Finland, South Korea · 95 Days · 33 Moments · August 2017

South Korea

12 November 2017

Vikana päivä matkustettiin itärannikolle ja kiivettiin Sunrise Peakille tutkailemaan maisemia, hienoja maantieteellisiä kerrostumia! 🤓 Sitten otettiin lautta Udon saarelle ja vuokrattiin fillarit, ja niillä hurautettiin saari ympäri. Oli ihana saada vähän taukoa kävelemisestä, meillä kaikilla oli jalat vieläkin ihan puhki perjantain jäljiltä😂 Sunnuntai olikin meidän vika täysi reissupäivä, maanantaiaamuna lennettiin sit takas Seouliin ja palattiin koulunpenkille... Tahdon jo takasin 😍!

11 November 2017

Tokana päivänä otettiin vähän rennommin ja käytiin kattomassa Jejun hienoja vesiputouksia ja hiekkarantoja😍 Kesällä varmasti aika lomaparatiisi mutta vielä näin marraskuussakin tarkeni päivällä melkein t-paitasillaan 😎

10 November 2017

Viimein koitti kauan odotettu hetki ja retki Jejun saarelle! Vietettiin siellä kolme kokonaista päivää, joista ekana tehtiin kunnianhimonen kiipeys Korean korkeimmalle vuorelle Hallasanille 😱 Koville se otti ja kesti melkein 10 tuntia mutta perille päästiin ja vielä alaskin😂

28 October 2017

Lauantaina käytiin sit vielä Seoulissa War Memorialissa joka on tosi iso museo Korean sotahistoriasta. Oli tosi mielenkiintosta perehtyä tarkemmin Korean vaiheisiin ja historiaan, aika sisukasta porukkaa nää täällä kyllä on ✊🌟

27 October 2017

Ja lisää kuvia Namilta 😊😊😊
Rankan koeviikon jälkeen tehtiin viikonloppuna minireissu Markuksen kanssa 😊! Käytiin Nami-saarella, joka on pieni saari sisämaassa noin 60 km Seoulista itään. Se oli oikein söpö ja kaunis paikka ja syksyn värit oli upeita 😍🍁🍂🍃

8 October 2017

Vika reissupäivä kierreltiin Daegussa ja mentiin cable carilla ylös vuorelle, jossa oli kunnon festarit menossa temppelillä. Paljon esityksiä ja hyvää ruokaa ja upeita maisemia, varsinkin iso kivi-Buddha oli tosi upea! Illalla sitten otettiin juna takaisin kotiin ja oltiin väsyneitä mutta tyytyväisiä. Loma oli mukava sekotus kaupunkia ja luontoa ja patikointia ja yöelämää, hyvää ruokaa unohtamatta 😉 Huomenna taas koulunpenkille...

7 October 2017

Busanista junailtiin Daeguun majoittumaan, ja sieltä käsin tehtiin päiväretki historialliseen Gyeongjun kaupunkiin. Siellä nähtiin paljon vanhoja temppeleitä ja kaunista luontoa, sekä tosi upea Anapji- lampi😍 Kaupunki oli loman takia tosi ruuhkainen, siellä se on kaikkien korealaisten lemppari lomakohde. Rankan päivän jälkeen löydettiin ihana japanilainen ravintola jossa ruoka oli tosi nannaa😍

5 October 2017

Lisää sekalaisia kuvia Busanista. Vein kaveritkin kattomaan Gamcheonin kulttuurikylää missä kävin elokuussa ja oli se edelleenkin tosi hieno😍 Vikana päivänä oli aika sateista ja käytiin Busanin akvaariossa jossa oli pingviinejä ja haikaloja ja kaikkea jännää😱 Lisäks tietysti joka ilta maisteltiin Busanin herkullisia meren antimia, mustekala ja kaikki simpukat on kyllä mun ihan uusia lemppareita!

