Europe, North America · 12 Days · 10 Moments · March 2017

Lars en Jamilla in NYC

18 March 2017

Gisteren was het alweer onze allerlaatste dag in de USA. 'S ochtends hebben we op ons gemak de koffers ingepakt en hebben we voor de laatste keer ontbeten in de diner. Wat ga ik die cream cheese bagel wissen 😒 haha Daarna zijn we even naar de Levi's geweest op Times Square om een spijkerbroek te halen voor Lars. En toen hophop in de metro naar het Yankee stadion. Helaas speelde de Yankee's zelf niet dus zijn we naar de voetbalwedstrijd van FC NYC geweest wat ook enorm leuk was! En voor de echte New York experience hebben we even een veel te grote en veel te duren bak popcorn en patat gehaald 😜 Het plan was om daarna nog eventjes te shoppen maar helaas zat het verkeer zo enorm tegen dat we alleen naar de Nike Shop hebben kunnen gaan. Daarna zijn we met een hele luxe SUV naar het vliegveld gebracht en met enige vertraging veilig naar huis gevlogen. Inmiddels rijden we alweer bij Spijkenisse en zit de vakantie er helaas echt op 😒 New York, je was geweldig ❀ We'll be back!!

17 March 2017

We moesten even zoeken maar uiteindelijk gingen we, gewapend met twee fietsen, op weg naar Central Park. En dat was een belevenis op zich in de sneeuw πŸ˜… Nooit geweten dat Central Park zoveel heuvels, trappen en eenrichtingswegen had. Maar het was echt tof om langs alle bekende plekjes te fietsen. Na een lekkere burger bij Shake Shack was het plan om de Rockefeller te beklimmen. Ik wilde alleen graag naar boven als het donker was om alle lichtjes te zien. Helaas duurde het nog een uur voordat de zon uberhaupt onder ging. Toen ze we in de tussentijd met de kabelbaan naar Roosevelt island gegaan. Ook echt een aanrader! πŸ˜„ Toen het eenmaal donker werd zijn we naar Rockefeller gegaan. Na 1,5 uur wachten (sorry mevrouw, u kunt pas om 21.30 naar boven) was het dan eindelijk zo ver. En het was fantastisch 😍 Wat een uitzicht! Inmiddels zijn we weer op de hotelkamer en gaan we zo maar eens slapen. Morgen genieten van onze laatste halve dag. Snik. We willen nog niet naar huis😒
Vandaag hebben we weer een onwijs leuke en super drukke dag gehad. Vanmorgen kwam het besef dat we nog maar 1 volledige dag over hadden en dat we daar alles uit moesten halen. En dat hebben we gedaan πŸ˜…(auw mijn voetjes haha) vandaar dat het verslag van vandaag ook in 2 delen is. Het was gewoon te veel voor eentje 😜 Na een heerlijke bagel als ontbijt zijn we naar 5th Avenue gegaan om de St. Patrick's Day parade te bekijken. Het was plan was om daar kort te blijven en dan snel naar de haven te gaan voor de boot. De parade was echter zo leuk dat we iets langer bleven dan gepland. Resultaat: boot gemist en 1,5 uur overbruggen. Dan maar eventjes de Brooklyn Bridge opgelopen. En gelukkig maar! Want bij nader inzien hadden we dat toch niet willen missen! Vervolgens zijn we op de ferry gestapt en (na een uur in de wachtrij) naar Lady Liberty gevaren. Wat was dat gaaf! 😍maar wat was het KOUD op het dek. Na de ferry zijn we gelijk door gegaan naar onze volgende stop van vandaag: Central Pa

16 March 2017

Vanmorgen waren we lekker vroeg wakker. Heerlijk zo'n jetlag πŸ˜… Maar we hadden een leuke dag voor de boeg! We hebben vanmorgen ontbeten in een andere leuke diner op Times Square. Dit keer hebben we vooraf maar wel even naar de prijs gekeken πŸ˜‰ Daarna zijn we op de sightseeing tour gegaan. Heerlijk toeristisch, maar wel een leuke manier om even wakker te worden met een tetterende gids in je oor terwijl je langs allemaal bekende plekjes rijdt. We zijn uitgestapt bij het nieuwe WTC en na wat foto's zijn we het 9/11 memorial museum ingegaan. Wat was dat indrukwekkend! Na een lekkere hamburger als lunch zijn we naar de haven gelopen voor een ferrytour naar Statue of Liberty. Helaas bleek daar dat de laatste boot al was vertrokken (handig zo'n reclameboekje waarvan de tijden niet kloppen). Toen zijn we via Wall Street naar Empire State Building gegaan om daar naar de Observatory te gaan. Over geweldig gesproken. Dat was zΓ³ gaaf! Inmiddels liggen we uitgeteld in bed. Nu al weer zin in morgen

