Europe · 17 Days · 16 Moments · July 2018

9 August 2018

Alright, laatste dagen in Genève doorgehouden. Het plan was hier eerst de late middag, zodra we aankwamen, de stad te zien en de dag erna lekker zwemmen in het meer. Het weer van Genève werkte alleen niet mee. Vanwege de regen is het plan te gaan zwemmen in water gevallen. Hiervoor in de plaats een rustig dagje door de stad gelopen, the broken chair en UN-gebouw gezien. Ook een cliché foto gemaakt met de toren van Pisa/Genève, adembenemend. Een drankje gedaan op een klein eilandje en de laatste foto waarop ik dronken lijk vanwege de flitser, maar dat was nie!! S'avonds lekker geslapen in het hostel met iemand op de kamer die volgens mij een cursus zagen heeft gevolgd, zo hard snurkte hij, echt genieten. Maar Genève was een goede afsluiter van een mooie vakantie en nu lekker thuis in eigen bed, douche en wc. Tussenstand: Unieke bieren: 185 (Ik had dit niet moeten tellen...) Sam's tong vs geen tong: 6-21 (vanwege tellen weinig 👅 gezien) Stappen dag 1: 12.098 Stappen dag 2: 19.860

8 August 2018

Ik zal de afgelopen 2 dagen Turijn even in 1 post omschrijven. Hoewel Turijn een mooie stad is, is het ook nog al klein. In deze anderhalve dag hebben we de stad prima kunnen ontdekken. Dag 1 een uur lang gezocht voor eten maar uiteindelijk apperativo gehad gevolgd door de Mac. Zitten in het Bamboo Eco Hostel, heel milieuvriendelijk, doen niet aan airco's blijkbaar en naast een drukke straat waar je s'morgens kunt genieten van toeterende Italianen. Oh en regen gehad. Tussenstand: Unieke bieren: 177 Sam's tong vs geen tong: 6-19 Stappen: 18.577 Dag 2 eerst een trein reserveren voor naar Genève, vervolgens hogerop gelopen om een mooi uitzicht te krijgen van de stad. S'avonds gegeten in een oud echt Italiaans restaurant Da Michele. De eigenaar die hier alles regelde, de tafels plaatste, grapjes uithaalde en een vlotte babbel maakte met idereen (ook met ons in het Italiaans) leek echt sprekend op opa Willie. Tussenstand: Unieke bieren: 179 Sam's tong vs geen tong: 6-20 Stappen: 28.018

5 August 2018

Laatste dagje in Pisa, aan 't begin van de dag gezocht naar verbijfplekken voor morgen. Uiteindelijke beslissing; wij gaan eerst naar Turijn en daarna Genève. Nadat we eruit waren hoe we gingen reizen zijn we Pisa in gegaan. Aan de rand van Pisa ligt een oud aquaduct waar we naartoe zijn gelopen. Voor een mooie foto ervan te maken hebben we een heel end verder gewandeld (te warm, would not recommend). Maar ja, na de foto's te hebben gemaakt terug het centrum in gegaan, hier eerst een ijsje gegeten en s'avonds met ook in het centrum gaan uit eten. We zijn in Italië en wilde toch 1x een wijntje drinken nu we hier zijn en dit hebben we dus ook gedaan. Tussenstand: Unieke bieren: 177 Sam's tong vs geen tong: 5-18 Stappen: 12.739

4 August 2018

Lucca, mooie stad hier 30 min treinreis vandaan.Sam had tips gekregen voor ergens een ijsje te halen en pizza's te eten, bij de ijsjeszaak waren 5 verschillende grotes en geen idee hoeveel bolletjes je bij elke kreeg. Dus ik dacht de 2e zal wel gewoon normaal 2 bolletjes zijn. Nou ik had het toch mooi even fout, hierbij krijg je dus al 4 bolletjes ijs (ik klaag niet hoor, waren heerlijk). Wel nu enorm benieuwd hoeveel bolletjes ijs we hadden gekregen als we de grootste hadden gepakt, reden om terug te komen. Lucca was verder een mooie stad met veel kleine zijstraatjes. Omringt door de oude stadsmuur waar we overheen zijn gelopen. Ook was net op de dag dat we aankomen een tentoonstelling door de stad met allerlei beelden gemaakt van papier. Het restaurant dat ons werd aangeraden was helaas dich maar hebben ergens anders lekker pizza en lasagne gegeten. Tussenstand: Unieke bieren: 175 Sam's tong vs geen tong: 5-16 Stappen: 15.141

