Sri Lanka · 34 Days · 81 Moments · March 2016

24 April 2016

Så kom turen til Halong Bay 😊

23 April 2016

Lidt mere fra første dag i Hanoi

Vi ankom kl 5.30 her i Hanoi og blev nærmest overfaldet af toctoc drivers 😳 De her sindsyge her i Vietnam. På vejen herop stoppede bussen og der var en fyr, som vi troede var buschaufføren, som sagde at alle til Hanoi skulle ud af bussen. Vi fandt dog hurtigt ud af, at det var en taxachauffør, der ville snyde os af bussen, så vi skulle tage en taxa resten af vejen 😡 Vi kunne først tjekke ind på vores hotel kl 12, så vi gik på byvandring 😊

22 April 2016

I dag har vi været på bådtur rundt i

21 April 2016

Todays team 😊
Igår landede vi sent i Phong Nha, hvor vi mødtes med en pige fra Canada, som Ruth tidligere havde rejst med i Cambodia. Vi blev enige om at booke en Easyrider Tour, så I dag har vi været ude at se the Paradise Cave og the Dark Cave. Naturen heroppe er helt fantastisk og grotterne var ubeskrivelige. Det er lidt vildt at tænke på, at vietnameserne har gemt ammunition og meget andet der under krigen. The paradise Cave var så storslået og smuk i modsætningen til the Dark Cave, som nærmest ved et aventure race igennem nogle sommetider alt for små gange, så der kom klaustrofobien lige retur et smut. Vi endte dybt inde i grotten, hvor vi badede i meget tykt mudder til halsen. Nogle personer betaler sig fra mudderbad andre tager bare til Vietnam og besøger the Dark Cave 😂

19 April 2016

Tradition tro blev der her til aften ønsket og sendt et lille skib afsted 🙏🏻
Så fandt vi endelig den berømte "Banh My Queen" hvor vi prøvede en af Vietnams berømte retter. Det er basically "bare" en sandwich fyld med alt muligt. Sammensætningen lyder mega klam, men det smager så godt 😊 Derefter stod den på tempel besøg, så nu har jeg vist også fået min lyst styret med hensyn til dette for en stund 😳

18 April 2016

Aften snack - man skal jo smage de lokale specialiteter 😂 Og det var lækkert.
Byvandring med Ruth 😊
Den gamle japanske bro i Hoi An.
I dag var vi på sight seeing, hvor vi bl.a. besøgte et gammelt bevaret hus, hvor den nu 9. generation stadig boede. Arkitekturen er så smuk her i Hoi an og de er svær glade for lanterner 😊

17 April 2016

I dag har den stået i madlavningens tegn 😊 Ruth og jeg har tilmeldt os et madlavningskursus hos en lokal familie, hvor vi først var på det lokale marked og handle ind, derefter sejlede vi i små både til stedet, hvor vi fangede krabber på vejen og til sidst ankom vi til stedet, hvor der blev kokkereret i lange baner. Jeg prøvede blandt andet at lave mit eget rispapir helt fra bundet og en masse andet 👏🏻

16 April 2016

Så ankom vi Hoi An, hvor vi blev mødt af en flok meget agressive taxachauffører, som ikke ville lade os være i fred. Vi havde booket et hyggeligt homestay på forhånd og værtsfamilien var så søde. Vi bor ca 1,5 km fra stranden og ca 1,3 km fra den gamle by, men vi kan låne cykler gratis. Her til aften var vi på byvandring i den gamle bydel, hvor de havde lanterner over alt. Det var så smukt. Vi har tv og HBO på værelset, så nu skal der bare slagges 😊 Vi er begge vilde med Hoi An, så vi har forlænget for ophold til 5 overnatninger, før vi tager videre.

