Europe, North America · 27 Days · 23 Moments · July 2017

Guatemala i Yucatàn (Mèxic)

20 August 2017

Després d'acomiadar-me de'n Joan, el Cèsar em ve a buscar per portar-me a l'aeroport. Una mica més i perdo l'avió! M'ha tocat córrer moltíssim per pagar les putes tases d'immigració! Es veu que com havia entrat per terra i m'havia excedit dels 6 dies permesos, havia de pagar 25€ de multa. I això ningú t'avisa! Total, tenia tot l'avió esperant-me mentres feia la gestió. He corregut com feia temps... un horror. Ara ja estic a Guatemala City. M'ha portat el Fabián d'Uber. Molt maco! Tarda d'intent de mirar una peli i migdiada... ☺️

19 August 2017

Efectivament, no m'he vist capaç de llevar-me d'hora per anar a Chichén Itza, la propera vegada serà! Dormo, menjo, escolto rac1, em poso al dia amb les notícies referents amb l'atemptat, ploro... i vaig a fer compres al mercat d'artesania. Que car és tot a Cancún!! Vull marxar d'aquí! Abans d'anar a dormir en Joan i jo seguim amb les classes de castellà. Sembla que ho entés!

18 August 2017

Pool Party a Mandala Beach Club! Avui he conegut el Mèxic més prostituït i venut. Una zona d'hotels de luxe davant d'un mar turquesa espectacular. Motos d'aigua, llanxes amb gent amb paracaigudes lligats, música occidental, centres comercials amb primeres marques... tot amb molt poca personalitat i caríssim! Paguem 50€ per tenir barra lliure en beure i menjar durant 5hores en una pool party. Postureig. La Cris feliç. A mi no se'm acud plan millor per un dia de calor en un lloc com Cancún. Gaudeixo. A les 19h se'm acaba el luxe, em despedeixo de la Cris i me'n torno a la meva realitat. Hostal per 6€ la nit, sense luxes. Però eh! On em sento còmode 100%! Me'n vaig a comprar esmorzar i em perdo! Un bon noi m'acompanya en cotxe (si, ho se. No m'he de pujar a cotxes de desconeguts). De tornada a l'hostal conec al Joan, un noi coreà superdivertit. Em demana que li ensenyi com s'accentua en castellà i, per què no? Apà! A fer classe! 🤦🏼‍♀️ 😅👍🏽

17 August 2017

Em llevo amb una notícia horrible, esgarrifant. Molt forta. Han atemptat contra Barcelona. 😔 Per sort, el meu entorn està bé. Hi ha pànic a les xarxes socials. Anem a esmorzar a un bufet lliure d'un hotel (algo exquisit) i jo no puc menjar res. Tinc l'estomac tancat. Ha passat al costat de casa meva. Em podria haver passat a mi. Beneït viatge! El dia avança... estic a mig a gas... les hores transcurreixen sense adonar-me'n en una tombona de la platja. Un dia de dol 🖤 A mesura que passen les hores em vaig trobant millor. Dinem a les 17h davant del mar en un lloc autèntic i boníssim amb marisc i peix fresc. I baratissim! 40€ tot! Tornem a l'apartament. Un dia per recordar... Gent bonica assessinada, descanseu en pau! #prayforbarcelona

16 August 2017

Xcaret! Després de recollir a la Cris i al Gerardo a l'aeroport de Cancún, agafem un Uber (el Cèsar) perquè ens porti a Xcaret (un altre cop cap a direcció Playa del Carmen)... veig tots els grans hotels resorts de Rivera Maya tan coneguts mentres la Cris i jo ens posem al dia. 75€ d'entrada a Xcaret! Pam! No ho val. Tot i així passem un dia de luxe en un lloc molt bonic mentres sudo la carn salada. El millor? Instal·lacions i snorkel. A les 19h el Cèsar (ja el nostre xofer oficial) ens porta de tornada a Cancún, al pis que ha llogat la Cris. Un pis a primera linea del mar, amb sofà de pell, TV amb Netflix i RENTADORA+SECADORS. Ploro! Demanem pizza i dormo en una habitació per mi sola, llit de matrimoni! Què fantàstic és ser ric i com trobava a faltar els petits grans luxes!

