Argentina · 148 Days · 103 Moments · June 2015

Thomas en Suus op reis

Zuid-Amerika, Cuba en Mexico

16 November 2015

Eenmaal op het vliegveld moesten we nog anderhalf uur wachten voor het inchecken. Eenmaal bij de Bali kregen we slecht nieuws, onze vlucht was gecanceld! Nee!! We zouden 3uur later met een andere vlucht mee gaan naar Düsseldorf, beter! Dat is nog dichtbij ook! Na 2 uur wachten kregen we te horen dat het niet meer ging gebeuren vandaag.. What!?!? We zouden naar een hotel gebracht worden en dan de volgende dag alsnog naar Düsseldorf vliegen.. Na zo'n 7uur op het vliegveld gingen we eindelijk naar het hotel. We kwamen aan in een veel te duur 4 sterren hotel, aten een heerlijk diner en sliepen als koningen in de mega grote marsmallo!! I love it!
Ik werd wakker, zachtjes want Thomas lag nog in coma. Even lekker zwemmen, ontbijten, de tas weer inpakken (nu hopelijk echt voor de laatst keer!!) en wachten op de transfer naar het vliegveld. Alles liep op rolletjes, gelukkig! Helaas was de vlucht met airBerlin verre van comfortabel, veel te krappe plekken, het eten was mega smerig en geen oog dicht gedaan! Daarnaast waren ze in Düsseldorf onze bagage kwijt, konden we daar nog een uur op wachten. Maar we zijn er weer!!! En onze moedertjes kwamen ons gezellig ophalen!

14 November 2015

S'ochtends hebben we nog op Isla Mujeres gezwommen maar toen het keihard begon te regenen zijn we na wat taco's naar het vasteland gegaan. Het was zaterdagavond en we waren in Cancun, dus we moesten wel gaan stappen! De bekendste/grootste/beste(?) plek om dat te doen heet Coco Bongo, een discotheek waar geen dj draaien maar de hele avond shows zijn. Omdat we kaarten hadden gekocht via ons hotel hoefden we niet in de rij te staan en waren we vrij vroeg binnen. Super mooi en super groot! We hebben een topavond/nacht gehad!! Met een klein beetje hoofdpijn werden we weer wakker.

13 November 2015

Bellenblaas op het strand!

12 November 2015

Dag twee op dit fantastische eiland hebben we een snorkeltour naar het onderwatermuseum gedaan, bizar! Hartstikke zeeziek van de golven was ik (Suus) blij dat we weer op de boot waren! De rest van de dag hebben we ons luie lichaam weer in de helder blauwe ondiepe zee gegooid! Ik wil jullie niet jaloers maken, alleen maar wat foto's zodat jullie weten waar we de hele dag uithangen.. 😝 Genieten!!
We zijn aangekomen op het eiland, de reis is super soepel verlopen. We hebben een simpel maar prima hotel, de lunch bij een lokaal restaurant was heerlijk en het strand.. 😳 absoluut fantastisch!! Ik denk het mooiste strand dat ik ooit heb gezien!! Op sommige plekken iet wat zeewier, maar daar kan je omheen! Het is geweldig!! We willen hier nooit meer weg!! :)
We hebben nog wat foto's van de camera gehaald! De eerste 6 foto's zijn nog van de ruïnes, en de rest is gemaakt bij een ander plaatsje genaamd Puerto Morelos. Helaas was het strand daar net zo smerig, het schijnt langs de gehele Caribische kust zo te zijn.. :( We gaan het morgen nog één keer proberen op Isla Mujeres een mini eilandje aan de kust van cancun, fingers crossed!

10 November 2015

De laatste dag van tulum liet het weer ons gelukkig niet in de steek!! Een prachtige strak blauwe lucht!! Met pijn in onze konten van gister stapte we weer op de fiets, dit keer naar de ruïnes! Het was super druk, maar wel heel erg mooi. Na de ruïnes zijn we een stukje verderop naar het strand gegaan. Het zou het mooiste strand ter wereld moeten zijn, maar helaas lag het helemaal vol met stinkend zeewier. :( Dit jaar schijnt het super erg te zijn, zo erg komt het nooit voor.. Hebben wij weer! Haha

7 November 2015

We werden wakker en het was lekker weer! Een prima dag om een fiets te huren en naar wat cenotes te gaan (we zijn fan). Eerst 'Grand cenote', de mooiste, bekendste en dus ook drukste in de omgeving. Heel erg mooi en er waren schildpadjes! Na een tijdje zwemmen en snorkelen zijn we naar een minder populaire cenote gegaan en meteen werd duidelijk waarom: het was gewoon een meertje. Toch even gezwommen en toen weer terug naar Tulum.

6 November 2015

Na Merida alweer verlaten te hebben kwamen we in regenachtig Tulum aan. Balen, want we wilden naar het strand. Gelukkig zijn hier nog andere zwemopties, de cenotes (hadden we al gezegd dat het supermegahelder water is?)! Ook is het mogelijk om via de cenotes het langste onderwatergrottenstelsel ter wereld door te duiken! Thomas maakte een afdaling van 40m in 'el pit' en de grotten, ik bleef veilig aan het oppervlak. Na de duiken taco's gegeten met de instructeur, en vervolgens een beetje hangen in het stadje, het was echt kakweer!

3 November 2015

De eerste dag in Mexico besloten we meteen Cancun te verlaten omdat we daar ook zouden eindigen. We gingen richting Chichen Itza, een van de nieuwe wereld wonderen. Omdat het in Cancun een uur later is dan in de Yucatan provincie en wij dit niet wisten, stonden we een uur te vroeg voor de deur. Onhandig, maar dit betekende wel dat wij als eersten in het compleet lege park naar binnen konden! Het was erg mooi maar ook erg warm. Smiddags zijn we door gegaan naar provincie hoofdstad Merida. We hadden mazzel: het was de Dag van de Doden, Mexico's bekendste feestdag!
Vandaag gingen we na een luie ochtend op pad naar Cuzuma, waar een aantal cenotes te vinden zijn. Het schijnt dat de meteoriet die de dinosaurussen heeft laten uitsterven hier is ingeslagen en een krater van 180km in diameter heeft achtergelaten. Die krater is op sommige plekken ingestort en met water volgelopen: de cenotes. Zo'n 1,5 uur met de lokale bus kwamen we aan bij de 'truk': een karretje op het spoor dat ons voortgetrokken door een paard de laatste kilometers weg bracht. Deze foto's laten nog half niet zien hoe mooi het was! Kraakhelder water in enorme grotten, onvergetelijk! Gelukkig zijn er nog meer dus we gaan ongetwijfeld nog naar andere cenotes!

