Europe, North America · 26 Days · 16 Moments · December 2018

Mexico & Guatemala

26 December 2018

CHRISTMAS IN TULUM🎅🏼🌴 Begin van de avond waren we aangekomen in het centrum van Tulum waar onze Airbnb was. Op kerstavond hebben we luxe gedineerd aan het strand tussen de palmbomen met live muziek. Deze avond hebben we dansend afgesloten met iets te veel drankjes achter onze kiezen. De volgende ochtend was dus iets zwaarder dan verwacht😋. 1e kerstdag hebben we de hele dag op het strand gechilld/gelezen en gezwommen. Het strand van Tulum is heel erg mooi en uitgestrekt. Het witte zand in combinatie met oneindig veel palmbomen en het turquoise water = tropisch. Helaas lag er tijdens ons bezoek erg veel zeewier op het strand waardoor het uitzicht vaak een beetje verpest wordt. Desondanks hebben we er veel gedanst, luxe gegeten en konden we bijkomen in het zonnetje op het strand 🌊☀️ Het gekibbel om het juiste instagramwaardige strand te vinden kostte ons overigens wel een hoop grijze haren, rimpels en een halve echtscheiding, maar het was het waard ;)

24 December 2018

Weer een verhaaltje over onze gebeurtenissen aan onze enorme schare van volgers. Dag 2,3 en 4 in Playa del Carmen zaten vol duiken🌊. Max voelde zich stukken beter dus we konden verder!De eerste duik was nog even aftasten voor ons, Stephanie🧜🏻‍♀️ die het klaren om naar beneden te komen lastig vond, Max🧜🏻‍♂️ die zijn ademhaling rustiger moet doen om niet al te snel door het zuurstof heen te gaan. Maarrr het was verder GEWELDIG! We hebben ontzettend veel verschillende zeedieren gezien! Een bullshark, een enorme kreeft, verschillende roggen, alen en een hoop mooie visjes. Ook moesten we nog tijdens de duiken verschillende oefeningen doen om te laten zien dat we de benodigde vaardigheden voor het certificaat bezitten. Antonio van Underwater Mexico heeft ons extreem goed geholpen gedurende de 4 dagen. Op de laatste dag hebben we allebei het theorie examen goed afgerond (ja we hebben ook nog wel de nodige uren in het hostel gestudeerd!). Bekijk de foto’s hieronder!
Extra foto’s van het duiken!

22 December 2018

Playa del Carmen!🇲🇽 Ons werd deze extreem toeristische badplaats afgeraden door verschillende mensen en websites, toch zijn we er naar toe gegaan om ‘tromgeroffel’ .... te gaan duiken🦈! Max nog nooit gedoken dus die wilde erg graag zijn Padi halen (eerste duikbevret zeg maar). Stephanie al enigszins ervaren wilde graag haar advanced padi halen. En waarom dan Playa del Carmen? De leuke Nederlandse dame genaamd Rolien die we ontmoet hadden in Bacalar vertelde ons over de prachtige onderwaterwereld in Playa en daarbij dat ze samen met haar vriend Antonio een duikschool heeft! Dus 4 dagen kregen we training van Antonio. Op dag 1 had enkel Max les in t zwembad, met misselijkheid en braken helaas, mogelijk iets verkeerds gegeten. Net aan de zware dag overleefd, na de les volledig ingestort, waardoor Stephanie in haar eentje maar naar de band in ons leuke hostel is gaan kijken. Ondertussen werd Max ongeveer uit zijn bed getrild door het enorme kabaal... Morgen het hopelijk betere vervolg😁

20 December 2018

19 December 2018

Fresh water lake BACALAR💦! Na onze avontuurlijke reis door Guatemala was het nu eens tijd voor meer ontspanning. We zijn na uiteraard weer een lange reis aangekomen in Bacalar, Mexico. Op onze beach cruiser hebben we alle cenotes (cenotes zijn water bevattende grotten) rondom het meer bezocht, waarbij we een vriendelijke Nederlandse dame hadden ontmoet die ons uiteindelijk heeft overtuigd om als volgende bestemming naar Playa del Carmen te gaan. Daarover in de volgende post meer! De volgende dag hadden we een mooie zeiltocht over het helderblauwe meer en terwijl onze kapitein een yoga sessie op de steiger had, maakten wij een aantal prachtige selfies 😋.

