Netherlands · 8 Days · 9 Moments · May 2018

Mei 2018 Sint Jansklooster & Texel

27 May 2018

Vanmorgen rustig wakker worden en inpakken. Nog even broodjes halen in de parkwinkel en dan toch weer afscheid nemen van Martijn. We willen met de boot van 10:00 uur over en we zijn ruimschoots op tijd. Voor het eerst kunnen we buiten in het zonnetje zitten. Heerlijk. Op de terugweg ben ik met Lieke aan het appen en besluiten we om nog naar de Meise Mert te gaan. Thuisgekomen ruimen we eerst de auto uit maar het begint wel te regenen. Jack gaat niet mee dus Lieke en ik gaan samen. Lekker slenteren inde drukkende warmte. Op de terugweg doen we nog even boodschappen en besluit Lieke om hier mee te eren. Ze kijken samen naar de F1 van Monaco en ondertussen kook ik. Jack heeft gewassen en de rotzooi is al voor wen groot deel opgeruimd. Dadelijk alles klaarzetten om morgen weer te gaan werken.

26 May 2018

Dag 8 Zwemmen, midgetgolfen, karten, strand en uit eten Ik heb vannacht lekker geslapen en we zijn lekker rustig opgestart. Jack en ik zijn eerst lekker gaan zwemmen zodat Martijn goed wakker kon worden. Daarna zijn we gaan midgetgolfen en Jack won. Na de lunch gingen de mannen karten met een paar 10 jarige die voor het eerst in een kart zaten. Wat was dat leuk om te zien. Toen besloten we om naar het strand te gaan. Na een uurtje gezandstraald te zijn toch maar weer terug en nog even in de tuin gezeten. Met zijn drieën lekker gegeten bij het Bikkelement in de Cocksdorp.

25 May 2018

Dag 7 Texel Vanmorgen alles opgeruimd en in de auto gepakt. Toen reden we naar het station in Zwolle waar we Martijn hebben opgepikt. Met zijn drieën zijn we voor de Afsluitdijk gestopt zodat Jack verder kon fietsen. Daar hoorden we over een ernstig dodelijk ongeval bij Den Helder waardoor er een weg was afgesloten. Martijn heeft ons er mooi langs geleid waardoor we een minuut voor tijd de boot op reden. Bij aankomst op Texel zijn we eerst in Den Burg gaan lunchen en hebben we meteen boodschappen gedaan voor het avondeten. Bij Martijn thuis eerst wat gerelaxt tot Hack er was. Lekkere curry gegeten en daarna zijn we over het park gelopen. Martijn zijn werkplek bekeken en twee huisjes van binnen bekeken. Nu gaan de mannen poolen.

24 May 2018

Dag 6 Meppel Ik had vanmorgen wel moeite met wakker worden. Krijg steeds meer last van mijn stuitje, arm en rug. Lastig is dat toch op vakantie met slapen en zitten. Lekker rustig ontbeten en toen wilde Jack niet meer fietsen. Daarom besloot ik alleen te gaan. Eerst door het mooie gebied naar Meppel gefietst. Lekker geshopt en toen weer door een ander gebied richting huis. In totaal 50 kilometer! En wat ben ik al bruin geworden. Terug thuis verder lekker gelezen en gedoucht. En vanavond hebben we weer lekker bij dat Amerikaanse restaurant gegeten. Nu alvast inpakken en opruimen.

23 May 2018

Dag 5 Kampen & haken Vanmorgen rustig opgestart. Jack is een blokje om geweest en ik zat te lezen en te haken. Een nieuwe verslaving en tevens therapie voor mijn vingers. Ik ben bezig met een omslagdoek voor de zomer. In de kleuren roze, blauw en geel. Na de lunch zijn we naar Kampen gefietst. Een mooie route maar wel met veel wind. Op de terugweg zijn we nog even een rommelwinkeltje in de buurt in geweest en naar de supermarkt. Na het eten nog even naar de glasbak gelopen om mijn stappen te halen. Nu weer aan het haken en ondertussen All you need is love aan het kijken.

22 May 2018

Dag 4 Varen met de boswachter & Giethoorn Vanmorgen moesten we de wekker zetten omdat we met de boswachter gingen varen in de Weerribben. We moesten om 10:15 in Ossenzijl zijn en dat was 25 kilometer fietsen. Echt een schitterende fietstocht over smalle paadjes met veel bruggetjes. De mensen die daar wonen moeten zich vervoeren per boot of fiets. Bij natuurmonumenten aangekomen bleek de boswachter andere afspraken te hebben dus er werd een vrijwilliger opgetrommeld. Zo die man kon vertellen. Met ongeveer 15 mensen gingen we op een fluisterboot door de weerribben. Een prachtige omgeving. Een tocht van tweeën een half uur. Daarna op de fiets door naar Giethoorn. Ook hier weer een smal fietspad langs het water waar allemaal Japanners liepen. Leuk om een keer meegemaakt te hebben. Op de terugweg nog even langs de supermarkt voor het avondeten. Nu met de beentjes omhoog voor de tv

21 May 2018

Dag 3 open kasteeltuindag! Het was open dag bij verschillende kasteeltuinen dus daarom hebben we vandaag 77 km gefietst en verschillende kastelen gezien. Bij de eerste viel de tuin tegen maar daarna nog twee hele mooie tuinen gezien. We waren pas om 18:00 uur thuis dus eerst lekker onder de douche en daarna gekookt. De afwasmachine staat aan en de was hangt al te drogen. De koffie is op dus nu van de mooie avond genieten.

20 May 2018

Dag 2 Havendagen Vollenhoven Dat viel tegen zeg. Het waren havendagen. Maar in een heel klein haventje stond alleen een zielige kermis en een vijftal foodtrucks. We hebben er op een bankje zitten lunchen en toen maar 35 kilometer gefietst. Heerlijk langs veel water en groen. Zelfs nog in de file gestaan om met de pont over te gaan. Als je goed kijkt zie op de foto bij de ooievaar ook nog twee jonkies zitten. Terug in het huisje lekker geluierd en gedoucht. Daarna heerlijk geheten in een Amerikaans Steakhouse. Nu lekker aan de koffie op ons terras.

19 May 2018

1e vakantiedag St. Jansklooster Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken het was onderweg erg druk met vrachtverkeer. Om precies 11:00 uur kwamen we aan op het park Het Heetveld. Een rustig, kleinschalig park waar we een luxe chalet hebben met vrij uitzicht over de akkers. Eerst alles uitpakken, bedden opmaken en daarna even lunchen. Omdat we toch wat spullen vergeten zijn fietsen we naar de dichtsbijzijnde supermarkt om wat boodschappen te doen. Het is koud en het miezert dus besluiten we lekker binnen te blijven en wat te lezen. De beheerder komt nog even langs om ervoor te zorgen dat we tv kunnen kijken. ‘s Avonds eten we wat in het restaurant op de camping Erg goedkoop maar het smaakt ook niet zo lekker. Nu thuis op de bank.