New Zealand · 34 Days · 100 Moments · October 2016

1 December 2016

Otthon, édes otthon!
Már Frankfurtban várunk az utolsó gépünkre, ami 3/4 óra múlva indul! 😊
Londonban már becsekkoltunk a frankfurti járatra (és a FRA-BUD-ra is már kaptunk helyet! 😊)! Úgyhogy már lassan ráfordulunk a célegyenesre...

30 November 2016

Pempikének és Bécának hála ma este nem kell a terminálon csövelnünk, holnap meg indulás haza. Legek: LH 925 LHR-FRA 08:30 - 11:05 LH 1338 FRA-BUD 12:15 - 13:45

Kantonban vagyunk, már a londoni gépünkre várunk, bár csak 3 óra múlva indul. Aztán Londonból valószínűleg csak dec. 1-jén tudunk továbblépni. Majd ott kiderül
Már az aucklandi reptéren vagyunk, becsekkoltunk az Auckland-Kanton-London legekre, és várjuk, hogy elinduljunk Kantonba (még egy óra)
Csibe az új Zélandos pulóverében eszi a lengyel nénitől vett magyar gulyásos krumplis palacsintát Christchurchben a Katedrális téren

29 November 2016

Egyelőre úgy néz ki, hogy csak Londonig tudunk eljutni, mivel törölték a Lufis járatainkat a pilóták sztrájkja miatt...
Willowbank Wildlife Reserve Kea, tuatara, kiwi... Sok állat szabadon is volt.
Christchurch Gondola Ebédeltünk is. Kicsit mondjuk már unjuk a fish & chips-et és a hamburgert! Ennénk már vmi jó kis hazait...

27 November 2016

Christchurch - Canterbury Museum
Christchurch Azért látszik, hogy a 2010-2011-es földrengések csúnyán lerendezték a belvárost
Megérkeztünk utolsó állomásunkra Christchurchbe és elfoglaltuk a szállásunkat: Break Free Hotel

26 November 2016

Noémi is vezette ma kicsit Armstrongot
Steampunk játszótér :)
Vártuk a pingvineket... és aztán csak jöttek, és jöttek...! Haláliak voltak! Képeken azért nem látni őket, mert nem akartuk őket szétvakuzni, de egy életre szóló élmény volt!
... és este pingvineket lehet nézni, amihez már bespájzoltam! 😊
... ahol hódít a steampunk ...
Oamaru aranyos kis város az óceán parton...

25 November 2016

Moeraki boulders Meglepően gömbölyű kövek a parton
Baldwin street, Dunedin A világ legmeredekebb utcája
SK Bárány leves + bárány steak vacsira
Allans beachen láttunk pihenő fókákat! :) Ránk se bagóztak, pedig percekig néztük őket ~10 méterről
Larnach castle Új-Zéland egyetlen kastélya
Speight's brewery Gyár látogatás. Nagyon finomak a söreik!
Dunedin belváros

25 November 2016

Két nap után végre ismét süt a nap!!! :)
Dunedin frankó hely Toitu Settlers museum
Waipapa point világítótorony Utazásunk (talán életünk) legdélebbi pontja, sajnos oroszlánfókákkal nem találkoztunk, pedig néha megfordulnak errefelé.

24 November 2016

Megérkeztünk Dunedinbe, ahol a ma éjszakát töltjük, illetve holnap megnézzük a várost. Ma Armstronggal átléptük a 4000. közös kilométerünket! Tiszta hegyi és murva menő vagyok! :)
Invercargill A világ leggyorsabb Indianja, Southland Múzeum, továbbá juhsajt, -tej és kávé kóstolás (utóbbi kettő csak Noémi), valamint finom kézzel készült bonbonok egyenesen a csoki gyárból
Oreti beach Este megint vadkempingeztünk. Most reggel pedig lenéztünk a beachre, ha már ilyen jó idő van. Két egész percig bírtuk is...
Milford Sound Évi 7m eső, hajókázás, fókák, pingvinek, vízesés, szétázás...

