Thailand · 9 Days · 8 Moments · January 2017

Thailand - Bangkok og Koh Tao

31 January 2017

I går var vår siste dag i Koh Tao! Vi sjekket ut 10:30 og gikk 20 min med sekkene våre langs stranden til det nye hotellet vårt! Vi lå og solte oss resten av dagen☀️ På kvelden gikk vi ut og spiste middag og la oss tidlig! I dag tok vi buss og ferje tilbake til Bangkok, så hele dagen har bestått av reising! Imorgen natt går turen videre til SINGAPORE, noe vi gleder oss veldig til❤🌃

30 January 2017

I går var det siste dagen vår med dykkekurs! Vi stod opp 05:30, og var i båten 06:00. Vi hadde to dykk ned til 18 meter før vi dro tilbake til land og hadde siste eksamen. Nå har vi dykkerlappen😃😃😃 Resten av dagen slappet vi av i solen og badet! På kveldstid dro vi ut og spiste middag med gruppen vi dykket med. Etter maten dro vi til et utested her og hadde det gøy resten av kvelden💕🍹

29 January 2017

Dagen i dag har kun bestått av dykking! Vi startet dagen 08:00 med å montere utstyr og rett i bassenget. Vi gjorde de siste øvelsene vi må kunne for å få lappen😃 vi ble ferdig 11:15 og allerede 11:45 var det oppmøte igjen for vi skulle dykke i havet!! Vi var på to forskjellige dykkesteder hvor vi så masse fisker og en skilpadde❤❤❤🐢🐢 Deretter tok vi vår final exam, hvor hele gruppen bestod! Dykkegruppen gikk ut og spiste middag sammen i dag noe som var veldig koselig😃 Imorgen tidlig, oppmøte 05:45!!!) skal vi til et utrolig fint sted og dykke, så det gleder vi oss veldig til💕

28 January 2017

I dag våknet vi opp etter 5 timer søvn... vi dro ned til restauranten og fikk i oss litt frokost før vi begynte med teori😃 Etter ca. 3 timer med teori dro vi opp og hentet utstyr for dykkingen! Vi måtte også gjennomføre 2 tester, hvor vi møtte svømme 15 runder i bassenget og holde oss flytende i vannet i 10 minutter. Resten av dagen har for det meste bestått av forskjellige øvelser i bassenget. Vi har nå fått levert alt av klær og ryggsekken vår til rens, så nå slipper vi å dra med oss dyrene videre på tur😖 I kveld gikk vi inn til sentrum av Koh Tao og spiste middag💕 Nå skal vi få gjort dagens lekser og komme oss tidlig til sengs😴

26 January 2017

I går ankom vi Koh Tao!! Etter en slitsom 8 timers lang biltur + 1,5 time på ferje fikk jeg kun 1 time søvn så vi ble glade når vi fikk sjekket inn og fikk sovet litt😴 På ettermiddagen hadde vi vårt første informasjonsmøte med en av de ansatte etterfulgt av 3 timer med lekser! Været var veldig skiftende så vi holdt oss for det meste inne🌦 Når tiden kom for å gjøre lekser på kvelden fant Henrikke noen små biller i sengen sin... vi brydde oss ikke om dette med en gang, men når vi skulle legge oss rundt 11 tiden fant vi biller i min seng også... vi fant ut at vi hadde vegglus/ sengelus i sengene våre!! Vi pakket sammen alt vi hadde i full fart og satte oss på utsiden av rommet! Etter flere samtaler til alle numre vi kunne finne på senteret fikk vi tak i noen rundt kl. 2! Vi fikk da et nytt rom... Søvn ble det ikke noe av i natt, for vi skulle opp 07:45 for første dykkelæring😥

25 January 2017

I dag har vi besøkt Grand Palace Wat Phra Kaeo og the Emerald Buddha! Vi ble virkelig satt ut av hvor mange detaljer og bygg som fantes på det området! Vi klarte å velge den varmeste dagen å ha sight seeing på (31 grader!!) så vi orket bare å se Grand Palace💠 Nå har vi pakket sekkene våre og venter på å ta nattbuss kl. 9 i kveld. Imorgen kl. 8:45 ankommer vi Koh Tao og dykkekurs!!!🏊🏼😃

24 January 2017

I går kveld fikk vi oppleve hva utelivet i Bangkok har å by på! Hotellet vi bor på ligger veldig sentralt til backpacker gatene og billige utesteder! Så etter middagen i går dro vi fra bar til bar og koste oss! Vi var for det meste i gaten kalt Khaosan Road, gaten nedenfor fra hvor vi bor🍹 Dagen i dag var vi derfor ganske slappe så vi la oss ved bassenget! På kvelden bestemte vi oss for å dra til en skybar ca 30 minutter fra hotellet vårt. Baren var 50 etasjer og vi hadde utsikt over hele Bangkok🌃 Det ble en tidlig kveld, for imorgen går turen videre til Koh Tao og dykkekurs🏊🏼

23 January 2017

I dag var vår første offisielle dag i Bangkok! Vi ankom Thailand i går kveld, og siden begge var dårlige ble det en tidlig kveld! I dag har vi bare trasket rundt og kost oss! Vi startet dagen med å kjøre river boat noe som var veldig gøy.🚤 Vi kjørte også tuk tuk til en stor gull Buddha ved et stort tempel kalt Wat Benchamabophit. Vi har også tatt manikyr, pedikyr og massasje til under 150kr så vi har virkelig storkost oss😃 Nå skal vi snart ut å spise middag! Imorgen blir det mer sightseeing🎎