New Zealand · 18 Days · 15 Moments · March 2017

New Zealand - Nord til sør

28 March 2017

Da var vi ferdige med New Zealand! Vi tilbragte våre siste dager i Mount Cook og Christchurch. Vi skulle egentlig være i New Zealand i en uke til men alle vennene våre drar og været er dårlig så da bestemte vi oss for å ombooke flybillettene våre! Vi fikk bekreftelsen kun 5 timer før vi skulle dra fra hostellet, så det har vært lite søvn på oss😴 Mount Cook var utrolig fint! Det var store fjell med flere isbreer og innsjøer. Her bodde vi på et koselig hostell for en natt. I Christchurch bodde vi på et helt nyoppusset hostell, men det lå utrolig usentralt! For å komme til nærmeste shopping senter måtte vi gå 1 time!! New Zealand har vært helt fantastisk! Her har det vært gåturer nesten hver dag, morsomme fester og vi var blitt kjent med masse koselige mennesker på bussen som vi allerede savner❤ Nå gleder vi oss så mye til sol og varme i BALI☀️

27 March 2017

Da var vi ferdige med Queenstown! Vår siste dag ble tilbragt i solen hvor vi koste oss med god mat og drikke😃 På kvelden dro vi til en ice bar hvor rom temperaturen er -7,5 grader! Her var det mange kule isskulpturer og en egen bar hvor vi koste oss med en drink i en kopp av is❄️⛄️ I morgen står Mount Cook for tur!

26 March 2017

Queenstown har vært en helt fantastisk opplevelse!! Vi har bodd veldig sentralt til alt fra shopping, restauranter og innsjøen! Vi har spist utrolig mye god mat her. De har blant annet verdens beste burger kåret av CNN, så denne måtte vi prøve! Etter 1 time i kø fikk vi burgeren 🍔 På kvelden dro vi på bar crawl med bussen noe som var utrolig morsomt! Men det ble en tidlig kveld på oss, for vi hadde en stor dag foran oss! Dag to stod bungy jumping og verdens største huske for tur! Bungy jumping er det sykeste jeg har gjort i hele mitt liv!! Vi ble kjørt ut med en liten heis til bygget vi skulle hoppe fra hele 134 meter over bakken😵Jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv men etter hoppet var alt verdt det!❤ Husken var også utrolig morsom på hele 300 meter!! Dette var virkelig en dag fylt med adrenalin rush😃😃😃

24 March 2017

Vi tilbragte kun en dag i Wanaka. Dette er en veldig koselig by med en fantastisk innsjø og flotte fjell🏔 På veien fra Franz Josef til Wanaka stoppet vi og så på flere fine fossefall! På kvelden var det karaoke fest, noe som var utrolig gøy😂🎤 Nå står Queenstown for tur!

22 March 2017

Da var Franz Josef Glacier overstått! Her har vi tilbragt 2 hele dager og har kost oss masse😊 vi bodde på et utrolig fint hotell område med fantastiske fjell rundt oss! Første natten var det utkledningsfest hvor vi skulle kle oss ut som superhelter. Her valgte Henrikke og jeg å kle oss ut som Power puff jentene😃 Her hadde vi også en lek hvor både jeg og Hen vant priser🏆 Dagen etter koste vi oss i boblebad og sauna før pizza aften stod for tur🍕
Da har vi tilbragt to dager i Abel Tasman! Vi dro hit etter vi ankom sør-øya med ferge. Abel Tasman er en stor nasjonalpark. Den andre dagen tok vi en vann taxi båt og så på seler❤ Deretter ble vi kjørt til en av de mange strendene langs kysten. Herifra gikk vi inn til Cleopatra pools, som er en naturlig laget dam. Etter dette gikk vi helt hjem🏃🏼‍♀️ Vi trodde selv at det ikke skulle ble så mye gåing i dag, men vi endte opp med nesten 5 timers gåtur! Så det ble enda en tidlig kveld på oss😴🏔

21 March 2017

Vi tilbragte en dag i byen Westport. Det pøste ned hele tiden, så vi var glade for å ha kjøpt regnjakker i Wellington😜 Vi dro på ølsmaking på det lokale bryggeriet. Her fikk vi smake på de forskjellige sortene øl de lager der og en omvisning i lokalet🍺

