Europe, Asia, Australia and Oceania · 50 Days · 35 Moments · December 2017

Asia & Austrailia 2017/18

23 January 2018

Så er det blevet sidste aften i Hanoi efter 5 skønne dage. En fantastisk by hvor vi oplevede et Vietnam i vild ekstase da de i går spillede sig videre til finalen i Asien cup . Aldrig har vi oplevet noget så vildt - vildere end Danmark i 1992.. Har også besøgt det berygtede Hanoi Hilton - et fængsel som under Vietnam krigen blev brugt til amerikanske krigsfanger . Besøget gjorde et stort indtryk på Wilhelm . I morgen skal vi op kl 5.00 og så går det hjemad til DK. Ses derhjemme 😀😀

22 January 2018

Ankommet til Hanoi som er en rigtig dejlig og hyggelig by, selvom den stadigvæk er meget Asiatisk. Gode billige restauranter, gade markeder, frisør på gaden, cykler og scootere med oppakning og billig skræddere...

20 January 2018

Sluttede vores 11 dage på Phu Quoc med en dejlig dag ved pool og strand og den mest fantastiske solnedgang, både fra vores altan og ved stranden. Skulle også dige farvel til Karens nye veninde som tog sig lidt af hende, mest når jeg var alene med hende :) Herefter går turen mod Hanoi!

18 January 2018

Torsdag var Wilhelm og Tilde ude at dykke. Instruktøren sagde at W var et natur talent så han kan ikke vente til han fylder tolv og må tage certifikat! De fik to dyk oppe nord på, på en rigtig flot dag med god sigtbarhed under vand, ingen bølger og høj sol. I mellem tiden havde Karen og jeg en hyggelig dag ved poolen og hilste også lige på vores hus-slange som holder til på området... meget dejligt... 🐍 Da de kom hjem ventede der frisk frugt snack og kølige drinks ved poolen... God weekend, mener det er blevet lørdag!

15 January 2018

Dagen igår blev brugt mest med afslapning ved pool, lidt frokost ved stranden og aftensmad på en strandbar tæt på hvor vi bor. Sluttede af med en god fod massage fra Wilhelm ;)

14 January 2018

En lang dag er slut. W og jeg har været ude at snorkle på nogle øer lidt syd for Phu Quoc mens Tilde og Karen har været på hotellet. Ikke så flot snorkling som i Thailand men stadigvæk en god tur. Spiste blandt andet fælles frokost med alle andre ombord, flest fra Vietnam. Wilhelm er begyndt selv at tale engelsk når han bliver spurgt om noget, så rigtig fint. Til aften var vi på natmarked inde i Phu Quoc by. Meget anderledes end andre steder. Blandt andet kunne man selv vælge hvilken fisk, krabbe, rejer, frø eller slange man ville spise! Vi valgte dog blot tun og blæksprutte! Aftenen blev sluttet at med en gang Yatzy! Gæt hvem der ikke vinder... Godnat herfra...

