Malaysia, Singapore · 39 Days · 144 Moments · April 2018

Stef & Anne

23 May 2018

22 May 2018

Dag 40 Vroeg uit bed, want om 7 uur ging Stef voor de laatste keer surfen. Na het surfen zijn we lekker gaan ontbijten en hebben we een dagje bij het zwembad gelegen en onze spullen ingepakt. Om 5 uur hebben we de grab gepakt naar het vliegveld. Hier lekker gegeten en wat gedronken. Na 2,5 uur kwamen we aan in Singapore! Wat een verschil met Maleisië en Bali. Onwijs vele lichten en grote gebouwen. Om 12 uur snachts kwamen we aan bij ons hotel. Lekker gaan slapen en morgen Singapore gaan verkennnen. Slaaplekker x

21 May 2018

Dag 39 Deze dag hebben we lekker heel de dag op het strand gelegen en gezwommen in de zee. Laatste echte volle dag in Canngu🌞🌞🌞🌊

20 May 2018

Dag 38 Lekker een lui ochtendje. Rond 10 uur ontbijten en daarna lekker luieren bij het zwembad. Om 1 uur hadden we afgesproken met Annika, een duits meisje. We gingen met haar op de scooter naar een markt. Super veel winkeltjes waren er, schilderijen, kleding, souvenirs en eten en drinken. We hebben hier wel eventjes rondgetrokken. Daarna zijn we naar een ander marktje geweest en daar eventjes gaan kijken. Rond 6 uur waren we terug en hebben we lekker met z’n 3en wat gegeten bij een leuk tentje aar we al eerder zijn geweest, Dandelion.

19 May 2018

Dag 37 Op naar het hostel. Hier hebben voor de kleine rondtrip voor 3 dagen geslapen en hier zullen we weer 3 nachten slapen. Hier lag ook nog een backpack die wij niet mee namen tijdens de ronde. Deze dag hebben we niet veel gedaan lekker naar het strand en heerlijk rustig. Heerlijk op een plek als changgu!!!

18 May 2018

Dag 36 Extra vroeg opstaan, zodat we weer lekker na Canggu konden. Ontbijten met een lokaal ontbijtje, gemaakt door de lieve eigenaren. Na het ontbijtje weer de scooter gepakt en weer gaan rijden. We gingen nog eventjes langs Ubud, hier vlakbij is een budha to budha fabriek. Hier hebben we even rondgeneusd 👃🏼 Daarna in Denpasar geluncht en rond 1 uur waren we weer in Canggu. Dit keer voor 1 nachtje ergens slapen dan weer naar het hostel. We gingen even naar het strand, maar het weer werkte eventjes niet mee, dus dan maar een heerlijke massage nemen. Daarna lekker avondeten, dit keer iets luxer dan normaal.

17 May 2018

Dag 35 Op naar Munduk! Met een uurtje rijden zouden we aankomen in de bergen en dit is ook gelukt.. maar hoe😅. De wegen zijn bepaald niet als in Nederland. Het asfalt heeft zijn tijd gehad en voor een weggetje naar boven maakt dat het niet altijd heel makkelijk. Aangekomen op locatie werden we heel warm ontvangen met thee koekjes en vers fruit uit de tuin. Daarna hebben we de waterval bezocht. Dit was erg mooi en leuk om te zien. Toen we terug kwamen op onze kamer hoorden we allemaal geroep. Er bleek een hanengevecht te worden gehouden. Dit was erg zielig om te zien.. het gaat echt om leven en dood. De hanen worden helemaal opgefokt en krijgen zelfs een mes rond hun poot om de ander sneller af te slachten.. maar om de dag toch nog goed af te sluiten hebben we heerlijk gegeten met heerlijk uitzicht.

16 May 2018

Dag 34 Om kwart over 5 de wekker 🤭 maar voor iets moois! We stapten ons vissersbootje in opzoek naar dolfijnen. We gingen gelukkig niet de andere bootjes achterna, maar kozen onze eigen route, waardoor het niet heel toeristisch leek. Een prachtige ochtend, super veel dolfijnen gezien en kunnen filmen en daarna lekker gesnorkeld. Na de tocht lekker ontbijten en lekker op het strand in het zonnetje liggen. Even stiekem onze slaap inhalen. Na een lekkere lunch zijn we gaan rondkijken wat er allemaal te doen is en om half 5 stonden we weer klaar bij het vissersbootje, maar dit keer om te vissen! Na 3 uur vissen en de zonsondergang zien, had Stef 3 vissen gevangen! Ik had helaas pech.... om half 8 kwamen we terug en gingen we lekker een hapje eten.

