Hong Kong S.A.R. · 34 Days · 139 Moments · September 2018

Rondreis Australië 2018

29 October 2018

Ondanks het koude weer is het toch wel weer lekker om thuis te zijn.
En weer terug in nederland.

28 October 2018

De laatste etappe gaat beginnen.
Net geland in Hong Kong. Nu wachten tot 00.25 voor onze vlucht naar Amsterdam.
Nog even en de reis richting Amsterdam kan beginnen. Eerst nog tussenstop in Hong Kong.
De grote terugreis gaat beginnen. Vanmorgen de koffers ingeladen en nu nog even lekker genieten van een heerlijk ontbijt.

27 October 2018

Nu net ons laatste avondmaal in Australië gehad en kunnen we terugkijken op een geweldige mooie 5 weken in Australië🇦🇺🇦🇺🇦🇺.
Na een fantastische dag staan we weer met beide voeten op vaste wal😜. Wel 2 keer moeten overstappen om uiteindelijk weer op het strand afgezet te worden en waar onze slippertjes op ons liggen te wachten.😎👍
Vervolgens een bbq op de boot en op weg naar onze 2de snorkelplaats.
Onze eerste snorkelplaats, maar eerst nog instructies om vervolgens van de ene verbazing in de andere te vallen.
De overstap op onze boot die ons richting Great Barrier Reef brengt.
Als eerste worden we met een kleine boot naar de Reef Goddess gebracht. Deze ligt op ons te wachten bij Dunk Island.
Op weg naar ons laatste activiteit. We gaan snorkelen 40 km voorbij Dunk Island.

26 October 2018

Voor de zekerheid toch maar even informatie gevraagd aan een tuinman die toevallig hier aan het werk was. De spin is niet gevaarlijk👍🇦🇺😉
Over huisdieren gesproken, we hebben weer een nieuw “vriendje”. Een spin van ongeveer 10 centimeter.
Goed aangekomen in Mission Beach. Weer een geweldig mooi appartement.
Ook nu kunnen we weer huisdieren verwachten😜
Halverwege onze reis nog een flinke bosbrand gezien die Joop probeerde te blussen😜
Om 7 uur vertrokken voor onze laatste mission: Mission Beach. Een rit van 600 km over wegen zoals vroeger de streekweg.

25 October 2018

Na deze geweldig mooie ervaring hebben we nog een plaatselijk “markt” bezocht
Er zijn maar 2 woorden voor: onbeschrijflijk en onwerkelijk😉
Vandaag vroeg uit de veren om een vlucht met een SeaPlane over het Great Barrier Reef te maken. Er was natuurlijk 1 geluksvogel die naast de piloot mocht zitten😜😜

24 October 2018

Op te terugweg kregen we van Reg nog te horen dat hij Linda de Mol ook ooit aan boord had gehad maar hij niet wist wie zij was op dat moment. Leuke bijkomstigheid, Linda had de boot gehuurd voor een privé trip, maar wij hadden de boot ook voor ons 4 maar waren stukken goedkoper uit dan haar😜😜😜
In 2 uurtjes zijn we van Airlie Beach naar Hook Island gezeild. Hier hebben we 1,5 uur gesnorkeld boven een koraal rif. GEWELDIG om tussen de vissen te snorkelen.
Vandaag staat een zeiltocht met de SV Domino gepland. Dit zeilschip is eigendom van de nederlander Reg Eggers die al 40 jaar hier woont.
Is dit pas wakker worden😴😜?

23 October 2018

Heerlijk gegeten aan zee bij een italiaans restaurant.
Net aangekomen op onze nieuwe lokatie, Marina shores Resort in Airlie Beach. Je kunt het slechter treffen😂👍🇦🇺
Na 200 km even een pauze aan de Pacific Coast Way.
Koffers gepakt en ons laatste ontbijt gehad op Magnetic Island. Geweldige tijd gehad met onze gastheer Philip (top vent 👍). Nu richting Airlie beach, een rit van 300 km.

22 October 2018

Morgen de boel weer inpakken en richting Airlie Beach.
En als laatste hebben we Horseshoe Bay bezocht waar we gezellig hebben ge-bbq aan het strand met een paar “vrienden”🦅🦅🦅😂.
2de: Alma bay.
Vervolgens hebben we een aantal baaitjes bezocht om lekker afkoeling op te zoeken😉(nou afkoelen?). 1ste baai: Picnic bay
Vandaag lekker een relaxdag gehad. Eerst ontbeten om vervolgens nogmaals Koala’s en Walibies te spotten

21 October 2018

Zon’s ondergang aan Westpoint.
Strand van Arthur Bay
Later deze ochtend zijn we samen met Philip nog Walibi’s gaan voeren aan zee. Geweldig!!!!!👍
Vervolgens koala’s gaan spotten in onze “achtertuin”.
Onze Bed & Breakfast op Magnetic Island. Geweldige gastheer Philip.

