Namibia · 10 Days · 37 Moments · February 2019

2 March 2019

Op naar huis!

1 March 2019

In de ochtend naar het Cheetah Conservation Fund, waar we een leuke rondleiding met uitleg over het project kregen. Hier worden cheetas opgevangen die al jong hun moeder kwijt geraakt zijn of ziek of gewond gevonden zijn. Daarnaast leren ze de boeren om niet op de cheetas te jagen, maar hun kuddes te beschermen met honden. Daarna naar ons laatste onderkomen, iets boven Windhoek. Onderweg heeft Kim slippers gekocht op een markt, zagen we een heel modern winkelcentrum en hebben we nog wat houtsnijwerk langs de weg gekocht. Fijn hotel, heerlijk gegeten en daarna een potje boerenbridge gespeeld dat glansrijk is gewonnen doir Brittney. Nu slapen, morgen om half 6 in de avond gaat ons vliegtuig terug.

28 February 2019

Vanochtend af afsluiter van de safari reis een tour van 3 uur gemaakt waarbij we 3 leeuwen hebben gezien, naast alle andere dieren zoals; hyenas, zebras, wilde beesten en nog veel meer.We zijn nu in een stadje en gaan morgen naar een cheetha farm. Alles gaat goed !!!

27 February 2019

Vandaag weer druk met safari, maar ook tijd voor het zwembad. De zonsondergang was prachrig! Nog niet alle foto's, we houden de spaning er in tot we weer een goede data verbinding hebben (geen wifi, soms gaat er een berichtje uit. Bellen in nood kan wel) We maken het allemaal prima en het is super gezellig!!

26 February 2019

Vandaag een echte safari dag. Heel veel dieren gezien waarvan hier een voorproefje. Later meer, nu slapen om bij zonsopgang weer op te staan en bij de waterplaats te kijken!

25 February 2019

Net als in het dorp
Prachtige lodge en heerlijk avond eten gekregen. Zelfgemaakte paarse cactus vla. We waren de enige gasten. (Foto vogels door: Chrissss)
On the Road.....!
Na de bosjesmannen een tocht omhoog gemaakt om de zonsondergang te zien. De zonsondergang hadden we gemist maar het was een prachtig uitzicht. Van de gids hebben we de klik taal geleerd. Deze heeft maar 4 klanken maar wij konden er niks van. De gids heeft ons daarna met een jeep naar onze auto terug gebracht !
Aangekomen in het volgende plaatsje. Het regende vandaag maar wel 39 graden. We slapen in tenten en hebben heerlijk gegeten, (ook glutenvrije pasta ! ) We Zijn Alweer de enige gasten.
In Mondilja; lekker zwembad, mooie tenthuisjes om in te slapen en heerlijk eten! Een rustige middag en avond.
In Outjo bij ern tankstation sleutelhangers gekocht van 3 mannen. Gemaakt van kastanjes met onze namen er razendsnel ingekerft. En natuurlijk langs het plaatselijke sportpark gereden (een kunstgrasbaan op de achtergrond)
Onderweg naar Mondilja

24 February 2019

Sorry lieve lezers de foto's en verhaaltjes gaan kris kras door elkaar. Hopelijk nog wijs uit te worden!
Bij het avondeten krokodil en struisvogel vlees En na een goede nacht en een ontbijtje met struisvogelei-omelet op weg naar onze volgende bestemming: Camp Mara
Zaterdag van het vliegveld naar Ombo Rest Camp gereden, ongeveer 1,5 uur. Mooie rit voor de eerste dag en om aan het links rijden te wennen. Ombo Rest Kamp heeft een aantal huisjes en kampeerplaatsen. Er is een klein parkje met struisvogels, wat herten en ook nog een paar giraffen
Bij Camp Mara: avondlicht en zonsopgang
Weer terug naar Camp Mara, prachtig land en prachtige luchten
De San mensen lieten ons zien hoe ze vuur maken, en hoe ze touw maken van plantenvezels. Tot slot nog een vrolijke zang en dans. Deze groep woont hier 3 maanden per jaar als een soort levend museum om toeristen te laten zien hoe ze leven. Elke 3 maanden komt er een nieuwe groep.
Op het middagprogramma stond een bezoek aan het living museum van de San people ( de bosjesmannen). Ook het waarschuwinsbord voor de olifanten is blijven staan terwijl de olifanten zelf hier niet meer leven
Om bij Camp Mara te komen , moesten we door een hek met een waarschuwingsbord voor leeuwen. De leeuwen zijn al lang weg, het bord nog niet...
Onderweg....

23 February 2019

Ombo rest camp
Nog een tochtje gemaakt naar de Van Bach Dam en onderweg gestot bij een reuze grote termieten heuvel
De 3 dames
Na een tussenstop in Luanda, aankomst in Windhoek!