15 May 2018

Dag 33 Redelijk optijd onze bedje uit om weer naar het volgende plekje te gaan, Lovina. We hadden tijdens het ontbijt onze slaapplek geregeld. Met bepakte scooters reden we weg. Weer een mooie route waarbij we veel hebben gezien. Eenmaal aangekomen gingen we lunchen en bespraken we mogelijke activiteiten met de eigenaar. Dolfijnen spotten, snorkelen en vissen stonden voor de volgende dag op de planning, maar vandaag even heeel weinig. Lekker in de avond opzoek naar een leuk plekje om te eten en op de terug weg langs winkeltjes gelopen. Heerlijk dagje!

14 May 2018

Dag 32 Stef ging na het ontbijt weer duiken en Anne is in de ochtend lekker in de buurt gaan rondkijken, gezwommen en lekker geluncht. Stef is met een klein vissersbootje mee gegaan om te gaan duiken met gids "ninja" op 2 verschillende plekken hier heeft hij een reuze zeeschildpad gezien en een aantal lionfish. Ook heeft hij een elektrisch geladen schelp gezien, wanneer je er met een licht op schijnt Zie je de elektrische stroom lopen. Deze dag hebben we afgesloten met een heerlijk diner bij zonsondergang!!

13 May 2018

Dag 31 Om half 8 de wekker, lekker ontbijten met bananen pannenkoeken en klaar staan voor het vertrek voor onze eerste duik in Amed. Met een busje reden ongeveer 15 minuutjes om naar een bijzondere plek te rijden. Spullen aantrekken en via het strand de zee in. Ook wel een shore dive genoemd. Hier hebben we bij en in een wrak gedoken en hebben we hele mooie en kleurrijke vissen gezien zoals: triggerfish, clownvissen, snappers enz zelfs een mega bumphead parrot fish en een zeeschildpad! We hebben deze 2x 45 minuten gedoken. Na de duik kregen we lekker lokale lunch en na de lunch hebben we lekker bij het zwembad gelegen. In de avond heerlijk bij het hotel gegeten.

12 May 2018

Dag 30 Deze ochtend was weer vroeg niet alleen omdat we optijd uit bed moesten maar ook omdat iemand anders die ook op de slaapzaal sliep om 6 uur dacht de deur wagenwijd open te laten staan... Naja toch maar het beste van de dag maken en snel de laatste spulletjes pakken voordat onze reis begint. We hebben namelijk 2 scooters gehuurd waarmee we 9 dagen gaan rondreizen met als eerste stop batur lake. Dit is bij de nog recent actieve vulkaan. Dit was erg mooi. Daarna zijn we doorgereden naar het plaatsje Amed waar we 3 nachten slapen om te gaan duiken!!! Maar eerst nog een lekkere Balinese massage. Slaaplekkerx

11 May 2018

Dag 29 Om 9 uur begon de yoga, helaas wilde Stef niet meedoen😂, maar ik, Anne, stond om 9 uur klaar met m’n matje. Na de yoga les gingen we weer lekker ontbijten met een eitje en avocado’s een een sapje. Daarna weer lekker naar het strand! Een paar uurtjes liggen en daarna terug naar ons hostel voor een duik in het zwembad. In de avond hadden we een familie diner met mensen van het hostel. Super lekker gegeten en daarna zijn we met een aantal nara een bar geweest met een skatebaan, het was er super druk. Maar super gaaf. Een aantal jongeren die hun kunsten lieten zien, een biertje en gezellige mensen, een top avondje.

10 May 2018

Dag 28 Vroeg uit de veren om een lekker tentje te zoeken voor een ontbijtje. Er zijn super veel goede en gezonde eettentjes hier, dus genoeg keuze! Na het ontbijtje zijn we naar een soort marktje geweest en hebben we hier lekker eventjes rondgelopen, daarna weer lekker naar het strand. Stef is weer gaan surfen en eindelijk een paar fotos kunnen maken van hem. Daarna lekker gaan lunchen en verder gaan liggen op het strand. Daarna weer heerlijk gaan eten en daarna een drankje gaan doen bij een café.