3 October 2017

Tiistaina matka jatkui etelään Busaniin, mulle jo toka kerta siellä! Kiivettiin korkeelle vuorelle ja vierailtiin budhhalaistemppelissä, näkymät oli kyllä huikeet😍 Korealaiset tykkää vaelluksesta ja patikoinnista tosi paljon, joten oli aika ruuhkaista. Ja hassua on että joka korealaisella on oma mankka mukana kiinni repussa josta ne luukuttaa iskelmää samalla kun ne retkeilee 😂 Ja iso määrä snackseja jota ne meillekin kovasti tarjoili🤗

30 September 2017

Viimein Chuseok-lomaviikon kuvia! Reissu alkoi muutamalla päivällä Seoulissa, yövyttiin tosi kivassa Airbnbssä ihan keskustassa. Seikkailtiin paljon Seoulin vilkkaassa yöelämässä, kierreltiin nähtävyyksiä ja käytiin Seoul International Firework-festareilla. Siitä ei kyllä harmiksi oo onnistuneita kuvia jaettavaksi mutta oli kyllä hienoimmat ilotulitukset mitä oon koskaan nähnyt😍 Saatiin myös uusia korealaisia kavereita jotka vei meidät parhaisiin menomestoihin😎 Ja ai niin käytiin maailman 5. korkeimmassa rakennuksessa jossa oli alue läpinäkyvällä lattialla...😱😨😱😨😱😨😱

17 September 2017

Sunnuntaina oli sitten vuorossa päiväretki länsirannikolle Boryeongiin ja Buanin alueelle. Reissu oli ihan mahtava, vierailtii 1000 vuotiaalla temppelillä, kalafestareilla ja Daecheonin rannalla. Oli mielenkiintosta nähdä vaihteeksi maaseutua ja vähemmän tunnettuja paikkoja Koreassa, on tää kyllä kaikinpuolin hieno ja monipuolinen maa😍

16 September 2017

Lauantaina kierreltiin porukalla Seoulin kummia kahviloita, löydettiin muun muassa lammas ja mangusti cafet jossa pääsi paijailemaan eläimiä😊 Illalla hengailtiin Hongdaessa ja katseltiin tosi taitavia katuesiintyjiä 💃💃

9 September 2017

Kauan odotettu reunion Suwonissa Markuksen kanssa! 😍 esittelin Suwonin keskustaa ja "vanhaa kaupunkia" ja käppäiltiin Hwaseongin linnotuksen muureja huipulle asti, josta oli aika huikeet näkymät koko kaupunkiin 😱

2 September 2017

Tunnelmia päiväretkeltä Seoulissa! Vuokrattiin korealaiset kansallispuvut eli hanbokit ja tutustuttiin Insadongin palatseihin. Ja poseerattiin tietysti hienoissa asuissamme 😉 Iltapäivällä vuorossa oli keramiikka-workshop, jossa meille esiteltiin perinteistä korealaista keramiikkaa ja päästiin itsekin muovailemaan omat mukit! Kerrassaan mahtava päivä! 🤗

31 August 2017

Tehtiin tänään 10 kilsan kävelyretki ja tutustuttii hieman uuteen kotikaupunkiin😁 Polku kulki välillä metsässä ja välillä pienen joen vartta kaupungissa. Löydettiin myös hieno temppeli! 😍 Illalla kokeiltiin korealaista barbequeta ja se oli kyllä nannaa! Huomenna sit eka koulupäivä, jännää!

26 August 2017

Pieniä tunnelmapaloja ekoilta päiviltä Ajoussa! 😁 asuntola on tosi siisti ja moderni, ja täällä on paljon mukavia ihmisiä👍 Aika on kulunut lähinnä petivaatteiden ja muiden tarvikkeiden haalimiseen ja asumaan asettumiseen, mutta hieman eilen käytiin katsastamassa Suwonin yöelämää🍻

22 August 2017

Alkuviikko ollaan vietetty Markuksen opiskelukaupungissa Daejeonissa. Pestiin pyykkiä mielenkiintosella masiinalla ja chillailtiin ja toki vähän tutustuttiin nähtävyyksiin😄 Vuoden reissuosuus kääntyi nyt loppua kohden ja huomenna mä lähden yksin matkaamaan Suwonia kohti😯 Vähän jänskättää mutta eiköhän siitä lystiä tule😃😉

20 August 2017

Pienellä viiveellä, vika päivä Busanissa! Kiivettiin Busanin torniin, josta oli komeet näkymät kaupungin ylle😍 Sit pyörittiin vilkkaalla Nampon alueella ja maistettiin kuplateetä (kuten ilme antaa ymmärtää, ei ihan mun lempparia🙈) ja tosi hyvää mereneläväsoppaa ja bibimbapia👌

