Austria · 5 Days · 8 Moments · April 2018

Oostenrijk, Wenen - April/Mei 2018

4 May 2018

Dag 5. Vandaag was een druk dagje. Ik ben vanochtend om 6 uur eruit gegaan en was om half 8 bij Schönbrunn. Daar heb ik heerlijk wat foto’s kunnen maken zonder mensen erop en lekker kunnen wandelen. Om 9.30 ging het Palmhuis open en kon ik een combi ticket kopen voor het palmhuis, desert-huis en dierentuin. Leuke dieren gezien en veel gewandeld. Ik had om 12 uur al meer dan 10 km gelopen. Rond 1 ben ik naar Zentralfriedhof gereden om de graven van de componisten te zien. Natuurlijk stap ik te vroeg uit en moet ik heel het kerkhof over lopen... Uiteindelijk bij de graven werd ik blijkbaar heel emotioneel. Ik vond het heel indrukwekkend om de grootheden bij elkaar te zien liggen. Beethoven, Schubert, Strauss (Sr en Jr) Gluck, Brahms, Lanner en een monument voor Mozart, waar de begraafplaats van onbekend is. Daarna ben ik nog naar het Mozart museum geweest en daarna naar het vliegveld gereden.

3 May 2018

Dag 4. Vandaag ben ik om 6 met de fiets vertrokken om de stad te zien ontwaken en foto’s te maken met niemand anders erop. Het was prachtig! Waar ik allemaal ben geweest: Albertiner, Hofburg (ook de andere kant), Museum Quarter, Volksgarten, Burgtheater, Rathaus, Votivkriche, Belvedere. Daarna heb ik gedag gezegd tegen de meiden. Die vertrokken naar Boedapest. Ik ben toen over Karlsplats wat kerken en Musea gaan bezoeken. Hunterwasserhause, Schwedenplats (heerlijk Veganbroodje gegeten) Siegmund Freud Museum, Votivkirche (binnenkant), Augustinerkirche en het Haydn Museum. Nu lekker eten in de Augustiner Keller. Ik ben wel goed moe na vandaag. Hopelijk vanavond wel lekker doorslapen.

2 May 2018

Dag 3. Vandaag was maar een half dagje helaas. S middags ben ik naar huis gegaan met krampen van de ongesteldheid en na het dutje kreeg ik helaas ook hoofdpijn.. ik ben nu maar weer even op pad gegaan en wat gaan eten in de hoop dat het zakt. Vanochtend zijn Kim en ik naar de Library en Schönbrunn gegaan. Beide hele mooie locaties. Vrijdag ga ik terug naar Schönbrunn om foto’s te maken als er bijna niemand is. Het park gaat om 6.30 open, eerst lekker foto’s maken en daarna naar de Zoo. We hebben vandaag de Imperial Tour gedaan en we kwamen langs een aantal kamers in het paleis mrt een audio guide.

1 May 2018

Dag 2. We werden wakker met een kater dus we zijn wat later uit bed gegaan dan gepland. Ik ben wel gaan ontbijten maar de meiden niet. Ik zag Sean met het ontbijt en hij moest voor 1 bij het station zijn. We hebben elkaar getroffen in de lounge en hebben daarna een beetje besproken wat we wilden doen. Patrick ging naar de McDonalds om te ontbijten en we zagen hem later in het park. De meiden en ik hebben Sean naar het station gebracht en kwamen onderweg een mooi binnen tuintje tegen waar we wat gedronken hebben. Eenmaal op de trein gezet zijn we naar het park gegaan en hebben we Patrick gevonden. Daar zijn we gaan chillen en later zijn we nog rond gaan fietsen bij de rivier. De meiden wilden terug gaan dus alleen Patrick en ik bleven over. We hebben over het eiland gefietst en zijn vanavond naar de nieuwe Avengers gegaan. It was a good day. In ben zelfs een beetje verbrand Hahaha!

30 April 2018

Opera. We zijn s avonds naar de opera gegaan. En daar hebben we Patrick ontmoet. Een jongen uit Wisconsin maar hij woont in Rostov, Rusland. Het was een opera van Rossini. Il barbiere di Siviglia. Heel tof maar het was ontzettend warm waar wij stonden en we zagen geen ondertiteling. In de pauze zijn zij wat gaan eten en ben ik gebleven. Je kon door heel het gebouw lopen en overal lekker kijken. Bij het tweede deel waren er zo veel mensen plek dat ik echt een goed uitzicht had en ik kon de ondertiteling mee lezen. Na afloop hebben we elkaar weer gevonden en zijn we opzoek gegaan naar een plek om lekker wat te drinken. We hebben een paar spots gevonden maar ook een hele shady club: Club U bij een verlaten metro station. Uiteindelijk waren we om 4 uur terug in het hostel en waren we goed zat.
Dag 1. Bij het ontbijt heb ik Sean uit Boston leren kennen. En later op de kamer, Kim en Constance uit Australië. S morgen ben ik mee geweest met de Free walking tour van het hostel. Barbara was de gids en ze woont zelf in Wenen. We liepen over de Naschmarkt, langs de nieuwe opera, Karlsplatz, staatsopera, Habsburger paleis en St Stephanschurch.
Het is een heel fijn en moeder hostel. Ik slaap op een kamer met 6 meiden. Twee uit Australië waar ik goed contact mee heb. Het is zo luxe dat we een eigen badkamer hebben op de kamer. Ik was er eerst naar opzoek op de gang... Hahaha S ochtends kan je voor €4,90 een ticket voor het ontbijt buffet kopen. Super lekker eten en veel keus. S avonds kan je aan de bar wat drinken of chillen in de hal/lounge.

29 April 2018

Vlucht van AMS naar VIE. Wat een ramp vandaag. Door een stroomstoring konden mensen niet inchecken en werden even later de wegen afgesloten richting Schiphol. Mijn vader bracht mij en we even maar rondjes rijden. Vele vluchten werden al geannuleerd of verlaat maar helaas ging mijn vlucht wel op tijd maar dan zonder mij. We hebben uiteindelijk 6 uur (!) in de rij gestaan bij de balie van KLM om de vlucht om te boeken. Ik kon gelukkig met de vlucht van 17.15 mee. Jippie! Helaas kreeg die ook een uur vertraging waardoor ik in totaal 11 uur vertraging had op gelopen... Toen we eenmaal vertrokken ging het snel en waren we zo in wenen. Ik moest even zoeken voor de juiste bus maar ook dat verliep soepel. Ik was rond half 10 in het hostel. Nu lekker lezen wat er allemaal te doen is en het hostel verkennen.