22 November 2016

Te Anau helyi idő 21:25 !! Lehet, hogy itt sosem megy le a nap? :O
És azt mondtuk már, hogy van kettő (!) napfénytetőnk is Armstrongon? :)
Megérkeztünk Te Anauba. Iszonyat szél fújt végig az úton Queenstowntól, azt hittem, hogy levisz az útról. Marhára kapaszkodni kellett a kormányba. Elég fárasztó volt így vezetni, de a lényeg, hogy már itt vagyunk. Így a jól megérdemelt sörünket/ciderünket isszuk! Egs! :)
Fergburger Azt mondják a világ egyik legjobb hambizója. Csak egyet tudunk vele érteni! Én egy Big Al-lel küzdöttem meg (dupla marha húspogácsa, 2 tojás, vastag ropogós bacon, saláta, paradicsom, cékla - ubi helyett itt az van benne). Nehéz küzdelem volt, de végül győztem!
Queenstown skyline gondola + luge Király volt! Még mentem volna vagy 10 kört a luge-dzsal... :)

22 November 2016

Elindulunk Queenstown-ból Te Anauba, majd a Milford Soundhoz hajókázni. Arrafelé nem igazán lesz mobilnet, meg térerő sem. Szóval senki ne ijedjen meg, ha most 2 napig nem adunk magunkról életjelet! :)
Roys peak Wanaka fölött Együtt a csúcson

20 November 2016

Wanaka Puzzling World Illusion szobák és a műkedvelőknek ismét pár wc. Zé meg kicsi de erős!
Blue Pool Azért ilyen kék a színe, mert marha hideg!
Makarora Itt térünk ma este nyugovóra! Nincsenek sand fly-ok, viszont van forró zuhany! ++
Gyümölcs vacsi Ship creek-nél
Fox gleccser 20 km-rel arrébb Egyszerre szép és szomorú! Szomorú, mert egy emberöltővel ezelőtt még kilométerekkel tovább tartott. De még 2008-ban is több, mint dupla ekkora volt! És eközben az egyik vezető országban egy olyan embert választottak elnöknek, aki nem hisz! a globális felmelegedésben...
Franz Josef gleccser Helikopter túra Gyönyörű volt, bár majdnem kidobtam a tacskót! :) Kicsit instabil volt, meg nagyon közel repültünk néha a hegyekhez, de felejthetetlen élményben volt részünk!

19 November 2016

Hosszú-hosszú autózás után megérkeztünk ma éjszakai szálláshelyünkre Ahaura-ba egy kempingbe, ami álmaink ne továbbja, mert van meleg vizes zuhany! És mindössze 10 NZD-t kértek tőlünk egy éjszakára. Holnap, ha minden jól megy, akkor gleccsereket fogunk nézni! Elég durva a kontraszt, hogy ma még fürödtem az óceánban, holnap meg már gleccserek között leszünk!
Abel Tasman Coastal Track A kempingtől indult a túra, végig a part mentén a parton és fent a sziklákon. A legutolsó öbölnél csak apálykor lehet átmenni, ami reggel 9ig volt kb. Szóval mi csak a vízig mentünk. Visszafelé Zé fürdött is, én térdig élveztem a hideg vizet.
Sikerült használnunk a gas cookert és finom tortellini volt a vacsink! A különböző fura madarak meg úgy járkáltak a kempingben mint a tyúkok...
Totaranui (Abel Tasman Costal Track elejénél) Szép a part, de a víz egy icipicit hideg...
Partot értünk (Tata beach)
Kicsit még kirándultunk Wanui saddle felé, sok ér keresztezte utunk

17 November 2016

Hardwood's hole és egy "scenic view"
Good morning, Frost! (Abel Tasman National Park)
Villa Maria, borkóstoló Marlborough megyében Finom boraik vannak!
Blenheim felé vettük az irányt és sajna eleredt az eső így betértünk Omakába, az Aviation Heritage Centerbe, ahol Zé elment 2. VHs kiállításra én meg inkább kávézom egyet... :)

16 November 2016

Komp Wellingtontol Pictonig, naaaagyon szép volt a part és még a nap is sütött! :)
Fönt vagyunk a kompon!!!!!... :)
Weta cave és résztvettünk a workshopon is, ahol benézhettünk a kulisszák mögé (Gyűrűk ura, Hobbit, Avatar, King Kong, Chappie... csak egy pár film, amiben közreműködtek)
Két óriási fish & chips a halasnál mindössze 17 NZD-ért :)
Te Papa, nemzeti múzeumuk. Szuper volt és ingyenes. Sajnos a maoris részeken nem lehetett fotózni. De az egyik képen az ágyú James Cook hajójáról van

16 November 2016

Tegnap kora estére sikeresen Wellingtonba értünk. Kalandos volt, mert áradás miatt lezárták az SH1-es autópályát, amin mentünk volna. Így át kellett vágnunk egy 26 km-es hegyi szakaszon, ahol az út sokszor még egy autónak se volt túl széles, pedig néha szemből is jöttek. Néhol pedig kőomlás, meg leszakadt ágak voltak az úton. Úgyhogy este nagyon megérdemeltem a Tokyo japán sörömet! :) Kompra szombat délutánra kaptunk jegyet, de felkerültünk a holnap reggeli komp várólistájára, úgyhogy ha felférünk, akkor mehetünk azzal! Szurkoljatok nekünk, hogy felférjünk!
Wellington városnézés