9 May 2018

Dag 27 De eerste keer dat we blij waren dat we verder gingen naar een andere plek... Seminyak is niks voor ons. We gaan lekker naar Canggu, waar we al eventjes de dag eerder hadden gekeken hoe het was. Tijdens het ontbijt een hostel regelen en gaan! Eenmaal aangekomen gingen we gelijk richting het strand en hebben we hier heerlijk een paar uurtjes gelegen. In de avond lekker gegeten en een beetje op tijd ons bed ingegaan.

8 May 2018

Dag 26 Een mooie dag die niet al te lekker begon. Veel te vroeg wakker door al het luide verkeer.. Ja we sliepen bijna in de hoofdstraat en met gaten in de kozijnen was de nachtrust niet optimaal.. maar de oordopjes in en het kan er mee door. Eerst een goed ontbijt bij uma kopi en daarna een scooter huren. Dit keer hadden we de Honda scoopy. Dit is een soort Aziatische Vespa. Hiermee zijn we naar changgu gereden om daar naar het strand te gaan en wat leuke plekjes te zien voor te eten drinken en de winkeltjes natuurlijk. Deze dag hebben we afgesloten met een goed diner in kuta en zijn we via de factory outlet terug gereden naar ons verblijf.

7 May 2018

Dag 25 SEMINYAK.. Op tijd uit bed en uitchecken om weer verder te reizen. En dit keer naar Seminyak waar we veel van verwacht hadden. De meest drukke plaats tot nu toe. Hier zijn we naar toe gereden met een GRAB. (Soort online taxi) voor nog geen 15 euro! Deze dag hebben we niet heel veel gedaan behalve lekker wat gegeten en een beetje rust houden. Zodat we de dag er na weer een scooter konden huren.

6 May 2018

5 May 2018

Dag 24 Een soort van uitslapen, voor hoe ver dat kan in een dorm.... op staan en weer een scooter huren. Op weg om een stuk van Ubud te verkennen. Als eerste gingen we naar een prachtige waterval, op de weg hier naar toe hebben we lekker ontbeten. Eenmaal aangekomen moesten we 165 treden lopen om bij de waterval te kunnen zijn. Maar het was het waard! Prachtig dat die was. Daarna lekker met de scooter naar de andere kant, naar de rijstvelden. Hier hebben we geluncht met als uitzicht de rijstvelden. Na het eten zijn we nog lekker langs de Marktjes gaan lopen en daarna zijn we op weg gegaan naar een tempel. Hier kregen we een doek om, om onze benen te bedekken. De locatie was super groot en onwijs mooi. Ook was er een bad, waarin mensen een offer konden doen, zoals het wegzetten van bloemetjes. Op de weg terug naar ons hostel hadden we gekozen voor een fietsroute, dit was een heel avondtuur. De weggetjes waren super smal en ernaast lagen beekjes met water..... maar alles goed gekomen!
Dag 23 Deze dag was weer een vroege want we hebben weer het geluk om naar een nieuwe plek te gaan. Taxi geregeld voor nog geen 15 euro en gaan met die banaan. Na hele lange gesprekken met de taxi chauffeur en Anne die (offcourse) weer op een oor lag... Na 2 uur rijden zijn we aangekomen bij het hostel hier hebben we heel even rondgekeken en daarna zijn we naar het apenbos geweest. Dit was er leuk omdat er op dat moment een ceremonie bezig was voor de hindoes. In dit park waren wel 500 apen, als het er niet meer zijn..... Na het apenbos zijn we naar de markt gelopen en hebben we ons hier heerlijk vermaakt. Rond ongeveer 6 uur hebben we een dip in het zwembad genomen en daarna afgesproken met een stel dat we hebben ontmoet( morrison en merel). We hebben gegeten bij de Vega restaurant. Daarna de avond afgesloten met de biertje en afscheid genomen van morrison en merel. Lekker ons bedje in en voor de eerste keer slapen in een dorm. Slaaplekker!

