Sri Lanka, Maldives · 21 Days · 17 Moments · April 2018

Linh Marias rejse til Sri Lanka & Maldiverne

4 May 2018

Idag har der ikke været så meget lave, da det for første gang har været dårligt vejr, og intet på programmet for dagen indtil her til aften, hvor vi skulle ud på båden og fiske. Jeg fik fanget 3 fisk i alt som den første og sidste, og faktisk også den grimmeste fisk af dem alle 😂🤭🐟

2 May 2018

Hej venner! Beklager at det er ved at være et stykke tid siden jeg har opdateret noget, det har tildels skyldes dårlig net eller tiden til det, da vi for det meste laver noget hele tiden 😅. Jeg er forresten på Maldiverne nu, og her kommer der lige et opslag med vores dykkerforløb. Havde en meget udfordrende start, som gjorde at jeg overvejede meget at give op på forløbet, da mange af de øvelser vi skulle lave under vand var meget grænseoverskridende. Men her står jeg nu med mit dykkercertifikat, og har aldrig været mere glad for jeg ikke gav op for det har været en af de mest fantastiske oplevelser at dykke på åben vand, hvor vi både har set Nemo og Dorry og en række andre fisk i forskellige farver og størrelser. Men det vildeste af alt så vi op til flere havskidpadder og hajer! 😵🐢🦈🐠🐟

29 April 2018

Her er meget få billeder fra da vi var ude og river rafte og cannyoing. Det var klart en af de oplevelser som var højdepunktet for turen, da man overskred en del grænser og så den smukkeste natur, som man overhovedet kan forstille sig. Ved cannyoing skulle vi glide, hoppe og kastes ud for klipper og vandfald. Det var så vildt, sjovt og grænseoverskridende, adrenalinen kørte ihvertfald på fuld tryk 😵😵

27 April 2018

Vores sidste stop på Sri Lanka inden turen gik til Maldiverne, var på den her skole hvor vi mødte de her søde skolebørn fra årgangen 0-5 klasse. Der sang de nogle sange for os og omvendt og optrådte med nogle danse de havde lært i timerne. Så lavede vi nogle lege og så deres klasselokaler. Det var en meget speciel oplevelse, at møde børnene da de så ud til at være så livsglade selvom de kom fra meget fattige familier. De blev heldigvis meget glade for de gaver vi kom med til dem ❤️
Her er vi ude på en teplantage som lå nær vores sidste hotel vi boede på. Som sagt er te jo en af Sri Lanka’s største eksport varer så vi skulle også lige prøve at plukke selv. Damerne ude på plantagen var var meget små i størrelsen, men utrolig hurtige og hårdtarbejdende. De tjener en dagsløn på 500 rupees som svare til 20kr om dagen hvor de skal fylde en hel kurv op. Er glad for det ikke er mit daglige job, for jeg fik ikke engang samlet 1/3 af min kurv. Men det var helt klart også en øjenåbner for, hvor godt vi har det derhjemme 🙏🏼☕️🌱 #elskeroutfittet

26 April 2018

Her er der billeder fra da vi skulle bestige Adam’s Peak kl. 2 om natten for at kunne se solen stå op på toppen af bjerget. Adam’s Peak er et religiøst bjerg for Budhister, så det er også en pilgrims tur for mange mennesker, vi så folk i alle aldre på vej op til toppen. Nogle syge blev sågar båret op, da de tror på at man kan blive helet. Ud af de tre bjerge vi har bestiget var det her det største bjerg og hermed også det hårdeste. Jeg kan stolt sige at jeg kom op som den første med mine to følges venner på 2 timer og 15 min. Og vi kom lige i tide til at se solen stå op 🌄

23 April 2018

Her har vi været ude og bestige bjerget ved navn Ella Rock 🏃🏻‍♀️ Det var møg hårdt skal det lige siges, da det var en super stejl bakke, med intet fast fodfæste og omkring 29 grader den dag. Men det var nogle super flotte naturomgivelser vi fik set på turen på vej op 🌳🌿🌱
Her var vi ude og besøge et elefantbørnehjem. Det var simpelthen for cute 😍🐘

20 April 2018

Her var vi ude på en bådtur, som var en pakkeløsning til at vi skulle ud og slippe små havskildpadder ud i vandet. Vi så den sødeste babyabe ved navn Kitty som vi fik lov til at holde og få er billede af. Derudover lavede vi to stop inden vi kom ud til skildpadderne. Det første stop var et sted med nogle bassin med en masse fisk i, hvor de kaldte det for fiske massage og et stop der handlede om kanel og hvor meget det kan bruges til. Da vi kom ud til skildpadderne så vi dem først i bassinet hvor vi måtte tage den op. Derefter ku man så vælge at donere til at slippe dem fri, hvilket jeg gjorde 😍🐢
Her er vi ude og surfe i strandbyen Hukkaduwa, hvor vi overnattede der i tre nætter. Det var fedt at surfe igen, men også en smule mere udfordrende end jeg huskede det 😅. Bølgerne var ret vilde og solen var meget skarp så vi endte alle med at få en solbrændt bagside, og mange fik sågar også solstik pga den store vejrændring 🏄🏻‍♀️🏄🏻‍♀️

19 April 2018

Her er lige få billeder da vi var ude og besøge et te faktori, da det er en af Sri Lanka’s største eksportvarer. Her så vi hele processen med hvordan de brygger teen ☕️

18 April 2018

Hey i dag har vi været op shopping dag i storbyen Kandy, hvor vi tog et smut forbi i Sari shop 🛍

17 April 2018

Hey venner igår var vi i Buddhas tempel, hvor vi lige skulle købe nogle nederdele som også kan gøres til kjoler praktisk til stranden på Maldiverne når vi skal dækkes til i lokal området 😜👗

16 April 2018

Hey venner, det har var fra i forgårs hvor vi skulle vandre op af Lion Mountain. Det var både meget varmt og hårdt hehe. Men vi så nogle søde aber og udsigten var rigtig flot, da vi endelig nåede op på toppen 🐒🐒 Også var vi i en lokal villige by og fik mad 😋

15 April 2018

Hey venner 😎 Idag har vi været på Jeep safari, og det har været så fedt. Vi har været ude på savannen og se vilde elefanter og kørt i jeeps. Dagen idag har været så meget bedre i forhold til igår. Men igår skulle vi bare lande og folk var trætte og orkede intet. Idag er vi kommet over til et meget bedre hotel, så det er super nice. Vi skal bestige et bjerg imorgen, så det bliver hårdt 😅💦

14 April 2018

Hey venner! Jeg er endelig ankommet og her er lidt billeder fra turen herhen. Her er super varmt og lækkert men også en smule lummert 😅 Har næsten ingen søvn fået men vi ankom ved en 10 tiden så dagen begynder bare med det samme. Det var det fra nu, hehe 😛☀️🌴👳🏾‍♀️