14 April 2016

Kort stop i Nha Trang i 2 timer. Overlevede næsten ikke, da stedet var fyldt med russere og trafikken var sindsyg 😳
Først indkøb til busturen og derefter pakkehelvede 😳

13 April 2016

Dag 3 i Dalat: Da vi var kommet retur med det gamle tog, tog vi hen til Crazy House, hvilket var en interessant oplevelse. Her faldt jeg i snak med en sød pige fra Canada, som bor i Cambodia pt, så vi har aftalt at jeg skal komme og besøge hende og så vil hun vise mig rundt, nice 👏🏻
Dag 3 i Dalat: Da vi kørte rundt fortalte min driver, at jeg skulle lægge godt mærke til naturen, det var nok ikke hver dag, at jeg så så smukt et skovområde og den type træer havde vi nok ikke i Danmark, alt i mens manden pegede på en flok nåletræer 😂
Dag 3. i Dalat - del 1 Pagoda I dag har vi været på tur på en easyrider. Først var vi oppe og besøge et zen buddhistisk mounestery, hvor jeg faldt i snak med en af munkene, som tilbød mig at bo der 😊 Herefter var vi ude at køre i cablecar, hvor der var den mest fantastiske udsigt. Vores driver kørte os herefter hen til den gamle togstation, hvor vi prøvede en tur hen til et kinesisk tempel. Desværre var vores vogn fyldt med kineserne, og aldrig har jeg oplevet så mange poes og selfies samt at de ville have taget deres billede sammen med Ruth, for det var åbentbart nærmest en større seværdighed at se en sort person frem for selve templet for dem 😳 Vi overvejede at hænge et skilt omkring halsen på hende, hvor der skulle stå: picture, picture 5$ 😂 så kunne vi da tjene til resten af turen.

12 April 2016

2. dag i Dalat - cafe besøg 😊
2. dag i Dalat - Elephant Waterfall, tempel og kaffeplantage.
2. dag i Dalat - græshoppe- og silkefarm
2. dag i Dalat I dag har vi været på en countryside tour, hvor vi bl.a. besøgte: Den gamle togstation, en blomsterfarm, en lokal landsby, en græshoppefarm, silkefarm, Elephant Waterfall, et tempel og en kaffeplantage. Da vi kom hjem fra turen, slappede vi af et par timer og mødtes for at spise og besøge det lokale marked. Jeg har, om muligt, fundet min overmand i kagespisning, så dagen blev afsluttet på The Windmillcafe, hvor vi selvfølgelig fik kage 😂

11 April 2016

1. dag i Dalat Efter en syg bustur ankom vi til Dalat 😊 Jeg havde egentlig booket en seng i et dormroom, men endte med at forkæle mig selv lidt, da jeg trængte til at være mig selv. Hende, der ejede stedet, var super sød og vi endte med at booke en dagstur rundt og se the country side til dagen efter. Her til aften har jeg været rundt på det lokale marked og mødtes jeg med Ruth, hvor vi hyggede på cafe og fik lavet en ca plan for, hvor mange dage, vi vil bruge de forskellige steder.

9 April 2016

I dag gik turen videre fra HCMC til Mui Ne og min morgenmad var en gang chips efter at have haft ondt i maven hele morgenen - hvilket åbenbart er obligatorisk min. en gang, når man rejser i Asien 😳 Det var heldigvis ikke Deli belly 😂 Jeg havde booket et hostel på forhånd, som så ud til at være nice, men da jeg ankom fandt jeg ud af, at det var værre end Sommer i Sunny Beach 😳 Så efter at have snakket med Ruth, blev vi enige om, at vi skulle videre hurtigst muligt og bookede en bus videre til dagen efter igen. Ingen af os havde lyst til at være der, så vi gik os en lang tur på stranden, nød solnedgangen og fandt herefter en hyggeligt lille restaurant, hvor vi fik lækkert seafood for under 30 kr. 😄

