Sweden, Thailand · 6 Days · 12 Moments · December 2017

31 December 2017

Ojoj vilken mat, ja ingen fel på drycken heller. Nu börjar tjejerna komma igång, nu beställs inte glas utan hinkar🤣🤣Jaja firandet går bra , lite annorlunda uppträdande men ok, fyrverkerierna var imponerande🎆🎆🎆 Framåt 1- tiden sa vi natti natti. Trodde vi😂😂♥Det skulle visa sig att de yngre drog vidare😉😂........
Inför det nya året🍾🎉🍸sol och bad hela dagen. Sen väntar nyårsfirande med Thaibuff'e och e massa uppträdande. Välklädda dyker mina änglar upp, i kväll ska det firas😜 Efter bordsplaceringen beställs godrickan in🍸🍻🍺🍾 Lite förhållningsregler framförs, sen jäklar är det mat i alla dess former🥗🥗🥗...

30 December 2017

Ojojoj! Det blev lite dricka igår😫 Eller kanske vätskebrist efter allt solande😄Nåväl upp och packa, lite mat i magen och sen väntan på transporten till piren. Vi sa adjöss till Per & Carina och hoppade in i bilen. Vi skulle hämta folk på tre ställen till, lite smådrygt när man är lite sliten. Väl framme vid piren så gick det smidigt att komma på båten mot Koh Lanta. Resan tog ca 2 timmar. Lita kaotiskt med alla väskor dom skulle av båten och ännu mer kaos med alla taxibilar och Tuktukar. Vi fick tag på en Tuktuk och 10 min senare var vi framme på hotellet och träffade Gina & Hanna❤❤ Det blev en liten middag och shoppingtur under kvällen. Nu laddas det inför nyårsfirandet😉

29 December 2017

Forts. från igår Vi hade totalt 4 stopp och på en av öarna bjöds det på stekt ris med ägg och grönsaker, till det fick vi också en fantastisk ananas. Det var växlande väder, sol & mulet och till och med ett par droppar regn. Efter allt badande började det suga i öltarmen så vi bestämde oss att åka hemåt vid halv fyra tiden. Halvdöv och dieseldogad (Longtailbåten) var vi en halvtimme senare tillbaka på vår strand. Katjing, och så var vi placerade i varsin solstol och en öl & Mojito i handen. Nu hade även solen tagit över himlen☀☀ Evis njuter för fullt, 40 minuter senare har hon fått i sig 3 Mojito🍸🍹 Glada i hågen blev det sen en snabbdusch innan det var dags för middag. Som vanligt grymt god mat🌶🌶Några🍺🍺🍺🍺🍺 senare beställde Per in Jack Daniels och Cola och det gick ju ner det med. Lagom runda under fötterna gick vi och la oss runt tolvtiden. Vi skulle ju resa vidare till Koh Lanta och träffa tjejerna😊😊
Ny dag nya äventyr😊 Tidig frukost innan båttripp med Longtailbåt,3 Öar ska avverkas, nya vänner ombord, Per & Carina. Fråga inte mig vad öarna heter.... 🤔 Första stopp var en lagun , sjukt vackert, andra stoppet på samma ö var en nationalpark, mysigt och med lite påminnelse från Tsunamin 2004😓 Nästa stopp blev att checka läget på apfamiljer. Små söta men lite halväckliga varelser Forts. Följer

28 December 2017

Bägge tjejerna på plats, dock 13 km från oss😐 haft lite Messenger kontakt. Dom verkar vara lite juniorslitna😂 försökt få kontakt ikväll men förmodligen nanar dom gott nu😴Vi själva har haft en fantastisk dag, solen tar vill jag lova. I morgon blir det longtail båt ut till 3 olika öar. Blir spännande🤗 Vi har suttit och avnjutit ☀nedgången, fantastiskt. Drinkarna är grymma. Likaså är det fantastiskt att man inte behöver känna sig ensam på toaletten, 3-4 ödlor som sällskap är ju inte fel . Bakom ryggen luktat det nu fantastiskt, vitlöken osar så nu är det nog dags att gå och käka🍷🥗
Forts Nåväl, dags för säkerhetskontrollen. Evis, du har väl inget i väskan? Neeej! Suck... Bra!😊 Vi fick snabbfilen genom kontrollen. Upp med väskan, genom bågen och ooooops, vakten frågar vems väskan är. Min svarar jag. Första gången du reser? Nej!😋 Han öppnar väskan, voula, en halvdrucken merflaska.🤥 Jaja, 1-0 till dig älskling.😚 Dags för att fira semestern med ett glas vin i baren🍷 På vägen dit inhandlas 3 skjortor. Såja, en bra början. Vinet intaget och dags för incheckning. Dessa djä..a kontroller. Står i kön till den automatiska passkontrollen, Eva-lott först, check, inne, sen kommer jag, hmmm vad fan är problemet, satans teknik.😡 Bara att ställa sig i kön till den bemannade.... 2-0 Eva-lott! Ombordstigning på Thaiair, som man bara hört gott om, hmmm, trånga platser, kall mat.😐 Men det värsta, Evis får fulla glas och jag halvfulla när vi beställde vin🤔😡 Jaja, flygresan till Krabi via Bangkok gick bra.😊😊

27 December 2017

Fantastiska maten❤❤
Väl framme efter taxiresan från flygplatsen! Puuh dom kör som biltjuvar. Vi checkar in på hotellet som ligger precis vid vattnet, hoppar snabbt i badkläderna och ner på stranden. ☀☀🏊🏖Så skönt! Hanna hör av sig och är på Londons flygplats, hon har bestämt sig för att hitta någonstans att sova . 12 timmar innan flyget går🤔 Mmm, hon hittade boende på hotell! Trodde det kostade 400 kronor men ack vad fel det blev , 2000 kronor, men studenter verkar ha råd med det mesta😁🤔 Hon sov nog gott i alla fall. Vi själva har käkat gott, tagit första massagen❤ så skönt. Ny morgon, ☀strålar och vi fullständigt njuter av livet. Hanna har hört av sig från Krabi flygplats. Hon inväntar Gina. Fortsättning följer.

26 December 2017

Resan började från Rödeby på annandagen. Eva-lott jobbade natt och kom hem vid halv åtta. Hanna väckte mig med ett Hej klockan 03.50, 3 minuter senare sov hon, juldagsfirande med vänner tar på krafterna. Vi skulle åka 08.30. Klockan åtta fick man äran att väcka Hanna😁😁 God morgon! Öhhh, vad är klockan? Åtta! Fy fan, svarar Hanna likblek och med blodsprängda ögon. Jaja, 08.30 åker vi. Vi kommer iväg i tid. Hyrbilen skulle lämnas vid Malmö central och efter att ha snurrat runt 4 varv och letat efter Hertz så började mitt humör svikta. Efter några väl valda ord om Hertz så dyker plötsligt skylten med Hertz upp på en tvärgata.🤣 Jaja, bilen lämnad, tågbiljetter köpta, så sitter vi nu på tåget till Kastrup. Hela familjen ska till Thailand men vi åker med 3 olika avgångar. Väl framme på Kastrup checkar vi in och tar farväl av bakis Hanna.Hanna ska flyga åtta timmar senare och har en 30 timmars resa framför sig. Gina flyger den 27:e och möter upp Hanna på Krabi flygplats.