France, Netherlands, Belgium · 19 Days · 48 Moments · July 2017

Met de tent in St Rome de Tarn 2017

29 July 2017

Het jaar van de groene brilletjes 😎😎
En dan echt de laatste dag...terug naar Groningen met een pitstop met monchoutaart in Deventer... omdat Marco vandaag jarig is. Uiteindelijk om zes uur thuis waar Manon, Theun en Pascal ons een fijne knuffel geven. Gezellig bijkletsen, Pascal maakt het eten met de boodschappen die door Manon en Theun zijn gehaald. Toppers!!

28 July 2017

Weer lekker eten op een krap terrasje, waar je de rekening in een grappig klein regenlaarsje kreeg. Fijn luisteren naar mooi gitaarsamenspel 😉 Het plein is 's avonds betoverend mooi....
Ja, ja, het is echt gebeurd.....samen in het toeristentreintje 😱 Dat overigens drie keer langs de kathedraal kwam waar we al uitgebreid hadden rondgekeken.... maar dat maakt niet uit. We kregen er tekst en uitleg bij! Niks van onthouden, trouwens. Iets over hertogen en Lodewijk de zoveelste.
Nog wat plaatjes, heeeeerlijke cocktails die we nodig hadden om te bedenken dat we in het treintje wilden en een gevaarlijke zebra.
Place Stanislas, een groot plein met veel gouden tierelantijnen, ontworpen door Héré, een architect uit Nancy. In 1755 was het plein klaar, en in 2005 is het flink aangepakt om het in ere te herstellen.
Sfeerplaatjes, kathedraal, wat sober aan de binnenkant en van buiten half schoongemaakt (budget op?)
Vooruit...rondje door Nancy op de vroege morgen!! 🏃🏽‍♀️🏃🏽

27 July 2017

Aangekomen in Nancy! Prima hotel, inderdaad een stille kamer zoals beloofd wordt op het raam 😂 'sAvonds op zoek naar een gezellig restaurantje nadat er een mega plensbui was gevallen. Uiteindelijk ergens naar binnen gegaan, gelukkig kwamen er vier mannen mee naar binnen zodat we niet alleen zaten..... uiterst vriendelijke kelner/kok. Heerlijk gegeten. Wel beetje duur...
En dan beginnen we al weer aan de terugweg...... Vanmorgen rond half acht opgestaan, de boel rustig aan ingepakt. De slaaptentjes zijn nog wat nat aan de onderkant, dus die moeten thuis nog uit de zak. Kan ik ze ook mooi een keertje schoonmaken. Iets over negen vertrokken. Net als op de heenweg komen we langs dit viaduct gebouwd door Eiffel. Nu tijd genomen om het op de foto te zetten. Onderweg natuurlijk even picknicken 😉

25 July 2017

Om vier uur waren we klaar met onze wandeling. Het was absoluut een goed idee en we hebben het niet koud gehad, ondanks de donkere luchten af en toe. Daarna, terug op de camping, mag je best even in het zonnetje de indrukken op je in laten werken. Met je ogen dicht. En die bovenbenen, hè. Allemaal spieren.
Onderweg in een nog kleiner dorpje, Castelmus, even een slokje met goedkeuring van heilige en martelares Jeanne d'Arc, je weet wel, van de 100- jarige oorlog tussen Engeland en Frankrijk. Vind ze vast fijn, dat water zo aan haar voeten, gezien de akelige manier waarop ze aan haar einde kwam....
Onderweg wat bloempjes, vlindertjes en andere natuur vastgelegd. Mooi om het verschil in vegetatie en de bijbehorende insecten te zien aan de noord- en zuidkant van een berg!
We hoorden het al van een afstandje; geklater van water. Dat was de Muze, een mooi stroompje met stenen en mossige oevers. Even een meegenomen stokbroodje eten, wat water drinken en over het bruggetje verder maar weer!
Deze dinsdag, omdat het niet echt zwem-in-de-rivier-want -het-is-zo-heet weer is, besloten een wandeling te gaan maken. Iets pittiger deze keer, zodat we lekker warm worden van de beweging! Om één uur staan we klaar om te starten in Castelnau-Pégayrols, een verrassend mooi dorpje aan het einde van de wereld. Zo voelt het tenminste als je er heen rijdt. Middeleeuwse steegjes, stil maar wel verzorgd met bloemetjes enzo. Al snel dalen we in volle vaart door de Vallée de la Muse.