29 October 2015

25 October 2015

20 October 2015

Na drie weken zonder internet eindelijk weer een blog! Na een valse start werd Cuba gelukkig een stuk leuker. Samen met Suus' moeder hebben we een auto gehuurd en zijn we naar Havana en Cienfuegos geweest en hebben we een aantal nachten in een resort geslapen, wat een luxe! Daarna zijn we naar Viñales gegaan, waar we onder andere te paard naar een sigarenfabriek zijn geweest. Ook zijn we naar de parel van Cuba, Trinidad, geweest. Hier zijn we met de trein naar een oud suikergebied gereden. Heel erg mooi! Honderden verhalen, maar misschien vertellen de foto's ze beter.

18 October 2015

Na nog een dag ziekte zijn we vertrokken naar Havanna centrum. We hebben niet heel veel geld te besteden (pinnen op Cuba is onmogelijk) dus besloten we budget met de bus te gaan.. Dat was eens maar nooit meer!!! We hebben er 3uur over gedaan (30 min met de taxi) de lunch was erg lekker, dit maal met veel groente en weinig droge rijst!! ;) Om 16.00 begon het keihard te plenzen (echt keihard!!) dus toen zijn we maar terug naar ons logeer adres gegaan. Toen het weer wat droog begon te worden hebben we nog een broodje en een drankje gedaan in een Cubaans restaurant met lifeband.
Na twee dagen hadden we een auto gehuurd om zelf naar la havanna te rijden (met de bus was te veel gedoe en de taxi veel te duur!) Na een uur rijden stonden we langs de kant van de weg en een platte band.. Heel fijn.. Het appartement in la havanna was op 10 hoog met een prachtig uitzicht over de rommelige stad. We zijn hier anderhalve dag gebleven, de stad bekijken naar het museum van de revolutie en in de hopbus toen het keihard regende!!

16 October 2015

Mijn moedertje is aangekomen op Cuba!! Wat een feest!! Twee nachten slapen in een veel te duur (echt veel te duur) all inclusive hotel, anders waren we kilometers van elkaar verwijderd.. Lekker naar het strand veel eten en een hele hoop overdreven vermaak, we kijken onze ogen uit hier!!

11 October 2015

We zijn op dag 100 van de reis en net aangekomen in Cuba. Colombia was geweldig, lastig te overtreffen. Het land prachtig, de mensen super aardig, het eten niet altijd even goed maar de fruitshakes daarentegen, heerlijk!! Eenmaal op cuba merkten we meteen dat we zuid Amerika verlaten hebben.. De mensen hier zijn chagrijnig, je voelt je alles behalve welkom en iedereen is uit op je geld (behalve de eigenaar van het huis waar we slapen, zij is super lief!!) We slapen nu in een buitenwijk dus hopelijk zijn de mensen in de drukkere gedeelte aardiger!
Op de eerste dag in Cuba wisten we niet zo goed waar we waren: we hadden per ongeluk een plek 20km buiten het centrum van Havana geboekt. Daarnaast was Suus ziek dus zijn we alleen even naar het strand geweest. Savonds moest er gegeten worden en tegen de verwachting in belandden we bij een super leuk tentje aan het water met een hele mooie zonsondergang als achtergrond. Een beetje een valse start op Cuba, maar dat slaat vast en zeker om!

8 October 2015

Vandaag zijn we vertrokken naar onze laatste stop voor Bogota: Villa de Leyva. Weer een heel mooi koloniaal dorpje, maar ditmaal met wat meer leven! Veel barretjes en restaurantjes en ondanks dat de bus er (verassing) veel langer over deed dan beloofd konden we nog de zonsondergang zien vanaf een balkonnetje aan het centrale plein!

7 October 2015

Na een ochtend vol geregel en geplan zijn we gaan paragliden, super tof!! Vanavond hebben we heerlijk gegeten bij Gringo Mike.

6 October 2015

We hebben na Tayrona park meteen de nachtbus genomen richting San Gil, een stad zo'n 5 uur van Bogota verwijderd. Van hieruit zijn we de eerste dag naar een waterval in de buurt gegaan. Deze viel helaas een beetje tegen. De volgende dag zijn we naar Barichara gegaan (40 min met de bus), volgens de boeken de mooiste en best behouden coloniale stad van Colombia. En mooi was het! Een gezellig dorpje waar je hele mooie foto's kunt maken en waar een kopje koffie op het terras het spannendste is wat er te beleven valt. Na wat rond gelopen te hebben (echt heel mooi) zijn we rustig aan weer terug gegaan en waren we op tijd terug in San Gil om naar de film 'Colombia magia salvaje' te gaan (soort van 'Earth' of 'Life' maar dan over alleen Colombia). Heel cool!

4 October 2015

Om naar het mooiste strand te komen moesten we twee uur door de hitte lopen door de jungle. Eenmaal daar moesten we een uur wachten tot we een hangmat konden reserveren voor de nacht. Eindelijk aan de beurt kregen we te horen dat je niet kon reserveren zonder paspoort, serieus!! Een hangmat?? Heel bijzonder, maar goed dan maar terug lopen naar een ander strand. Een uur terug konden we terecht, zonder paspoort. Lekker afgekoeld in een blauwe zee en de zonsondergang gekeken vanaf een rots op het strand. Savonds werden we helemaal gek van de muggen en toen we gingen douchen zaten er OVERAL insecten, padden met als kers op de taart de grootste kakkerlak die de mensheid ooit heeft gekend. Getraumatiseerd gingen we naar de hangmat, om te ontdekken dat daar geen klamboe was. Suus kreeg daarom nog nachtelijk bezoek van een dikke vette tor! Toen de nacht eindelijk over was zijn we na even zwemmen snel vertrokken uit park Tayrona. Mooie plaatjes, vieze beesten!

2 October 2015

Omdat Minca ons wel beviel besloten we er een dagje aan te plakken. Vandaag gingen we een andere trail doen, opnieuw naar een waterval. Na twintig minuten lopen kwam de eerste bui en na wat schuilen en doorlopen zette de storm pas echt door. We konden gelukkig bij een boer tussen de kippen en honden schuilen en hebben ongeveer een uur op een plastic stoeltje naar de regen zitten kijken. Eenmaal bij de waterval besloten we toch maar niet te gaan zwemmen, was wel erg koud! Savonds hebben we Gado Gado gegeten en toen de stroom uitviel hebben we naar de storm gekeken.

