Canada · 23 Days · 40 Moments · July 2017

RodeoMees

19 August 2017

Foodtruckfestival
Shoppen in chinook centre Calgary.

18 August 2017

Canmore! Rustig dagje met diner op bed.

16 August 2017

Lake Agnes trail en Lake Agnes teahouse.
Ontbijt en lake Louise.

Athabasca falls en Peyto lake
Icefields Parkway

14 August 2017

Maligne lake
Moose lake loope

Black cat guest ranch. Super plek voor Mees!
Beaver boardwalk.

Jasper! Lange rit, maar prachtige dingen gezien onderweg. In Jasper geluncht, Wk judo van Marit gekeken en rondbanjerd in het stadje. Richting het hotel kwamen we een elk tegen langs de weg.

Lunch, strandje en diner! Luxe ten top.
Helmcken en dawson falls.

10 August 2017

Tijdje geen goede wi-fi. Nu aardig. In clearwater geweest in een rukkerige hotelkamer/appartement/krot. Genoten van een lunch met een moose, een racewinkelwagen en met zijn allen in een kingsize bed. Ja, soms moet je zelf de sjeu aan een dag geven.

Lekker hangen bij het zwembad in Lytton. 'S avonds daar gegeten en nog een beetje over de camping gelopen. Prachtige uitzichten.
Typisch iets voor ons 🤓

8 August 2017

Mees de ochtend met opa en oma doorgebracht. S middags heeft Mees zijn zwemangst langzaam overwonnen en dat moest natuurlijk gevierd worden met een lekker toetje bij the keg.
Ziplinen in Whistler!

7 August 2017

Whistler. Erg warm door de rook die boven de bossen blijft hangen. Gezellige stad waar we doorheen wandelen en lekker op het grasveldje spelen. S avonds gaan Marc en Nina even met zijn tweeën uit eten en genieten van heerlijke hamburgers met een biertje erbij.
Dag Vancouverisland. Wij gaan richting Whistler!

Zandsculpturenfestival!
Heerlijk strand in Parksville.

Door de bosbranden helaas erg veel mist, maar we hebben prachtige dieren gezien! Dolfijnen, zeeleeuwen, zeearenden, humpback whales en wel 60 killer whales! 😇🤗
Om 9:00 op de boot gestapt in Telegraph Cove om hopelijk wat mooie dieren te gaan zien!

Van Campbell River naar Port Mcneill gereden. Bij ons huisje aangekomen zagen we gelijk al een black bear! Heel gaaf! In het huisje gegeten en daarna nog even naar het strandje gelopen. Onderweg veel herrie gemaakt om de beren af te schrikken. Mees vond dat erg grappig dus die humde en klapte vrolijk mee. Op het strand nog een hele mooie zeearend gezien.

3 August 2017

Vandaag reisdag van Ucluelet naar Campbell River. Onderweg bij Coombs, daar met een geit op het dak, gestopt. Gegeten bij ons hotel met pravhtig uitzicht op het water.

2 August 2017

Surfen en strandbanjeren op long beach in Tofino.
Wild pacific trail. Ongelofelijk mooi.
Zoe's bakery. Heerlijk ontbijt!

1 August 2017

Na de eigenlijke boot helaas gemist te hebben konden we gelukkig nog op de boot van 12:50 naar nanaimo.
'S ochtends in alle rust nog lekker langs English Bay gewandeld en in een speeltuin gespeeld. Mees was niet weg te slaan uit de Brandweerwagen. Kan ook niet anders na alle brandweerman Sam filmpjes in de auto.

31 July 2017

Granville Island
English bay. 'S ochtends en 'S avonds.

Na een bijzondere nacht met speelkwartier (van 1,5 uur) waren we al vroeg uit de veren. Om 6:05 stonden we naast ons bed en een uur later stonden we buiten de deur. Ons eerste doel: een ontbijtje en een kop koffie scoren. Na 30 meter lopen was dit in de pocket en konden we op zoek naar een fiets om Stanley Park te gaan verkennen. Niet veel later zetten we Mees eerst nog op de foto alvorens hem van het kwaad dat een helm heet te verlossen (zie foto) Wat volgt is een heuse biathlon. Eerst een fietstocht door eerdergenoemd park en vervolgens een flinke wandeling door Downtown Vancouver. Voor de details: check pandabanaan.waarbenjij.nu
Fietstocht in Stanley park
Hoera, we zijn in Canada! Mees heeft zich keurig gedragen tijdens de vlucht. Mocht je ooit met airtransat en een kind van 1 gaan vliegen laat je dan even goed informeren naar alle regels. Wij vonden het vrij streng en lastig om Mees 10 uur lang op 1 stoel te laten zitten ivm zuurstofmaskers. Afijn, op het vliegveld van vancouver was alles super geregeld en ging het heel vlot. Met de skytrain naar het centrum en ingecheckt in het hotel op een hele centrale plek. Gegeten bij een lekker indaas restaurant om alvast te proberen in het juiste ritme te komen en daarna lekker vroeg ons bed in gedoken.