Asia · 13 Days · 9 Moments · August 2017

בנג'מין בטיול הגדול בסיביר

16 August 2017

קמנו ואכלנו א. בוקר, א. צהריים כבר אכלנו במסעדה ואחריה ראינו יחד בין כוכבים אחר כך הזמנו את הגרמניה למסעדה לשחק קלפים והיא לא ידעה בכלל שיש מסעדה. היא לא כל כך אהבה את הקלפים והתיישבה עם דוברי אנגלית אחרים, למען האמת היא הייתה די מעצבנת. כל הדוברי אנגלית התרכזו במסעדה ואנחנו אכלנו שם גם א. ערב. ישבו לידנו זוג זקנים שנראו ממש חמודים אז פתחנו איתם בשיחה, הם הולנדים והם התחילו בסנט פטרבורג ועכשיו הם על הרכבת עוד ממוסקבה מתחננים לרדת באירקוצק אבל להמשיך ברכבת למונגוליה ואחרכך לבייג'ין. הייתה איתם שיחה ממש נחמדה שאיכשהו הגיעה לשואה וכל מיני נושאים, הם הלכו לישון וגם אנחנו. בבוקר קמנו ויצאנו מהרכבת עם הגרמניה באוטובוס לקטיושה הוטל, השארנו שם את התיק והלכנו לתחנת אוטובוס לקחת מיני ואן לאי אולחון שבבייקל, למזלנו הגרמניה החליטה להישאר קצת באירקוצק. עלינו על המיני ואן אחרי שווארמה ובדרך היה מעצור של הצבא האדום כי העבירו שם טילים. הגענו למעבורת ועברנו לאי אולחון וזו היתה הפעם הראשונה שלי במעבורת. המשכנו בואן לכפר קוזיר באולחון שם מצאנו הוסטל זול אצל נינה שסיפקה חדר עם 2 מיטות ושקעי חשמל. ישנו.

15 August 2017

חזרנו להוסטל ובדרך ראינו 3 ילדים משחקים כדורגל אז דור מעיין ואני הצטרפנו אליהם, הם היו ממש חמודים וכל הזמן אמרו שחקני כדורגל שהם ואחד היה עם חולצה של מנצ'סטר, שיחקנו איתם איזה שעה אני ושני הגדולים ומעיין ודור עם הילד הקטן והיה ממש כיף. חזרנו להוסטל ואני ומעיין קנינו בדרך אוכל לרכבת. בערב יצאנו ביחד עם איתמר וישי, ראיתי אותם לדקה באולגי וכשחזרנו מהשבלה הם היו בדרך ההפוכה, אכלנו שווארמה ואז הלכנו לבאולינג אבל מתברר שהוא כבר נסגר אז המשכנו לג'אז פאב וביקשו ממעיין להוריד את המעיל כי היא יכולה להוציא אותו (כנראה פחדו ממכות בין רוסיה למיעוטים או משהו כזה), היה שם מצחיק ולא מובן כל כך אז עפנו משם די מהר אני ומעיין להתקלח ואז נפרדנו מכולם והלכנו לרכבת. הגענו לרכבת והייתה שם רוסיה שידעה אנגלית ושאלנו אותה לאן אנחנו צריכים ללכת והיא ממש עזרה לנו ונכנסה איתנו עד הקרון והסבירה לנו בדיוק איך הכל מתנהל. קיבלנו מצעים וסידרנו לישון ופנתה אליי בחור גרמניה ואמרה שגם היא הולכת לאולחון ויהיה לה עם מי לדבר ברכבת. המיטות שלנו היו בצדדים מחוץ לחדרים.