4 May 2018

Dag 22 Weer vroeg uit de veren voor de eerste golven te kunnen pakken. Daarna lekker ontbeten en opzoek gegaan naar leuke plekken om te zien. Eerst naar een ander strandje geweest hier een klein dutje gedaan. Daarna zijn we weer verder gegaan naar een ander strandje om te suppen, dit zou voor een uurtje zijn, maar dat werd iets korter, nadat Anne mee werd getrokken door de golven en klapten tegen de stenen aan in het water... niet zo handig allemaal.... maar lekker terug gegaan naar ons slaap plekje om te douchen en daarna weer gaan eten. Een beetje optijd ons bedje in, want morgen gaan we naar Ubud. Slaaplekker
Dag 21 De wekker vroeg gezet, want we hadden afgesproken met een stel die we hadden ontmoet in Maleisië. Stef ging de eerste golven pakken, een surfplank gehuurd en gaan! Rond 12 uur pakten we de scooter en gingen we de buurt verkennen, . Na een paar mooie plekken kwamen we aan het eind van de middag uit bij een tempel. Hier kregen we een doek om onze benen heen en mochten we naar binnen. De tempel stond op een terrein waarin veel ondeugende apen liepen. Deze apen pakten spullen af van veel mensen. Na een korte wandeling, kochten we kaartjes voor de Kecak dans. Dit is een traditionele dans, wij vonden hem fantastisch! Heel gaaf om het mee te maken. Na de voorstelling, reden we terug naar onze slaapplek en onderweg aten we nog wat tijdens een live optreden.

3 May 2018

2 May 2018

Dag 20 De wekker extra vroeg gezet voor ons laatste ontbijtje met Elliot, Jongen uit Engeland die we hebben ontmoet. Daarna tassen pakken en afscheid nemen.... Op naar het vliegveld met een Grab, die we deelden met een meisje uit China. Afscheid nemen van Maleisië, maar gelukkig komen we over een tijdje nog terug!!!! Overstappen in Kuala Lumpur, was niet het beste moment van onze reis... rennen voor de volgende vlucht ma een hal duur vertraging.. en bij de paspoort controle een lange rij... maar uiteindelijk hebben we het gehaald. Een paar vlieguurtjes later kwamen we aan in Bali!! Opzoek naar een grab die ons bracht naar ons fantastische nieuwe slaapadres. Lekker snel ons bedje!

1 May 2018

Dag 19 Wat moet je doen op vakantie ? RELAXEN!!! en dat is deze dag zeker gelukt heerlijk uitgeslapen en op het gemakje opgestaan om daarna lekker weer een pannenkoekje te eten en daarna naar het strand. Hier op het strand hebben we lekker in het zonnetje gelegen, geslapen, geluncht en gezwommen in het warme water. Anne was een beetje verbrand dus die is wat eerder terug gegaan naar het huisje. Hierna hebben als afsluiter met zn allen een steamboat gegeten. Dit is een grote pan soep die verwarmd word door een branderige waar je allemaal lekker producten in kan stoppen zoals allerlei zeevruchten, mihoen, ei en verse groenten! Dat was een heerlijk rust dagje.

30 April 2018

29 April 2018

Dag 18 Op pad met de groep! Maar eerst een stevig ontbijtje bij onze favoriete pannenkoeken bakker om de hoek. Hier aten we bijna elke dag wel een banana nutella pancake. Nu waren we helemaal klaar om heerlijk een dagje te touren. Je bent met een groep en houdt rekening met elkaar dus als 1 iemand iets langzamer is is dat het tempo! Maar dat was helemaal geen probleem want we hebben meer dan genoeg gezien. Een mooie waterval! En the black sand beach die helemaal geen zwart zand had... maar wel een mooi uitzicht. Daarna zijn we naar de markt gereden om lekker lokaal voedsel te eten zoals Nasi Bajet, diepvries burgers enzovoorts... Om de dag af te sluiten hebben we heerlijk nog wat biertjes gedronken en kaartspelletjes gespeeld!!

28 April 2018

Dag 17 In de ochtend ons was doen bij de locale zelf service wasserette, want ja kleren voor 6 weken meenemen is iets teveel van het goede... We hadden deze dag veel gepland maar helaas kon dit niet door gaan, het begon te regenen tijdens ons ontbijt en hield niet op... wat moesten we nu doen... uiteindelijk had ik Stef overgehaald om een lekkere massage te nemen!!! Na de massage was zijn reactie, dit doen we elke week!!! Een dagje helemaal niks, ook wel eens lekker!
Dag 16 Een mooie dag voor een lekker scooter rondje. Dit keer naar een mooie tempel met een heel groot uitgehakt beeld uit een rots. Heel erg mooi en een heel erg rustgevende plek! Deze dag zijn we ook naar het strand geweest en hebben we lekker gechilld. Omdat Stef in de ochtend een Engelse vriend van ons op was gaan halen die we op reis hebben leren kennen, daarmee zijn we samen wat gaan dineren en hebben we wat biertjes gedronken aan het strand. De biertjes zijn hier tegenover al het andere een van de weinige dingen die evenveel kosten als in Nederland. (Zo'n 8 ringgit) De volgende dag werd al weer gepland en we zijn tot de conclusie gekomen dat we een tour op de motor gingen doen over het eiland met een groepje van 5. Dus niet te veel drinken en n beetje op tijd naar bed!