19 August 2017

Tänään suunnattiin sitten keskustampaan Busaniin ja kaupungin suurimmalle rannalle Haeundaelle. Se olikin aika turistirysäpaikka😄 Sieltä lähti kyllä taas hienot rantakävelyt ja hienoja maisemia riitti😍

18 August 2017

Eilinen aamu oli tosi aurinkoinen ja kuuma (eka kuva näkymä meiän huoneen ikkunasta) ja suunnattiin rannalle uimaan ja lekottelemaan🌡☉ kun iltapäivä vähän viileni, lähdettiin tarpomaan Amnam-puistoon rantakalliopolkua pitkin. Oikeastaan sama reitti joka mentiin cable carilla mutta jalan, oli kyllä upeet maisemat😍 Paikan päällä syötiin korealainen kesäerikoisuus kylmät nuudelit joka ei kyllä ollu ehkä meiän ykkösjuttu, mutta tulipa koettua sekin 😂

17 August 2017

Sitten illalla kokeiltiin Busanin cable caria jolla pääsi puksuttelemaan meren yli niemennokalle, josta löytyi paikallisten mammojen ja pappojen viihdepaikka 😃 siellä ne tanssi paikallisen iskelmän tahtiin ja me maisteltiin kalaherkkuja ja vaan ihmeteltiin menoa. Sit illalla meiän hostellissa oli konsertti, jota jäätiin kanssa katsomaan 😄 hieno päivä kerrassaan! 👌
Tänään päämääränä oli Gamcheonin kulttuurikylä! Se on entistä slummialuetta josta on kunnostettu suosittu turistinähtävyys. Kun huipulle jaksoi kiivetä oli näkymät aika huikeet 😍

16 August 2017

Viimein Busanissa! Pitkän reissaamisen ja Seoulin hulinan jälkeen on mukava chillata meren rannassa😍 Päivä oli pilvinen mutta lämmin ja päästiin vähän jo tutustumaan Songdon rantaan.

Tänään vika päivä Seoulissa, oli varmaan viikon sateisin päivä ja välillä ukkonenkin paukkui☔☈ Shoppailtiin Myeondongissa ja maistettiin korealaista "länsimaalaista ruokaa", joka oli kyllä aika erilaista kuitenkin😃 Illalla pakattiin kamat kasaan ja aamulla lähtee luotijuna kohti Busania ja merenrantaa! 😍🏖

14 August 2017

Illan ohjelmana oli sitten toinen "pakollinen" palatsikierros Gyeongbokgung- palatsilla ja tutustuminen Dongdaemunin kaupunginosaan. 🌇
Taas löytöjä ihan hotellin läheltä: Ssamziegil ulkoilmaostari, jossa oli paljon pieniä kauppoja ja kahviloita ja taidejuttuja 😍 ja sieltä sai kakanmuotoisia vohveleita, jossa oli suklaata sisällä😅💩

Seoulin tunnelmia laidasta laitaan: perinteikäs Bukchonin hanok-kylä ja Gangnamin pilvenpiirtäjät 😱 täältä löytyy kyllä kaikkea 😂
Tänään vietittiin rentouttava päivä Yeouidossa, joka on paikallisten kesäolohuone ja aktiviteettipaikka Han-joen varrella. Paikalliset pistää teltan pystyyn joen varrelle ja tilaa sinne noutoruokaa ja siinä vaan paistattelevat päivää😋
Koottuja ruokia parilta päivältä: perinteisiä ravintoloita, streetfoodia ja paikallinen hampparipaikka 😂 tietenkään klassista korealaista kana & olut annosta unohtamatta 😉👌

Tänään katsastettiin Changdeokgung-palatsi, Namsanin vuorella sijaitseva näköalatorni Seoul N Tower ja Myeondongin kaupunginosa. Hellettä piisasi mutta mango-bingsu viilensi tunnelmaa 😄

10 August 2017

Eka päivä koreassa!👍 Pitkän lennon ja tunnin metromatkan jälkeen olo oli aika uuvahtanut mutta hieman jaksoi lähiseutuja tutkia. Sää oli koko päivän pilvinen ja melko sateinen mutta tosi lämmin🌡Käveltiin Cheonggyecheon- virran vartta ja pööpöiltiin Insadongin kaupunginosassa.

Eka reissupäivä ja lento Helsingistä Souliin!