tillaga den dock 🥘🔥 Var nere på stranden efter maten och kollade på en Fire Show , det var riktigt häftigt. Hade varit kul o testa det någon gång 🔥 Väder: 31 ° Steg: 4 378 Restaurang: Bussaba | 5/10 Huvudrätt: Hot Pan med kyckling & grönsaker Efterrätt: Brownie & glass

12 November 2018

Måndag | 12/11 - 2018 | 09:13 Idag blev det frukost , yay ! Fick besök mitt i maten av ”Lilla Kurt” 🦎 ”Fuskade” lite med Thaimaten idag , beställde Fish n’ Chips med potatismos , riktigt gott 👅 Inget slår potatismos 🥔❤️ Väder: 30 ° Steg: 7 596 Restaurang: Mojo’s | 10/10 Huvudrätt: Fish n’ Chips , potatismos

11 November 2018

Söndag | 11/11 - 2018 | 16:10 Försov oss till frukosten ( oops 😴 ) Lite drinkar vid poolbaren vid Happy Hour på eftermiddagen , slappat i solen vid poolen under dagen. Restaurangen vi var på på kvällen ligger högt i topp. Rätten jag beställde var på tok för stark , och utan att meddela eller ens säga något kom dom fram och frågade om dom skulle göra om / fixa den. Man fick små kylda handdukar innan maten med , riktigt lyxigt 👌🏻 Väder: 29 ° Steg: 10 018 Restaurang: Golden Elephant | 10/10 Huvudrätt: Soppa / Gryta med kyckling , grönsaker & kokosmjölk

10 November 2018

Lördag | 10/11 - 2018 | 15:43 Första måltiden på hotellet. Precis checkat in och fixat iordning efter resan , utsikt från restaurangen 🍴🌿 Väder: 28 ° Steg: 3 293 Restaurang: Beach Restaurang | 3/10 Huvudrätt: Kyckling med grönsaker , sötsur sås
Lördag | 10/11 - 2018 | 14:07 Checkade in på hotellet !🏝 TUI Sensimar Khaolak Beachfront Resort 🏨🌴