27 April 2018

Dag 15 Deze dag hebben we een motor gehuurd en zijn we het hele eiland afgeweest. We begonnen bij de cablecar. Eenmaal aangekomen na een half uurtje rijden zag het er wel extreem toeristisch uit en was voor ons al snel de keuze gemaakt om dit niet te doen. Er zijn genoeg andere plekken met heel mooi uitzicht!! Dan maar een stukje door rijden naar de temurun waterfall. Hier hebben we even heerlijk gezwommen in het verkoelende water!! Tja wat ga je dan maar doen. Er is namelijk zo veel we hebben er voor gekozen om naar een soort dierentuin te gaan waar je veel wildlife kon zien van Langkawi. Dit was erg leuk en Anne heeft haar angsten weer overwonnen! Op naar huis na wat uurtjes vertoefd te hebben zijn we terug gereden en hebben we daarna heerlijk gegeten in de hoofdstraat, een biertje om het af te sluiten en op tijd weer naar bed voor een nieuwe dag

26 April 2018

Dag 13 en 14 Om 11 uur afgesproken met wat jongens die we onderweg hebben leren kennen. Een fiets huren en lekker de stad verkennen. Langs verschillende kunstwerken gefietst, een tempel bezocht, een tour door de blue mension, chocolade en koffie museum(winkel) een lekkere massage geregeld en weer heerlijk gegeten in de avond. Daarna savonds een biertje gedronken op een lokale plek en achteraf nog een café bezocht. De volgende ochtend vroeg uit de veren, want we gingen weer door naar het volgende adres. Een klein half uurtje lopen naar de ferry. Vanaf daar vertrokken we naar Langkawi. De boottocht ging niet heeeeel soepel... Ik, Anne was onwijs zeeziek geworden en aangekomen op Langkawi niks meer kunnen eten, vroeg naar bed dus..., Stef nog ergens een lekker krabje gegeten en het stadje savonds bekeken.

25 April 2018

24 April 2018

Dag 11 en 12 Het begint met een rustig dagje. Uitslapen tot 10 laatste ontbijt met de groep en om 11 uur uitchecken. Alleen hebben we wel tot 4 uur voordat de boot vertrekt. Dan maar op het strand liggen en genieten van het heerlijke weer!! Zelfs nog een klein plonsje in het water wat maarliefst 29 graden is. Hebben we heerlijk kunnen rusten!! Om 4 uur de boot genomen naar Kuala besut waar we opzoek gingen naar het lokale busstation. We zouden hier afspreken met een Engelse jongen die we ontmoet hadden om samen te reizen, maar we konden elkaar niet vinden🙈 uiteindelijk aangekomen in Kota bharu waar we om 10 uur de nachtbus hadden. Na een zeer onrustige nacht in de bus kwamen we aan om 4 uur snachts in butterworth. Een van de verschikkelijkste plekken om te zijn midden in de nacht.. het begin van de ratten die overal Liepen... Na een paar uurtjes wachten konden we eindelijk de ferry pakken naar george town, maar ook hier liepen alle ratten voor je voeten.. het was ontzettend smerig!

23 April 2018

Dag 9 en 10 2 dagen waarin we veel bezig waren met duiken. Met nog 4 skills af te ronden en nog een theorie examen moet dit helemaal goed komen. We hebben deze dagen 4 duiken gedaan alleen was het water niet zo mooi als de eerste keren... Er was namelijk een soort alg die elektrisch geladen was.. Dit is heel vervelend als het op je blote huid komt... Maar alsnog gaan met die banaan en we hebben alles positief afgerond. Met maar 2 foutjes op het theorie examen en geen enkele fout voor de praktijk zijn we GESLAAGD. Verder hebben we de dagen op de perhentians afgesloten met een leuk diner met de hele groep !!!