30 September 2015

Wel of geen Minca dat was de vraag vanochtend, we waren allebei lui en hadden geen zin. Toch gegaan, met de taxi naar de bus was de bedoeling. Helaas was dat mislukt, we konden vanaf die plek alleen met een motortaxi (no way!) dan maar in een gare jeep. Het was een jeep uit 88 van binnen niet afgewerkt en er was geen sleutel nodig voor het starten gewoon even twee draadjes tegen elkaar en gaan!! Haha In Minca werden we verwezen naar casa Loma een hostel boven op de berg met prachtig uitzicht. We hebben een uurtje gelopen naar een waterval waar je kon zwemmen en onderweg kwamen we langs het 'restaurant' dat we begin dit jaar bij 3opreis hadden gezien! De waterval was koud, maar prachtig!! Net toen we uit het water wilde begon het keihard te regenen, lekker! Maar na een uur was het niet meer zo lekker en kregen we het koud. We hebben gescholen bij een soort van winkeltje en toen het minder hard ging zijn we gaan lopen. Koude douche en zonsondergang bekijken(helaas mist).

29 September 2015

Santa marta is gelukkig iets minder vochtig dan Cartagena maar nog steeds WARM!! We zijn de eerste dag naar een strand in de buurt geweest en dag 2 naar playa grande wat een paradijs zou moeten zijn.. Helaas valt er tot nu toe onmogelijk te tippen aan de stranden van Aruba, Curaçao en Maleisië (en natuurlijk Galapagos), dus paradijs was het niet maar wel een lekker strand voor een dagje! ;) Ow en de zonsondergang was ook wel erg mooi!

28 September 2015

Cartagana was super mooi maar ook super heet! We zijn lekker naar het strand geweest en door het prachtige oude stadscentrum gelopen. Ow en we hadden mazzel want wij hoefde de wekker niet ze zetten voor de maansverduistering! Tussen 21:00 - 22.00 hebben we deze bijzondere gebeurtenis mogen aanschouwen..

26 September 2015

De laatste halve dag in Medellin zouden we gaan shoppen, we hadden met Carolien (het Colombiaans meisje van gister) afgesproken in de shoppingmall voor een ijsje. Daar stelde ze voor om naar haar appartement te gaan, haar moeder zou voor ons koken!! Leuk!! Het was super gezellig en we hebben heerlijk gegeten. Na de lunch hebben we ons naar het vliegveld gesneld voor de vlucht naar de kust.

25 September 2015

In Medellin hebben we een dagje rustig aan gedaan (lees: geslapen) om vervolgens de dag daarna een super interessante city tour van 4 uur te gaan lopen. De laatste hele dag in Medellin zijn we naar Guatape geweest. Op het busstation heen ontmoetten we een Colombiaanse van onze leeftijd met haar moeder, we zijn de rest van de dag samen gebleven. Super gezellig!! Savonds heeft Suus nog gedanst en hebben we een drankje gedaan.

22 September 2015

Dag 2 in Bogota hebben we een graffiti tour gedaan, leuk! We hebben heerlijk op zijn Frans geluncht op aanraden van de gids. En we zijn naar het goud museum geweest, super saai.. ;) savonds hebben een mega koude, slapeloze nachtbus gepakt naar Medellin.

21 September 2015

De voornaamste reden dat we naar Bogota zijn gegaan is om een visum voor Cuba te regelen. Verder is het een gezellige, mooie stad die ondanks het historische coloniale centrum toch anders is dan alle andere steden die we hebben gezien. Na het cheffen van het visum (duurde maar 10 minuten en we hoefden niet 4 dagen te wachten zoals we vreesden) zijn we in het Botero museum geweest. Erg leuk!

19 September 2015

Vandaag begon relaxed met een heerlijk ontbijt, en dan naar Valle de Cocora (een vallei met mega hoge palmbomen) In de jeep kwamen we dezelfde twee Amerikanen tegen als met wie we gister de koffie tour hadden gedaan.. We besloten de trail door de prachtige vallei samen te lopen. Het was een intensieve maar super leuke dag! Savonds hebben we wat gegeten op het pleintje en zijn we langs de winkeltjes gelopen.

18 September 2015

Vervolgens gingen we met een nachtbus naar Cali. Ook al had deze bus WiFi en tv, het was veruit de naarste rit tot nu toe. De chauffeur reed alsof ie in een Ferarri zat en haalde graag in de bochten in. Nadat we met de bus over een kat of hond waren gereden deden we geen oog meer dicht. Moe en blij dat we nog leefden stapten we nogmaals in een taxi om vervolgens om 6 uur aan te kloppen bij ons hostel. Gelukkig kregen we meteen een kamer dus konden we nog wat bijslapen om daarna Cali te verkennen. Cali was bloedheet en vol met zwervers en vage figuren dus hebben we besloten een middagje te relaxen aan het zwembad in het hostel.
De dag erna zijn we op pad gegaan naar Ladrilleros om bultrugwalvissen te spotten. Om daar te komen moesten we de boot nemen in Buenaventura, een van de gevaarlijkste steden van Zuid-Amerika. Het stukje vanaf het busstation tot aan de boot werd er door 100 man aan ons getrokken (we waren de enige toeristen) en de uitstraling van de stad was alles behalve gezellig. Gelukkig hadden we van iemand in de bus een kaartje gekregen voor een bootmaatschappij, en daar was Ingrid (big mamma) van de maatschappij die we moesten hebben! Een uurtje met de boot was dat allemaal weer vergeten en werden we door een prettig gestoord manusje van alles met de motor afgezet bij een 'hotel' waar we als enige gasten een nacht inclusief eten boekten. Ladrilleros was een verlaten dorpje waar het in de vakantie periode heel erg druk zou moeten zijn (zo zag het er niet uit).
De bus naar Salento ging een stuk soepeler, binnen het uur waren we er. Omdat we vroeg waren gekomen konden we nog wat doen dus we besloten te paard naar een koffiefarm te gaan. Daar hadden we een hele interessante rondleiding van 1,5 uur. Nadat we als afsluiter een heerlijk bakje koffie hadden gedronken moesten we snel gaan, want het begon al te schemeren (en onweren!) In galop via de kortere route terug naar stal, zijn we toch nog droog aangekomen..

16 September 2015

Na een half uurtje dachten we alles gezien te hebben en gingen we richting zee om even te zitten (het hele dorp was uitgestorven). Daar liepen we per toeval twee Colombiaanse hostel eigenaren tegen het lijf van wie we een kokosnoot kochten ze zouden met de drie enige andere toeristen uit het dorp gaan zwemmen in een rivier en wij mochten mee. Niet wetend wat we moesten verwachten gingen we de jungle in met een kano en kwamen we bij een plek aan met kraakhelder water. Je kon er van de rosten springen en van een waterval glijden dus Thomas kon zijn geluk niet op! Savonds hebben we met dezelfde mensen wat gedronken bij de bar toen de grootste storm ooit uitbrak (dit is het meest regenachtige gebied van Colombia). Na twee uur wachten kozen we er maar voor om naar ons hostel terug te gaan: tot op het bot zeiknat waren we!
De volgende dag gingen we walvissen kijken! We hebben er tientallen gezien, waarvan een aantal vlakbij de boot! Super mooi!! Smiddags vertrokken we verder richting Salento, een ritje van ongeveer 5 uur. Helaas deed de eerste bus naar Armenia er bijna 4 uur langer over (dat is dubbel zo lang!!) en kwamen we daar pas om 23:30 aan. Een super aardige man uit de bus heeft ons aan een goedkoop hotel geholpen we zagen het niet zitten om zo laat nog verder te gaan dan maar een nachtje in Armenia..

