Poland · 16 Days · 60 Moments · June 2017

Rowerem z Krynicy do Świnoujścia

9 July 2017

Idź na początek naszej podróży. Kursorem zjedź na sam dół 👍i zacznij.
To koniec naszej wyprawy ! BRAWO MY 🏆🏆🏆 Zdobyliśmy wszystkie latarnie morskie na wybrzeżu! Pokonaliśmy szlak latarń morskich 🚴‍♂️🚴‍♂️ i możemy ubiegać się o odznakę turystyczną miłośnika latarni morskich Bryza 😊👍

8 July 2017

Latarnia w Świnoujściu. Wysokość 64,8m. Wybudowana w 1857r. Jest to najwyższa latarnia na naszym wybrzeżu.
Oczywiście znowu musiało padać.. A w lesie "komary jak czołgi", więc zdjęcia zrobiliśmy dopiero na promie.
Ostatni dzień naszej podróży! Dziś w planach dojazd do Świnoujścia i przepłynięcie promem miejskim. Tam będzie już czekać na nas Marek 😄 Potem już wspólnie chcemy zwiedzić latarnię w Świnoujściu i pobyć razem 😍

7 July 2017

Zagroda pokazowa żubrów - Woliński Park Narodowy.
Międzyzdroje przed nami, więc prawie jak w domu 😉 Dzień niestety przynosi różne niespodzianki. Zaczyna padać deszcz, więc zostajemy uziemieni pod drzewami przez prawie 2h! W planach dojazd do Zagrody Żubrów. Niestety po takim deszczu błoto w lesie utrudnia przejazd. Dojeżdżamy tam mokrzy, zmarznięci i wykończeni.... W Międzyzdrojach kładziemy się spać dość szybko... a komary tną nas na spacerze... mamy już dość.

6 July 2017

Wieczór i nocleg w Dziwnowie.
Mala przerwa i jedziemy dalej, do Dziwnowa.
Ruiny Kościoła w Trzęsaczu.
Latarnia w Niechorzu. Wysokość 45m. Wybudowana w 1866r.
Dziś mamy w planach zwiedzić latarnię w Niechorzu oraz dojechać do ruin po Kościele w Trzęsaczu. Nocleg mamy zarezerwowany w Dziwnowie. Rano wyjeżdżamy prosto na trasę w lesie. Brak dobrego oznakowania i droga po starej kostce nie zadawala. Okazuje się, że jechaliśmy starą trasą po terenach wojskowych Mrzeżyna, aż do Pogorzelicy.

5 July 2017

Na koniec dnia dojechaliśmy do miejscowości Mrzeżyno. Kolejny udany dzień. Wieczorem rybka, deser i spacer w porcie i po plaży. ☀️
Latarnia w Kołobrzegu. Wysokość 26m. Wybudowana w 1945r.
Kolejny dzień znowu zachmurzony.. Przygotowani na ewentualny deszcz kierujemy się w stronę latarni w Kołobrzegu. Nocleg planujemy w Mrzeżyno.

4 July 2017

Tuż przed zachodem słońca dojechaliśmy do Kołobrzegu.
Oskar przeszedł wszystkie labirynty i mogliśmy jechać dalej 😄👍
Ogrody Hortulus.
Latarnia w Gąskach - wysokość 41,2m. Wybudowana w 1877r. Latarnia mieści się ok. 5 km za Sarbinowem. Była to najbardziej zatłoczna latarnia w całej naszej podróży. Na dodatej dojazd powinien być lekki i przyjemny, a zajął nam ok. 1h. Cała trasa była niesamowicie rozkopana i w trakcie budowy. A na miejscu - tłum turystów. Oczekiwanie na wejście do latarnii trwało kolejną godzinę.
Jadąc przez las przejeżdzaliśmy przez miejscowość Chłopy, gdzie przechodzi 16 Południk geograficzny.
Kolejny dzień to cel - Kołobrzeg. Najpierw jednak przed nami Latarnia w Gąskach. Pojechaliśmy też do Ogrodów Hortulus w Dobrzycy by znów wrócić na trasę rowerową R10 i dojechać do Kołobrzegu.

3 July 2017

W poniedziałek ruszyliśmy dalej. Tym razem w stronę Unieścia, gdzie z jednej strony miasta mamy Jezioro Jamno, a z drugiej Morze Bałtyckie. Na trasie strasznie wiało. Na jeziorach szaleli kite-owcy. A my musieliśmy jechać pod wiatr... Na szczęście pogoda dopisała i wieczór był cudowny. Jak codzień, zjedliśmy rybkę i spacerowalismy wzdłuż morza.