13 January 2018

Har så idag været på tur. Først op til en lille naturpark med et vandfald hvor vi kunne bade i frisk ferskvand efter en lille vandretur på ca 30 min. Ganske dejligt. Derefter gik turen videre til det der kaldes en af Phu Quoc's bedste strande. Stranden var da også fin, men al for kommerciel og alt for mange mennesker, så det vag fint at komme tilbage til vores egen strand som er meget mere stille og rolig og slet ikke så mange menesker. Udover det har vi ordnet vasketøj idag og w har hjulpet godt til med at bære trods store protester. W og jeg har også lige nået at blive klippet, så en travl dag... 😜 Imorgen tager w og jeg på snorkel tur om formiddagen og om eftermiddagen / aften tager vi alle på marked inde i byen, ca 5 km herfra... Alt ialt kan vi meget godt anbefale Vietnam. Meget billigt og søde og venlige mennesker... God lørdag!
Efter en kort flyvetur fra Ho Chi Minh City ankom vi til Phu Quoc, som er en ø der ligger i det sydlige Vietnam, op mod Cambodia. Det skulle vise sig at blive nogle udfordrende første 24 timer...da vi ankom til vores hotel, havde de nemlig "mistet" vores booking, altså overbooket! Og så gik de ellers i gang med at finde alternativ overnatning, på en fuld booket ø. Vi endte på et lille resort oppe i bjergene, ca 15 min herfra, men super lækkert og en lille pool og rigtig dejlig værelse, en lille villa med to soveværelser! Vi kom så tilbage til vores oprindelige hotel torsdag og så begyndte forhandlingerne. Man er vel gammel hotel mand! Så vi endte med at få en opgradering til en rigtig dejlig lejlighed med udsigt udover vandet og med solnedgang lige ud af vinduet... ikke dårligt for 350 kr per nat ;) Efter et par dage her, har vi igen vænnet os til ø-livet omend det er ikke i samme stille tempo som i Thailand!

9 January 2018

Så er vi ankommet til Phu Quoc efter 2 dage i Ho Chi Minh City (Saigon) - desværre ingen billeder fra Ho Chi Minh, da jeg har mistet min telefon, men vi havde nogle gode dage og oplevelser. Blandt andet på det gamle Krigs Museum fra "The American War" og ikke the Vietnam War. Det var kun mig og w der var på museet, men det var nogle barske udstillinger og billeder der fortalte hele historien råt. Nogle af afdelingerne ø, inkl dem der bidte følgerne af napalm bomber, sprang vi over. Så var vi på marked og købe billigt ind, både klip klapper til w og tøj til Karen. Ufatteligt billigt. Vi boede på et gammelt kolonialt hotel, ved gliden, som bragte tiden tilbage til dengang Vietnam var en del af Indokina under Frankrig. Men alt i alt en spændende by som et er kort besøg værd!

7 January 2018

Sidste dag i Australien blev brugt på en hel, lang og varm dag i Australia Zoo! Masser af vilde vilde fyr, shows med krokodiller og muligheder for at få taget billeder med søde koalaer. Både Wilhelm og Karen fik vist nogle gode venner, som de gerne ville have haft med retur til dk.. Australia Zoo er iøvrigt grundlagt af Steve Irwine, også kendt som Crocodile Hunter kendt fra tv og som døde efter et stik fra en rokke tilbage i 2006. Over hele Zoo er der henvisninger til ham og alle hans projekter med at arbejde med og redde de vilde og farlige dyr i Australien. Meget inspirerede og imponerende.

4 January 2018

Så har vi efterhånden brugt 4 dage i Noosa og omegn. Noosa er en lille sommerferie by som er meget populær på grund af de mange muligheder for aktiviteter. Både børnevenlige strande til badning og sol samt surf strande til de lidt mere vilde... samt national parker, med små laguner og strande hist og pist. Vi har været på et par forskellige strande samt to national parker. I dag så vi også en koala Bjørn ude i det fri, meget sødt. Vi har boet i en hytte på camping plads hvor der også er pool, så Wilhelm og Karen har fået deres bade lyster stillet! I morgen er så sidste dag her i Australien inden vi mandag flyver tilbage til Singapore og direkte videre til Ho Chi Minh i Vietnam. Her skal vi være i 2 dage og så videre til Phu Quoc som er en ø hvor vi har planlagt at skal være ca 10 dage. I morgen skal vi bruge i en dyrepark, Australia Zoo... God weekend derhjemme...