15 December 2018

Toen we dachten dat we de lange busritten wel een beetje gehad hadden... kwamen we toch ietwat bedrogen uit. Weer een flinke rit van een uur of 9 (incl bijzondere pontovertocht) van Lanquin naar klein schiereilandje genaamd Flores. Dit is voor vele reizigers een fijne uitvalsbasis voor de indrukwekkendste Maya tempels/ruïnes van Guatemala in het nationaal park Tikal. Wij hadden er een prettig hotel en hebben de sunset tour gedaan onder begeleiding van een erg grappige gids! Helaas geen sunset door de bewolking maar toch was het ontzettend leerzaam, mooi en interessant om de tempels van meer dan 1500 jaar oud te bewonderen en te beklimmen. Prachtige uitzichten over het hart van de jungle waar vele apen en andere wilde dieren te spotten waren!🙊 Nog een leuke side note: Wild life in Tikal bestaat ook uit verschillende katachtigen, waaronder de jaguar! Er lopen hier wel 389 jaguars rond😱! De meeste bezoekers komen geen katachtigen tegen omdat ze pas ‘s nachts tot leven komen🐆.

13 December 2018

Na een extreeeeem lange busreis die begon om 7 uur ‘s ochtends bij Lago Atitlan kwamen we om 20 uur ‘s avonds aan in Lanquin. Een dorpje gelegen middenin in het bergachtige en beboste Guatemala. Een fijne troost was het coole ‘Zephyr hostel’ en bijkomende kamer die we geboekt hadden met geweldig zwembad en uitzicht op de jungle. Op dag 1 hebben we de Semuc Champey tour gedaan, bestaande uit een tocht door grotten waar je af en toe tot je nek in het water stond, een enorme ropeswing de rivier in en een bezoek aan de azuurblauwe waterplateaus van Semuc Champey. Kortom een geweldige en gevarieerde dag! Dag 2 was ook superrr, met 40 backpackers zittende op een opblaasband de rivier af met een x aantal 🍺🍺🍺 en af en toe stop langs de kant van de rivier om te chillen met iedereen. Met pijn in ons hart en buik (water vd rivier was misschien toch niet erg schoon😥) dit leuke plekje en hostel verlaten! Een aantal vrienden gemaakt en 2 ontzettend leuke dagen mogen hebben!

10 December 2018

Lake Atitlan is omringt met vulkanen wat natuurlijk zorgt voor een gigantisch mooi uitzicht! We zaten in een eco hostel waar vrij weinig te doen was behalve genieten van het uitzicht en een beetje socializen. Sooo that’s what we did🤗! We hebben gezellig meegegeten met het ‘familiediner’, want bijna iedereen eet hier in bij het hostel omdat er verder in dit dorpje weinig is. Een relaxte dag, morgen naar een ander dorpje aan het meer: San Pedro!

8 December 2018

HIKING THE ACATENANGO VOLCANO! Na een dag rustig te hebben voorbereid op de klim van de Acatenango vulkaan, was het dan eindelijk zo ver. We hadden namelijk echt al een maand uitgekeken naar deze tocht. Volgens velen een zware, maar geweldige ervaring. We moesten door de bewolking klimmen om uiteindelijk ons kamp op te zetten met een prachtig uitzicht op de actieve Acatenango. We waren van 2300 naar 3500 meter geklauterd in nog geen 5 uur tijd. Bij het basecamp hebben we lekker gegeten rondom het kampvuur (met marshmallows). Vanaf hier zicht op een prachtige sterrenhemel en lava komende uit een vulkaan iets verderop. De volgende dag gingen we om 4 uur ‘s morgens naar de top (4000m) om de zonsopkomst te zien bij een vuurspuwende vulkaan. Nog nooit eerder hadden we zo’n bizar mooi uitzicht, een onvergetelijke ervaring. Hierna op rap tempo weer naar beneden om na te genieten en uit te rusten met een welverdiende pizza met bier🍺!

