Netherlands, Belgium, France · 18 Days · 21 Moments · July 2018

7 August 2018

We zijn weer thuis

6 August 2018

En toen was de laatste avond aangebroken. Morgen weer naar huis. Alles is ingepakt.. Morgen nog de tafels en stoelen etc en dan kunnen we gaan. We hebben een super vakantie gehad. Heerlijk weer, leuke mensen ontmoet en weer een deel van het prachtige Frankrijk ontdekt.

5 August 2018

Zo daar zijn we weer.. Paar dagen geen puf gehad om te schrijven.. Ondertussen weer een aantal dingen gebeurt. We zijn hebben in normadie verschillende dingen bezocht. Een heel gaaf schelpen strand. Resterende delen van de tweede wereld oorlog. Heel mooi en indrukwekkend. Afgelopen vrijdag hebben we een reis dag gehad. Weer vertrokken naar een andere camping. Dichter bij nederland (maar wel nog steeds in Frankrijk 🇫🇷). We zitten nu op camping du champ neuf. Ze kunnen hier nauwelijks engels. En eigenlijk was de camping vol. Maar de eigenaar had nog wel een plekje. In een soort bos onder de bomen. Een geweldig plekje. Iedereen mag hier gewoon staan. Geen echte plek afscheidingen. Super leuk. Leuke buren met 3 kinderen. Een jongetje iets ouder dan Noah en een tweeling iets jonger dan Eva. Gaat heel leuk samen. We zijn behalve voor boodschappen niet van de camping afgeweest. Heerlijk. Dinsdag gaan we weer naar huis. Iets eerder door omstandigheden. Maar dat is helemaal prima

31 July 2018

30 July 2018

Hiep hiep hoera!! Vandaag jarig.. Mama mocht beslissen wat we de hele dag gingen doen haha.. Besloten om naar Utah Beach te gaan. Eerst ff langs St-mere-eglise geweest. Dit plaatsje is beroemd omdat daar een parachutist aan de kerktoren is blijven hangen bij de invasie. Heel toeristisch. Daarna dus doorgereden naar UtahBeach. De kinderen waren meer geïnteresseerd in de zee dan in de andere dingen die te zien waren. Al snel waren ze allebei doorweekt. Maar heerlijk gespeeld. In de blote billen terug in de auto en bij de camping snel de zwemkleding aan getrokken. Nog ff lekker een duik in het zwembad genomen. Bij de koffie een lekker gebakje gegeten. Daarna viel eva bijna om van moeheid dus haar naar bed gebracht. Noah ging nog even spelen met een camping vriendje.. Alleen toen we noah wilden ophalen konden we hem niet vinden. Pff wat een spanning. De halve camping afgezocht.. Maar gelukkig gevonden. Hij was heerlijk aan het spelen. Had niks door.. Een spannende afsluiting hihi..

27 July 2018

Zo weer ff een update.. Niet veel te vertellen. Gisteren hebben we een tourtochtje langs de kust gedaan. Vanuit de camping een uur gereden naar le mont saint Michel. Een beroemd kasteel wat in de zee ligt. Heel toeristisch. En te druk.. Van een afstand gekeken maar er niet heen gegaan. Maar een keer als de kids wat groter zijn. Daarna zijn we helemaal via de kust gereden. Mooi om te zien. Het was niet super mooi weer maar heerlijk om in de auto te zitten. Vannacht wakker geworden door harde regen en wind stoten. Onze tent hield het geweld prima. Vandaag een droge en afwisselende dag gehad. Veel wind maar als de zon scheen gelijk goed warm. Lopend vanaf de camping ons plaatsje isigny-sur-mer bezocht. Een lekker broodje gegeten en rond gekeken. Een leuk lepeltje gevonden voor mijn verzameling. Eenmaal weer terug nog even gezwommen. En noah heeft een nieuw vriendje ontmoet. Een spaans/nederlands jongentje. Dus die zien we de halve dag niet. Nu voorbereiden op morgen. Een dag regen..