14 September 2015

Onze eerste stop in Colombia was vlak over de grens, bij Ipiales. We hadden voor de verandering geen directe bus met WiFi en leren stoelen genomen, dit keer gingen we goedkoop op plastic stoelen en in gammele taxi's. Hierdoor hadden we een tussenstop van een paar uur waardoor we de kerk van Las Lajas konden bekijken. Deze kerk is gebouwd in een vallei en schijnt een van de mooiste bouwwerken van Colombia te zijn. Erg mooi (zie foto's)!

13 September 2015

Met als laatste een bezoek aan Mitad del mundo (midden van de wereld) zeggen we Ecuador gedag. Tot onze grote verbazing is de evenaar geen helaas geen stippellijn die de wereld in tweeën deelt. De mensen hier waren super aardig, het weer was top, Galapagos was fantastisch en.. We hebben weer een frostie gehad van de Wendy's! ;) morgen vroeg op richting de grens met Colombia.

10 September 2015

Santa Cruz: Hier kwamen we aan, en zagen al snel zeeleeuwen, pelikanen en blue foot boobies. We hebben het Charles Darwin centrum bezocht en savonds hebben we in de haven (met verlichte pier) naar de zeedieren staan kijken. De dag daarna gingen we duiken / snorkelen en hebben we zelf gekookt (mac 'n cheese). Afsluitend een ijsje op de pier. Waar we zijn begonnen zijn we ook geëindigd, we zijn naar El Chato gegaan waar de endemische reuzelandschildpadden vrij leven. Ze zijn echt enorm! Na een kop Galapagos koffie zijn we lavatunnels ingegaan en vervolgens naar enorme kraters. Toen de taxichauffeur ons afzette zijn we na een goedkope lunch naar een van de mooiste stranden van Galapagos gegaan: Tortuga bay (schildpaddenstrand). Één schildpad gezien en voor de rest hagelwit en poeder fijn zand met groene mangroven en tientallen zeeleguanen. Als afsluiter eten we verse vis van de grill (Nederlandse naam ontbreekt en onze ober kan het ons ook niet in het Engels vertellen).

9 September 2015

Galapagos, na heel veel mooie verhalen hadden we bij aankomst hoge verwachtingen en zeven dagen op de eilanden hebben wij dezelfde mooie verhalen: Het was fantastisch!! Galapagos is misschien wel de mooiste, maar zeker de meest bijzondere plek op aarde.

8 September 2015

Isla Isabella: We kwamen aan bij een prachtige haven, helder blauw water en een boulevard vol met hele grote zee leguanen, een Galapagos pinguïn en uiteraard de inmiddels gebruikelijke zeeleeuwen. Na een stukje lopen over een prachtig strand met poeder fijn wit zand vonden we een leuke accommodatie. Dit is het mooiste eiland tot nu toe!! Tijdens een snorkeltour naar Los Tunneles hebben we blue foot Boobies van dichtbij mogen bewonderen, gezwommen met mega grote zee schildpadden, haaien zien rusten in een onderwater grot, een groep roggen gevolgd, zat er een zeepaardje op een takje, en lag er een grote Marble ray op de bodem. Verder zagen we meer pinguïns en zeehonden, die weer anders zijn dan de zeeleeuwen (maar allebei stinken!) Daarnaast heeft Suus vanaf de boot nog een mega mega grote mantra rog boven het water uit zien springen (hij was wel 3 meter!!) wat een toptour!! Savonds hebben we de veel te bewolkte zonsondergang op het strand gekeken.

6 September 2015

San Cristobal: de eerste dag zijn we zelf op pad gegaan, we zijn naar het museum over de galapagos geweest, we hebben gesnorkeld met mega grote schildpadden en Thomas heeft met een zeehond gespeeld. Savonds hebben we een hele lekkere, veel te grote hamburger gegeten. Dag 2 is Thomas gaan duiken bij Kicker rock en heb ik me vermaakt met een boek op het strand.

2 September 2015

Nog voor de volgende maand begint ruilen we Peru in voor Ecuador, of ja eigenlijk voor de Galapagos.. ;) in Peru hebben we veel nieuwe vrienden en kennissen ontmoet, genoten van het uitgaansleven en de steden en toch vonden we Peru minder leuk dan Bolivia.. Gek eigenlijk.. We kijken uit naar het prachtige Galapagos..
Na een busrit van 27 uur zijn we aangekomen in guayaquil, Ecuador. We zijn nog geen 5 min van het busstation verwijderd of het is Thomas lievelingsstad in zuid-Amerika, ze hebben namelijk een Wendy's!! Haha De volgende dag hebben we de stad verkend en inkopen gedaan voor de Galapagos. Het internet daar schijnt niet best te zijn dus waarschijnlijk zijn we de komende 8 dagen niet te bereiken!! En als we dan 11 sept weer op vaste land zijn maken we jullie mega jaloers met de foto's! Beloofd!! 😝

1 September 2015

De tweede dag hebben we gerelaxt omdat wanneer je met een buitenlander afspreekt je er vanuit moet gaan dat hij te laat gaat komen. Na 2,5 uur wachten werden we om 14.30 opgehaald om te gaan surfen!! Super leuk!! Daar hadden we een Frans meisje ontmoet en met zijn vieren zijn we bij een klein foodtrucks festivalletje gaan eten.. Waar we weer een producer ontmoetten die ons binnen liet bij een salsa concert van 10 swingende Cubanen, I love it!!! Wat een topdag!!

31 August 2015

Lima de niet zo bijzondere stad volgens vele, de stad die we eigenlijk zouden overslaan. Gelukkig hebben we dat niet gedaan! Het was super leuk! De eerste dag hebben we de stad verkend en met onze Duitse vrienden wat gedronken.

27 August 2015

Op de laatste dag was het tijd voor het (letterlijke) hoogtepunt van de tour: Machupichu. Om 4 uur op en in het pikkedonker een uur lang trappen lopen de berg op. 1350 m hoger waren we dan eindelijk daar! We begonnen met een rondleiding door de ruïnes, die toen nog volledig door de wolken bedekt waren: balen! Gelukkig klaarde het snel op en hebben we alles kunnen zien, heel erg mooi en indrukwekkend! Om terug naar Cusco te komen moesten we helaas 2,5 uur terug lopen langs het spoor (was ons voorheen niet verteld) en daar hadden we weinig zin in, aangezien we al aardig wat hadden gelopen en geklommen. Achteraf was het een mooie wandeltocht en mochten we als afsluiter 6 uur lang opgevouwen zitten in een taxibusje die ons terug bracht over zandweggetjes door de bergen. Morgen vertrekken we richting Lima, waar we gaan surfen met een van onze Peruaanse tourgenoten!