14 August 2017

סיימנו לאכול וחזרנו להוסטל לנוח, בערב יצאנו יחד לאכול והמשכנו לפאב הארטס ופגשנו שם קבוצה של תיירים מבוגרים מגרמניה וצרפת והזוג צרפתים התלהב מחולצת הסייב וואטר דרינק ביר שלי. שתינו בירות והרמנו שוטים של וודקה והיה שם מקום לעלות ולשיר עם גיטרה אז עלינו כולם מעיין ניגן על גיטרה ואנחנו שרנו את מכה אפורה ואז קרייזי והקהל עף עלינו. חזרנו לשולחן ונפרדנו מחן ואיתמר שהלכו לרכבת. מצאתי בפאב מכונה שאפשר לשחק בה בכל המשחקים הישנים, הויקנגים דום הנסיך הפרסי מלך האריות ועוד שיחקתי בו כמו ילד ונהנתי בטירוף ואז קלטתי שהחברה עלו שוב לשיר אז הצטרפתי לנק נק האבנס דור והיי ג'וד והקהל שוב עף עלינו. חזרנו להוסטל של אליהו ובדרך עצר אותנו רוסי שיכור עם גיטרה שביצע לנו שיר ולא קיבל כסף היה ממש מצחיק, יהודי שיודע עברית סבבה, וישנו 4 על 3 מיטות אז אני ואניה ישנו כפיות. קמנו מאוחר והלכנו לאכול גם במקום כמו חדר אוכל עם אוכל אפילו יותר טוב, הלכנו לשוק ואני ודור הסתובבנו בקניון הגדול ממול והיה חנות עם דברים ממש מגניבים ברז יין כדור הארץ עומדים באוויר, כשנפגשנו כולם מעיין ושחר מצאו מעילי ספורט של רוסיה רוסיים להפליא.

12 August 2017

בלילה התברר שגנבו לדור ואיתמר את הבגדים מהתלייה, יוליה הראתה להם במצלמות עם הגנב. קמתי ראשון ואחרי א. בוקר של כולם יצאנו לסיבוב בעיר שכלל שווארמה בירה קולה וויסקי וחיפוש כושל של הבגדים בשוק, חזרנו למלון ונחנו קצת ובערב הזמנו פיצה ואכלתי רק 3 משולשים מתוך 8 והייתי ממש גמור והלכתי לישון. קמתי בבוקר ויצאתי לבד לבית קפה ועוד סיבוב בעיר במקומות שלא הייתי. היינו אמורים לצאת בארבע לנובוסיבירסק אבל התקלקל לבורכוב הואן אז יצאנו רק ב20 עם נהג אחר, עצרנו בדרך באיזה מקום ואכלתי שני קרמנישטים ועשיתי צחוקים עם המוכרת וקראתי לה קראסביצה וביקשתי את הטלפון שלה וסורבתי. הגענו לנובו ב02 בלילה והלכנו לישון. קמנו והלכתי עם חן ואיתמר לקנות כרטיס לרכבת הבנו מהר שכדאי שאני תהיה איתנו אז אכלנו עם כולם ברשת גדולה של חדרי אוכל כאלה עם אוכל ממש טוב ואכלתי לקינוח בלינצ'ס עם ריבת חלב וזה היה אלוהי. חזרנו עם אניה ואיתמר וחן קנו כרטיס לאותו יום ב01 ואני ומעיין יום למחרת כי היו כרטיסים זולים יותר. התפצלנו והלכתי עם מעיין לשוק למצוא מעיל ספורטבי של רוסיה ולא מצאנו, המשכנו לפלאפל ושערות סבתא בפארק כזה עם פעילויות.

