Israel, Italy, Vatican · 4 Days · 26 Moments · December 2018

Oshrat&Eyal tour Rome

16 December 2018

יום אחרון לטיול. אז מה היה לנו שם? סיורים רגליים של 20 ק״מ ליום פיצות בכל הטעמים לפי משקל, יין אדום בדרגות קושי שונות, פירות ים, פסטות, קרפצ׳יו, שופינג, גשם, רוח ושמש גם... קור שנעים לעצמות❄️ אלפי אנשים מסתובבים ברחובות, בדלי סיגריות נעוצים בין לבני הריצפה ( ייאוש) שוטרים ורכבים עם צופרים סטייל לואי די פינס🚙 אישה ושתי ילדות נדרסות לנגד עינינו. צבא עם האמרים ונשקים בכל זוית עין, כנסיות, מנזרים, קוליסאות ופיאצות למיניהם... נזירות וכמרים וותיקן אחד. פיאצה די פופולו עמוסה אוהדי קבוצת כדורגל גרמנית שיכורים. אופנה מדהימה וחלונות ראווה מעוצבים סטייל היי קלאס. סודנים שמוכרים תכשיטים ומטריות ברחוב... עשרות הומלסים ומבקשי נדבות... נשים וגברים אלגנטיים. ערמונים על האש בכל פינה ברחוב, מנורות אחידות בשדרות ארוכות... שירי קריסמס בחנויות... אנשים פנו אלינו בספרדית כי חשבו שאנחנו מספרד. מלון בוטיק במרכז העיר עם שירות מקסים. רחובות מלוכלכים. עיר גדולה ועמוסה עתיקות ואנשים חביבים. היה טוב מאוד. ביקרנו בהמון אתרים ופסחנו על תערוכות ומוזיאונים. אכלנו, שתינו ובעיקר נפשנו. תודה לך רומא היה כיף♥️
הגענו לשכונה שנקראת Trasver. שכונה ציורית שטרם התעוררה

15 December 2018

אני אצטרך 🏃‍♀️ 60 ק״מ על מה שזללתי ברומא...שיסלח לי האפיפיור🙏
נכנסנו למסעדת פועלים בשוק היה טעים.
הגטו היהודי
Campo de fiori
עזבנו את המצודה העגולה בה השתכן בעבר האפיפיור ואנחנו נמצאים ברחבת הותיקן. הכיסאות ערוכים לקראת ערב חג המולד בו האפיפיור יוצא לברך את העולם דרך המרפסת המפורסמת.
המצודה העגולה משקיפה פנורמית על רומא
יום ג בדרך לותיקן

14 December 2018

היה טעים
ערב שבת במדרגות הספרדיות
עצרנו לפיצה מקומית היה דלישס
מעוז הגליאדיאטורים הקוליסאום
הפורום. צד אחד האצולה וצד שני הקפיטול
כיכר ונציה ארמון ונציה בוקר גשום הגענו לרומא העתיקה שער טיטוס.

13 December 2018

17 ק״מ הליכה ברחבי רומא ויש כל כך הרבה לראות. מזג האויר חורפי ואווירת החג פשוט נהדרת. הכל מואר ומלא ניחוחות של ערמונים.
היום הראשון ברומא מפתיע עם מזג אוויר מדהים. הרחובות מוארים ויש תחושת חג. הגענו למלון שממוקם במרכז העיר כך שהכל קרוב. טיילנו מחוץ לאתרים הגדולים וכשהרעב השתלט ישבנו במסעדה מתוקה שגרמה לאייל לצחוק♥️
התארגנו צ׳יק צ׳אק והתחלנו סיור רגלי...
נחתתנו ברומא הגענו לדלפק השאטל שהזמנו מהארץ והופ היינו בדרך למלון. השעה 09:15 רומא מתעוררת לחיים ויש תנועה בדרך. נהג השאטל עצר לנו בצומת מסתבר לא קרוב למלון וכך מצאנו את עצמנו עם מזוודה אחת לא מלאה הולכים לפי הנחיות הנהג. המלון היה באמת קרוב. קיבלנו את החדר עם חצר קטנה. מלון בוטיק נחמד עם שירטת אדיב והכי חשוב קרוב לכל מקום.
טיסת בוקר מוקדמת מצריכה השכמה מוקדמת במיוחד. הוצאתי את הכלבות לטיול לילה מפנק התארגנו ויצאנו לשדה. בשדה היו אלפים של אנשים. וכולם בתור לדלפקי אלעל. לא עזר שכירטסתי את הטיסה באינטרנט הייתי אמורה להמתין בתור כדי לשלח את המזוודה. שעת המתנה והופ עברנו גם בידוק ביטחוני. שעה לפני המראה אני ואייל יושבים לקפה ברגוע💟 מקווה שהטיסה תצא בזמן ושתהיה נוחה🙏 הטיסה יצאה בזמן. המטוס בעל מושבים מרווחים והשירות של הדיילים/ות החייכנים והאדיבים יוצא מהכלל האמת מרגישים בבית. חשוב לא פחות הנוסעים שהיו מנומסים ושקטים דבר שטרם להנאת הטיסה. הזמנתי באינטרנט ארוחה טבעונית עבורי בטיסה ומסתבר שזה היה מוצלח יותר מאוכלי הבשר שקיבלו כריך טונה עלוב.