Slovakia · 5 Days · 15 Moments · August 2018

Slowakije, tatra gebergte

23 August 2018

Ola people, Voordat we beginnen over onze laatste tocht, willen wij u, de lezer, bedanken voor de steun. Hierdoor hebben wij nóg meer kunnen genieten dan wij al deden. Vandaag, donderdag, was de laatste tocht. De dag begon met een broodje waarvoor menig vegetariër zich zou omdraaien in zijn graf. Het was een flinke klim van meer dan 1000m naar de top van Rysy. Helaas was het wel een toeristische trekpleister. De klim was lang, maar deze is emotieloos geklaard in de helft van de aangegeven tijd. Sjaak was niet bij te houden en Ben kwam na een voortreffelijke start toch de man met de hamer tegen en moest de laatste 200m de rode lantaarn dragen. Hierna hebben wij genoten van het uitzicht. Waarbij er toch enkele hoogtevrees en knikkende knieën tevoorschijn kwamen. Ben en Wouter hadden nog een klein fotoshoot moment. Hierna hebben we genoten van een lekkere kofola.Morgen nog een laatste dagje shoppen en terug naar het hotel. Misschien nog ff de Wellness knallen! ďakujem a zbohom Carpe diem
Jelle zijn strijd tegen de lokale delicatesse "Buchty" in drie foto's samen gevat
Gisteren hebben we een lange tocht gemaakt. Al snel liepen we een overvloed aan blauwe bessen en frambozen tegen het lijf. Harvester Sjaak wist hier efficient een goede lading buit te maken. Na een vruchtbare start volgde een eenzijdig middenstuk met niets anders dan struiken. Toen we uiteindelijk het langverwachte bergmeer bereikten konden we eindelijk de Pocket Rocket tevoorschijn halen voor weer een lekker Bakkie à la Wutru. Vol energie werd de tocht voortgezet, maar er leek maar geen einde aan te komen. Van een pad was lange tijd eigenlijk geen sprake meer(zie foto 6), maar uiteindelijk bereikten we eindelijk het hoogste punt en kwam de hut in zicht. Een steile daling volgde en na meer dan 8 uur konden we eindelijk het welverdiende biertje achterover gooien. Ciao en tot gauw!
Uitzichten 23 augustus
The one and only Sjaak "Mouflon" Brinks! Undefeated in the mountains. Many have tried, none have succeeded.

22 August 2018

Foto's 22 augustus
Lekker klimmen

21 August 2018

De andere foto's van vandaag; aansluitend bij het verhaal!
Het moment van de dag: na een dagenlange discussie of er nou wel of geen eeuwige sneeuw lag bij de toppen is er eindelijk duidelijkheid gekomen. Gandalf Gelling is op bijgevoegde foto er net achtergekomen dat dat witte spul toch echt geen stenen zijn.
Waarde lezers, Na een avondje toepen onder spelleider Wouter Gelling, zijn we vol goede moed begonnen aan de volgende tocht. Dit zou de langste tocht van de trip worden met meer dan 1100m stijgen en dalen. Deze meterschatting is wel een beetje dikke vinger werk. Na ruim drie uur klimmen, kwamen we aan bij een meertje waar we weer ons dagelijks hollands genot gezet hebben. Hierna zijn we nog naar de top van de berg aan de hand van kettingen onder leiding van "chain-yanker walter" naar de top geklommen. Hierbij heeft Ben nodige angsten uitgestaan, omdat het toch wel steil was. Mountain goat sjaak hebben we eigenlijk niet gezien. Hierna hebben we nog een flinke daling gehad en nog door een bos gewandeld. Hierop inhakend wil ik, als hoofdauteur en grondlegger van de journi, graag melden dat er enige teleurstelling is in de "flora en fauna". Naast stenen en bos hebben we niet veel gezien, mede door de hevige wolkenpartijen. Daarnaast een eervolle vermelding voor buchta Ben. Geniet!!

20 August 2018

Sjaak zet een lekker bakkie bovenop de berg. flinke klim gehad net. Vanavond komen de foto's erop. Eerst zelf genieten van het uitzicht en gedane arbeid. Helaas stellen de lunch pakketjes van de hutten niet veel voor, dus zitten we op het noodrantsoen.
Beste volgers, Na een ietwat kort verslag van gisteren door de hoge werkdruk van Jelle Algie en zijn skere telefoon is er besloten een additionele auteur in te schakelen. (Ik) We willen jullie graag meenemen waar we gisteren zijn gebleven met de updates. Na het heerlijke bakkie die we op de bergrug hebben gezet hebben we onze tocht voortgezet richting de nieuwe hut (Zamkovskho). Het was naar onze smaak iets te druk op de paden, maar we hebben goede hoop voor morgen! We willen Sjaak Brinks graag benoemen tot de kanjer van vandaag. Hij was echt niet te stoppen tijdens de klim. De enige die hem nog enigszins kon bijbenen was mijn fragiele collega. Hij verstuikte zijn enkel helaas al snel en droeg vanaf toen de rode lantaarn. Geniet van de foto's!

19 August 2018

Walt
Vandaag de eerste wandeltocht. Na 50 meter waren we de weg al kwijt. Het was een mooie dag met veel zon. Het eerste gezette bakkie van de vakantie is een feit! Eerste hutje op een mooie locatie aan het meer, waar we ook nog een kitten gevonden hebben. Top begin van de vakantie!
We zijn onderweg. Eerste afslag gelijk de weg kwijt. Dat belooft wat