10 August 2017

קמנו מוקדם ואכלנו את הקווקר מלוח המעולה כמו ששחר הכין אתמול בערב. התארגנו ויצאנו לדרך. הגענו לבקתה בצהריים וקנינו 10 פיתות מתוקות ואכלנו אותן עם ריבה, אני אכלתי כמעט 3. המשכנו ושהגענו לפני הגשר הילד ירד וביקש שוב כסף על המעבר הורדנו אותו במחיר והוא הסכים בלי להתייעץ עם אף אחד. המשכנו עד צ'יביט והתמקמנו בקמפינג ומיד טבלנו בנהר, עשינו שם את הלילה יחד עם חן ואיתמר שהגיעו מאוחר יותר. למחרת נסענו יחד עם אותו נהג שהביא אותנו לגורנו אלטיאסק, בדרך עצרנו במקום עם מלא דוכנים של מזכרות וקניתי לבית אקמולים ומחזיק מפיות. הגענו להוסטל של יוליה, בלונדינית חמודה שמנהלת את המקום ואירחה אותנו ממש יפה. אני הסתובבתי בעיר בזמן שהחברה עשו קניות ובישלו. אכלתי שווארמה רוסית והיה נחמד, המשכתי בסיבובים וקניתי עוגיית מוסקבה שזה בעצם דובשנית עם מילוי תמרים וציור של מוסקבה. חזרתי להוסטל וראיתי חברה משחקים כדורגל אז הצטרפתי אליהם והיה ממש כיף, שיחקתי איתם כל הערב. הגעתי בדיוק שהתחילו א. שבת, אכלתי התקלחתי ודיברתי עם כל האחים בשיחות וידאו חוץ מאלעד שאתמול בירכתי אותו ליומולדת. ישבנו קצת ביחד בסלון והלכנו לישון.

8 August 2017

אכלנו א. ערב מתחת לעץ בגשם ונכנסנו לאוהל שלנו שחר מעיין אניה ואני לשחק קאבו, אחרי כמה משחקים הלכנו לישון. למחרת ירד גשם בבוקר אז קמנו מאוחר ויצאנו רק ב12, אני ליוויתי את דור שהיה ממש גמור. הגענו לאגם שבלה ופגשנו 4 ישראלים, שלושה אחים וחברה של אחד מהם שהגיעו מהכיוון השני וחוזרים מאיפה שאנחנו באנו. האגם יפה אבל היו הרבה עננים שקצת העכירו את היופי. אכלנו א. צהריים מאוחרת והתחיל גשם אז נכנסנו לאוהל, החברה הכינו א. ערב אחרי שהפסיק הגשם אבל אני נשארתי בשקש ואכלתי באוהל והלכתי לישון. קמנו בבוקר וחן ואיתמר המשיכו לבד את הטיול המעגלי, מעיין אניה שחר ואני הלכנו לאגם נוסף ודור נשאר להבריא באוהל. הגענו לאגם שלא היה יפה כמו השבלה אבל ההרים מאחוריו היו מדהימים, ישבנו שם חצי שעה וחזרנו לשבלה לאכול לצהריים ולהמשיך עם דור את הדרך חזרה. בחזור המזג האוויר היה מושלם והאגם היה מדהים עם הנוף מאחוריו. המשכנו בקצב מהיר והלכנו הרבה כדי להספיק לחזור ביומיים הכל, אכלנו א. ערב סביב מדורה ועשינו גם פופקורן, הייתה אווירה ממש טובה והלכנו לישון.

6 August 2017

עברנו את הגשר ואז עצר אותנן מקומי וביקש תשלום, אמרנו לא שאנחנו לא מבינים ולא רוצים לשלם ואני איבדה את הזיכרון, הוא קרא לילדים שידעו אנגלית וביקשו יו מאסט טו פיי מאני האנגרט רובל פר פרסון, המשכנו להתווכח והוא שלח בחור צעיר שיביא רובה ומיד שהוא הגיע אחרי שהוא עצר אותנו ועמד מולנו עם מקל הוא שלח אותו חזרה, שחר צעק עליו על זה שהוא הביא נשק והוא אמר שאנחנו הרבה אנשים והוא פחד שנרביץ לו, ביקשנו ממנו משהו כתוב חתום והוא הביא איזה משהו שנראה רציני אז שילמנו לו 700 והוא החזיר לנו 300 כמחווה טובה. (למעלה שאלנו קבוצה גדולה מקומית והם אמרו שהם גם שילמו). התחלנו בטיול שהתחיל בעלייה תלולה בתוך יער גדול, הגענו לפסגה ועצרנו במחנה קרוב לבקתה שגרים בה אלטאיים. אכלנו א. ערב והלכתי לישון מוקדם כי הייתי עייף. קמנו ואכלנו א. בוקר כולל 3 פיתות מתוקות שקנינו בבקתה, אחר כך אני ומעיין הצטרפנו לקבוצה הגדולה שעשתה התמתחות בוקר וזה נגמר במעגל מהלך של מסז'. התארגנו ויצאנו ליום השני שהתחיל בהליכה במישור בשטח הפתוח והמשיך בירידה אל תוך היער וליד הנהר הלכנו מהר כדי להספיק להגיע לשבלה אבל דור היה חולה.