22 April 2018

21 April 2018

Dag 8 Bah bah alweer vroeg uit bed. Maar dit keer met een hele leuke reden. De open water cursus gaat beginnen. Om eerst een indicatie te krijgen van het duiken zijn we gaan oefenen bij het rif in de buurt, hier was ondiep water en konden we de eerste “skills” al oefenen, zoals van snorkel naar luchtslang wisselen, bril vol met water laten vullen en weer leeg zien te krijgen ,enz... dit was een leuke eerste stap en een mooi vooruitzicht naar de komende dagen. Jammergenoeg hoort er ook theorie bij en dit duurde maar liefst 3 uur. Waarin 100x hetzelfde werd gezegd op de film. Maarja er zijn minder leuke klaslokalen!!! Nog even chillen in het heerlijke water en dan douchen zodat we nog de zonsondergang konden zien op coral Bay. Om de dag af te sluiten hebben we nog een drankje gedronken op het strand van longbeach met een grote groep leuke mensen van over de hele wereld. Tegelijk Werd er een vuurshow uitgevoerd, waar we gezellig naar keken met z’n allen. Slaaplekker xx
Dag 7, 1 week, Om kwart voor 8 stonden we al te wachten op de bus, die ons zou brengen naar Kuala Besut. 8 uur later kwamen we aan en moesten we nog eventjes wachten op de boot die ons maar Kecil zou brengen. Om 6 uur kwamen we aan op het eiland en moesten we nog opzoek gaan naar een slaapplek. Uiteindelijk een goeie slaapplek geregeld en lekker gegeten en genoten van het prachtige uitzicht. Lekker ons bedje in, want de volgende dag moeten we fris en fruitig om half 9 klaar staan voor het begin van onze duikcursus.
Dag 6 Heerlijk “uitgeslapen” wakker worden in de jungle bij Tanah Guesthouse. De dag beginnen met een heerlijk ontbijt aan het water en wat gaan plannen voor dag. Om half 3 begon onze tour naar de Orang Asli. Dit is ene groep originele Maleisiërs die wonen met een kleine groep heeeeel primitief. Met een wilde boottocht werden we bij de Orang Asli afgezet. Hier kregen wij uitleg over de geschiedenis, het jagen, blaaspijp schieten, speren en het maken van vuur. We hebben er daarna even rondgelopen en mooie fotos kunnen maken. Eenmaal terug bij ons dorpje aangekomen, lekker gegeten met de Nederlandse groep uit de bus. Om half 9 hadden we een night safari met 4 Nederlandse uit de groep. Dit duurde 2 uur en hebben we een zwarte panter, zwijnen, vogels etc. Gezien. Toen we terug kwamen hebben we nog lekker pannenkoeken gegeten bij een lieve man die restaurantje heeft en speciaal open bleef voor ons. Na een volle buik en mooie momenten weer lekker gaan slapen
Dag 5 Om 7 uur de wekker, tijd om op te staan en te vertrekken naar Taman Negara. We werden met een mini van opgehaald bij het hotel. We gingen andere ophalen, zodat het busje helemaal gevuld was. Met 5 Nederlandse en 1 Engelse hebben wij een leuke, lange busreis gehad. Aangekomen in Kuala Jetty moesten we overstappen op de boot. We hebben een prachtige boottocht gehad, waarbij waterbuffels, apen, vissen en vogels hebben gezien. Ongeveer 3 uur later kamen we aan bij Taman Negara. Op zoek naar ons Guesthouse, spullen weggezet en lekker gaan eten op een floating restaurant. Lekker ons bed in na een vermoeide lange reis van 9 uur. Sweet dreams x
Dag 9 Weer optijd uit bed voor dag 2 van onze duikcursus. 2 duiken gehad en eindelijk een stuk dieper en een verder de zee in. Heel veel mooie vissen gezien zoals de parrot fish, blue spotted stingrays en zelfs een helder blauw visje die hapjes van je dode huidcellen neemt om je schoon te maken. Eenmaal terug in onze kamer, kamen we erachter dat we een huisdier hadden..... we noemden hem Dirk. Het was een gekko van 30 cm lang. Helaas moesten we de arme jongen verdrijven met een bezem. Verder hebben we ook een varaan in onze tuin van 2 meter lang. Na een dag met veel inspanning hebben we lekker gegeten en wat gedronken op het strand en genoten (onder het genot van een Tiger biertje) van de optredens en de muziek met allemaal gezellige mensen.