24 July 2017

Eerst een biertje op een terras in Sète. We hadden dorst van het strand en de harde wind. Trouwens wel 27 graden hier, terwijl het vanmorgen op de camping net boven de 17 graden uitkwam. Daarna streekgerechten gegeten; mosselen, inktvis, vissalade en ik flan toe. Edgar dronk nog wat extra, dus ik reed terug. Half elf weer op de camping. We konden nog net douchen, de auto moet een nachtje voor de poort wachten.
Schitterende baaitjes bij Sète, de corniche, waar volop van de zon en de zee werd genoten. Mocht niet overal, zie bord op de foto. Foei toch.
Strandwandeling!!! Voor wie niet tegen ouwe lijven in strandkleding kan, NIET AANKLIKKEN!!! 😂😂 Het waaide nogal, vandaar de voorkeur vandaag voor een verticale activiteit. Horizontaal was niet echt prettig... wel lekker gescrubt btw 😄
Vanmorgen in de tent moeten eten, voor het eerst deze vakantie. Het motterde wat...

23 July 2017

De bedoeling was een leuk bloemvormpje te lopen op de kaart van Strava, das niet gelukt. Wel lekker gelopen, Edgar steeds een stukkie verder dan ik. Na de tijd lekker muesli met banaan en perzik.

22 July 2017

Vanochtend voor de tweede keer een stukje hardgelopen, nu aan de andere kant van de rivier. Ging lekker, hoewel heuveltje-op me nog niet zo makkelijk afgaat 😅

21 July 2017

Gezellig druk stadscentrum!
De kathedraal Saint Cécile is een van de grootste bakstenen gebouwen van Europa. De bouw is in de 12e eeuw begonnen, nadat de Katharen verslagen waren. Na vijfhonderd jaar waren ze zo'n beetje klaar. Mooie schilderingen aan alle kanten, die goed van kleur zijn gebleven. In de middeleeuwen zijn de buitenkant en de ingang nog een beetje opgeleukt. Toen was iedereen van de katholieke kerk, en waren ze niet mee zo bang dat de boel gesloopt zou worden. De beeldenstorm heeft hier ook niet gewoed.
Vandaag naar Albi. Al vaak op de borden gezien, nog nooit geweest. Eerst lekker op een terrasje eten, het is inmiddels droog. Onderweg een flinke bui gehad!! Moules-frites voor mij, Edgar gaat voor Cassoulet. Zo meteen de grote kathedraal bekijken. Eerst een rondje door de mooie oude stad.

20 July 2017

Wat kan je toch genieten van zo'n lapje stof, wat touw en twee bomen.... 😃💕
Dikke onweersbui vannacht, er zou er nog één komen rond drie uur, nou, om half vier twee bliksems en één donder. Wat galmt dat hier, zeg! Maar dus voor niks tot na half vier wakker.... wel natte voeten. En wat bagage nat, in die cabine was flink wat water naar binnen gekomen. Een mooiweertent, dus. In het zonnetje was het meeste snel weer droog, gelukkig.

19 July 2017

Beestjes, bloemetjes enzo die we onderweg tegen kwamen. Héél veel vlinders, maar die wilden liever niet op de foto 😉
Hiken vanaf Saint-Rome-de-Tarn, bijna 9 kilometers wandelen over smalle paadjes met losliggende stenen. Flink klimmen en dalen af en toe! Maar ook hele mooie uitzichten als beloning. Het was wat bewolkt toen we beginnen te lopen, op den duur kwam het zonnetje er bij. Ook nog wat sputters gehad, maar dat vonden we helemaal niet erg. Warm zat zo.

18 July 2017

Na het hardlopen ontbijten en daarna voor boodschapjes naar de markt. Klein dorpje, heeeel klein marktje. Uit armoede het heeeele kleine supermarktje ook maar even ingelopen....we redden ons wel, met wat kunst- en kookwerk. 😉 Uiteraard even een espresso en thee op het terras.
Jawel, ook ik heb mijn hardloopspullen mee.... eerst maar eens beginnen met een rustige 5 km. Hoewel de laatste 600 meter akelig omhoog lopen ...😅😅

16 July 2017

Verder vandaag weinig actie; nu, om 18:12 uur is het nog 32 graden 😅. Luchtbedden opblazen is al best vermoeiend, met deze temperaturen.
Vanmorgen naar Saint Affrique gereden om Edgar van een terras te plukken. Hij is hardlopend erheen gegaan, respect met al die bergen hier! Samen nog een kopje thee cq espresso gedronken en toen retour naar de campíng.

15 July 2017

Nadat de laatste renner, best lang na de eerste overigens, ook voorbij was gekomen, aansluiten in de file. Ook nog boodschapjes kunnen doen, het was inmiddels na zessen op zaterdag. En ja hoor, wéér die verrekte brug in beeld. Nog maar een paar foto's dan. 't Is ook bijna een wereldwonder. 😂
Daar komen ze!! Één koploper, het peloton er een minuut of zeven achter. Daarna steeds wat renners. Maar ze gaan hárd!
Ja hoor!! Zwaaien en gooien maar met die handel. Mensen worden wel heel hebberig op zo'n dag.
Oké, we zitten op een plekje in de schaduw. Broodje, drinken, stoeltjes mee. Kom maar op met die karavaan!
Okeeeeee. We gaan zwemmen!! Best lekker water en bijna privé zwembad.