1 January 2018

Så går turen videre nord på. Havde en fantastisk nytårs aften hvor vi startede på terrassen med er lille glas bobler og derefter på en lokal restaurant med nytårs menu, både til store og små. Derefter gik vi mod Cremorne Point som er en lille park med udsigt over mod både operahuset og Sydbey Harbour Bridge. En helt fantastisk udsigt uden at der var alt for mange mennesker. Ingen alkohol tilladt, så måtte være lidt kreative så vi ikke skulle nøjes med lidt børnebrus og dansk vand ;) 1. Nytårsdag tilbragte vi på standen med resten af Nord Sydney, med dejligt vejr og perfekt sandstrand! Nu sidder vi i Sydney lufthavn og har en kort flyvetur op til Brisbane og derefter kører vi mod Noosa som er en lille kystby ca 2 timer væk. Her skal vi være i 5 dage og udforske naturen, lokal miljø og ikke mindst fantastiske strande...

30 December 2017

Lørdag var vi på Watson Bay til frokost. Watson Bay er en gammel fisker landsby hvor man sejler til med de gamle havne både, så der var masser af sightseeing på vejen også... Nu er vi klar til nytårs aften og forhåbenligt flot udsigt til fyrværkeri! Signe og Jens mener at der er styr på det... Hav en god nytårs aftens dag...
Stort hurra og tillykke med fødselsdagen til Farmor hjemme i Taastrup... hip hip hurra herfra... 🇩🇰🇩🇰🎂🎂

28 December 2017

Torsdag blev tilbragt i Zoo og sightseeing Darling Harbour. Vildt flot fugle show i zoo samt nok den flotteste udsigt fra et zoo vi har set. Karen blev afleveret hjemme hos Marie (og Signe og Jens) og vi havde en rigtig hyggelig aften med Wilhelm og burger restaurant. Fredag var vi på en strand der hedder Manly Beach, som ligger 15 min fra Signe og Jens. Høj sol og store bølger... dog fik vi ikke surfet helt så meget som man kunne men fik masser af frisk havluft og vind i håret og lidt kulør ;)

27 December 2017

Sightseeing I Sydney... Onsdag gik vi byen rundt og endte nede bed broen og opera huset. Virkelig flotte udsigter og hyggelig bytur. Spiste frokost med Jens på Hilton og spiste is ved vandet... Med båd tilbage og i kan Tilde er meget optaget af sightseeing med operahuset i baggrunden ;)

25 December 2017

En lille opdatering... Juledag er blevet brugt med besøg hos nogle af Signe og Jens gode vender, som bor i er dejligt hus med pool som blev udnyttet af alle ungerne. Der var også dansk pakkeleg med masser af gaver... 2. Juledag var vi på stranden og havde picnic med. Meget lækker strand blot 5 min herfra og rigtig dejlig strand promenade... vejret var lift overskyet, så ikke så meget solbadning, men masser af hygge... selv en papegøje lignende fugl (Cockatoo) havde fundet vej...

24 December 2017

Glædelig jul fra Sydney! Har haft en super dag her i Sydney, med dejligt vejr og til Gudstjeneste i den Danske Kirke samt and på grillen og derefter masser af gaver, mest til ungerne naturligvis ;) Dagen går nu på hæld og i Danmark starter jule aften snart. Håber at i alle får en dejlig juleaften og nogle gode juledage!

20 December 2017

Første hele dag i Australien og lang gåtur rundt i Brisbane, mest koncentreret omkring floden... Wilhelm har også leget fotograf med meget artistiske evner ;) I aften tilbage på hotellet med take away pizza og en flaske kold hvidvin. Karen sover og det gør w også snart, og så er der krimi på tv'et...

18 December 2017

Et stykke tid siden, men tog fra Koh Lipe og brugte ca 36 timer i Singapore med afslapning ved poolen på hotelet, som iøvrigt var pænt pyntet op til jul. Lidt svært st være i jule stemning med 30 grader udenfor... Derefter besøg i china town, hvor vi fik and! Peking And, så ikke helt juleand endnu. Karen har været meget populær med de lokale, både i Thailand og Singapore. Så altid let at få en hjælpende hånd. Tirsdag gik turen så mod Australien og Brisbane. Ankom sent tirsdag aften, men tids nok til lige at få en night cap...

