Austria, Hungary, Germany · 5 Days · 11 Moments · July 2017

Luca's adventure in Ausztria

6 July 2017

Hazafelé megálltunk Melkben hogy megnézzük a melki apáttságot. A könyvtár és a tükrös terem tettszett a legjobban.
Ma indulás előtt visszamentünk Hallstattba hogy még egyszer körülnézzünk. A parkolóban viszon egy meglepetés várt minket egy roppant kedves nő személyében aki lehúzott minket 30 euróval csak azért mert a buszunk behajtott a parkolóba. Nem akart ott parkolni csak behajtott. ( emlékeztető: ha legközelebb mész ne menj be a parkolóba) Megnéztük a Csonházat ahol a város elhunyt lakosainak csontjait tárolják. Mivel a városban nagyon kevés lehetőség van a temetkezésre ezért a halottakat vagy elhamvasztják vagy csontjaikat megőrzik a Csontházban ahol a koponyákra szimbólumokat festenek. Például a rózsa a boldogság a kígyó a bűn szimbóluma ként jelenik meg a koponyákon. Szerintem ez egy bár szokatlan de mégis nagyon szép szokás.

5 July 2017

Miután hazamentünk Benke papa adott 60 eurot hogy vacsorázzunk valahol mivel sajna lekéstük a foglalást. Kimentünk a tóhoz ahol múltkor is voltunk mert lattunk arra egy éttermet. A legnagyobb meglepetésünkre a felszolgáló srác magyar volt és elképsztően jófej volt velünk. Hozott plusz desszertet és ki sem kellett fizetnünk. Utána gondoltuk sétálunk a parton de megláttam egy ket embert röpizni es annyira kedvem támadt hogy rávettem Virágot és a többieket hogy álljunk be. Estig játtszottunk majd elmentünk együtt sörözni a közeli kocsmába onnan pedig megint ki a tóhoz majd nagy nehezen lefeküdtünk aludni végre.
Ma felmentünk a Sasfészekbe Hitler nyaralójához. Először is megnéztünk egy ottani múzeumot ami az eredeti szállásból lett átalakítva így végigmehettünk az ottani bunkerekben és lerombolt helyiségeken nagyon nyomasztó volt. Utána pedig felmentünk a kilátóhot ahová egy szerpentín úton sétáltunk volna fel de mivel sajnos nem volt elég időnk ezért busszalentünk fel de egyszer muszáj kipróbálnom sétálva elképesztő lehet. Ahol a busz lerakott onnan egy 24 m hosszú jéghideg nyirkos alagút vezetett gy sárga réből készült lifthez ami felvitt minket a kilátóba.

4 July 2017

Miután visszaértünk a szállásunkra kimentünk a közeli fürdőhelyhez na nem fürödni persze mert rohadt hideg volt hanem csak nézelődni. Megint teljesen lenyűgözött a hely szépsége és nyugalma.
Ezután elmentünk Bad Ischlbe ahol Sissi kastélyában mentünk körbe. Utána kaptunk szabadidőt amit azzal töltöttünk hogy felkerestük a várso legjobb cukrászdáját és megkóstoltuk az eredeti islert ami elképesztően finom volt, de sajnos mi vittük el az utolsót így Benke tanárúr és Fekete tanárnő egész úton minket átkozott. Utána kiültünk a folyó parta nézlődni. Nagyon hangulatos volt.
Ma a szülinapomon felmentünk a Krippenstein kilátóhoz. Eszméletlenül szép hely ide is el kell hoznom majd a családomat innen a 5 fingers kilátóból rálátni Hallstattra és egész Halltattseere ahogyan a hegyek szépen körülölelik. Miután vagy száz képet csináltunk leültünk uzsizni és élveztük a kilátást.

3 July 2017

Ma Salzburg következett. Egy felvonóval jutottunk fel a várig amit megnéztünk. Kaptunk fejhallgatókat amikkel meghallgathattuk a vár történetét. Kár hogy nem figyeltem biztosan érdekes volt. Amire emlékszem az valami címer amin egy répa volt és egy bika aminek köze van valamiylen hangszerhez. Ezután lementünk a városba, ebédeltünk majd átmentünk a folyó túlsó oldalára hogy megnézzük a várat onnan is.

2 July 2017

Miután lepakoltunk a szálláson visszaszálltunk a buszra és elmentünk megnézni Hallstattot. Eszméletlen hely, ide muszáj elhoznom egyszer a családom. Nagyon aranyos kis városka és fantasztikus a kilátás. A hegyek között a Hallstattsee egy gyönyörű tó ami köré épült ez a város. Megérte elmenni még első nap csak sajnos visszafelé a szállásra gyalog kellett mennünk és mivel elkezdett szakadni az eső teljesen átáztunk. A Benke szerint 2km (valójában 2×3km ) legyaloglása után a szálláson megszárítkoztunk úgyhogy nem fáztunk meg szerencsére.
Megérkeztünk a szállásra Obertraunba. A közeli folyót hívják Traun nak és ezért mivel ez a kis település a folyón túl van ezért hívják Obertraunnak. Nagyon szép a szállás de ami még szebb az a szállásról a kilátás. Mindenhonnan hatalmas hegyek vesznek körül minket, elképesztően szép.
Útközben megálltunk Bécsújhelyen hogy megnézzünk egy Domot és egy templomot. Utána sétálgattunk a környéken megkerestük a főteret majd utaztunk tovább.