2 July 2017

Weekend szybko minął. Deszczowy i zimny. Na szczęście był z nami Marek 😄👍 W niedzielę popoludniu już musiał wracać do Warszawy. My zostaliśmy w Darłowie by w poniedziałek ruszyć dalej.
Latarnia w Darłówku. Wysokość 21m. Wybudowana w 1927r.

1 July 2017

Latarnia w Jarosławcu. Wysokość 33,3m. Wybudowana w 1829r.

30 June 2017

Z Rowów ruszyliśmy do Ustki. I tam czekaliśmy na Marka, który dojechał do nas na weekend. Z nim jeździliśmy zwiedzić latarnię w Jarosławcu oraz w Darłowie. Zwiedziliśmy też kolejną latarnię - w Ustce. Wysokość 19,5m. Wybudowana w 1892r.

29 June 2017

Z Czołpino kierujemy się wzdłuż jezior Dołgie Duże i Dołgie Małe, aż w końcu wzdłuż północnej części jeziora Gardno prosto do miasta Rowy. Tutaj nocujemy.
Latarnia w Czołpino. Wysokość 25m. Wybudowana w 1872r. Ciężki dojazd do latarni... musimy pchać rowery pod górę, na szczyt, tam, gdzie latarnia.
Miejsce przepiękne. Duże obszary. Cisza. Natura. Niestety noc ciężka... zaczyna się pogłębiać moją choroba :( Na dodatek w nocy padało. Rano okazuje się, że trasa przez las jest niedostępna. Trzeba jechać naokoło, o 15 km dłuższą trasą przez Główczyce. Dziś ruszamy w stronę Czołpino. Przez Słowiński Park Narodowy oraz Kluki, które już kiedyś zwiedzaliśmy, więc zatrzymujemy się tylko na obiad.

28 June 2017

Po zwiedzeniu latarni ruszamy do kolejnego miejsca. Tym razem chcemy dojechać do Izbicy. ... niestety w lesie błądzimy przez 2h... na szczęście nie pada i docieramy na miejsce
Trasa z Sasino do Izbicy.
Latarnia Stilo. Wysokość 33,4 m. Wybudowana w 1906r.

27 June 2017

Trasa z Rozewia do Sasino.
Żegnamy się. Marek do Warszawy, a my wybrzeżem i międzynarodową drogą rowerową R10 do Sasino, by zwiedzić latarnię w Stilo. Niestety, ta latarnia w czerwcu jest czynna tylko do 17.00. A my dojechaliśmy o 17.15. :( Niestety rano o 10.00. musimy tu wrócić. Na szczęście nocleg jest tylko 5-6 km stąd, w Sasino.
Nocleg w Rozewiu. Kolejna wspólna noc za nami. Niestety Marek musi wracać. Zwiedzimy tylko latarnię w Rozewiu i czas się pożegnać... Latarnia w Rozewiu. Wysokość 32,7m. Wybudowana w 1822r.

26 June 2017

Po południu wyjazd z Helu i przejazd półwyspem helskim do Rozewia. Marek miał z nami jechać na rowerze, ale pękł mu łańcuch. Tak więc jeździ i szuka serwisu rowerowego, a my śmigamy na rowerach 😉 pod wiatr, na szczęście bez deszczu.
Trasa z Helu do Jastrzębiej Góry.
Fokarium i Dom Morswina 😊👍
Zwiedzanie wspólnie Helu i latarni.

25 June 2017

Latarnia na Helu. Wysokość 41,5 m. Wybudowana w 1942 r. Nocleg w miejscowości Hel.
Dojazd do Gdańska. Zwiedzanie latarni w Gdańsku. Potem z rowerami cali mokrzy po nagłej burzy wsiadamy na prom do Helu. My na rowerach. Marek autem jedzie do nas na Hel. 😉 Latarnia w Gdańsku. Wysokość 56m. Wybudowana w 1984r.
Trasa z Krynicy do Gdańska.
Pierwsza latarnia zwiedzona wspólnie 😍 Latarnia w Krynicy Morskiej. Wysokość 26,5 m. Wybudowana w 1951 r.
Po deszczowej nocy wyszło słońce.

24 June 2017

Z Warszawy dojechaliśmy do Krynicy Morskiej. Marek spędzi z nami 4 dni. Mamy cel 😄 przejechać rowerem z Krynicy do Świnoujścia oraz zwiedzić wszystkie latarnie na wybrzeżu. Razem jest ich 13. Pierwszy nocleg przed nami 👍