20 October 2018

Vanavond heerlijk gegeten bij barefood art restaurant. Bij de buren waren Oktoberfeesten🇩🇪. Denk je in 🇦🇺 te zitten😜.
Aangekomen op Magnetic Island en kennis gemaakt met Philip, de eigenaar van Magnetic Island Bed & Breakfast.
Het regenwoud hebben we voorgoed achter ons gelaten en nu op de boot richting Magnetic Island
Richting Magnetic Island nog een Skywalk gedaan over het tropisch regenwoud.
Onderweg nog genoten van een heerlijk ontbijt.
Lekker uit kunnen slapen en voor de laatste keer kunnen genieten van onze “huisdieren”.

19 October 2018

De dag zit er weer op en we gaan ons voorbereiden voor onze tocht van 400 km richting Magnetic Island 👍😎
3de: Nandroya falls
Vervolgens zijn we een aantal watervallen gaan bezoeken. 1ste de Millaa Millaa falls:
Vandaag gestart met een eigen gemaakt ontbijt onder genot van onze “huisdieren”.

18 October 2018

Vervolgens met de trein richting Kuranda. Geweldig mooie uitzichten over de kustlijn en het regenwoud.
Vanochtend richting Smitsfield gereden om van daaruit met een kabelbaan over het tropisch regenwoud in Kuranda aan te komen.
Na een goede nachtrust werden we gewekt door een aantal “huisdieren”. Geweldig om op deze manier wakker te worden.

17 October 2018

Net aangekomen in ons nieuw onderkomen Crater Lakes Rainforest Cottages in Atherton Tableland. Een heel mooi onderkomen midden in de rainforest. Omringd door Ptiloris victoriae, Riflebirds, Rainbow Loribeet vogels.
Onderweg richting onze nieuwe lokatie even een klein probleempje gehad met een politie agent. Snelheidscontrole met een lasergun, 64 km waar je er 50 mag rijden. Boete 261 australische dollar, 161 euros😡😡). Uiteindelijk had de agent er een beetje spijt van dat hij de boete uitgeschreven had. Hebben een leuk gesprek met hem gehad over de vakantie. We zijn ook maar meteen de boete gaan betalen bij het eerst volgende politiekantoor in Mareeba.
Vanmorgen vertrokken vanuit Daintree richting Atherton Tablelands. Onderweg even inkopen gedaan voor de bbq van vanavond.

16 October 2018

Vanavond nog de Daintree River Tour gedaan. Hoogtepunt zou het spotten van krokodillen zijn. Wat denk je: Geen krokodil gezien maar dit mocht de pret niet drukken. Het was een geweldige tocht. Vogels en slangen met als dank een foto van een slang, geknipt door Marion (niet voor Ron besteed 😏).
Vandaag met de auto rondgereden in de regio Daintree. Vervolgens in Cape Tribulation de Dubuji Boardwalk gemaakt. Dit was een tocht door het tropisch regenwoud die eindigde aan de oceaan.

15 October 2018

Het is 20.30 uur en het hele dorp is uitgestorven😏. Nu lekker op ons terras van ons B&B.
Ons onderkomen voor de komende 2 dagen. Geweldige stad met 4 huizen waarvan 3 pubs😂 Lijkt echt meer op een Amerikaans cowboy stadje.
Na een relaxte vlucht (bij nooduitgang met extra beenruimte), zijn we goed aangekomen in Cairns. Bij het afhalen van de auto werden we extra verrast met gratis upgrade. Nu op weg richting Daintree.
Alice Springs hebben we achter ons gelaten maar niet voordat we de 2 body warmers hebben opgehaald die we waren vergeten na terugkomst vanuit de outback. Nu even genieten van een heerlijk ontbijt op de luchthaven 😜 van Alice Springs (ook bekend van de serie Flying doctors) en dan richting Cairns.

14 October 2018

Ons paleis voor vandaag. We missen ons 5 sterren hotel van de afgelopen dagen best wel een beetje. Nu lekker aan het zwembad met een lekker glas bier. Foto’s hiervan zijn niet publiekelijk te zien 😂👀🏊‍♀️☀️.
Vanmorgen een heerlijk ontbijt in het Centrum van Alice Springs met een bezoek aan een markt😏. Is wel weer eens lekker om in de bewoonde wereld te zijn😂.