16 December 2017

Selv lørdag formiddag bliver der læst matematik... tak til faster for extra materiale, selv om Wilhelm nok helst bare var blevet i vandet! Men først blev morgenmaden nydt med udsigt til stranden... God lørdag derhjemme...

15 December 2017

Ny snorkeltur, denne gang med mig og Wilhelm. Turen var den samme, så Wilhelm var tur guide. Men masser af fisk og flotte koraler og ikke mindst Nemo Fisk. Sender billetter senere fra undervands kamera. Så også aber på turen. Wilhelm har fået en ven på turen som også boede på vores sidste sted, Alfred. Han var også med ude at snorkle idag! I morgen skal vi slappe af (igen) men lader op til turen mod Singapore på søndag, som endnu engang involvere både båd, bus og fly..

14 December 2017

Samme ø, men ny strand, ny hytte og ny udsigt. Men meget vigtigt, en lidt bedre hytte, hvor der i det mindste er lidt kølig luft. Det har været hårdt for Karen med varmen og vi glæder os lidt til Singapore om 2 dage hvor vi har aircon og badekar i to dage... Udover det har vi været på ny snorkel tur, men mere om det senere...

13 December 2017

Lidt stemmnings billeder fra de sidste par dage, som mest er gået med afslapning, snorkling og badning...
Tilde og Wilhelm tog på snorkeltur igår ig indviede farmors fødselsdags gave, snorkel, finner og masker. Så mange spændende fisk blandt andet klovnefisk... Spiste frokost på en lille strand med aber og ellers nøds et klare vand og solen

10 December 2017

Vågnede op til en dejlig dag med masser af sol og varme, efter en lidt udfordrende nat med Karen som ikke ville sove før kl 03:00 og holdt hele området vågen. Dog med hjælp fra en håndfuld hunde som mente det var en god ide at holde nat koncert... Har brugt det meste af dagen på at tilpasse os til varmen da vi trods alt skal være være på øen en uge endnu ;) Vi gør klar til endnu en nat og håber Karen kan sove en smule mere end i går... Godnat herfra...

9 December 2017

Efter en meget lang dag... Op kl 6:00, og efter fly i 1 1/2t, mini bus i 2t og speedbåd i 1 1/2t er vi ankommet ca kl 17:00 til Koh Lipe. Dejlig Ø ind til videre, men lidt af en udfordring med myg og ingen aircon... vi satser på at en god nats søvn gør det godt og solen imorgen igen er med os! Kun to billeder idag, solopgang i Bangkok og hytten efter solnedgang som er vores de næste 5 dage... godnat!

8 December 2017

China Town i eftermiddag, på sidste dag inden turen imorgen går syd på. Karen spiser med pinde og Wilhelm får lavet dansk lektier inden afgang. Hjem til hotel i tuk tuk med kulørte lamper :)

7 December 2017

Søskende tid ved pool imorges og formiddag inden lektie læsning. Derefter tuk tuk til templer og konge palads, som dog var lukket, så kun et billede ude fra! Stadigvæk høj sol og 30 grader... I aften, mere steetfood og aftens mad til 80,00 for alle 4!

6 December 2017

Godmorgen fra solskin og 30 grader fra morgenstunden... efter en lidt urolig nat (læs meget lidt søvn) indtages morgenmad på terrassen ved floden og derefter første pooltur! Og ja, bare rolig, masser af solcreme og skygge! Senere idag skal vi udforske lidt mere af byen...

5 December 2017

One Night in Bangkok! Eller i det mindste første aften.., Streetfood første aften. Wilhelm var lidt skeptisk, men endte dog med at synes om det. De sprøde insekter lader vi dog vente til en anden aften...
Velkommen til Bangkok og udsigt fra 31. etage udover byen. En smule jetlag og trætte børn (og voksne)...
Kvalitets tid med Wilhelm...

4 December 2017

Halvvejs...
Klar til afgang! Første stop Doha, derefter Bangkok... Ready to go, first stop Doha then Bangkok