26 July 2018

Terwijl ik in de zon lig.. En joa de kids bezig houdt.. Ff een lijstje invullen uit het tijdschrift dat ik aan het lezen ben. Favoriete vakantie land: Italie. Een super mooi land met veel verschillende dingen om te bezoeken. Italiaans vind ik ook een erg mooie taal. Ik wil deze taal ooit nog eens leren. Favoriete zomer gerecht: Ijs.. En dan verschillende smaken... Mmmm Ideale zomeravond: Na lekker eten met mijn lieve vriendinnen neerstrijken op een terras en de rest van de avond doorbrengen met muziek, lekkere cocktails en een zomer briesje Favoriete zomerdrankje: Een goed koud glas coca cola of een heerlijke cocktail. Dit neem ik zeker mee op vakantie: Een goed boek (3 of meer) Leukste activiteit tijdens de vakantie: Een strandwandeling met mijn lief Leukste zomerherinnering: De vakanties met mijn ouders op de camping Minst leuke vakantie herinnering: 5 jaar geleden.. Noah met waterpokken en een miskraam.. Do i need to say more?

25 July 2018

Vandaag weer een reis dagje gehad. Gisteravond besloten om toch maar weer verder te reizen. De camping waar we waren was mooi maar wel heel warm en weinig beschutting. Dus op naar Normandie! Een aantal campings uitgekozen en maar kijken op welke plek is. De reis is redelijk verlopen. We moesten natuurlijk helemaal om Parijs heen en dat viel ons erg mee. Ook bleven de kids rustig en dat helpt goed mee als je niet precies weet hoe je moet rijden. Na ong 4 uurtjes (inc broodje eten en tanken) kwamen we aan bij de eerste camping.. Jammer genoeg was deze vol. Even kleine teleurstelling voor de kids...maar weer door.. Bij de tweede camping wel plek.. We mochten zelfs zelf een plekje kiezen. Nou dat is gelukt.. Mooi onder de bomen en uitzicht op het meer. Voor de eerste keer onze nieuwe voortent op gezet.. (zonder ruzie haha) en hij is mooi :) Na het eten ff met de kids de speeltuin in en morgen een dagje niks doen. Nouja zwemmen en spelen maar geen bijzondere activiteiten.

24 July 2018

(2) de weg overgestoken bij de eiffeltoren en toen kwamen we bij een parkje met fonteinen. Hier met de voetjes in het water de ijsjes op gesmikkeld. Hierna konden we er weer tegen aan maar het liep al tegen 5. En eigenlijk waren de kids er wel klaar mee. Dus wederom onze plannen gewijzigd. Hup op naar de metro en met de trein weer naar de auto. Makkelijker gezegd dan gedaan. Want als een ticket automaat alleen frans kan is dat best lastig. Haha maar gelukt (denken we en we zijn niet gecontroleerd). Na een lange, drukke en warme reis waren we weer in de buurt van de auto. Eigenlijk wilden we soep warm maken met een stok broodje.. Maar de mac donalds riep ons.. Dus daar hebben we naar geluisterd. Eenmaal op de camping onze zwemkleding aangetrokken en een duik genomen. Nu in het donker al wat dingen aan t opruimen want morgen trekken we weer verder naar de volgende camping :)
Vandaag Parijs in geweest. (1) We waren laat wakker vanmorgen (logisch) dus onze planning gingen we niet redden. Maarja het is vakantie dus planning overboord gegooit. Eerst lekker ontbeten en rond 11 uur naar het treinstation gereden.. Na 3x verkeerd rijden en wat gebek tegen elkaar.. Een parkeerplaats gevonden. En hup in de trein. Na een half uur waren we in parijs bij de arc de triomph. Eva vond het niks. Noah vond vooral de rotonde met de autos die hard voorbij reden het leukste :) Hierna de dure winkel straat door gelopen. Maar na gisteren was dat eigenlijk te veel. Dus hop de metro in naar de eiffeltoren. Eenmaal daar uitgestapt kon je hem gelijk zien. Alleen kun je dus tegenwoordig niet meer zonder te betalen bij de eiffeltoren komen. Wel van een afstand maar er niet onder door lopen. Eva sliep in de buggy en noah was er ook klaar mee dus een lekker ijsje gekocht (Eva wakker gemaakt ze heeft dua toch een ijsje gehad.
(2) na het klauteren en klimmen (en papa en mama konden even rustig zitten) zijn we gaan kijken in de winkeltjes. Allebei mochten de kids iets moois uitkiezen. Het was lastig (er is zoveel) maar het is gelukt.. Op weg naar een eet tentje kwamen we donald tegen.. Natuurlijk even geknuffeld en op de foto :) Na het eten begon het al wat donker te worden. Eva wilden graag wat prinsessen zien. Dus naar de show geweest. Daarna moesten we nog anderhalf uur doden voor het vuurwerk. Dus nog wat attracties langs die te druk waren vanmiddag. De olifantjes en papa en mama wilden nog naar 'its a small world'. Daarna nog 1 achtbaan gepakt... Deze was enger dan verwacht en de kids vonden het niet super.. Toen door naar central plaza voor het vuurwerk.. Dat stond al helemaal vol. Eva sliep al in de buggy en Noah had er ook geen zin meer in. Halverwege het vuurwerk weg gegaan. Voor de storm uit. Om 12 uur waren we ongeveer weer thuis en zijn we alle vier snel ons bed in gedoken. Het was een super dag
Wat gisteravond niet meer gelukt is nu maar. Ons verslag van Disneyland (1) Met twee hyper kinderen stapten we maandag morgen rond half 10 in de auto. We kwamen veel borden van mickey tegen die elke keer weer voor veel geschreeuw zorgden. Na een stuk lopen kwamen we bij de ingang van het park.. Geweldig! Noah en Eva waren stil van alle indrukken. Maar dat duurde niet lang :) al snel werd er geschreeuwd waar ze eerst heen wilden. Als eerste werd het de achtbaan in discovery land. Hier mocht eva niet in dus noah ging alleen met papa.. Dat heeft noah geweten. Hij had het behoorlijk eng gevonden.. Dus maar snel naar een nieuwe attractie :) Gelukkig bevielen deze beter. Wel veel lange wachtrijden (half uur tot 45 min) maar wel in de schaduw dus het was goed uit te houden. Naar discovery land naar fantasy land.. Deze attracties waren leuker voor onze kids qua leeftijd. Hierna was adventureland aan de beurt. Hier was een piraten grot en een klimtuin waar de kinderen lekker los zijn gegaan.