8 April 2016

5. Dag i HCMC - Mekong river
5. Dag i HCMC - Mekong river - 10 ting man kan lave af kokosnødder 😊
5. Dag i HCMC - Mekong river - lokal bådtur
5. Dag i HCMC - Mekong river - Snake time
5. Dag i HCMC Så gik 5. dag i HCMC også. I dag har jeg været på tur på Mekong floden, hvor vi stoppede ved en lille landsby, hvor de bl.a producerede honning og alt hvad man kan få ud af en kokosnød 😊 Drengene var igen med og vi havde det så sjovt, så nu har jeg også lært lidt malaysisk 😂 Efter turen tog vi ud at spise sammen med Ruth og så, hvad HCMC's natteliv havde at byde. En helt perfekt måde at slutte opholdet her på. Nu trænger jeg også til at komme videre. Det hostel jeg har boet på de sidste par dage er super hyggeligt, men det er så varmt om natten at jeg ikke har kunne sove før kl 2, hvilket ikke rigtig fungere med at skulle op kl 6 og på tur. Ruth og jeg har aftalt, at vi tager videre til Mui Ne sammen og har booket os ind på et hyggeligt hostel sammen, så nu må vi se, hvordan det bliver 😊

7 April 2016

4. Dag del 4 - Cu Chi Tunnels
4. Dag del 3 - kunst med æggeskaller 😊
4. Dag del 2
4. Dag i HCMC. I dag har jeg været på City tour rundt og se bl.a. The Museum of war, hvilket var en meget stærk oplevelse, besøgt tempel og meget andet. Efter City tour var jeg ude at se Cu Chi tunnels, hvor jeg opdagede at jeg lider stærkt af klaustrofobi 😳 Virkelig nederen. Vi fik lov til at prøve at komme ned i de tunneler, hvor krigerne nogle gange boede nede i flere uger i træk. Tunnellerne var så små, at man ikke kunne passere hinanden og da jeg kom der ned, var der 10 mennesker foran og bag mig, så jeg følte mig total fanget og begyndte at reagere voldsomt på det. Jeg har aldrig været så glad for at komme op i den friske luft igen 😖 Jeg mødte en rigtig sød pige fra London, som jeg regner med at rejse videre med samt 3 fyre fra Malaysia, som jeg havde det så sjovt med 😄

6 April 2016

3. Dag i HCMC. Det er så her jeg er kommet til at bo, sammen med 17 andre. Det skal nok blive interessant. Resten af dagen i dag er gået med afslapning samt at jeg nu har fået booket: 1/2 day City tour+tour til Cu Chi tunnels i morgen, tour på Mekong floden i overmorgen samt næsten al transport med bus op gennem Vietnam. Vildt lækkert at få styr på det, så nu glæder jeg mig bare til i morgen, hvor jeg nok får en lidt busy day.

5 April 2016

2. Dag i HCMC er gået med at udforske nabolaget og spise lokalt 😊 Jeg har fundet et hyggeligt lille hostel, som jeg rykker over på i morgen, da mit hotel skulle have 265 kr pr overnatning og her skal jeg kun betale 27 kr, så det er nice 😊

4 April 2016

Så ankom jeg til Vietnam, Ho Chi Minh City 😊 Alt gik glat i lufthavnen med mit visum på nær, at jeg havde glemt mine USD, som jeg skulle betale med, i min backpacker taske. Men det løste vi også. Hotellet jeg skal bo på de første par dage her er fint og der er badekar, så jeg ved godt, hvad jeg skal i aften 👏🏻 Jeg har lige været ude at spise. De snakker ikke rigtig engelsk her, så det var noget med at pege på menukortet og håbe på det bedste 😂 HCMC er en virkelig travl men spændende by, som jeg glæder mig til at udforske 😊 De næste par dage skal dog stå på afslapning og komme mig ovenpå alle de fantastiske oplevelser, jeg fik på Sri Lanka 😊
En glad Lise, på trods af myggestik mm, er på vej til Vietnam, hvor nye oplevelser venter 😊 Jeg er dog temmelig træt, da jeg skulle flyve kl 2 i nat og der var en lille pige, som skreg hendes lunger ud på hele flyveturen 😳