5 August 2017

אכלנו א. ערב ואחד הרוסים שהיה שם עם המשפחה שלו וקצת דיבר עם אניה כשהוא הגיע שילם על סאונה (הוא חבר של הבעלים גם) והזמין אותנו להצטרף אליו כי המשפחה שלו כבר הלכה לישון, סיימנו לאכול והצטרפנו אליו זה מקום חם מאוד שנכנסים ממנו למקום עוד יותר חם שאפשר לשפוך מים על אבנים רותחות בתוך קיטור ואז עוד יותר חם, לא ממש אהבתי את זה אבל לפחות יש משם דרך על עץ לנהר לקטע סגור כזה שאתה יכול לטבול בו בכיף אז טבלנו שם כולם וחזרנו לסאונה ואני הלכתי לישון כי לא נהנתי. קמנו אכלנו א. בוקר והתארגנו, יצאנו מאוחר כי חיכינו שיבואו לפתוח את החדר שבו אנחנו שמים את התיקים, יצאנו בצהריים אחרי שאכלנו לחמניות מצ'יביט. כשיצאנו מצ'יביט נהג משאית הציע לקחת אותנו 4 ק"מ קדימה עד הגשר תמורת תשלום אז עלינו עליו.

3 August 2017

עברנו את הגבול וניגשה אלינו גברת ממש רוסיה המשכנו והגענו למלון נחמד בקוש אגח, אכלנו צהריים במסעדה ועשינו קניות לא. ערב אכלנו ועשינו צחוקים והלכנו לישון. למחרת נסענו לצ'יביט כשבדרך עצרנו באקטש לעשות קניות לשבת ולטרק ואכלנו שם גם במקום נחמד. הגענו לצ'יביט לקמפינג ליד הכפר וטבלנו בנהר, הקמנו אוהלים והצטרף אלינו איתמר, בן דוד של חן סטודנדט שמצטרף אל חן לסיביר לחופשה קצרה. שיחקנו כדורעף עם רוסי שהיה ממש טוב, הכנו א. ערב אבל אני הייתי ממש עייף אז הלכתי לישון והעירו אותי לאכול וחזרתי לישון. קמתי וטבלתי בנהר ואכלנו לחם עם גבינה לא. בוקר, שיחקנו ביחד אניה מעיין שחר איתמר עידומן חן דור ואני אולטימט פריזבי ואז הצטרפנו אני מעיין חן איתמר שחר ודור למשפחה ששיחקה כדורעף, אבא אמא בת וחבר שלה, האבא היה ממש טוב וגם האמא והבת היו טובות והחבר היה דיי גרוע, הבת היתה ממש יפה והנחתתי עליה פעם אחת. שיחקנו איתם איזה שעה ואז טבלנו בנהר, הלכתי למלא מים וראיתי שמשחקים כדורגל אז הצטרפתי והם היו ממש גרועים חוץ מאיזה שתיים, כשסיימנו לשחק הזמנתי אותם אלינו והם אמרו שלום לכולם ואז הלכו כי התחיל לרדת גשם.