26 August 2015

Sochtends was iedereen wat minder fris, we moesten namelijk op tijd op voor het ziplinen. In totaal hebben we 5 ziplines gedaan, super tof!! Een nadeel aan het eind moesten we via een wankelende brug met enorme gaten tussen de treden terug naar het begin punt, dat was minder.. Na de ziplines werden we in een klein dorpje afgezet voor de lunch en na de lunch was het 3 uur lopen naar het machu pichu dorp waar we sliepen. Onderweg had iedereen het zo warm dat we nog in het meer hebben gezwommen om af te koelen! Eenmaal in het hostel waren we helemaal op, maar we moesten nog tot 6.30 wachten op het avond eten!! Na het eten meteen naar bed, want de wekker stond om 4 uur.

25 August 2015

Dag 2 begon vroeg met een ontbijt gevolgd door een wandeling van 5 uur door de jungle incl. een deel van de incatrail en de berg op. Het uitzicht was prachtig, maar het was wel bloedheet en je liep over een smal pad lang de afgrond van meer dan 700 meter (niks voor Thomas met zijn hoogte vrees!!) Lunch in de jungle en dan nog 3uur lopen naar de hotsprings. Na zo'n lange wandeling waren die hotsprings heerlijk, even de spieren ontspannen. De weg naar het hostel hebben we met een minibus gedaan, niemand had meer zin om te lopen! Het eten was gezellig, na het eten kwam er een fles Inca tequila op tafel, binnen de kortste keren stond iedereen te dansen bij de buren! Top avond!

24 August 2015

De eerste dag begon met een busrit gevolgd door een mountainbike tour van 3 uur, maar omdat er onderweg stukken rots op de weg terecht waren gekomen duurde het iets langer. De lunch was pas om half 5, diner om half 9. De rest van de avond was er niks te beleven dus maar vroeg naar bed.

23 August 2015

Na een karig ontbijt de stad verkennen en dan een eindeloze zoektocht naar een manier om machu pichu te bezoeken waar wij blij van worden.. Het is een 4 daagse trekkingtour geworden.. Savonds zijn we naar het planetarium gegaan, heel bijzonder om te zien! We hebben ook de maan en Saturnus gezien! (Zie foto's). De volgende ochtend ontbijten in het hostel, heerlijk uitgebreid! Daarna eindelijk tickets voor de Galapagos geboekt! Heeft ongeveer een week geduurd voordat het lukte.. :( na een aantal rondjes door de stad en een heerlijke massage zijn we huiswaarts gegaan om de spullen te pakken voor de trekkingtour..

21 August 2015

In Arequipa zijn we twee dagen geweest, en we hebben weer een citytour te voet gedaan. Zo krijg je toch meer mee van de stad en de geschiedenis.. Op de dag van vertrek hebben we allebei een verschillende tour gedaan, Suus te paard en Thomas in de raft. Snachts weer de bus in, dit keer naar Cusco!

20 August 2015

We hebben weer een land achter ons gelaten, Bolivia was geweldig! Ontzettend vriendelijke bevolking, geweldige tours gedaan, leuke mensen ontmoet, heel veel verschillende landschappen gezien, heerlijk gegeten en gedronken, een nadeel: de hoogte, als je een trap op loopt moet je al aan het zuurstof! Hierbij nog wat foto's van de camera.

19 August 2015

Vandaag gingen we vroeg in de morgen met de Bolivia Hop mee voor de grensovergang naar Peru. Als tussenstop hadden we in Copacabanna en een korte trail over isla del sol, maar voordat we bij het eilandje waren moesten we anderhalf uur het meer over steken met behoorlijk hoge golven. Eenmaal bij de grens hadden wij ons immigratie formulier niet (nooit gekregen) dus moest eerst dat geregeld worden (boete). Savonds in Puno gezellig met de hele bus wat gegeten en toen verder naar Arequipa!

18 August 2015

La Paz, wat een fantastische stad! We zijn naar het coca museum geweest, erg interessant! Ook hebben we de Cholita's zien worstelen, super nep. Verder hebben we een stadstour te voet gedaan, wat erg leerzaam was. Natuurlijk brachten we een bezoekje aan de heksenmarkt, heel apart! Op de laatste dag zijn we over de verschillende wijken (arm en rijk) gevlogen met de gloednieuwe Mi Teleferico (cable car) en we hebben super lekkere steak en hamburgers gegeten!! Nu op naar Peru met het Titicacameer als tussenstop.

15 August 2015

Voor het begin van de laatste dag moesten we vroeg op, we gingen namelijk de zon zien opkomen. Was erg mooi (zie foto's). Na het ontbijt gingen we op weg om te doen wat we van tevoren hadden afgesproken niet te doen: zwemmen met de roze dolfijnen. Klinkt erg leuk, maar is dat niet wanneer je bedenkt dat het water bruin is en overal piranha's en kaaimannen (max 4-5 meter) rondzwemmen. Omdat er een groep knotsgekke Engelsen bij ons waren konden wij de kat uit de boom kijken. Na een tijdje ging Thomas toch overstag, maar hield het na een vriendelijke dolfijnenknuffel voor gezien. Na deze tocht was het tijd om naar huis te gaan (1,5 fikken op de boot, 3 uur afkoelen in de auto). Onderweg nog een ratelslang gespot, en vervolgens op weg naar het vliegveld. Inmiddels zitten we in La Paz, waar we met een cocktailtje en een kaasplankje proosten op de verjaardag van onze moeders!

14 August 2015

Dag twee in de jungle op zoek naar anaconda's, Thomas was te moe voor de lange wandeling dus ik ging alleen.. Zonder resultaat helaas, op een rode krab na niks gezien.. :( na de lunch hadden we siësta van 3 uur en daarna gingen we met de boot op pad om meer dieren te spotten en piranha's te vissen.. We hebben witte, gele en rode piranha's gezien oh en een meervalletje. Na een hele mooie zonsondergang, waar we in het gezelschap waren van moeilijk veel muggen gingen we eten. Nog even in de hangmat, maar er waren zoveel zo zo ongelofelijk veel insecten we werden er gek van!!!