3 April 2016

Så er jeg på vej i taxaen til lufthavnen efter et fantastisk 14 dages eventyr på Sri Lanka, der slog alle forventninger. Når jeg tænker tilbage på de første 4 dage i Negombo og den første aften i Mirissa, hvor jeg egentlig havde besluttet mig for bare at blive på stranden resten af min tid her, og hvad jeg så har med i baggagen af oplevelser, kan jeg slet ikke forstå, hvor heldig jeg har været. Jeg har mødt fantastiske personer, rejst rundt med lokale, oplevet hvordan Sri Lanka er og ikke bare været turist og meget andet. Så jeg har ikke andet end en følelse af stor taknemlighed tilbage. Aftenen i aften blev sluttet af med middagsinvitation hos en lokal familie, som er forældre til en af Julias Sri Lankanske veninder. De bød os velkomne med åbne arme og havde tilberedt super lækker traditionel Sri Lankansk middag til os. De boende på Junglesiden og der var så fredelig den flotteste stjernehimmel. Så nu kan jeg vist sige, at jeg har prøvet alt, hvad der er værd at prøve ❤️
En meget træt Lise, som nu er på vej i seng efter at den ikke har fået for lidt. Vi har været ude med en masse af Julias venner og endte på et stranddiskotek, som KB18 ikke når til sokkeholderne.

2 April 2016

Vi er nu lang om længe kommet frem til Hikkaduwa efter en omgang dødskørsel fra vores buschauffør. Men så var det jo godt at han havde sikkerhedssele på (minor detail at den ikke var spændt fast 😂) Vi har igen været sindsyg heldige med busserne ift. at vi har løbet fra den ene til den anden uden ventetid (det er ikke unormalt at man skal vente flere timer på busserne her ) så det var virkelig lækkert. Julia har fået fat i en af hendes venner, som er manager på en bar/hotel, så vi har fået et lækkert værelse lige ned til stranden med ac og vi bor gratis 😄 I aften er min sidste aften på Sri Lanka før turen går videre til Vietnam, så vi skal ud at male byen/stranden rød 😊
Lidt flere flodbilleder 😊
I dag har vejret været super lækkert, dog lidt for varmt, så tiden er blevet brugt i floden inden den står på pakning om lidt og bus til Hikkaduwa, hvor Julia tidligere har arbejdet og kender en masse 😊
Elsker bare at blive overrasket midt nat af sådan en fyr, når man skal vaske hænder på toilettet 😳

1 April 2016

På vej hjem fra canyoning begyndte det at stå ned i stænger og det har nu regnet uafbrudt i 3 timer. Men heldigvis er det ved at klare op, så må vi bare håbe på solskin i morgen ☀️
I dag skulle den have stået på river rafting, men fordi det har været en meget tør sæson, var det ikke nok vand i floden til, at vores egen guide mente, at det ville blive en sjov tur. I stedet blev det til canyoning. Så fik jeg igen prøvet klippeudspring i vandfald. Sandaka og Julia kendte fyren, der stod for det, så vi fik en private tour af ham kun os 3. Hvis jeg ikke allerede har nævnt det, så kan man vist roligt sige, at det er en fordel at rejse med lokale 😊 Sikkerhedsforholdene var dog ikke de bedste. Vi havde heller ikke tøj med til det, så Julia og jeg lånte shorts og guiden, hvilket var ret heldigt, for vi havde begge et kæmpe hul i bagsmækken, da vi var færdige 😂
Efter hvad der nok har været den sygeste bustur ever (Space Mountain gå hjem og vuk) ankom vi igår aftes til Kitulgala, hvor en af Sandakas venner ejer en camp. Det ligger inde i junglen og helt nede til floden. Her er så lækkert, at det opgør for de mange dyr og alt for store edderkopper, som vi deler toilet med 😂 Dette er mit hjem de næste par dage, hvor der bare skal slappes af, river rafte og meget andet. This is fucking nature ( citat fra et russisk par, som vist aldrig har set jungle før 😂)