Playa de Carmen: Poblet de costa. Un Lloret mexicà, tot pel turisme. Un carrer llarguíssim de botigues i restaurants amb una zona de festa. Festa! Nit de pachangueo amb la gent de l'hostal. Anava a fer una copa i em ficava al llit a les 6h, tenint un bus a les 6:40h. Total! El vaig perdre i em va tocar pagar un de nou a les 7:15h 🙄😅 He conegut a una Suïssa que es coneix TOTES les lletres de la música reguetonera i dues argentines del postureig. M'he quedat amb ganes d'estar mes amb elles! I amb l'Agus. Un argentí amb el que m'he rigut moltíssim! Ah! I m'he fet la pedicura descobrint que tinc dies ungles liles a punt de caure 🙈😰 També he vist la pelicula de Frida Kalho, preciosa!! 😍

14 August 2017

Zona arqueològica de Tulum, dinar pasta amb la Cristina i cap a Playa del Carmen.

Mentres em rentava les dents he conegut a la Cristina, casualment també Basca. També 41 anys😅 (com la de Guatemala). Intercanviem 4 paraules, acaba d'arribar, li explico que he llogat una moto, li agrada la idea, no sap portar moto, li ofereixo compartir-la, em diu que si. Ens passem tot el dia juntes: Cenote de la Laguna, Cenote de Cristal i platja de Tulum. Un dia fantàstic amb el que acabem menjant una pizza mentres escoltem música en directe a l'hostal. De nou, gràcies vida!

Tulum i la llibertat que dóna una moto! La calor t'ofega, et falta aire, sues la camiseta, el sol crema en el moment que toca la teva pell, caminar fa pal, bicicleta encara més... les distàncies a Tulum son enormes. Poble-Platja-Zona Arqueològica-Cenotes... tot està lluny. Aquí tens 4 opcions: 1- pagues taxis i busos (esperant al sol que passi el bus que et va bé) 2- sues de valent en bicicleta 3- et quedes a l'hotel davant del ventilador passant el dia 4- llogues una moto per 25€/dia! Vale si. Car. Però és un luxe! M'he pres el dia per mi... 100% sola (primer diaA munt i avall... visitant el Gran Cenote, després fent en moto tota la zona hotelera Pija, mirant botigues per acabar menjant els millors nachos de la meva vida davant del mar.

En el bus de Bacalar a Tulum. Deixo enrera un paradís d'aigua dolça. En aquest lloc hi vull tornar. S'ha parat el temps i ara torna a engegar. Em dóna per pensar. Penso en la relació, en la caradura que ha tingut el meu ex. Lo poc que ha demostrat sentir cap a mi, en la falta de respecte cap a la relació, amb la seva sang freda. Estic enfadada. Segueixo enfadada. Per què m'ha fet això? De veritat era tant fort el que sentia per l'altra? De veritat ha tingut el morro de jugar a dues bandes? Si tu! Sort que es va destapar tot relativament d'hora. Sort que hi ha gent maca que te el valor d'apostar per la veritat. M'ha caigut als peus. Per què m'escriu? Per què segueix demostrant que no val res? Gràcies vida per posar-m'ho taaaant fàcil! 😍

10 August 2017

Un dia dedicat a passar fronteres. M'he vist forçada a canviar la ruta inicial perquè la tormenta tropical 'Franklin' amenaçava la costa caribenya de Belice i Mèxic, per tant, he cregut que no era bona opció anar a una illa -Caye Caulker- i m'he vingut directe a Bacalar (Mèxic). He vingut a parar a un lloc idíl·lic, tenia ganes de parar i descansar en un lloc de pau, aigua i sol... pur Carib, amb la diferència de que a l'estar a una laguna en comptes d'aigua salada, és aigua dolça. Una meravella. Li diuen la 'Laguna de los 7colores' Per més inri, estic dormint q un antic bus escolar habilitat amb llits i lliteres. Supercuqui! #nopucestarmésbé #gràciesvida

8 August 2017

Tikal <Flores> Sembla mentida el que els maies van contruir fa més de 2000 anys. Conductes d'aigua, edificacions altes, temples matemàticament calculats on el so fa eco just en el centre... i en mig de la selva!! Milers de persones sobrevivien i s'autoabastaben a la selva!! A L U C I N A N T ! En aquí he conegut a l'Ariadna, una gracienca joveneta que ha vingut a Guatemala a fer un voluntariat. Està descobrint el món. Desprèn molta energia! Em recorda a mi. Valentes!💪🏽

Lánquin: vaig anar per 2 dies i me'n vaig quedar 4. "Estoy agradecida por las noches que se convirtieron en mañanas, los amigos que se convirtieron en familia, los sueños que se convirtieron en realidad" (Extret del FB de la Noua, la companya de viatge que m'ha enamorat) #samucchampanye #moltesrisas #mestresdevida

2 August 2017

Venia carregant amb un simbolisme: una metàfora del que m'ha passat. Aquest polar propietat del meu ex, m'ha abrigat quan l'he necessitat. M'ha fet servei mentres feia fred. Ara ja no el necessito. El deixo a Antigua que tant bé m'ha rebut i que tant m'ha ofert. Una relació, mentres funciona va bé, quan deixa de fer-te servei, deixa-la anar. A algú altre li servirà.