23 July 2018

We zijn nu al een paar uur in Disneyland! Vanavond een uitgebreid verslag

22 July 2018

Vanmiddag aangekomen bij Camping Le Soleil de Crécy. Een erg mooie camping. Leuk zwembad waar we al lekker in hebben gezwommen. Tegenover ons staan nederlanders met jongetjes van noah zijn leeftijd. Hier zowel in het zwembad als op het straatje voor de caravan al leuk mee gespeeld. Ook is er wat animatie op de camping waar onder kinderdisco. Hier heeft eva al lekker gedanst. Nu liggen de kids erin en zelf een bakkie doen voor de caravan. Jammer genoeg zitten hier heep veel kleine mugjes. Ben dus al van top tot teen aangekleed om niet (meer) gestoken te worden. Morgen naar Disneyland heel veel zin in!
Vanmorgen zijn we om 10 voor 10 vertrokken. Op weg naar Camping Le Soleil de Crécy. Na een kwartier oponhoud door weg werkzaamheden gaat de reis verder voorspoedig. Nu een lunch op een grote parkeerplaats. Het was lastig een plekje te vinden doordat alle vrachtwagens stil staan vandaag. De parkeerplaatsen zijn overvol. Zo weer verder. Nog iets minder dan 200 km voor we bij parijs zijn

21 July 2018

Proost op het begin van de vakantie!
We staan op ons eerste tussen stop in Halle, Belgie. De camping heet de oase. Maar het is hier zeker geen oase. Het is een oude bende heel veel vaste huisjes en alles is schots en scheef. Geen speeltoestellen en klein sanitair maar wel schoon. Maar we staan hier maar voor 1 nacht dus wel te overzien. En de camping is heel goed koop. Nu zo eten maken en dan op tijd onze bedden in.. Morgen op naar Parijs
Vertrokken om 12:30..noah opgehaald en toen echt weg.. Nu op naar belgie.. Hier komen we rond 16 uur aan volgens de verwachting
Zaterdag ochtend.. Het hele huis is nog in rust alleen ik ben wakker. Maar eens een begin maken met ons reis verhaal. Ik ben benieuwd hoe secure ik hiermee ga zijn :) Straks de kinderen wakker maken en de laatste spullen in de caravan. Noah heeft zo nog een kinderfeestje en rond half 1 gaan we vertrekken. Onze eerste tussen stop is Halle in Belgie. Dit schijnt een wat oudere camping te zijn met weinig voorzieningen maar wel met schoon sanitair. We komen er toch wat laat aan dus de kinderen hoeven zich niet veel te vermaken. Ik ga nog even genieten van de rust voordat de haast losbarst. En dan gaat onze reis naar frankrijk beginnen. Heel veel zin in. Daarnaast ook heel benieuwd hoe Marloes en Sya het samen gaan hebben in Wapenveld.. Laat gerust je reactie achter.. Leuk dat je mee leest