7 December 2018

Door de blijvende jetlag en een portie alcohol waren we deze dag redelijk kapot. Het hangende bed was dus de uitkomst van de dag. Omdat we de volgende dag een hike gingen doen moesten we ook het eea voorbereiden, zoals eten inkopen en kleding kopen/huren voor de kou bovenop de vulkaan. De host van ons hotel/hostel bracht ons naar een rooftop waar we een prachtig uitzicht hadden op de 3 vulkanen die Antigua omringen, waarvan 1 actief (de Fuego) en een ander die we hebben beklommen (de Acatenango)🌋.

6 December 2018

‘S morgens vroeg om 06:30 vertrokken we naar de boot vanaf Holbox richting het vaste land van Mexico. Na een lange dag reizen en ook nog te zijn afgezet door een Mexicaanse vliegveldassistent waren we dan eindelijk aangekomen in het pittoreske Antigua🌺. Vanuit het vliegtuig was al snel zichtbaar wat een prachtig landschap Guatemala te bieden heeft. De keuze voor ons hotel/hostel kon niet beter! Het was van alle faciliteiten voorzien en we zijn ook gelijk meegegaan met de pubcrawl🙌🏼.

5 December 2018

Helaas werd onze snorkeltour afgelast door matig weer op het eiland! Dus de mantarays en haaien hebben we toch maar met rust gelaten. In plaats daarvan zijn we lekker gaan ontbijten en kaarten met Isabel en haar vriend, die halverwege dag opeens weg moesten omdat ze een foutje hadden gemaakt met de boeking van het hotel. Toen hebben we het maar op een hardlopen gezet, toch een mooie 4km over Holbox geparadeerd, af en toe op slakkentempo😂. Maar toch een exotische run op Runkeeper kunnen vastleggen! Savonds extreem lekker gegeten bij Luuma, een restaurant met goede sfeer en heerlijk eten, aanradertje. Toen na een paar wijn redelijk in slaap gedonderd, geen boe of bah meer kunnen zeggen. Topdag!

4 December 2018

Just a day of chillings on a tropical island 🏝 anddd my backpack is BACK😍! Eindelijk mijn eigen kleding en spulletjes bij me. Toen we in de avond uiteten gingen zei de vriendin van Max dat ze dacht dat ze een krokodil had gezien. Dit bleek inderdaad te kloppen. Die kunnen hier dus gewoon door het centrum heenlopen 😱. Ook hadden Max en ik in het holst van de nacht een bloedstollende ontmoeting met een wasbeer, die uiteindelijk helemaal niet gevaarlijk bleek te zijn haha!

3 December 2018

Op Isla Holbox hebben we een drie eilanden tour gedaan waarbij we allerlei vogels konden spotten! Erg leuk om de vakantie mee te starten. Voordat we vertrokken toch maar even slippers gekocht en een bikini geleend van een vriendin van Max. Die vriendin was heel toevallig ook op Holbox met haar vriend en daar hebben we ook een paar keer mee gegeten. Max zie je aan de telefoon om mijn backpack naar Holbox te krijgen. Gelukkig belden we nogmaals want ze wisten niet waar hij naartoe moest... dus dat duurde nog even!

1 December 2018

1 december vlogen we naar Cancunnn! Een stad die op veel blogs afgeraden werd omdat het extreem toeristisch is, dus we zijn de volgende ochtend gelijk naar Isla Holbox vertrokken🌴. Helaas zonder mijn backpack want die was nog in Philadelphia... Ik heb de roze/oranje doek als jurk rok en handdoek gebruikt, en het hemdje dat ik aan had als croptop en rokje. Ik moest wat haha. Ik had namelijk alleen de kleding bij me wat ik aanhad in het vliegtuig. Het leek me erg chill om zonder bh het vliegtuig in te stappen dus heb ook 3 dagen zonder bh rondgelopen🤭.