20 April 2018

Dit zijn de betere klaslokalen!!! #openwaterdiving

16 April 2018

Dag 4 8:00 uur de wekker, ontbijten en klaar maken voor de tocht. We hadden een jungle tocht uitgezocht die begon vlak bij het hotel, tocht 2 die later tocht 3 werd. Het was maar goed dat er overal bordjes of lintjes hingen, anders zag je het pad soms niet eens liggen... we voelden ons wel eventjes Tarzan en Jane.💪🏼 het was een zware tocht mee stijlen en dalen Na 4 uur een zware tocht kwamen we eindelijk en gelukkig heelhuids, op een paar schrammen na, aan in Tanah Rata. Hier hebben we lekker wat gedronken en het stadje bekeken. Daarna zijn we naar de theevelden gaan kijken en genoten we van een kopje thee en het prachtige uitzicht!! In de avond lekker gegeten En met de taxi terug gegaan naar ons hotel. Optijd ons bedje in, want morgen staat ons weer een lange bustocht te wachten naar ons volgende adres. Slaaplekker xx

15 April 2018

Dag 3 Goedemorgen, naja goeie...de buurtjes waren nogal luidruchtig, Rochelen, hoesten, schreeuwen enz .... Toch vrolijk opgestaan en de dag goed begonnen met een ontbijtje bij de lokale bakker. Die heerlijke cake heeft. We zijn daarna op het gemakje naar de trein gegaan die ons bij de bus richting Cameron Highlands zou brengen. Althans dat dachten we... het bleek namelijk nog 4 stations verder te zijn met een andere trein, de sprinter. Met nog een half uur op de klok was dit nog spannend.... maar helaas we hadden pech, bus weg.... Een nieuw kaartje regelen en 2,5 uur wachten op de volgende bus. Eenmaal in de bus werden de oogje even gesloten tot dat er flink getoeterd werd en Stef met klamme handjes zat... Heel huids aangekomen na een lange reis door de bergen gingen opzoek naar een taxi. Snel gevonden, maar niet de beste....met veel file en rook die uit de auto kwam, was dit geen fijn stuk... we wilden zo snel mogelijk de taxi uit.... De avond afgesloten met een lokaal gerecht!
Dag 2 Om 9:00 uur ging de wekker... tijd om op te staan! Omkleden en opzoek naar leuk plekje om te ontbijten. Op onze route richting de KL tower vonden het restaurantje LOKL, waar we lekker pannenkoekjes en een eitje hebben gegeten. Na ene half uurtje wandelen kwamen we uit bij de KL tower. We konden voor 55 Ringgit een heel stuk omhoog, waarbij uitzicht hadden over heel Kuala Lumpur. Op het zelfde plein was het Upside Down huis. Hier zijn we ook even in geweest en paar leuke foto’s kunnen maken. Na deze activiteiten zijn verder gaan lopen richting de Petronas Twin Towers. Onderweg nog lekker wat gedronken en door leuke straatjes gelopen. Eenmaal aangekomen bij Twin Towers hebben we gewandeld door het winkelcentrum dat zich hierin bevindt. Buiten de Towers was een park waar we even lekker genoten hebben van het fantastische weer! Bij het Shopping Centre in Bukit Bintang hebben we heerlijk sushi gegeten. Na het eten zijn we naar de Heli Lounge gegaan waar we prachtig uitzicht hadden.

14 April 2018

Dag 1 Na 14 uur vliegen kwamen we aan in Maleisië, Kuala Lumpur. De warmte kwam gelijk op ons af! 35 graden! Een mega groot vliegveld waarbij we met de trein opzoek moesten naar onze bagage. Na een drukke rij bij de paspoort controle, kregen we onze tassen. Met de KLIA expres waren we binnen een half uur in Kuala Lumpur Sentral. Vanuit hier liepen we in een uur tijd naar ons hotel, Hotel China Town (2). De trein zou een veel makkelijkere en snellere keuze zijn geweest, maarja we zijn backpackbestemming he! Na een verfrissende douche gingen we rondom China Town de boel verkennen. Langs alle marktjes kwamen we uit bij het vlinderpark. Op de weg terug naar het hotel namen we vers fruit mee en aten en dronken we wat bij de Reggae bar. Optijd gingen we ons bed in om onze slaap in te halen. Slaaplekker!