Laos · 8 Days · 24 Moments · November 2016

Rossel's trip to Laos

13 November 2016

Lunch onderweg. Rijsttafel, lekker. 'S avonds brood en confituur uit de supermarkt.
Lange rit Luang Prabang Vientane Vertrek 07u30. In hotel o 20u 45. Vele marktjes. Slechte wegen . 2 accidenten. 1 dode

12 November 2016

Munch kokschool avond baguette Franse bisteo
Luang prabang kookles

11 November 2016

Avondeten in coconut tree . Vandaag eens Europees dus spagetthi alarabiatta
Vandaag boottocht op de Mekong naar de Pak Ou grotten. Eten met Sam bij plaatselijke mark. Noedelsoup. Namiddag Royal Palace was gesloten. Nog enkele wats en ceremonie van monniken. Samenvloeiing Mekong en Nam Khan rivier.
Visoun namsok hotel Luang prabang
Gisteren lange reisdag in de bus . Heel de dag regen. Lunch onderweg . Avondeten in Bamboo bakeryschool .

9 November 2016

In Luang Namtha guesthouse thoulasith .
Ontbijt was karrig , wat sandwiches en confituur. Lunchen doen we in het hotel weer een gezamenlijke lunch van rijst met verschillende bijschotels. Wel lekker .
Vannacht niet veel geslapen. Heel de nacht geregend . En vanmorgen is het nog steeds aan het regenen . De weg van onze hut naar het toilet is levensgevaarlijk . Niemand heeft veel zin in nog een dag zoals gisteren . Er wordt dus beslist om een korte wandeling naar de hoofdweg te nemen en daar komt de bus ons opwachten . Het regent weer bijna heel de tijd . We zijn allemaal blij dat we in de bus zitten . Vandaar gaat het naar het hotel waar we genieten van een ijskoude cola en een warme douche . En dan terug 2 uur in de bus naar Luang Namtha. Onderweg brengen we nog een bezoek aan Wat Nam Tha. Een gouden stoepa . Nier veel speciaals maar we zien er onze eerste boeddhabeelden.

8 November 2016

Eten doen we op omdat klein terrasje. Weer een kom rijst en daarbij wat kip, courgette en nog iets ondefinieerbaar.
Om 16 u zijn we in het dorpje waar we gaan overnachten. We slapen in een piepkleine hut met z'n 13 dus gewoon matje tegen matje. In het dorp is het ook overal modder dus we moeten op ons terrasje blijven. Er zijn enkele piepkleine krukje om op te zitten . De kinderen van het dorp komen ons heel de rijd bezighouden , ze willen vanalles verkopen, bedelen achter snoepjes en stylo's en t- shirts. Eten doen we al om 17 u 30. En dan worden er nog enkele dansjes opggevoerd door 3 jonge meisje . En dan kruipen we om20 u in ons bed. Hopen dat we toch iets gaan slapen
Vandaag staat de trekking op het programma. Om 09 u vertrekken we met een gammele bus die precies de Vietnam oorlog overleefd heeft. Nog 45 min. Rijden en dan beginnen we eraan. Het eerste uur is zeer pittig . Steil omhoog en zeer glad. Al heel snel begint het te regen en na een tijdje zelf zeer hard . Het blijft uren zeer hard regen . Middageten doen we onderweg . Een bananenblad met rijst en dan wat plastieken zakjes met kip en groenten . Maar best wel lekker. Na de middag gaat het terug een heel stuk steil omhoog. En dan beginnen we te dalen . Dat is zeer glad het regent nu echt heel hard. Het water stroomt langs de weg naar beneden. Het wordt echt tricky nu en niemand vind het nog echt plezant. Het is zelf een beetje onverantwoord . Maar ja we moeten verder hè. Ik val maar éenmaal maar ben wel smerig daardoor. Chris valt verschillende keren. Dirk gaat zelfs de dieperik in. Karel heeft hevige krampen en verschillende mensen hebben echt honger van de inspannning . Rond 16 u zijn w

7 November 2016

' s middags langs de kant van de weg in een eettentje . Rijst mer wat groentjes, kip en varken . Niet veel speciaals en te weinig voor iedereen. 'S avonds in het hotel. Gember met kip. Lekker .
Om 06 u opgestaan. Niet goed geslapen. Ook de gongs van de monniken al gehoord. Sober ontbeten en dan naar de grens et Laos. De formaliteiten nemen enige tijd in beslag maar dan kunnen we eindelijk vertrekken. Vandaag enkel een bezoekje aan 2 minderheidsdorpjes op het programma . De lenken en de kmoung . Niet zoveel volk en aktiviteit. Wel veel kinderen . Leuke foto's . Vooral dus veel in de bus. Zeer slechte wegen en slingerwegen . De bergen op en af . Een touristil was dus nodig. Om 17 u aankomst in hotel
Ontbijten langs de Mekong

6 November 2016

Gezamenlijk met de groep gegeten in het hotel. Lekkere Thaise rijsttafel.
Slapen in River vieux hotel in Chang Kong
Om 10u30 thuis vertrokken. Vlucht van BRUSSEL naar Dubai. Daar 3 u wachten. Dan naar Bangkok en vandaar naar Chang RAI. Wel heel vermoeiend. Om 17 u plaatselijke tijd ( 6 u later dan bij ons ) komen we aan in Chang rai. Dan is het nog 2 u met de bus naar chiang kong aan de Mekong rivier. We ontmoeten er Sam onze gids ( een Vietnamese bootvluchteling die 40 jaar geleden naar Nederland is gekomen en nu in Thailand woont ) .
Uitzicht over Chang RAI vanuit het vliegtuig .