19 March 2017

Vi tilbragte vår siste dag på nordøya i hovedstaten Wellington! Været her er mye kaldere enn forventet og det regner ofte, så vi fikk kjøpt inn regnjakke og ullsokker😃 Nå står sørøya for tur🏔

17 March 2017

Da har vi gått den kjente Tongariro alpine crossing! Dette er en av de mest kjente gåturene i hele New Zealand og fjellet er hellig for moariene. Turen tar i gjennomsnitt 6,5 time, men vi gikk den på 5,5 timer!💪🏼🏃🏼‍♀️ Selve naturen var litt kjedelig for det er kun stener etter vulkanutbrudd, men de tre innsjøene var utrolig fine! Vulkanen er fortsatt aktiv og flere stedet kom det opp svovel røyk fra bakken😲 Det ble en tidlig slutt på dagen for vår del, etter vi hadde stått opp kl 05:00 for å rekke gåturen😴

15 March 2017

Nå har vi tilbragt to dager på et område kalt Blue Duck station. Dette er en hytte lang fra sivilisasjonen og uten mobildekning! Her slappet vi av i solen etter en uke med regn og gikk tur. Den første kvelden hadde vi tema fest hvor vi skulle bruke alt annet utenom klær! Henrikke og jeg gikk da for plastfolie som vi surret oss rundt med😂😂 Vi lagde også taco middag, noe som var dypt savnet!!

14 March 2017

Nå har vi tilbragt en natt hos moarier, som er urbefolkningen her i New Zealand. Vi startet dagen med å se på noen hule inngraveringer. Deretter dro vi til , som er en slags kirke for befolkningen. Her var vi del av deres seremoni hvor vi gikk inn til sang fra lederen av kirken. Vi hilste også på de andre med deres måte å hilse på som er å ta nesene våre mot hverandre. Etter dette dro vi til stedet vi skulle sove for natten. Her lagde vi middag i bakken som kalles hangi, hvor de graver hull i bakken, har spesielle stener i bunn som holder på varme, sank maten ned i bakken og tok på laken og sand over for å holde på varmen. Vi spiste også deres kjente brød. På kvelden flettet vi egne armbånd som er kjent for deres kultur og lærte oss hakka dans! Vi har lært utrolig mye om deres kultur og hatt det utrolig morsomt, spesielt når vi lærte dansen deres og pinnelek😂❤

13 March 2017

Da har vi vært og sett Hobbiton movie set😃😃 Vi ble kjørt ut til filmsettet og møtte guiden vår. Vi gikk rundt alle de 40 små husene rundt på området og fikk lært mye om filmene og hvordan husene har blitt bygd. På slutten av turen dro vi til the Green Dragon som er den kjente baren i filmene. Her fikk vi hver vår øl og koste oss i solen❤

12 March 2017

I natt har vi bodd i byen Waitomo! Vi bodde på et utrolig fint hostell oppe i skogen med utsikt over havet! Vi var begge slitne etter turen i går med klikk klakker, så vi tenkte å ta det litt med ro og de på et kjent fossefall istedenfor å surfe! Men dette ble også en liten treningsøkt for her måtte vi gå opp og ned 350 trappetrinn for å komme oss til bunnen🏋🏼‍♀️ Dette var et 55 meter langt fossefall kalt Bridal Veil Falls. Etter turen dro vi tilbake til hostellet og hadde yoga ved et utsiktspunkt med en fantastisk utsikt😍🙏🏼

10 March 2017

Da var vi ferdige med Hahei! Vi ankom byen på ettermiddagen hvor vi skiftet og dro rett til hot water beach! Dette er en strand med varme kilder under sanden, så hvis du graver deg ned langt nok kommer det varmt vann opp! Dagen etter dro vi til den kjente Cathedral Cove. Her har de spilt inn Narnia og musikkvideoer. Vi trodde at det kun var en liten gåtur, men det viste seg å være en 3 timers lang tur i regn😅 Men det var fortsatt vært turen! Det var også utrolig fin natur på veien🌲🍀
Da har vi tilbragt 2 hele dager i Auckland! Været er veldig skiftende her og det begynner å regne flere ganger i timen... vi bodde i et veldig fint område med koselig bygninger mellom store skyskrapere🌇 Vi har besøkt det kjente sky tower i sentrum hvor vi så hele byen! Vi har også besøkt akvariumet i byen🐬🐧 Nå står bussturen for tur!