31 March 2016

Selvforkælelse på højt plan. Så er vi lige kommet hjem, efter at have hentet de ringe, som jeg bestilte igår, og jeg elsker dem big time 👏🏻 Sent igår aftes fandt vi endelig en god juveler, som Sandaka kendte. Julia og jeg gik pæn meget amok derinde 😳 Der var så mange lækre smykker og gulv, sølv osv. Og så var det bare så meget billigere end i DK, så man skulle da være et skarn, hvis man ikke købte noget 😂 Jeg fandt en Cats eye stone ring i hvid guld, som jeg bare måtte eje og så endte jeg også med at bestille en guld ring med en sten af Emerald, som jeg selv designede.
Så fandt vi endelig en frisør til Julia, og nej hvor bliver hun bare flot 😂
Del 2 Det er som om, at ikke mange af de lokale egentlig kan forklare, hvad buddhisme er ud over deres historie med tanden. I stedet tropper de troligt op og giver gaver samt pengedonationer uden rigtig at vide til hvad og hvorfor. Måske lidt dømmende men jeg må indrømme, at både Julia og jeg er noget forargede lige nu. Der er mange fattige i Kandy, som ingenting har og efter ceremonien fandt vi ud af, at al maden som bliver doneret bare bliver smidt ud bagefter på nær noget brød, som bliver givet til fuglene omkring templet. Det var vist dagens sure opstød.
Træt med træt på 😴 Del 1 Kl er11 og vi er lige kommet hjem fra en lokal ceremoni i Temple of the Tooth, et meget helligt buddhistisk tempel, som eftersigende skulle ligge inde med en af Buddhas tænder. Ca 71 % af befolkningen på Sri Lanka er buddhister, men måden de praktisere på ligner langt fra den tibetanske retning jeg selv praktisere herhjemme. I stedet for at meditere, så minder det mere om kristendommen, da den kom til DK for mange år siden. Vi stod op kl 4 om natten for at forberede ofregaver (ris kogt i mælk med rosiner og mandler) som vi skulle have med. Selvom det var en ceremoni skal Julia og jeg betale 1000 rp for at deltage. Herefter stod vi først i kø til at aflevere ofregaverne samt pengedonationer (nærmest som at købe sig til et bedre karma, hvis man nu havde fucket up i noget) og derned skulle der bedes. I templet var der et museum, hvor vi kunne se alt om tandens historie, men jeg er stadig ikke blevet klogere på, hvordan buddhismen fungere.

30 March 2016

Efter shopping og jagt på en frisør til Julia har vi nu været kulturelle og været inde at se Kandy dance, hvilket er en gammel tradition i Kandy. Sandaka har fortalt, at der bl.a. Er en linie på deres high school, hvor de lærer det.
Vi ankom til Kandy om eftermiddagen og tog en toc toc hen til det hotel, hvor Sandaka bor pt. Han var så sød at tilbyde os at bo ved ham gratis 😊 Efter at have været i bad og slappet lidt af stod den på sight seeing og shopping 😊 Vi var først på besøg hos et møbel og trævare snedkeri, hvor vi så, hvordan det hele bliver lavet og hvordan de maler figurerne med naturfarver fra et regnbuetræ. Herefter gik jagten på smykker til mig, for når man får udbytte og skat tilbage, må man jo gerne forkæle sig selv 😜
Togtur til Ella del 3
Togtur til Ella del 2 😊
Times fly when you're having fun. Så blev det vist tid til at give en lille update igen. Jeg har simpelthen oplevet så meget den sidste uges tid, at jeg knap selv kan følge med. Togtur del 1. Efter to overnatninger i Ella, tog vi alle videre til Kandy med den berømte togbane og hold nu op hvilken tur. Naturen var simpelthen så flot, så det var ubeskriveligt. Vi havde en super sjov tur der op, hvor vi på skift faldt i søvn og tog upassende billeder af hinanden. Dem af mig ligger "desværre" på min computer, så det må i se, når jeg kommer retur 😊