13 August 2015

Op de eerste dag van onze jungle tour was Thomas nog steeds een zombie, maar zijn we toch vertrokken richting de logde aan Rio Yucuma. Dit betekende eerst een hele hobbelige jeeprit, gevolgd door een comfortabele boottocht van 3 uur. Op deze eerste dag zagen we al honderden kaaimannen, schildpadden, verschillende aapjes (ze kwamen de boot op!), roze dolfijnen en gigantische cavia's. Eenmaal aangekomen kregen we na het bekijken van de zonsondergang (bij bewolking) een laffe maaltijd en gingen we voor de laatste keer die dag het water op, in het donker! Gewapend met zaklampen gingen we met de boot over de rivier kaaimannen spotten: hun ogen reflecteren in het donker. Kapot, moe en uitgeput zijn we daarna om 9 uur over megapadden struikelend richting onze logde gegaan.

10 August 2015

Vandaag was vooral spullen pakken, rondlopen, naar de markt, 3uur spaanseles en dan naar de bus voor een enkeltje La Paz. Op het busstation moesten we eerst onze tassen naar boven brengen zodat het personeel ze weer met touw en haak langs het balkon naar beneden kon laten.. Gek systeem! De bus was super comfortabel met extra brede stoelen die volledig plat konden, maar door de vele bochten was het geen fijne rit.. Na 5 uur wachten op het vliegveld (met een zieke Thomas) konden we eindelijk instappen voor Rurrenabaque.. In een super mini klein vliegtuigje (foto: Thomas aan de ene en ik aan de andere kant van het gangpad!!) met een open cockpit en voor max.19 personen!! Eenmaal daar is Thomas in bed gekropen.. (waarschijnlijk een voedselvergifteging) Stom :(

9 August 2015

Vanochtend hebben we uitgeslapen, rustig ontbeten, een handwas gedaan en toen naar La Recoletta, met panoramauitzicht over de stad. Op de markt hebben we advocado en broodjes gekocht en daarna zijn we richting La Glorietta gegaan. Dit is een oud verlaten kasteel iets buiten de stad dat gebouwd is in verschillende stijlen. Heel mooi kasteel maar niet onderhouden, zonde! Op de terugweg hebben we mini banaantjes gekocht en wat lekkers voor vanavond, want we gaan de Minions in het Spaans kijken!!

8 August 2015

Sucre is een universiteitsstad zo'n 7 uur rijden met de bus van Uyuni. Zoals in bijna elke Zuid-Amerikaanse stad is er een groot centraal plein met daaraan koloniale gebouwen, kerken en restaurants. Sucre staat bekend om de bedrijvigheid en dat is goed te merken. Er is een grote markt met oa lekkere fruitshakes, er zijn talloze barretjes en er zijn genoeg bezienswaardigheden. Op onze eerste dag hier hebben we spaanseles gehad, saltenas (empanadas) gegeten en zijn we naar een van Sucre's hoogtepunten gegaan: een grote verzameling van dinosaurus voetstappen met het bijbehorende museum. S'avonds hebben we plannen gemaakt voor La Paz en een tour in de jungle, waarvoor we een bus en vlucht hebben geboekt. Aan het eind van de dag hebben we cocktails gedronken.

6 August 2015

Vroeg op om de zonsopkomst te bekijken vanaf de zoutvlakte van Uyuni, prachtig gezicht! Na het ontbijt (een picknick met uitzicht op de witte vlakte) en een stukje lopen zijn we naar een plek gegaan om foto's te maken. Wat een lol! Haha nog een fotootje bij het Dakar beeld en dan lunch in een klein dorpje. Na het zien en beklimmen van de oude treinen in Uyuni was het alweer tijd voor het afscheid. Het was een fantastische tour met gezellige mensen, we zouden het zo weer doen!!

5 August 2015

Na een koude nacht vertrokken we langs vijf verschillende lagunes vol met flamingo's richting een woestijngebied met vulkanische rotsen. Vervolgens naar een semi-actieve vulkaan (rokend). Na een picknick reden we via een kleine zoutvlakte (oversteken kostte ons met de jeep al een uur) naar de rand van het welbekende Salar de Uyuni gereden, waar we de laatste nacht van deze tour in een hotel gemaakt van zout doorbrengen (en waar we voor het eerst weer konden douchen).

4 August 2015

Dag 2 begonnen we met een stinkende lagune, een droge mineraalvlakte en voor de lunch nog een groene en een witte lagune. De lunch hadden we in een gebouwtje naast hotsprings zodat we lekker konden uitbuiken in een bad van 35 graden. Eenmaal opgewarmd stegen we naar het hoogste punt van de tour (5000m) waar we een prachtig geiserlandschap konden bewonderen om vervolgens de dag af te sluiten met een rode lagune vol flamingo's. Na het bewonderen van een fantastisch heldere sterrenhemel kropen we weer onder de 8 dekens tegen de ijzige kou.

3 August 2015

Maandag was de eerste dag van onze jeeptour. In gezelschap van onze chauffeur, gids en een Australisch stel reden we de bergen in. Al snel zagen we lama's, struis- en roofvogels. Tijdens onze lunchstop in een bergdorpje werden we begroet door een lief klein meisje. S'Middags reden we via ruïnes van een verlaten mijndorpje verder richting onze eerste slaapplek op zo'n 4200 meter hoogte. We hadden gelukkig allebei geen last van deze hoogte, maar wel van de kou! Een stapel van 8 dekens heeft ons de nacht door geholpen.

1 August 2015

Vandaag 1 augustus zijn de we grens van Bolivia overgestoken, ging allemaal soepeler dan gehoopt! Daarna met een taxi vol Bolivianen naar Tupiza onze eerste bestemming. Het stadje was anders dan we ons hadden voorgesteld (niet heel veel te beleven) maar we hebben vast een vierdaagse jeeptour naar de zoutvlakte geboekt. Daarnaast is het hier overdag heerlijk, maar vriest het snachts 3 graden dus we hebben allebei een heerlijk warme alpaca trui aangeschaft voor maar liefst 26 euro!! Voor twee truien!! Koopje.. :)
Argentinië hebben we achter ons gelaten. Het was er warm(dag) en koud(nacht), het landschap divers, de mensen waren lopend niet vooruit te branden maar rijdend mega ongeduldig, voor elk niksje wordt een fooitje gevraagd maar.. Ze hadden thee!! En het eten was beter dan in Brazilië (op die ene keer na) en ze hadden lekkere wijn. Op naar Bolivia!!

