Singapore, Malaysia · 4 Days · 6 Moments · September 2017

Nicky's adventure in Singapore

24 September 2017

Ons Singapore avontuur afgesloten met een prachtige lichtshow bij Marina Sands Bay. Werd door iedereen aangeraden dus die konden we natuurlijk niet overslaan. Laser stralen, muziek, waterfonteinen. Niks was te gek. Na 3 leuke dagen Singapore zetten we onze reis voort naar de volgende plek: Maleisie here we come!
Het was al met al een geslaagde dag in de zoo! Ondanks dat ik de leefomgeving soms dan te klein vond. Of het zielig vond dat de White Tiger slechts in z'n eentje was... Maar blijkbaar is de criteria voor "best zoo" niet zo streng, want Singapore Zoo scoort vrij hoog. Misschien moet ik maar in het committee of jury voor deze best zoo ranking. Geen verstand van dieren maar ik heb wel een behoorlijk hoog moraal voor deze prachtige dieren. Na een dagje zoo weer lekker cheapass met ov terug de stad in. Want ja, taxi's zijn niet te betalen. En een dagkaart voor de metro kost nog geen €5. En OFFFCOUUURSE sluiten we de dag af bij de amazing Hawker Chan. Mitch voelde zich ineens niet lekker. Duizelig en misselijk. Erg balen. Maar daardoor had ik wel ineens die halve kip voor mezelf. Daar ging ik hoor, 1,60m, 60kg, maar die halve kip soldaat gemaakt. Alles ging dr in. Hhhmmm. Hopelijk tot snel sweety Hawker Chan.
Na de vele goede verhalen en tevens goede ranking in beste zoo's in de wereld, gingen we vandaag naar Singapore Zoo. Normaliter hou ik echt niet van dierentuinen. Vind het ten eerste kaka voor die dieren. En ik vind het een suffe gedachte om te betalen en dan naar dieren te kijken. Vaak vind ik het ook stinken en de dieren in Nederlandse dierentuinen zijn niet zo booming. Soms loop je ineens langs geiten ofzo. Die hebben we ook op de gratis boerderij in Hoogvliet. Singapore Zoo was wel anders. Hele zeldzame en exotische dieren. Dat was bijzonder om te zien. Toch vond ik vaak hun leefomgeving te klein. Mitch vond "Reptoptia" helemaal geweldig. Meneer kijkt het liefst de hele dag naar National Geographic, dus hij weet al die dierenfeitjes. Ik moet toegeven, het was erg bijzonder om bv een King Cobra te zien. En dan vooral al die feitjes van die dieren te lezen. Waar ze leven, wat ze eten enz. Jaja, Nicky interesseert zich in dieren. Wereldnieuws haha!

22 September 2017

We sloten deze dag af met een dinertje bij een speciaal restaurant. Het restaurant heet Hawker Chan. De beste meneer Chan begon ooit in een foodstalletje met z'n geheime recept voor kip. Dit recept was zo ongekend goed dat meneer Chan een michelin ster kreeg. Door de enorme drukte bij zijn foodstalletje ging hij uitbreiden naar een restaurant gelegen in China Town. En dus was vandaag een primeur voor ons. Want we gingen voor het eerst een michelin ster gerecht proberen!!!! Als foodie was dit echt het hoogtepunt van de dag. Ik had er zin in! De rij viel mee. Ik had op internet een rij gezien van wel 20 meter lang. die van ons was maar 5 meter. We wilden eerst bescheiden allebei 1 normale portie met "de" kip bestellen. Uiteindelijk eindigden we met een halve kip. DEZE KIP WAS ZO LEKKER. HEB ER GEWOON GEEN WOORDEN VOOR. Lekkere kruiden, mals, het smolt gewoon op me tong, cripsy korst. Ppffff. Chicken heaven. Met drinken, noodles en groenten hebben we voor slechts €6,50 pp gegeten...
Vandaag op de planning: Singapore sightseeing by foot. Nadat we op Google een cheap ontbijt tentje hadden gevonden (anders betaal je rustig €10-€15 voor je ontbijt) liepen we richting de stad. Het was heerlijk om lekker te wandelen. Nieuwsgierig door de vele afzettingen in de stad vroeg ik aan een local wat er aan de hand was. Waren de afzettingen nog van de Formule 1 race van afgelopen zondag. Wij liepen dus op de baan waar onze eigen Max Verstappen racete. Heel veel gezien op de route. De prachtige skyline van Singapore. Marina Sands Bay, een van de bekendste hotels van Singapore (vanwege de hoogte, shoppingmall in het hotel en de luxe), Gardens by the Bay, Chinatown. Het was een fijne wandelroute. De stad is zo schoon. Niet normaal. Maar wij zouden Rotterdam ook schoonhouden als je voor alles een boete zou krijgen boven de €200. Singapore is een stad met veel discipline. De mensen gehoorzamen, respecteren en accepteren.

21 September 2017

Na 3 dagen Bangkok was het vandaag alweer tijd om te vertrekken naar de volgende plek: Singapore it is! Na een taxi rit van een uur, een vlucht van 3 uur en een metrorit van een halfuur, kwamen we eindelijk aan in ons hotel in Singapore. Ik wist nooit echt hoe mensen uit Singapore eruit zagen. Ik dacht gewoon een mix tussen Indo's en Chinezen ofzo. Komen we dus aan bij ons hotel, zie ik alleen maar Indiërs. Slapen we in een wijk vlakbij Little India. Het rook naar Indiërs, ik zag alleen maar Indiërs en ze verkochten natuurlijk alleen curry en naanbrood. Het was dus best grappig om aan te komen in Singapore, je een heel ander soort bevolking verwacht en dus slaapt in een look a like straat in India. De eerste dag in Singapore hebben we dan ook een heerlijke chicken curry op met rijst en naanbrood.