Belgium, Luxembourg · 5 Days · 9 Moments · June 2018

fiets avontuur petra en joke 4 landen.

27 June 2018

Dag4 Om 8.45u vertrokken richting buttenbach (duitsland) deze tocht en dag was bijzonder zwaar omdat we alleen omhoog moesten en weing afdalingen,we hadden tussen door de accu's op moeten laden ivm de accu's het klimmen niet goed aankonden en snel leeg waren. Bij een bed en braekfest de accu's op mogen laden zodat we de laatse 15km naar buttenbach konden fietsen om 20.00u kwamen we bij het hotel aan en waren we zeer vermoeid we waren als laatste aangekomen en onze mede fietsers waren bezorgd maar blij dat ze ons weer zagen. Gelukkig konden we in het hotel nog eten ook al was de keuken bijna dicht. Het buttenbach hotel was een zeer mooi luxe hotel waar we ook wel van genoten hebben helaas waten we te laat om nog van de sauna en zwembad gebruik te kunnen maken. Al met al hebben we nog wel mooie foto's kunnen maken langs de oer rivier.
Dag 5 Vandaag rond 9.00u vertrokken richting monschau een stadje langs de oer en de eifel (duitsland) dit was een korte rit van 37km een fijne tour weing klimmen maar meer afdalingen we zijn om 14.00u aangekomen bij het hotel in monschau snel even opfrissen en snel het stadje in het is daar schitterend kan er weinig over vertellen om dat je het moet zien. Alleen jammer voor zo'n toeristisch stadje het de winkeltjes het meest vroeg sluit en/of gesloten is. Maar.....dat is duitsland!.

26 June 2018

We hebben ook nog wel een mooie route gehd langs de oer rivier en zijn we op het 4 landen punt geweest duitsland,luxemburgh,België en nederland,hier ook mooie foto's genomen.

25 June 2018

Dag 4 Na het ontbijt om 8.15u op de fietst gestapt voor de etappe naar clervaux luxemburgh heerlijke natuur gezien en roofvogels bekeken die boven ons vlogen. Rond een uur of een even lekker gepicknickt wasrbij 2e heerlijke broodjes hadden meegenomen.kortom weer een geweldige fietsdag geweest met mooi weer.
15.30u aangekomen in clervaux bij hotel koener na 60km gefietst te hebben.na een opknap beurt en even gerelaxt te hebben even kijken wat er te doen is in clervaux. Daarna lekker slapen voor de volgende etappe van 60 km.

24 June 2018

Dag 3 Vandaag om 8.30u vertrokken vanuit eupen (België) naar duitsland gefietst door mooie natuur gebieden wat er schilderachtig uit ziet..we fietsen richting st vith de gehele route was door het bos en natuurschoon onderweg wel neergestreken voor een hapje en drankje.
Na veel klimmen met de fiets zijn we op het hoogste punt beland van de 4 landen het was goed klimmen maar daar na hadden we alleen maar afdalingen wat zeer prettig was. Om 14.30u aangekomen in st vith (duitsland) Wat een leuk en gezellig stadje is mwt leuke winkels helaas was het vandaag zondag dus....gesloten. We hebben wel nog even gewandeld en heerlijk gegeten vermoeid maar voldaan naar hotel kamer gegaan om nog even te relaxen voor het slapen gaan. Ook morgen vroeg vertrekken richting luxumburgh.

23 June 2018

Dag 2 Vanmorgen om 7.00u opgestaan ff gelumeld daarna heerlijk aan het ontbijt gegaan. Fiets tassen klaargemaakt koffers af gegeven worden naar volgend hotel gebracht. 8.30 op de fiets gestapt en door het mooie glooiende landschap gefietst en zijn we in teuven neergestreken voor een heerlijke cappuchino.om daar de weg weer te vervolgen. Na aardig weer wat kilometers hebben gefietst kwamen we in het plaatjes homburgh aangekomen vonden we een authentiek stationnetje of te wel rue de la station. Natuurlijk even een stop gemaakt voor een paar leuke foto's. Daarna door gereden naar eupen en op de dam nog een panorama filpje gemaakt van het mooie uitzicht. Daarna door gefietst naar eupen waar we om 15.30u aankwamen in ons hotel. Voor de overnachting en ontbijt om zondag ons fiets avontuur weer voort te zetten.
Vandaag vrijdag 22 juni 2018 om 13.uu op weg naar voeren (België) om daar de eerste overnachting te hebben om de volgende dag op fiets avontuur te gaan. 17.00u aangekomen in hotel blanckhyt om 19.30u lekker gegeten italiaans daar na nog even wat gelopen helaas niets te beleven daar maar dat nad de pret niet drukken.