Mauritius · 38 Days · 16 Moments · March 2017

Lauras journi til Mauritius

26 April 2017

Mit sidste dyk inden hjemrejse i morgen (!!) var et natdyk. Det var heldigvis ikke uhyggeligt, hvilket jeg først havde troet, selvom jeg stødte ind i en over 3 m lang moræne som holder til inde i det skibsvrag vi var ved. Generelt synes jeg ikke natdyk var federe end alm dyk, men jeg så nogle ting, jeg ikke har set før og det var sjovt at se hummere og krabber være aktive. Så er den krydset af på the bucket list

23 April 2017

Fra weekendens udflugt til Eau Bleu. Et af de smukkeste steder jeg har været på turen indtil videre.

21 April 2017

Så ofte vi kan tager jeg og mine to bedste venner hernede ud i kajak og ser solnedgangen. Hvis vi er heldige støder vi på et par delfiner. I dag var vi knap så heldige og stødte ind i en ordentlig regnbyge.

18 April 2017

Blandede billeder

13 April 2017

Når ikke jeg dykker slapper jeg bare af. Overraskende nok har jeg ikke kedet mig endnu.
I dag var jeg ude at dykke med skildpadder igen, men endnu en gang fejlede kameraet så det er ikke meget bevis jeg har. I stedet for en fed video hvor jeg svømmer ved siden af en skildpadde, fik jeg et par flotte selfies af min dykkerinstruktør Omi. Til gengæld har jeg flere billeder af fisk. (Håber ikke de keder jeg for meget. Men det er efterhånden det eneste jeg fotograferer)

4 April 2017

Til vores velkomstfest her på Mauritius blev vi introduceret til traditionel mauritisk musik og dans
I dag bestod jeg min skriftlige eksamen og har hermed fået dykkercertifikat. 😎

26 March 2017

Jeg beklager manglende update. I dag er det en uge siden de andre fra gruppen rejste videre, så jeg burde have haft god tid til at opdatere her. Ugen er gået med dykning, læsning om dykning og mere dykning. Disse billeder er fra en speedbådtur vi var på den sidste dag inden de rejste.

25 March 2017

Fra en tidligere udflugt. Vi stod op kl 5, kørte sydpå og snorklede med delfiner. Aldrig har jeg svømmet så hurtigt før...... derefter tog vi hen til et sted, hvor vi ziplinede over nogle fantastiske steder. Alt i alt en god dag.

23 March 2017

Flere dykkebilleder
I foregårs prøvede jeg at dykke for første gang hvilket var min vildeste oplevelse til dato. Jeg er fan
I går var vi 8 fra gruppen ude på katamarantur. Vi tog afsted kl 9 og blev efter ca 10 min ramt at et voldsomt stormvejr med voldsom regn og høje bølger. En del måtte kaste op af søsyge, men jeg slap heldigvis. Vi sejlede ud til en lille ø hvor vi badede lidt og slappede af. Derefter tog vi tilbage på båden og spiste lækker frokost, friskfangede prawns. Efter frokost sejlede vi videre til en anden ø hvor vi snorklede og så nogle store fisk. Omkring ved 14-tiden nåede vi i havn igen og tog til lægen og fik noget antibiotika til mig som har fået betændelse i hele foden og underbenet pga et myggestik :))) alt i alt en god dag

22 March 2017

Efter frokost (heldigvis) skulle vi til romsmagning på chamarel romfabrik. Derefter så vi det berømte chamarel vandfald the 7 color earth, som på billederne skulle være både grøn, blå, pink, rød og gul, men som i virkeligheden bare var 50 shades of brown. Stadig sjovt at se. Til sidst så vi nogle kæmpe skildpadder og så tog vi ellers hjemad.

21 March 2017

Dagen efter ankomst på paradisøen var vi på sightseeing. Vi startede med at besøge et hindu-tempel, da 52 % af øens befolkning er af indisk afstamning og hinduister. Derefter så vi diverse udsigtspunkter og besøgte en teplantage inden vi spiste lækker lokal frokost.

20 March 2017

Velankommet til Mauritius. Hvis paradis findes, så tror jeg det ser sådan her ud ! ! !