13 October 2018

Vanaf King’s Creek Canyon hebben we een rit van 400 km voor de boeg met ruim 100 km off road richting Alice Springs. Dit hebben we geweten😉. 1 keer dwars komen te staan met onze 4 wd en een keer door een gat ( met water) waardoor we met onze hoofden tegen het dak van de auto vlogen. Dit was dan ook het moment om toch maar de gordel om te doen😂. Het was een mooie ervaring om 100 km off road te rijden🇦🇺😜.
Bezoek aan King’s Creek canyon. Ook dit is werkelijk niet te beschrijven. Je moet er zijn geweest om te ervaren hoe mooi het daar is.

12 October 2018

Na 24 uur afgesloten te zijn van internet, hebben we in de tussentijd een bezoek gebracht aan King’s creek Canyon National Park. Eerst nog een nachtje slapen in ons 5 sterren accommodatie😜. Vanuit het toilet en douche had je een geweldig uitzicht over de sterrenhemel van King Creek😂🌜⭐️.
Nu snel een eigen gemaakte lunch en zelf de vaat doen😜. Joop goed bezig👍
Vanmorgen een bezoek gebracht aan het Kata Tjuta national park. Hier hebben we een rondwandeling gemaakt die best wel pittig was. Buiten dat het pittig was, was het zeker de moeite waard. Ps: zoals je op de foto’s kunt zien zijn we met 🌧 begonnen en geëindigd met veel ☀️
Ps: dit was ons 5 sterren hotel van afgelopen nacht.
Sunrising aan Ayers Rock
Het is heel vroeg. De nacht was kort met veel, heel veel regen en onweer. Nu op weg naar Sun Rising.

11 October 2018

Onze 4 sterren kamer voor deze nacht
Ons outback busje🚌.
Vandaag Ayers Rock bezocht. Niet te beschrijven hoe mooi het is. We begonnen met regen en onweer maar later kwam de zon. Dit leverde prachtige vergezichten op. Zie de foto’s maar in werkelijkheid was het 1000 maal mooier.
Daar is hij dan:
Boven de desert 🌵 van Australië.
Vandaag vertrekken we richting Outback. Benieuwd wat ons te wachten staat☀️😜. Slapen in een tentje😴😉

10 October 2018

Onze laatste dag in Sydney zit er alweer op. Lekker wat rond gewandeld en de Sydney Tower bezocht. Morgen vroeg op om te vertrekken naar Ayers Rock.
Vandaag een rustige start. Eerst lekker uitgeslapen en nu aan een heerlijk ontbijt. Het weer in de morgen is niet zo best.

9 October 2018

En als laatste de Hargraves lookout met een afternoon tea😜.
Stop nr 3. Het houdt niet op met mooie vergezichten🇦🇺😉
Onze 2de stop. Geweldig mooi uitzicht over de 3 Sisters en watervallen
Onze eerste spot. Werkelijk GEWELDIG. Lekker genieten van een klein ontbijtje op een waanzinnige plek.

8 October 2018

Nog een wandeling gemaakt vanaf de haven naar het hotel. Tijdens de wandeling door het Hyde Park hebben we nog even genoten van het Noodle festival.
Nu met een heerlijk zonnetje. Ps: Niet ge-photoshopped😜☀️
Zo en nu lekker wat eten en drinken bij de Harbour Bridge🍻🥗
Geweldige fietstocht gehad. Het weer was ons toch goed gezind. Complementen aan Bonza Bike tours. Het was GEWELDIG.
Het weer is omgeslagen en het zonnetje schijnt. Even iets drinken en dan weer verder. Tot nu een geweldige tocht
Vandaag staat een fietstocht op het programma door het centrum van Sydney. We hebben alleen één probleem: HET REGENT👎🌂🌧🚴‍♂️

7 October 2018

Als laatste nog chocolaatjes proeven😉
Proeverij 4 was meer geschikt voor Marion en Ron. Lekker wodka en snaps proeven😜
Proeverij 3. Niet echt geschikt voor Ron. Veel wijn en kaas proeven😏
Proeverij 2: De dames beginnen ook los te komen😜
Wijnproeverij 1. Joop helemaal in zijn element.
Vandaag gaan we een prachtige wijnroute door Hunter valley maken. Tijdens deze tour bezoeken we een aantal wijnproeverijen, snaps stokerij en een chocolade fabriek.

6 October 2018

Vandaag aangekomen in Sydney. Even lekker wat eten en op tijd naar bed. Vannacht wordt de klok 1 uur vooruit gezet en is het verschil 9 uur met Nederland. Morgen om 6.30 uur gaat de wekker voor excursie door de wijnvelden van Sydney 😴🍷.
Wachten op de vlucht naar Sydney.
Vandaag een reisdag. Wij vertrekken vanaf Melbourne richting Sydney. Afgelopen 3 dagen lekker gegeten bij iluka (nederlandse enclave aan personeel😜) en op het laatste moment werden we nog verrast met gebak voor onderweg.

