Netherlands · 10 Days · 36 Moments · April 2018

Kerékpárral a tulipánok földjén.

25 April 2018

21 April 2018

Hazaindulasunk előtt még felkerestunk egy gazdaságot, ahol újra atvehettuk a sajtkeszites fortélyait. Mindezek után megvendegeltek minket mi mással, mint jófajta sajtokkal, borral, mazsolás kalaccsal. 😊
Ugyanebben a gazdaságban a fapapucs készítésrol is kaptunk ízelítőt. Egy nagyon helyes, vicces fickó mutatta meg az első néhány mozzanatot, a farönk kifaragasat és a belső talp rész kialakitast. Minden kézzel történik, hagyományos módon.

20 April 2018

Zaanse Schans: délután érkeztünk a Zaanse Schans skanzen-faluba, amely hűen mutatja be a holland táj jellegzetes házait és szélmalmait. Láthattunk továbbá pékmúzeumot, sajtüzemet és a Zaan folyón horgonyzó hagyományos szállítóhajókat is. És ami kihagyhatatlan... a több tucat sajt megkóstolása és az otthoni szuvenirek beszerzése 😊😊
Nyugat-Frízföld: a sajtünnep után az asztal-simaságú Nyugat-frízföldi tájon kerékpároztunk, amit évszázadok kemény munkájával hódítottak el az itt élők a tengertől. Ahol régen a tenger hullámzott, ma szarvasmarhák és birkák legelésznek. Ezen az idillikus tájon órákon át falvak és szélmalmok között kerékpároztunk.
Alkmaar: ezen a reggelen Alkmaarba utaztunk, Hollandia híres „sajtvárosába”, ahol áprilistól szeptemberig rendezik minden péntek délelőtt a legendás sajtpiacot. Ez a holland sajt igazi ünnepe, ahol színes kalapot viselő hordárok viszik a sajtokat mérésre a mázsaházhoz, és számtalan termelő kínálja megvételre a finomabbnál finomabb sajtjait. A piaci forgatagon kívül a városka is figyelemreméltó, hiszen az elmúlt évszázadok alatt alig változott. Az óvárosban legalább négyszáz műemlék épület található.!!!! 😊

19 April 2018

Amsterdam by night 😊
a Hágai bíróság épülete
Jobbra a királynő otthona.. ami egy mellékutcában található, összeépülve polgári házakkal. Az épület azért tekintélyt parancsoló, de mégis baromi szimpatikus hogy a "nép" között él a királynő. 😊
Hága Hollandianak két fővárosa van, egy a hivatalos, egy a törvényhozásé.
Felkerestunk egy kerámia manufaktúrát, ahol betekintést nyerhettünk a kerámiakészítés titkaiba, amelyet még ma is hagyományos módon készítenek. Az árak ennek megfelelőek 😊😊
Aalsmeer: korán kezdtük a mai napunkat, mivel reggel 7 órakor már Aalsmeerben, a holland virágkertészet központjában volt fontos dolgunk.😊😊 Itt rendezik ugyanis a világ legnagyobb virágárveréseit, amit a látogatók egy speciális emelvényről követhetnek nyomon. Az elképesztő méretű csarnokba minden egyes hétköznap irdatlan mennyiségű virág érkezik repülőgépekkel a világ minden részéből. Néhány óra leforgása alatt 48 millió (!!) szál virág cserél itt gazdát 16 millió euró értékben. Mindezt a csarnok felett futó folyosóról követhettük nyomon, és az árverési termekbe is benezhettunk. Szemkápráztató látványt nyújtott a hatalmas virágözön, amelyet kisméretű járművek tartanak állandó mozgásban. Az egymásba kapcsolt kocsik virágokkal megrakva óriási láncokként futnak a teremben a rendeltetési helyükre.

18 April 2018

Keukenhof: az utazásunk egyik csúcspontja volt a világ egyik leggyönyörűbb parkja, a Keukenhof. A harminckét hektáron elterülő parkot 1949-ben alapították a virágzó hagymás növények bemutatóhelyeként. Mára mintegy hatmillió növény él itt a kertészet fellegvárában. A park március végétől május végéig tündököl a káprázatos nárciszoktól, jácintoktól és a különleges tulipánoktól

17 April 2018

A kemping bárja... No comment. Jazz zene szól, jó a konyha, és iszonyat hangulatos az egész. Fényévekkel vagyunk lemaradva..
Amszterdam csatornái teljesen átszövik a várost. Nem kevésbé szépek és érdekesek a csatornák fölött átívelő hidak sem. Érdekes és tanulságos látvány az utcákon közlekedő biciklisek tömege; jóval több embert láthatunk két keréken közlekedni, mint autóval.
Rembrandt háza : A festő 1639-ben vette meg a házat, és egészen 1656-ig élt és alkotott benne, amíg pénzügyileg tönkre nem ment. Ekkor a házzal együtt minden vagyonát elárverezték. A házat később múzeumnak rendezték be, hogy éppen úgy nézzen ki, mint azokban az években, amikor Rembrandt élt itt, a rekonstrukció néhány évvel ezelőtt készült el. A gondosan berendezett házhoz csatolva áll egy modern épület is, ahol egy állandó kiállításon a festő számtalan használati tárgya és műalkotása tekinthető meg.
Heineken múzeum a technika újdonságaival is elkapraztat, miközben megnezhetjuk a sörfőzés műveleteit és gyár történetét

16 April 2018

Szállásunk.. a Zeeburg kemping hangulatos fahazaiban van.. egy csatorna partján.. Micsoda véletlen.. 😂😂. Kacsák setalgatnak a füben 😊. Szuper bár, a város 1/4 óra villamossal.
Egy rövid fotószünetet tartottunk egy gyönyörű világítótoronynal, a Het Paard-nal. Bemenni sajnos nem tudtunk, mert magántulajdon, egy művész tengeti ott életét 😊😊
Marken: a következő megállónk egy szigeten fekvő falu, Marken, ahol az itt lakók nyolc évszázadon keresztül halászattal foglalkoztak. A szigetet 1957-ben egy töltéssel összekötötték a szárazfölddel, amin mi is megközelítettük ezt az évszázadok alatt alig változott települést. Marken különös hangulatát a dombokra és cölöpökre épült házai és keskeny utcái adják.
Monnickendam: Csak egy pár perces fotószünetet tartottunk és már gurultunk is tovább.
Egy porta az útvonalunk mentén... Annyira idilli hogy az már fáj 😊😊
Egy közel 500 éves szélmalom gyönyörű állapotban
Volendam: Edam után kiváló minőségű kerékpárutakon negyedóra alatt értük el az Ijssel-tó partján fekvő Volendam halászfalut. A töltés mentén épült település világhíres a kiváló állapotban fennmaradt színes házairól, valamint a hagyományos öltözékben mutatkozó falusiakról. A kikötőben sokféle hal kapható, a főutca bővelkedik a jobbnál jobb halsütödékben.
Edam
Edam hamisítatlan holland kisváros, amit a világ főleg a kerek, piros viaszba bújtatott edami sajtokról ismer. Edam bővelkedik a csatornák partján álló 17. századi épületekben, kedves kis hidakban és terekben.