31 July 2015

Vandaag was het plan om naar Bolivia te gaan, maar dat is niet helemaal gelukt. Allereerst kwam de bus een uur te laat, wat op zich niet erg was want we hadden nog tijd genoeg. Totdat we ineens midden op de weg stilstonden samen met honderd andere auto's, bussen en vrachtwagens. Het bleek dat er een man uit een dorpje was opgepakt en dat de rest van het dorp nu een fikkie aan het stoken was midden op de weg om uit protest alles te blokkeren. Na 2 uur en inmiddels 39 graden in de bus mochten we door. Aangekomen in La Quiaca, direct aan de grens hebben we een hotel geboekt en wat gegeten, helaas geen Bolivia vandaag.. :(
Savonds heeft Thomas lekker onder een cooker gedouched, want het koude water deed het niet. Ook was er de hele nacht herrie in het hostel dat ook nog eens super gehorig was dus veel hebben we niet geslapen. Opzich niet erg want we gaan morgen weer een dagje bushoppen..

30 July 2015

Vanochtend was ik vroeg wakker en gelukkig ging het al een stukje beter.. Na een karig ontbijtje zijn we vertrokken in de richting van Salta om vervolgens door te rijden naar Purmamarca. Een klein dorpje omringt door prachtige kleurrotsen. We zijn nog even over het lokale marktje gelopen en toen snel weer in de auto terug naar Salta. Na ons tripje van 1001.8 km hebben we de auto weer ingeleverd.

29 July 2015

Helaas hebben, we door de voedselvergifteging die Suus in Cafayate heeft opgelopen ons tripje moeten bijstellen. Met de bijrijdersstoel in slaapstand zijn we (of eigenlijk Thomas) toch naar Cachi, een klein bergdorpje, gereden. Het was een gravelweg van 128 km langs prachtige bergen en valleien! Ondanks dat ik de helft heb geslapen had ik het niet willen missen.. Savonds heeft Thomas gezellig een pizzatje gegeten met twee Argentijnen die het stom vonden dat hij alleen zat te eten! Gezellig!

28 July 2015

Vandaag was het dan eindelijk zover, het begin van onze trip door de bergen en het meest noordelijke (en hoogste) stuk van de beroemde Ruta 40! Auto ophalen en via Ruta 68 naar Cafayate. Al snel nadat we Salta uit reden veranderde het landschap in een bergachtige omgeving die gedurende onze 6 uur durende rit met elke kilometer opnieuw veranderde. Felrode rotsen met gigantische inhammen, uitzichten van tientallen kilometers ver en grazende geiten langs een bergrivier: wij hebben het allemaal gezien! We slapen in Cafayate en sluiten de dag af met een flesje lokale wijn. Morgen gaan we onder andere naar een hoogte van zo'n 5km.

27 July 2015

De laatste dag in Salta hebben we toch nog een auto weten te vinden (onze internet boeking was geannuleerd omdat nergens meer auto's beschikbaar waren). s'Middags hoopten we te genieten van een lekker stukje vlees maar omdat Thomas het verassingsmenu had besteld kregen we bloedworst en lever. Bah!! Gelukkig was er een hongerige hond die onze vieze gezichten zag en zichzelf opofferde als vuilnisbak.

26 July 2015

Vandaag in Salta naar het historisch museum geweest, daar hebben we de voorganger van mijn Twingo gezien! Een Renault uit 1911! Als de bordjes in het museum net als bij de ingang ook in het Engels geweest waren hadden we er waarschijnlijk nog meer van begrepen. Na het museum hebben we heerlijk in het zonnetje geluncht en zijn we via een weg van 1021 treden een berg op gelopen, de kabelbaan vonden we te duur (kniepers die we zijn!). Het uitzicht was erg mooi, maar tegen dat van Rio kon Salta helaas niet op. Morgen lopen we hier nog een dagje rond, daarna gaan we een paar dagen met de auto op pad om de omgeving te zien.

24 July 2015

Afscheid genomen van lieve Tara en dan de bus in. Om 16.00 zijn we na een best prima rit van 19uur (met eten, 2films en bingo aan boord!!) aangekomen in Salta. De rest van de dag hebben we niet veel meer gedaan even een rondje door de stad en savonds een drankje en dan lekker slapen!

22 July 2015

In mendoza zijn we nog naar zogenaamde hotsprings geweest, eigenlijk waren het verschillende baden aangelegd met natuursteen.. Met wel met prachtig uitzicht op de bergen.. We hebben zelf gekookt en savonds hebben we nog een klein drankje gedaan..

21 July 2015

Na een lange busrit vanuit Cordoba waren we blij dat we al om half 8 s'ochtends konden inchecken. Zo konden we nog even bijslapen om in de middag op aanraden van het hostel een wandeling naar het uitkijkpunt van Mendoza te maken. Intussen kregen we een kleine upgrade van onze kamer: er was lekkage dus we mochten verhuizen naar een grotere kamer met een beter bed. Het is een simpel verblijf maar dat maakt het niet minder leuk: de eigenaar heeft onder andere in 7 years ik Tibet gespeeld (in Mendoza opgenomen) en ook het huishondje is geweldig. Vandaag hebben we een fiets gehuurd en zijn we op zoek gegaan naar datgeen Mendoza bekend om staat: wijn! De hele dag hebben we proeverijen gehad bij verschillende wijngaarden en hebben we heerlijk gegeten. Argentinië heeft er twee wijnliefhebbers bij!

20 July 2015

Cordoba op zondag, saai alles dicht niks te beleven..

19 July 2015

Savonds was het gelukkig leuker, toen zijn we naar een handcraft marktje geweest, hebben we een foto expeditie van Argentinië gezien en daarnaast onder het genot van een biertje en een theetje naar tango dansende mensen gekeken. De volgende dag waren we heel wat van plan maar omdat nu ineens iedereen op straat was hebben we 2uur in de bank moeten wachten op ons geld zijn we niet verder gekomen dan eten en een paar kerkjes bezoeken..
Verjaardag van een Dino!

18 July 2015

Nog wat fotootjes van Buenos Aires voordat we vanavond weer de bus naar Cordoba nemen..
De dag begon in la boca de tweede wijk van Buenos aires, een klein kleurrijk wijkje.. Op de weg terug kwamen we langs Plaza de Mayo, bleek het integratiedag the zijn! Met een optocht en kraampjes, super leuk!!

17 July 2015

Vandaag zijn we verplaatst naar de stapelbedjes omdat onze kamer voor vannacht al vol was.. Wederom in een lege slaapzaal! Als lunch hebben we weer een veel te lekker stuk vlees op (als dit de rest van de reis zo door gaat zijn we bij thuiskomst tonnetje rond!!) verder zijn we naar een kerkhof geweest met alleen maar familie graven, heel apart om te zien.. Het is net een woonwijk, maar dan super saai. En we zijn naar de paardenrennen gaan kijken.. Het avondeten bestond net als gister uit staand pasteitjes eten bij een niet al te sfeervolle zaak, maar wel lekker!!

