Netherlands, France, Spain · 20 Days · 54 Moments · June 2018

Talia en Tim op roadtrip door zuid Europa

12 July 2018

Toch nog even nagenieten..
Traditie getrouw de vakantie afsluiten bij de Kfc.
We zijn de grens over! Bijna thuis.
Vandaag weer naar huis..

11 July 2018

Laatste avond... Nog even lekker uit eten!
Deze lag langs de weg onderweg terug van de supermarkt!
Nog meer bunkers op Point du Hoc. Door de kraters heb je echt een beeld bij wat voor slagveld het geweest moest zijn.

10 July 2018

Het is 's avonds toch wel koud.. Dan maar binnen een filmpje kijken.
Vervolgens een stuk doorgereden naar naar Site Hillman. Dit was ook een groot veld met een paar grote en paar kleine bunkers. Deze waren vroeger verbonden door loopgraven, maar die zijn nu helaas dicht. Twee bunkers zijn helemaal ingericht zoals origineel, commandopost A en de keuken, met ook originele spullen. Best indrukwekkend! Hierna wilden we nog naar een grote bunker, die deel uitmaakte van de Atlantikwall, maar we hadden het wel gezien voor vandaag.
Van boven zag het strand er erg mooi uit, dus we gingen even kijken! Paar kilometer verderop zagen we een soort blokken in de zee liggen, wisten niet wat. Helaas konden we niet verder lopen door mijn gladde all stars. Daarom besloten we naar het stadje Arromanches te rijden, maar druk dat het was! Meerdere rondjes gereden door de stad, maar alles stond vol. Uit frustratie maar doorgereden.. Onderweg gelezen dat de blokken onderdeel waren van de tijdelijke haven die de geallieerden hebben aangelegd in 1944.
Vandaag was bunker dag! Eerst gingen we naar het stadje Longues Sur Mer. Daar waren vier gelijke bunkers met grote kanonnen, een wapenkamer, een kleine bunker voor een mortier, en bij de rand van de klif een soort uitkijk punt, allemaal verspreid over een groot veld.

9 July 2018

Tim kan prima koken!
Omaha Beach bezocht. Daarna nog naar twee musea geweest: Musee Memorial d'Omaha Beach, en Overlord Museum.
Amerikaanse begraafplaats. Het was voor mij de tweede keer, maar alsnog erg indrukwekkend.

8 July 2018

Laatste bestemming! Blijven hier een paar nachtjes voordat we naar huis gaan. Nu eerst zwemmen!

7 July 2018

Zonsondergang.

6 July 2018

"Even" naar het strand gelopen, bleek iets verder dan gedacht. Maar was wel mooi lopen door het bos en de duinen. Strand was lekker rustig!
We zijn weer gearriveerd! Voor de komende 2 nachten staan we op Ile d'Oleron. De tarp is nog drijfnat dus die moeten we even laten drogen.
Nog even ontbijten onderweg.

5 July 2018

Waarom zetten we een tarp op als het gaat regenen? Je zou denken dat we dan buiten kunnen zitten ipv in de tent en dan toch droog zitten. Maar nee: de stoelen moeten de tent in en de kever komt onder de tarp te staan!
Vandaag zijn we naar Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici (mond vol) geweest. Een schitterend natuur gebied met bergen en watervallen. We zijn met een busje omhoog gegaan en 18 km naar beneden gelopen, de rivier gevolgd. Zoals je op de foto's ziet was het aardig bewolkt, maar daardoor wel goed uit te houden.

4 July 2018

Aangekomen op bestemming 3: ergens in de buurt van El Pont de Suert. Huisje staat weer!
Onderweg geprobeerd wat foto's te maken. Het is hier ontzettend mooi

3 July 2018

Laatste avondje Mataró. Morgen richting de Spaanse Pyreneeën!
Heerlijk met de voetjes in het zand! Lekker gedobberd op de golven, beetje gezwommen. Dutje gedaan op de strand. Heerlijk gegeten. Prima dagje!
Vandaag zijn we in Pineda de Mar, het stadje waar mijn opa en oma elk jaar naar toe gingen. Het is hier een stuk rustiger. Straks lekker het strand opzoeken!