3 August 2018

Gister een relaxt stranddagje gehad, het hele strand af gelopen voor een plek om onze handdoeken gewoon neer te leggen. Uit eindelijk de zoektocht opgegeven en 2 ligstoelen gepakt. Vissen sprongen regelmatig naast je even uit het water op letterlijk een meter afstand. Het was een lekker, relaxt dagje (ik ben een beetje verbrand uiteraard). S'avonds op een echte Italiaanse tijd gaan eten rond een uur of 9 en snel nog even naar de toren van Pisa gelopen. Tussenstand: Unieke bieren: 172 Sam's tong vs geen tong: 5-16 Stappen: 16.294

2 August 2018

Aangekomen in Pisa, top hostel waar we verblijven met een bar/mini market. Tussen 12-3 mogen we niet in de kamer zijn vanwege de schoonmaak. S'avonds iets gegeten in het centrum en richting de toren van Pisa gelopen. Hier zei Sam de mooie woorden "Jezus die is scheef", Sam heeft namelijk echt een oog voor de kleinste details. Hier op het plein genoten van de mensen die in rare houdingen met deze toren op de foto wilden (zelfs een timelapse ervan gemaakt (zie foto). Ook op het terras op een obscuur pleintje iets gedronken. Een zwerver liept hier schreeuwen tussen de mensen en iemand pikte dit niet waardoor er een klein gevecht ontstond. De zwerver werd later door de politie meegenomen. Zo maak je toch weer wat mee tijdens je reis. Snel drinken opgedronken en terug gegaan naar ons hostel om daar nog iets te drinken op veilige locatie. Tussenstand: Unieke bieren: 171 Sam's tong vs geen tong: 5-16 Stappen: 12.348

1 August 2018

Laatste dagje in Milaan rustig doorgehouden. 35 graden buiten en op weg om te 'ontbijten' om 1 uur hebben we bij de supermarkt besloten dat het te warm is nu rond te gaan lopen. We zijn terug gegaan naar ons hostel met heerlijke airco, hier gezocht naar de volgende bestemming. Na even zoeken voor plaatsen langs de kust hebben we besloten naar Pisa te gaan. Dit ligt niet direct aan t strand maar dichtbij genoeg. Later op de middag toch nog even het centrum in gelopen om toch iets van Milaan te zien op de laatste dag. Een Australisch meisje is nog samen met ons meegelopen. Aparte meid, hoefde niets te zien nu ze in Milaan was en liep gwn wat achter ons aan. S'avonds met een andere jongen uit Maastricht gaan uiteten en tot slot in het hostel nog gedronken met alle gasten die onder zaten. Top gezellig zo'n avond, gesproken met Australische, Amerikanen, Portugeese, Deenen, Braziliaanse etc. Tussenstand: Unieke bieren: 168 Sam's tong vs geen tong: 5-15 Stappen: 15.370

31 July 2018

Ontbeten op een dakterras van een winkelcentrum met uitzicht op de Duomo samen met Sam en Amber. Vervolgens op een instatour door de minder toeristische plekken van milaan waar mooie foto's gemaakt konden worden. Tijdens de tour een koffie gedronken in de oudste koffieshop van Italië. De tour was leuk maar niemand maakte verder foto's dat we ons bijna geneerde zelf om foto's te maken (raar voor een instatour). Echt Italiaans ijsje gegeten in de vorm van een bloem. Vervolgens worden ook nog naar een kerk gegaan met skeletten in de muren bewaard, indrukwekkend maar ook een beetje doodseng. Het was 35 graden dus na dit alles waren we blij eenmaal bij een kasteel in een parkje te kunnen zitten in de schaduw met een lekker biertje. Ow en foto 9 probeerde ik voor de 4e keer op 3 verschillende plaatsen in de panorama van Sam te komen maar. Afscheid genomen van Amber en naar het hostel waar ze gitaar speelde. Tussenstand: Unieke bieren: 166 Sam's tong vs geen tong: 5-14 Stappen: 16.187
Hallo allemaal! Vandaag is een vermoeiende dag met Sam. Amber is er ook nog, dat maakt het extra zwaar. Daarom ga ik even een dutje doen. Ciao! Amber