15 July 2015

Ze zeggen dat Buenos Aires het Parijs van zuid-Amerika is en ergens kan ik me daar ook wel in vinden (op sommige plekken) maar wat de mode betreft snappen ze er echt niks van! (Voor ons wel lekker goedkoop!) Het is net of de mensen hier onder een steen hebben gelegen!! Ze lopen hier bijvoorbeeld allemaal nog op schoenen met plateau zolen!!
De dag begon vandaag om 05:30, zachtjes de kamer in het hostel uit sluipen zodat onze kamergenoten niet wakker zouden worden.. Toen erachter komen dat we binnen gesloten waren.. En daarna stress omdat het taxi busje te laat was en nog eens extra rustig aan deed.. Gelukkig hebben we onze vlucht gehaald.. Eenmaal in Buenos Aires opzoek naar ons hostel(die super mooi is trouwens) en de kleren naar de wasserette, dat werd tijd! Na het verkennen van de stad hebben we heerlijk WARM gedoucht en konden we weer schone kleren aan.. Wat een genot!! Daarna zijn we steak gaan eten in een van de beste restaurants van BA, we konden wel janken zo lekker! Helaas konden we het hele eind naar huis lopen, want de metro was dicht..

14 July 2015

Vandaag was een erg regenachtige dag, maar omdat we een strakke planning hebben zijn we toch naar de watervallen geweest. Achteraf maar goed ook want het werd al snel weer droog. Savonds wilde Thomas graag in een restaurant eten waar je per kilo afrekent (veel voor weinig), dus dat hebben we gedaan. Was stiekem best wel heel erg lekker. Dus na de hele dag in een regenponcho te hebben gelopen, zijn we gaan eten in een kilo restaurant om vervolgens weer in ons stapelbedje te kruipen, romantischer moet het niet worden!!

13 July 2015

We laten Brazilië achter ons en gaan verder naar Argentinië. Brazilië was mooi, groen, vol vriendelijke mensen en miscommunicaties. Alleen het eten wat bestond uit hamburgers, pizza, friet vooral vet en suikers, was niks voor ons.. Owja!! En ze hebben nergens thee!! Kijken wat ze er in Argentinië van bakken!
.. En watervallen! Prachtig!! Oh en beestjes.. Thomas heeft nu naast kakkerlak een andere favoriet! Haha

12 July 2015

Vandaag bestond de dag uit busritten..
Vanochtend hebben we een back-up gemaakt van de foto's op de camera, en konden we er ook nog wat op de blog zetten! Foto's gemaakt in Rio bij het Jezus beeld, Paraty, 2x Ilha Bela en wachtend op de bus in Sao Sabastiao.. Om 16.00(Br) start ons bustochtje van 18uur naar de watervallen!

11 July 2015

Vanmiddag aangekomen in Sao Paulo (stoned van de Primatour) voor onze doorreis naar de watervallen (Foz do Iguacu) Met de bus hebben we nu een deel van de stad gezien en daar laten we het bij ivm tijd en veiligheid. Waar we niet veel van Sao Paulo verwachtten blijkt Vila Madalena, de wijk waar we verblijven, erg gezellig te zijn. Hier komen we de zaterdagavond wel door! Omdat de pizza's hier beter dan in Italië schijnen te zijn hebben we besloten dat te testen. Ze komen inderdaad in de buurt! Vervolgens hebben we onze aan de kaas verbrandde mond geblust met een caipirinha.

10 July 2015

Vandaag (vrijdag) is het de laatste dag op het eiland en het weer is nog beter dan gister, dus doen we nog een dagje strand.. Het water is super helder en de geel gestreepte visjes zitten dicht bij de kant. Door wat beschuitjes in het water te verkruimelen worden we omringt door de visjes, er kwamen er steeds meer bij!!

9 July 2015

Vandaag scheen de zon, dus lekker naar het strand! Ook al was het water super koud we hebben gezwommen!! En we hebben een schildpadje gezien die kwam met zijn kopje bovenwater! Savonds hebben we in een restaurant gegeten met TL verlichting en we hebben naar een dansvoorstelling gekeken, fantastisch om te zien hoe die mensen kunnen dansen.. Vanavond wordt rustig slapen, want we zijn de enige gasten in het hele hostel!! Dikke prima!

8 July 2015

Vandaag was het plan om naar het strand te gaan, maar door de regen besloten we een trail naar een waterval te doen. Eenmaal het pad gevonden bleek het toch niet zo leuk in je korte broek op de Tevas, maar geen probleem! We hebben Toekans, Kolibrie en parkietjes gezien.. Helaas staan ze niet allemaal op de foto..

7 July 2015

Van Paraty zijn we naar Ilha Bela gegaan een eiland net uit de kust van Sao Sebastiao een ritje van 3 uur over gezellige bergweggetjes met heul veul bochten.. Eenmaal aangekomen (kotsmisselijk) bleek er een zeilfestival te zijn, leuk! maar geen betaalbare slaapplek te vinden. Uiteindelijk een hostel gevonden, super goedkoop maar we begrepen niks van wat ze allemaal zei.. Nu slapen we heel romantisch in een stapelbedje!! Eenmaal geïnstalleerd hebben we de lekkerste hamburger ooit gegeten, dat maakte alles weer goed.

6 July 2015

Onze 2e dag in Paraty was minder, ons geld was op en nergens in het dorp konden we pinnen.. Daarnaast was het ontzettend druk in de banken de lokale bevolking hing met de benen naar buiten, het leek wel gratis!! Wij hebben een halve dag moeten zoeken naar een mogelijkheid om aan geld te komen, uiteindelijk konden we bij de supermarkt tegen een tarief van 6euro geld opnemen.. Helemaal gaar van het wachten zijn we gaan lunchen bij de dames van de homestay, waarna we nog wat hebben rond gelopen in het stadje..

5 July 2015

Paraty een pittoresk klein dorpje waarbij met vloed de straten onderwater lopen, met veel gezellige restaurantjes, winkeltjes, kunst, een gemoedelijke sfeer en artistieke mensen. We sliepen in een super leuke homestay van twee meiden die ontzettend lekker konden koken..

3 July 2015

Feestje bij de brandweer, rondje door de stad, sambodromo (arena van de carnavalsoptochten) gekke beestjes in het park, een handmade/ antiekmarktje om de hoek, en een koud dagje Ipanema (strand) met als afsluiter een feestje op de straat in Lapa..

2 July 2015

Vandaag wederom veel gedaan; op grote hoogte geweest met een kabelbaan, aapjes gekeken op de berg, een angstaanjagende kathedraal bezocht en burgers gegeten met onze opdringerige Argentijnse buren.

1 July 2015

We zijn 09:00 geland met het plan een rustig dagje strand, uiteindelijk hebben we half Rio gezien!! Het is echt een prachtige stad! Nu op het terras iets voor morgen uitzoeken in de lonely planet.

21 June 2015

Even proef pakken en meteen de app testen!