29 March 2016

Når det står ned i stænger i flere timer og man ikke kan gå udenfor en dør, hvad gør man så, man leger da nail salon 😂 Sandaka er nu fuldt uddannet i pedicure og han er ret skilled 😂
Little Adams Peak del 2
Sidder og slapper af efter en lang trekking tur op til Little Adams Peak i dag. Super flot natur så billederne taler næsten for sig selv 😊
Solopgangen jeg vågnede op til i Ella. Her er så smukt, at billeder slet ikke kan retfærdiggøre det ❤️
Vi har nu fået pakket ud og Julias ven Sandaka er kommet og har taget os med hen til Chili, en hyggelig cafe, hvor vi skal spise. Selvom der var mega kø, kom vi foran og fik et bord med det samme. Det er slet ikke så ringe at være afsted med en lokal, som kender personalet 😊 Så nu skal der spises og hygges inden sengen kalder.

28 March 2016

Del 3
Del 2
Så var det tid til at tage videre fra Mirissa og tage til Ella. Jeg rejser pt rundt med en sød pige fra Tyskland, Julia, som har boet på Sri Lanka i 4 måneder og været her 7 gange, så hun kender øen rigtig godt. Vi har kørt med lokale busser 3 stk i 6,5 time i dag og kun betalt ca 14 kr for det 😊 Det har været lidt af en sindsyg tur med Sri Lankanske koncerter på tv skærm, live musik fra en blind mand med en tamburin og meget andet, men det har været super sjovt og naturen har været helt fantastisk især heroppe i bjergene. Nu er vi ankommet til Ella i god behold selvom buschaufførerne kørte a helvede til og vi somme tider følte, at det var med livet som indsats 😳 Julias ven har booket et super lækkert sted til os, hvor vi har vores eget værelse med balkon, så nu skal vi bare slappe af og finde noget at spise 😊

27 March 2016

Standen hernede er super nice, lyst sand og fantastisk klart tyrkis blå vand, lige til at holde til ☀️🌴😄
Lidt billeder fra der, hvor jeg bor nu. Jeg bor på det hyggeligste lille homestay, hvor min vært lavede den lækreste Sri Lankanske morgenmad til mig. Dagen i dag er gået med at chille rundt i Mirissa, ligge på stranden (hvor jeg er blevet Big time solskoldet) og hygge med 4 tyske piger, som jeg mødte på stranden, som også er ude at rejse. Den ene af pigerne og jeg har besluttet os for at rejse videre sammen, så i morgen går turen til Ella og derefter til kandy.