30 July 2018

Reisdag naar milaan, niet heel spannend om eerlijk te zijn. 7:40 de trein gepakt en in Venetië even moeten rennen van de bus naar het station om de trein te redden (rennen met een backpack heet ookwel snelwandelen). Om half 5 aangekomen in ons hostel, met Amber die hier ook was contact opgenomen om elkaar te ontmoeten. S'avonds dus elkaar gezien om te eten maar het was 7u wat veel te vroeg is om te eten in Italië. Dus zijn we voor een aperitiefje gegaan. Eenmaal in het restaurant een cocktail besteld. En kwam er iets kleins om te eten, een bakje met wat groentes. Vervolgens toen wij deze een beetje op hadden kwamen ze aan met een bord met pizza en brood. Langzaam begonnen we vol te raken en wilde ze nog een bord neerleggen. Wij direct nee gezegd maar volgens onze niet Engels sprekende serveerster was het gratis. Dus ja die met pijn en moeite opgegeten en snel de rekening gevraagd voordat er nog meer kwam. Angst voor de rekening bleek dat alleen de drankjes betaald moesten worden.
Ik hou jullie niet langer in spanning. Wij zijn naar Lake Bled gegaan en daar zijn wij gaan Canyoning!! Het wat heel gaaf om te doen, zelf nog nooit gaan abseilen. Door de waters gelopen, glijden en soms springen. Een sprong was van 8m waarbij we minimaal 1 meter naar voor moesten springen anders zouden we iets raken 😂. Maar het is ons beide gelukt, helaas geen foto's van in deze post maar er staan filmpjes op de GoPro dus even wachten tot na de vakantie. Rond 2u was het canyoning afgelopen, daarna het mooie meer en alles er omheen met de fiets gezien.hoewel naar de top bij een kasteel fietsen bijna niet te doen was. We hadden een nogal onlogische route gepakt door de bossen heen en enorm stijl. Maar het uitzicht was het volledig waard!! Sam heeft zelfs nog even in het meer gezwommen. De avond afgesloten met wat cocktails en morgen op naar Milaan. Tussenstand: Unieke bieren: 164 (begint volgens mij een beetje uit de hand te lopen 😜) Sam's tong vs. geen tong: 4-12 Stappen: 13.913

28 July 2018

Op ontdekkingstocht door Ljubljana, begonnen met naar de top bij een kasteel van het uitzicht genieten. Boven in het kasteel kwamen we snel er achter dan Ljubljana een mooie stad is maar heel klein. Op een dag heb je goed de stad kunnen zien en kunnen verkennen. Maar eerst genoten van het uitzicht en een oud kasteel. Het kasteel was nogal modern hersteld dat het niet uit zag van binnen (persoonlijke smaak, mensen hier zullen er anders over denken). We hebben nog een dag hier dus zijn we op pad gegaan naar dingen die hier nog in de buurt te doen waren (we hebben het uiteindelijk gevonden en net gedaan maar dat komt in de volgende post. Lekker puhhh 😜). Anyways, de rest van de dag een beetje Ljubljana verder verkend en op een pleintje wat gedronken en gekeken naar de mensen om ons heen. Tussenstand: Unieke bieren: 160 Sam's tong vs. geen tong: 3-8 (hij is ervan bewust dat ik de tel bijhoud en houdt zich nu in) Stappen: 15.114