15 March 2017

Hoi allemaal! Hier een update vanuit de US. Na een heerlijke nacht geslapen te hebben in ons hotel zijn we gisteren op pad gegaan. Hoog op ons lijstje stond een keertje ontbijten in een echte authentieke diner. Dat hebben we dus gelijk maar even gedaan. En wat bestel je dan? Pancakes en een Bagel natuurlijk! Hoe Amerikaans wil je het hebben? πŸ˜‰ (De prijs trouwens ook.. whoopsie haha) Toen we ontbeten hadden zijn we op pad gegaan. Helaas waren de wegen niet allemaal even goed begaanbaar en bovendien was het echt onwijs koud met een gevoelstemperatuur van -12. We hebben toen maar besloten om vandaag binnen activiteiten te doen. Als eerste het Intrepid museum voor zeevaart en luchtvaart en daarna The American Museum of National History. Beiden waren echt super leuk! Na een diner bij Shake Shack burgers (een soort van 5* Mc Donalds maar dan nog lekkerder) zijn we moe maar voldoen vroeg in slaap gevallen. Leuk zo'n jetlag πŸ˜‹

14 March 2017

We zijn er! Na ook nog eens een uur vertraging te hebben gehad op Lissabon konden we eindelijk vertrekken. De vlucht verliep heel voorspoedig en eenmaal in New York aangekomen bleek dat er zo'n 2cm sneeuw was gevallen in de "Severe Blizzard" het lijkt het KNMI wel 😜 Met de koffers, immigration en douane hadden we wel weer mazzel. We stonden binnen 10min weer buiten met al onze spullen πŸ˜„ Als het goed is komt onze shuttleservice over 10min en kunnen we EINDELIJK gaan slapen haha
En het avontuur gaat verder. Vannacht bleek dat ook onze vlucht met Delta was geannuleerd. Maar onze vrienden van de KLM hadden weer een nieuwe optie gevonden: met een tussenstop op Lissabon door naar JFK. Na even twijfelen besloten we het toch maar te doen. In het rotste geval stranden we ergens in het zonnige Portugal. Er zijn ergere dingen 😜 Na een lange file kwamen we gelukkig ruim op tijd op Schiphol aan. Maar goed ook want tijdens het inchecken bleek dat Lars zijn ESTA niet goed was gegaan. De enige oplossing bleek om een nieuwe ESTA aan te vragen. Maar het was afwachten of die op tijd binnen zou zijn. Na bijna een uur wachten werd hij gelukkig goedgekeurd. Inmiddels zitten we dus lekker aan een broodje in de vertrekhal. Naar Lissabon gaat in ieder geval lukken. Hopelijk kunnen we vanaf daar naar New York en wordt onze vlucht niet nogmaals geannuleerd. 4x scheepsrecht toch?

13 March 2017

Yeaaa. Na wat gedoe is het toch gelukt. We vliegen morgen om 10.35 met Delta Airlines naar New York City! Hopelijk wordt deze vlucht niet vannacht ook ineens geannuleerd 😜
Nou daar zit je dan.. Ik was van plan om vandaag een berichtje te plaatsen over het inpakken van mijn koffer en om te vertellen hoe veel zin ik in onze reis had. Maar het loopt allemaal een beetje anders.. Vanmorgen bleek dat onze oorspronkelijke vlucht geannuleerd was. De KLM was zo vriendelijk geweest om Lars en mij om te boeken maar helaas wel op 2 verschillende vluchten. Na heel wat gedoe is het gelukt om ons samen op een andere vlucht te krijgen. We zouden iets later vertrekken maar goed.. Nu krijg ik net te horen dat onze tweede vlucht wederom geannuleerd is wegens de verwachtte sneeuwstorm. Dus ook dit gaat niet lukken. Kunnen we morgen wel naar New York? Afwachten maar, meer kunnen we op dit moment helaas niet doen.

6 March 2017

Het aftellen is begonnen. Over een weekje is het al zover 😍