14 July 2017

Wat zagen we nog meer; grappige deurkloppers, muzikanten die aan het soundchecken waren, muzikanten die even speelden en dan gingen eten..... en dat deden wij ook. Biertje, groooote sorbet en salade met wijntje erbij. Heerlijk!
Vandaag, op 14 juilliet, gaan we naar Millau. (Zeg; miejow, hebben we van de hotelmeneer in Auxerre geleerd) Toch die hele mooie brug nog een paar keer op de foto.

13 July 2017

's Avonds toch nog iets meer actie; naar het feest van de brandweer, die voor een mooi vuurwerk zorgde. Maar dat krijg je nooit zo mooi op de foto, ik tenminste niet heb ik weer gemerkt. Er was ook muziek, een beetje stoere band, goeie muziek alleen dat Engels van de zanger.... 😱jukebox was ook erg moeilijk. En special... space iaal 😂😂
Vandaag tijd genomen om enigszins te onthaasten. Begonnen met wat yoga in het zonnetje. Daarna een stokbroodje met biologische meloenjam. Omdat het morgen de 14e juli is, vandaag inkopen gedaan in Saint Affrique, ongeveer 14 km verderop. Daarna lekker gelezen en naar de rivier zitten kijken. 's Avonds een forelletje op de skottelbraai, salade erbij en wat gebakken aardappeltjes. (we wilden de vis in alu-folie op de kleine grill, maar daar hadden we geen gasflesje voor meegenomen....de aapjes waren half gaar, gasflesje leeg...toen maar alles op de skottelbraai) 😋

12 July 2017

Mooi op tijd op de camping aangekomen na een goeie rit, slechts één klein déviationnetje. Ondanks dat we een dag eerder aangekomen zijn, konden we gewoon op ons gereserveerde plaatsje staan. Daar aangekomen, toch nog even naar de plaatsjes naast ons gekeken....misschien zijn die wel mooier, groener, fijner? Alles was nog vrij en inderdaad, plaatsje 17 heeft een boom én een kraantje.... verdikkie. Edgar weer terug naar de receptie, en de aardige mevrouw aldaar vond het geen probleem. Dus alles uitgepakt, opgezet, uitgerold en opgehangen. Heeeerlijk plaatsje voor ons.
Onderweg van Auxerre naar St. Rome de Tarn. Voor acht uur zaten we al in de auto, niet heel lekker geslapen, het was erg warm in de kamer. Fijn een douche genomen en onderweg de supermarché in voor broodjes en een kopje espresso voor Edgar. Onderweg nog een switch, plassen, een paar oefeningetjes want ach, die apparaten staan er toch, nog meer espresso voor Edgar en verder maar weer. Nog een paar foto's van de mooie brug van Millau geschoten, je betaalt er ten slotte ook €10,10 voor om erover te mogen...

11 July 2017

Lekker Bourgondisch gegeten!! Het lijkt wel of heel Auxerre een beetje vergane glorie is...maar dat heeft ook wel iets charmants over zich. Edgar eet slakken, ik een enorme schaal chocolademousse als dessert. Mij benieuwen of ik kan slapen met zo'n overdosis chocola in m'n lijf 😋
Nog wat mooie plaatjes. En macarons, hmmm.
Mooie plaatjes van Auxerre, een Bourgondisch stadje dat al sinds de 5e eeuw op de kaart staat. Opvallend vond ik dat de torens van twee kerken lijken te ontbreken. Op de foto de kathedraal St Étiënne. Of was het nou de St. Pierre kerk...
Aangekomen in Auxerre in Hotel du Cygne (de zwaan) Beeeetje gedateerd en nogal schots en scheef, maar de eigenaar kwam wel direct vragen of hij kon helpen met de koffers. Die hebben we niet, Edgar wist alleen even niet meer waar hij zijn schoenen ook al weer had verstopt. Snel naar de kamer om te plassen. De auto fijn op een binnenplaatsje, koelkastspul in het koelkastje op de kamer, biertje drinken en hop... de stad in.
En we zijn onderweg. Een beetje rare voorbereiding dit jaar, eerst de tent uitproberen bij pap en mam. Nou, daar werden we niet verdrietig van!! Kriebels, dus besloten gewoon weer een jaartje met de tent te gaan. Het weekend voor vertrek door ons beide nog veel gewerkt, Edgar op de Culinaire Verleiding en ik op de spoed. Maar het is gelukt!! Dinsdag 9.09 uur vertrokken. 🇳🇱