27 July 2018

Vandaag 6:50 de trein richting Ljubljana, Slovenië. Tot de laatste trein ging alles prima. Alleen die laatste trein was zo vol dat iedereen met zijn/haar tassen in de gangpaden stond. Voordat de trein vertrok is er gelukkig toch besloten om nog 2 extra wagons aan te sluiten waardoor we toch een zitplaats hadden (ook al stonken deze cabines enorm 😂). Uit eindelijk kwamen we rond 19:30 aan in het hostel. Het hostel in Ljubljana is prima maar een beetje apart. Het ziet er uit als een gerenoveerd internaat maar is opzich wel netjes. We krijgen een sleutel van de kamer die we bij elk vertrek wel hier weer moeten inleveren en vervolgens bij terugkomst weer kunnen ophalen. S'avonds met eten een beetje de stad kunnen zien dat er al heel leuk uitzag, lekker gegeten en gedronken en binnenkort de Ljubljana echt verkennen. Tussenstand: Unieke bieren: 156 Sam's tong vs geen tong: 3-7 Stappen: 8.200

26 July 2018

Laatste dag in Praag, het Klementinum (oude bieb). Dit was mooi om te zien hoewel het wel jammer was dat we niet naar binnen mochten rondlopen of kijken maar alleen door de ingang van de bieb het mochten zien. Daarnaast was het absoluut verboden foto's te maken waardoor we met 5-tallen aan de deur moesten staan, de gids naast ons en mochten kijken. Deze jongen was ram badass en heeft toch foto's weten te maken (zie foto 1). Tijdens deze rondleiding zijn we door gegaan naar de top van het gebouw voor wat mooie foto's. Na de tour hebben we nog de dinger geregeld voor ons hostel en voor de reis naar Ljubljana, Slovenië. En verder een rustige laatste dag door het mooie praag. Wat zitten in het parkje, cocktailtje gedronken, Becherovka gedronken. Tussenstand: Unieke bieren: 153 (matig) Sam's tong vs geen tong: 3-5 Stappen: 15.466 Edit: gegeten bij Vapiano, hier tijdens het eten (tot schrik van Sam) Miss Montreal met Tututu gehoord.

25 July 2018

Dag 2 in Praag, vandaag om moeten ruilen van kamer. Door het verlengen konden we niet in dezelfde kamer blijven die door surprise me was geboekt. Nu op een kamer ernaast tot vrijdag. Vandaag als doel een chimney uit te proberen, deze zoete snacks worden op elke hoek van de straat verkocht. Na het proeven snap ik ook waarom, nondeju die waren lekker. Na deze snack doorgegaan naar de beer garden, hier waren overal bankjes om te zitten en iets erbij te drinken met een mooi uitzicht op het centrum. Hier hebben we ook besloten om waarschijnlijk naar Slovenië te gaan reizen als volgende bestemming. S'avonds na het pizza eten wilde we rond 10u ergens op een terras iets gaan drinken, na 45 minuten lopen en overal te worden geweigerd omdat ze gingen sluiten hebben we besloten op het plein te zitten met genoeg andere mensen om ons heen hier ons terras van te maken. 🍤🍤 Tussenstand: Totaal aant. unieke bieren: 152 Sam's tong vs. geen tong: 2 met, 5 zonder Stappen: 14,512

24 July 2018

Het moment is daar, gisterochtend de onthulling dat wij gaan vliegen naar Praag. Verdomme, dan had Sam toch goed gegokt (of hij wist het al). We kunnen hier verblijven in een hostel en meteen maar 2 nachten extra bijgeboekt om de stad goed te verkennen. Wij hebben deze stad de eerste dag al goed kunnen verkennen, door onze 'voorbereiding' hebben we door heel praag lekker geslenterd. De hoge punten van praag hebben we wat mooie uitzichten van de stad gezien en met die 30 graden ook meteen ons kapot gezweet. Om het vochtgehalte op pijl te houden maar wat biertjes hier en daar geproeft. Tot slot was er in het hostel en comedy avond om de dag af te sluiten. Er zijn 5 mensen op het podium een verhaal komen vertellen maar ik vraag mij nog altijd af wanneer de comedy gaat beginnen (ze waren niet zo grappig als ze zelf dachten). Maar we hebben nu wel de kans om te zeggen dat we cultuur van Praag hebben ontdekt en hun gevoel voor humor.