5 October 2018

Kenneth River: Kenneth river heeft de grootste populatie koala’s. Dit is DE plaats om koala’s in het wild te spotten.
Lorne: Vanuit Lorne is het mogelijk het binnenland in te rijden door het Otway Range, een bijzonder fraai gematigd regenwoud met mooie watervallen. De Erskine waterval is het meest populair.
Anglesea: Geweldige belevenis om oog om oog met kangeroos te staan op een golf terrein😉.
Cape Otway Lighthouse: De oudste vuurtoren van het land die nog steeds in gebruik is. Een prachtige 14 km lange weg voer naar dit bijna zuidelijkste puntje van Victoria.

4 October 2018

London Arch en London Bridge:
Loch Ard Gorge: Een paar kilometer na de twaalf Apostelen trekt de Loch Ard Gorge de aandacht. Deze rotsformatie is vernoemd naar de klipper Loch Ard die verging in deze omgeving.
Vandaag de Great Ocean Road richting de 12 apostelen gereden. Waanzinnige helikoptervlucht gedaan.
Vannacht onze eerste nacht doorgebracht in Apollo Bay Cottages aan de Great Ocean Road.

3 October 2018

Vandaag een geweldige route gedaan langs een klein stuk van de Great Ocean Road. Geweldige vergezichten en de eerste kangeroes gespot👍😜
De grote uitdaging van links rijden kan beginnen. Op weg richting Apollo Bay - Great Ocean Road.

2 October 2018

Begonnen aan een geweldige fietstocht door Melbourne.

1 October 2018

Vandaag was het voor 2 medereizigers een mindere dag. Zowel Joop als Ron hadden waarschijnlijk last van vermoeidheid😩. Ja ja dames kom maar met jullie reactie dat jullie het sterke geslacht zijn 😉. Beide dames hebben zich in de ochtend goed vermaakt en hebben zich laten verwennen door naar een Spa te gaan. Nadat de jongens er weer beter aan waren, hebben we een flinke wandeling gemaakt waarbij Ron helemaal opfleurde door over het F1 circuit van Melbourne te lopen met als hoogtepunt de pitsbox van Max😉. Morgen staat een fietstocht door Melbourne gepland samen met een gids.

30 September 2018

Komende 3 dagen logeren we in het Cosmopolitan hotel in St Kilda. St Kilda is een populaire badplaats in een buitenwijk van Melbourne. De wijk ligt aan Port Philip, een baai die in verbinding staat met de Indische Oceaan. Het hart van de wijk is de kruising van Fitzroy Street en de Jacka Boulevard. Hier komen backpackers uit de hele wereld samen (en natuurlijk wij) 😜.
Na een goede maar vermoeiende vlucht, zijn we goed aangekomen in Melbourne.
Richting Melbourne

29 September 2018

Zo weer een geweldige laatste dag gehad in Hong Kong. Hij kwam wel wat traag op gang omdat een van onze reisgenoten, sorry Joop, zich verslapen had. Vandaag een druk programma. Eerst gaan Hop on en offen om vervolgens een mooie boottocht door de haven van Hong Kong te maken. Nu wachten op de luchthaven voor de vlucht naar Melbourne.
Ook nog even het appartement van Tom bezocht waar hij een half jaar gewoond heeft. Tom, je bent er niet echt op vooruit gegaan😜

28 September 2018

Vanavond heerlijk gegeten op The Peak met een geweldig mooi uitzicht over Hong Kong
Na een nacht overgeslagen te hebben zijn we ruim 35 uur op pad geweest. Vandaag hebben we Hong Kong buitenaf leren kijken. We hebben hier namelijk de houten paalwoningen van de vissers bezocht. Verder zijn we naar de “reuze” boeddha van 34 meter geweest. Tian Tan Boeddha:
Houten paal woningen:
Na een ritje met de metro (druk😜?) gearriveerd bij het hotel. Even opfrissen en het avontuur in Hong Kong kan beginnen👍
Na een lange vlucht met redelijk wat turbulentie zijn we goed aangekomen in Hong Kong. Nu nog even een kop koffie en dan richting hotel

27 September 2018

Vandaag is het de dag. Het avontuur gaat beginnen. Vanmorgen om 7.00 stonden Joop en Dela aan de deur. HONGKONG we are COMING

26 September 2018

Dit zijn de plaatsen die we tijdens onze rondreis aandoen.
Morgen is de grote dag en zal ons avontuur beginnen.