14 November 2016

Napier art deco stílusú városközpontja, körbejártuk, bevásároltunk és indultunk tovább délre.
Első éjszaka múlt hétfő óta, hogy ismét rendes ágyban alszunk (nem a kocsiban)! Megáztunk, leizzadtunk a túra alatt, meg este 9 után értünk Napierbe ezért döntöttünk így. Van egy komplett apartmanunk 2 szobával, konyhával csak mert rendes embereknek nézünk ki mindössze 110 NZD-ért! :) De azért szerintem nem alszunk külön szobában...
Mindenki megnyugtatására a cunami veszély elől elmenekültünk biztos helyre, a hóhatár fölé:) Sajna visszafelé már esőben jöttünk le, de reméljük nem tart sokáig.

13 November 2016

Katamarán túra a Taupo tavon a maori rock carvingokhoz, kávé, tea, házi áfonyás muffin és kacsaetetés röptiben:) A mai napra sem lehet panaszunk:)
Vacsi Taupoban. Félig illegális kemping :)
Huka falls
Waiotapu thermal valley Esztiék, Champaigne pool, Devil's bath, és büdös kén szag
Redwoods treewalk. Adrikának ajánljuk sok szeretettel, aki szereti a függő, mozgó dolgokat! :D

12 November 2016

Te Puia. Maori kultúr előadást néztünk, és jártam hakát is. Ezenkívül sárfürdők és gejzírek, varázslatos vidék!
Nagyon király volt. Végig vigyorogtunk mint a rohadt tök!
Végre megint süt a nap! Itt vagyunk a Rotoruai-tó partján. Esti képek. Reggelizünk, aztán megyünk zorbolni (egy gumi gömbben legurítanak egy domboldalban lévő 250m-es pályán. Kérek egy nagy like-ot Noéminak biztatásként, hogy ő is csatlakozzon, és párosan jöjjünk le egy gömbben (egy kis víz társaságában)! :)
Waitomo caves, vagyis a világító kukacos barlang. Lélegzet elállító volt, ahogy a csónakból néztünk föl a sok kis világító kukacra. Mintha a csillagos ég alatt lettünk volna. Így két nap alatt mindkettőnknek megvolt a hidegrázós, majdnem sírós élményünk
Kiwi house - Otorohanga. A kiwik sötét helyen voltak, mivel éjszaka aktív állatok. Sajnos nem lehetett őket fotózni. Igen fura szerzetek...

11 November 2016

Here we go! :)

10 November 2016

Reggeli
Reggel fél7. Látszik a Csibe fején! :D
Piha beach Itt fogunk nem sokára nyugovóra térni! De előtte még egy jól megérdemelt söröcske! Egs!
A legnagyobb kauri fa, sosem láttunk még ekkorát!
Tengerpart és homokdűnék, úton a Waipoua foresthez

9 November 2016

Wairere boulders, kaorik, pálmafák, bazalt kövek és víz mindenhol.
Meg tudnék enni egy fél disznót! Pedig még csak fél 8 lesz...
Good morning, Sunshine!
És most föllőjük a fürdőszerkót, és megyünk fürdeni...
Ofinak és minden műkedvelőnek sok szeretettel! Hundertwasser public toilet, Kawakawán. Noémivel mindketten megtiszteltük a mester művet. És működik! Ráadásul még ingyenes is! :)

8 November 2016

Reggeli. Jó étvágyat nekünk!
Első autóban töltött éjszakánk
Autónk Armstrong! És Zé szuperül vezet bal oldalon is!:)
Fish and chips a parton
Ma pedig megnézzük a várost

7 November 2016

Tegnap megérkeztünk Aucklandbe

6 November 2016

2 és fél óra múlva lesz a mai utolsó felszállás... a leszállás már hétfő délután Aucklandben! :) Ezt a 11 óra repülést már fél lábon is kibírjuk...
Kuangcsu. Már nagyon fáradtak vagyunk. 16 óra múlva már Auckland...

5 November 2016

Where are we, where are we now?
Franfurt. Már a londoni gépre várunk. Eddig jól bírjuk... :)
Ferihegy. Várunk az első gépünkre. Lesz még 3

1 November 2016

3 hétre is össze lehet pakolni 1 nagy bőröndbe. Meg még egybe meg egy kicsibe. Plusz egy hátizsák. Lehet, hogy sok cuccot viszünk?

29 October 2016

Final countdown... 1 hét!!!