2 July 2018

Als afsluiter lekkere tapas en bier.
Ook Parc Guëll bezocht. Een echte Gaudí dag vandaag!
Een bezoek aan Barcelona is niet compleet zonder de Sagrada Familia.
Dus we zijn maar doorgelopen naar Casa Mila, La Pedrera. Deze was wel een stukje goedkoper (nog steeds wel duur), maar het was wel onwijs mooi.
Met een volle buik nog een beetje door de stad gelopen. We kwamen eerst langs de universiteit. Daarna kwamen we aan bij Casa Battlo, was super druk. Toen we de prijslijst zagen, schrokken we een beetje: bijna 30 euro p.p.! Dat vonden we het geld niet waard..
Barcelona dag 2: Eerst eten! 4 gangen menu met drinken voor maar 15 euro p.p. Nu zitten we best wel vol...

1 July 2018

Gister door een ander stel meegevraagd te gaan stappen in het "bruisende" centrum van Mataró. Het stelde niet veel voor, maar desondanks was het een hele leuke avond. Straks naar het zwembad en daar onze kater uitzitten..

30 June 2018

Iets of iemand probeert onze eieren te jatten. Toen we gister terug kwamen van Barcelona lagen er twee eieren stuk net buiten de tent. Toevallig had Tim die ochtend paar eieren laten vallen, dus we dachten dat hij die niet had zien liggen. Nu zijn we net wakker, ligt er weer een ei buiten de tent. Misschien toch de tent maar dicht houden...

29 June 2018

Hier wat willekeurige foto's van o.a. de Arc de Triomf, een tempel en het strand. We hebben mega veel gelopen, dus besloten wat eerder terug te gaan naar de camping. Volgende keer dat we naar Barcelona gaan, gaan we later daarheen zodat we langer kunnen blijven.
Via het Gotisch Kwartier kwamen we uit in Parc de la Ciutadella. Erg mooi!
Barcelona dag 1: aangekomen op Placa de Catalunya. Over La Rambla gelopen naar het haventje. Tot nu toe zijn we erg enthousiast!

28 June 2018

Zwaar leven.
Siësta
Net terug van Mataró, was niet heel bijzonder. Stadje bestond voornamelijk uit winkels en restaurantjes. Wat ons wel opviel is dat de kerken zijn bekogeld met verfklodders, lijkt op een soort protest.

27 June 2018

Aangekomen op bestemming nummer 2: Mataró. Van hier uit kunnen we met het busje naar Barcelona. De reis was wel zwaar vandaag, het was erg warm. Maar de tent staat, dus nu bier en straks eten!
De kever heeft het warm! Althans, dat denken we.. Voor de zekerheid een blikje tussen de motorklep geslagen voor wat meer lucht bij de motor!
We zijn alweer een tijdje onderweg. Vanmorgen om half 10 vertrokken naar Barcelona, totaal 540 km. Eerst nog uurtje binnendoor op slinger weggetjes gereden.

26 June 2018

Heerlijk gegeten bij Le Centenaire. Blijkbaar is dit ook de regio van de eend en gans. In elk dorpje zie je souverniertjes en beelden van eenden en ganzen, en kan je overal eend eten. Daarom had ik als voorgerecht: salade met stukjes eend. En als hoofdgerecht: eendenborst.
In Sarlat zijn we Manoir de Gisson ingegaan. Het waren eerst twee losse huizen, gebouwd in de 13e eeuw, en in de 17e eeuw zijn deze aan elkaar gemaakt door een ronde toren die als trappenhuis fungeerde. De Manoir is helemaal ingedeeld zoals Franse adel leefde vlak voor de Franse revolutie, tot in de kleinste details. Het leek erop alsof de bewoners plotseling zijn vertrokken en alles hebben laten vallen.
Vandaag het stadje Sarlat bezocht, gezellig oud stadje. Het voelde een beetje sprookjesachtig!

25 June 2018

Vandaag het stadje Beyrac bezocht. Het was een flinke klim omhoog en ook naar beneden ging niet zo makkelijk, maar het was zeker de moeite waard!
De uitlaat is lek. Dat was te verwachten, dus we hebben genoeg meegenomen om een noodreparatie te maken!

24 June 2018

Aangekomen op bestemming: Montfort, Vitrac. Bijna 1000km gereden vandaag!
Gegeten bij een plaatselijk Frans restaurantje. Erg gezellig!
Aangekomen in Parijs en je staat gelijk vast..
Eerste stop pas na 300 km. Kevertje doet het nog prima!
Helaas sinds gister opeens extreme keelpijn en hoestbuien... Ben inmiddels ook m'n stem kwijt, maar dat mag de pret niet drukken!

23 June 2018

Kevertje is ingepakt en we zijn klaar voor vertrek!