1 August 2017

'L'únic impossible és allò que no intentem' Superant-me supero obstacles, barreres que ens posem quan en realitat som capaços de més. De molt més. He fet un treking fins els núvols, he vist un volcà erupcionant a uns pocs km. He sentit el so i he vist com cau la Lava. El fred i la por no m'han deixat dormir mentres ens queia un diluvi impressionant a 3400m. He sentit l'amenaça dels meus límits, els he vençut. He vist l'alba més maca de la meva vida. 'Després de la tormenta arriba la calma' Gràcies natura!! Gràcies vida!!

Chichicastenango: Em trobo amb la Cristina (basca que vaig conèixer a l'excursió del volcà de Pacaya). Anem en Chickenbus (busos locals) fins el mercat més important de Centreamèrica. Un mar de colors! Artesanies mayes de tot tipus. Fusió de cultures i religions. Bonic de veure! Només m'he comprat una jaqueta per pujar a l'Acatenango. De moment vaig sobre necessitat. #m'encantaviatjarsola #felicitatenestatpur

29 July 2017

Lago Atitlán: Quan viatjant no tens temps ni per escriure al diari és molt bona senyal. San Pedro de la Laguna: 2 dies de goig en tots els sentits. Tranquilitat i... brava Itàlia!! 😁✌️ (Anda que m'ha costat poc...)

27 July 2017

Després de tot el matí amb l'Alberto de Càdiz donant voltes pel mercat d'Antigua, mengem per 1'7€ un plat combinat. Després de dinar i desitjant que em senti bé, me'n vaig cap el Llac Atitlan. A l'arribar em trobo amb un italià, l'Andrea. Sopem junts.

26 July 2017

Excursió al Volcà de Pacaya. 2552m💪🏽🔝 En un moment determina m'he marejat i tot de l'alçada... Un primer dia molt aprofitat!!😊 He conegut a la Cristina, una basca de 41 anys. Molt xerraire! Arribo a l'hostal i em trobo amb el Yassin, el Marcos (voluntaris argentins del hostal d'Antigua), amb l'Alberto de Càdiz i amb la Dulce de Mèxic. Ens quedem fent cerveses fins les tantes. Quan arribo al llit estic baldada!
Antigua Guatemala Un lloc increïble! Bellesa i pau allà on miris. Cura l'ànima...

25 July 2017

Los Yankis viven en una paranoia de terror por ser atacados muy seria... 🎶y Miami me lo confirmó🎶 2 horas de controles. Y me han confiscado mi navaja suiza. ¡No me acordaba que lo llevaba! Ni en BCN ni en Madrid se han dado cuenta😶
El recorrido: BCN-MADRID-MIAMI-GUATEMALA Total de horas dormidas: 1:45h (lo que dura el primer trayecto) Pensamiento recurrente: 'El tío ha sido incapaz de desearme buen viaje' Última llamada: Mis padres❤️ A recordar: Salir con tiempo de casa... a las 5h ya estaba la parada del aerobús tan llena que me ha tocado pagar un taxi. La cola de los controles del aeropuerto llegaba hasta la salida. Me he tenido que colar, desde aquí: ¡perdón gente amable! Anécdota: He vomitado en el lavabo del aeropuerto después de pagar 5€ por un café y un croissant. Definitivamente, estoy nerviosa y enfadada.
Aquesta és la meva història: em dic Agnès, tinc 31 anys. Em dedico a l'educació social. Visc i treballo a Barcelona i m'encanta viatjar. Fa dues setmanes el que era el meu novio dels últims dos anys i amb el que vivia des de fa 1any i mig, em va deixar anar que sentia 'feeling' per una companya de feina (tots tres treballem plegats), sense valor per deixar-me i amagant-me la meitat de la info, el foto fora de casa! (una mica d'amor propi, si us plau!) I aquí estic, fent sola el viatge que havíem planificat...Direu: 'mare meva! Pobre nana!' És una putada,si. Però no em negareu que és la millor època perquè el teu novio t'enganyi amb una altra! Ara tinc tot un mes per endavant per gaudir, empoderar-me, posar distància, perdre'm i trobar-me. D'aquesta en surto més sàvia, més vital, més gran! 💪🏽😊👍🏽