26 March 2016

Tilsidst ankom jeg til det private guesthouse jeg havde fundet på agoda. Og efter noget aftensmad og en kold drink var det på hovedet i seng 😊 Så i dag skal dagen gå med strandtur og udforske stedet. Man kan bl.a. Dykke og komme på hvaltur her, så nu må vi se 😊
Den 4 bus var luksus ift de andre. Men den ene af personalet var meget påtrængende. Jeg fik mig dog forhandlet til at han skulle køre mig fra Matara til Mirissa for en slik. Han viste sig desværre, at være møg klam 😞 inden vi kørte afsted i hans toc toc, spurgte han, om jeg ikke hellere ville med hjem til ham 😷 Og under turen var dem emner som "kan du li sex, vil du ikke være min kæreste mm..." For at afværge det måtte jeg bilde ham alt muligt ind, så det blev til, at: "jeg har en kæreste, som jeg er helt vild med og forventer at blive smedet sammen med" 😂 Selvom den sidste del af turen var noget ubehagelig og at jeg et på gange frygtede, at han ville køre mig hjem til sig, så overlevede jeg og turen kom samlet til at koste 1.164 rupees, hvilket svarer til ca 53 kr 💪🏻
Først skulle jeg med den lokale bus til Negombo. Derefter fandt jeg en bus til Colombo. Under turen faldt jeg i snak med to lokale mænd, som endte med at ringe rundt til alle mulige, for at finde den bedste rute til mig. Så lige pludselig skulle jeg af bussen tidligere end forventet og den ene af mændene viste mig vej over til den 3. bus, lidt udenfor Colombo, som kunne tage mig direkte til Highway bus til Matara. Den 3. bus var igen en lokal bus, der var stopfyldt, og hvor folk stod på og af konstant og ingen aircon overhovedet. Til sidst ankom vi der, hvor jeg så skulle finde den 4. Bus, hvilket gik overraskende nemt. Alle folk er rigtig venlige hernede. Jeg fik reserveret forsædet og efter 30 min ventetid, som bl.a. blev brugt på at sidde ved bagagen og ryge sammen med ejeren af bussens bror og taget billeder, var jeg på vej igen.
Dagen, hvor jeg genfandt min backpacker skills og min intuition igen 😄 Historien bliver lige delt op i afsnit. Del 1. Igår blev så dagen, hvor jeg tog mig sammen og rykkede syd på som en vaske ægte backpacker - og jeg klarede det 😄 Jeg vil nærmest fristes til at sige, at jeg er pave stolt af mig selv 😂 Jeg besluttede mig for, at jeg ville til Mirissa, en lille by på syd Sri Lanka, hvor den bedste strand på øen skulle være. Jeg startede med at spørge i receptionen, hvordan jeg kom dertil og fik tilbud en taxa for 11.000 rupees. (En overnatning koster mellem 2.000-4.000) Alternativ kunne jeg tage forskellige busser. Jeg tog udfordringen op og valgte busserne. Så der startede min tur, som endte med at tage ca 7 timer (googlemaps sagde 3,5 t)

25 March 2016

Lidt billeder fra dagens aktiviteter, eller manglende på samme. Har været rundt og set mig lidt om her i Negombo og ellers bare hygget i poolen og på stranden 😊 I aften er min sidste overnatning her i Negombo. Jeg har dog ikke helt fundet ud af, hvad jeg gør fra i morgen af, men det finder jeg jo nok ud af 😂

24 March 2016

Lidt blandet fra dagen i dag som er blevet brugt på, snakke med lokale og få fif til, hvor jeg skal tage hen, afslapning ved stranden, hvor de vist holdte kapsejlads, og nu aftensmad inden sengen kalder 😊
En af fordelene ved at spise det samme sted 2 dage i træk er, at personalet hilser dig på fornavn, når du kommer og kommer med ekstra retter på husets regning, fordi de ville præsentere lokale retter for mig ❤️ Så i stedet for mix veggies, får jeg nu også kylling carry, dahl og ris. Me like 👏🏻

23 March 2016

Så kom jeg endelig på stranden 😄 selvom den ikke når Koh Tao til sokkeholderne, er det alligevel til at holde til 🌴☀️
Visum til Sri Lanka var hurtigt overstået i lufthavnen. Desværre er stemplet ikke lige så flot som det de giver på ambassaden på forhånd 😉 Men nu blev passet et stempel rigere 😊 Sigter efter at kunne kalde mig selv for globetrotter, hvilket nok kræver lidt flere stempler i passet, men jeg er godt på vej 😊
Når man er ude at rejse, skal man spise som de indfødte. Fik dog lavet min karry mild, hvilket jeg tror min mave vi takke mig for senere 😜
Breakfirst is served 😊 Not bad for airplan style.

22 March 2016

Så ankom jeg endelig endelig til Sri Lanka efter at været forsinket med fly og meget andet. Min krop har dog ikke indstillet sig på klimaforandringerne, hvilket resulterede i en ordentlig omgang næseblod. Folkene hernede var meget hjælpsomme og de fik guidet mig på plads, så nu skal den bare stå på aftensmad og afslapning inden sengen kalder. Solen er gået ned, men her er stadig 32 grader. Glæder mig til stranden i morgen 😊