Ireland · 3 Days · 6 Moments · May 2018

Onze eerste vakantie samen❤ #Dublin

20 May 2018

Onze laatste dag begonnen met porridge!😍 Zo lekker om dat weer een keer te eten. Ons eerste bezoekje was Trinity College met the Book of Kells, een boek uit 800 met allemaal tekeningen. Superleuke universiteit, scholar students (de top) hoeft geen collegegeld te betalen en mag gratis eten op de uni😱 Had in Ierland moeten studeren... Verder is de bieb echt schitterend met van die nisjes en ladders. Bovendien staat er de officiële harp, het symbool van Ierland. Na dit bezoekje een drankje gedaan bij Bank on College Green, een oude bank omgetoverd tot restaurant met kluizen als wc's😍 Toen door naar Science gallery, waar Martijn deze muur van kaas vond (blijkbaar mag je iets al kaas noemen als er 51% kaas in zit). Verder geleerd over bitcoins en vanille (kunstmatige vanille heeft een sterkere smaak dan natuurlijke) Tot slot langs Famine Memorial, over de hongersnood die ruim een miljoen Ieren het leven heeft gekost. Emotioneel en expressief monument. Nu bijna thuis, wat een topdagen!😍❤

19 May 2018

Veel gewandeld door de Wicklow mountains. Eerst langs de ruines van de mijnen en vervolgens de berg op. Was nog best pittig, aangezien ik gisterochtend door m'n enkel ben gegaan😅 Achteraf ging het verrassend goed, maar ik verwacht dat we morgen onze kuiten gaan voelen van het klimmen😆 Het nationale park is erg divers met watervallen, meren en bergen. Echt wat voor jou pap!😍
Vandaag weer 2 momenten: eentje over Wicklow mountains en eentje over de rest. Bij deze de rest. Vanochtend begonnen met een stevig Iers ontbijt, aangezien dit een sportieve dag zou worden. Al vrij snel door naar St Patrick's Cathedral, wat superleuk was! Je kon er blaadjes met boodschappen hangen in paastakken en oude heiligen tekenen. Hilarisch genoeg waren het vooral de oudjes die dat deden en er de grootste lol in hadden😂 In de tuin om de kathedraal is het literatuur festival bezig voor kinderen, heel cute!😊 Na de kerk snel doorstappen naar een park om de bus te redden. Leuk park met dit schattige huisje😍 Na Wicklow zijn we gaan eten in The Church, een giga kerk omgetoverd tot restaurant. Heerlijk gegeten en Irish coffee gedronken😇 Nog even langs een leuke pub met livemuziek geweest en daarna terug naar Eddie's omdat we onze zinnen hadden gezet op deze fantastische milkshake!😱😍❤

18 May 2018

Een late lunch gedaan bij Queen of Tarts, met thee en scones. Al vrij snel daarna een rondleiding door Dublin Castle, waar Bram Stoker nog een tijd heeft gewerkt! 😊 Tussendoor onze overload aan souvenirs (ik geef echt te veel geld uit) gedropt bij de airBNB en op pad gegaan om te eten. Heerlijke Irish stew en Irish Bailey's cheesecake op😍 Uiteraard nog een bezoekje gebracht aan de beroemde Temple Bar, heel sfeervol en leuk! Via een mooie stadswandeling terug naar huis. Tijdens de pitstop bij de supermarkt kwamen we dit bordje tegen; ondanks de Middeleeuwse ideeën over abortus loopt Ierland echt voor op bepaalde vlakken💪 Zo lekker slapen, lange en drukke dag achter de rug...
Druk dagje, dus hij komt in 2 delen. Al 's ochtends vroeg naar Kilmainham gaol gegaan, de gevangenis net buiten het centrum. Superleuke rondleiding gehad van een vrouwelijke Hagrid en veel geleerd over de Ierse onafhankelijkheid. Zo is de eerste foto het monument van de 14 geëxecuteerde rebellen die streden tegen de Britten om Ierland een republiek te krijgen. Vervolgens door naar Memorial park, wat echt schitterend en superrustig is en waar we een halve fotoshoot hebben gehouden😅 Toen gewandeld naar Guinness storehouse, waar we door de bordjes van het kastje naar de muur gestuurd werden. Wel het hele brouwproces meegekregen en ons eigen bier getapt💪 Was niet zo gecharmeerd van het drankje, maar wel van de rooftop bar met uitzicht op de stad😍 Ook hadden ze om stikstofbellen aan te geven een prachtige illusie met spiegels gemaakt, zo mooi!😊❤

17 May 2018

Beter laat dan nooit. Gisteren aangekomen met vertraging in deze leuke stad 😊 Bus genomen naar het centrum. Blijkbaar zijn de bussen nog onbetrouwbaarder hier dan thuis, want de wachttijd bleef maar switchen tussen 4 en 6 min. In de stad viel ons gelijk alle abortusborden op, volgende week moeten de Ieren namelijk stemmen voor een referendum hierover. Echt ziek intens hoeveel borden er hangen en hoe guilt-tripping ze zijn😱 Na onze spullen af te leveren bij onze AirBNB (omg Thays verzamelt schoenen en badeendjes😍 Haar schoenenkast is echt wat voor jou Patje), direct gaan eten bij Eddie's, een typisch Amerikaans restaurant. De refill bestond uit allerlei spannende frisdrank, ik ga met diabetes en rotte tanden thuiskomen🙈 De patatjes kreeg ik niet snel genoeg op, dus meegenomen de 4DX bios in. Zo vet om Deadpool 2 te zien en alle stoten in je rug en regen in je gezicht te voelen😊 Echt een ervaring rijker!❤