United States of America · 10 Days · 40 Moments · October 2017

Cow-woman WC Bryce nemzeti park

5 November 2017

Megmásztuk az Angel Landing nevű sziklát. A teteje félelmetes volt
Úton a nemzeti parkok felé

4 November 2017

Szilícium völgy Háttérben egy Tesla
Lombard streeten by night on foot. Másnap lementunk rajta autóval is ✔️

3 November 2017

Ma debütált az IphoneX a szemünk láttára , és ki is próbálhattuk!
Cable car
még egy kis esti séta belefért a Giardelli cokigyárba, ami szintén nagyon híres. a vége persze az lett, hogy egyenként kb ezer kalóriás finomsággal zártuk a napot :D a juli raspberry sorbet-ja volt a legfinomabb, az eszti world famous fudge-ot evett vagy mit, majd kijavítja :) én pedig sós karamelles hot choclate-ot ittam. hulla fáradtan fürdés nélkül dőltünk ágyba. a holnapot a gyerekek tervezik.....
4-re értünk a bringa kölcsönzőhöz, ahol 5 perc alatt elintéztünkmindent, persze megint többért, mint eredetileg gondoltuk. 2-2,5 óra alatt megjártuk, főleg odafelé voltak olyan emelkedők, hogy bizony toltuk a bringákat, de megcsináltuk:) a hídon is több képet csináltunk, megcsodálva a panorámát és a vörös hidat is. az idő tökéletes volt, és már sok bringás sem volt, mindannyiunknakörök élmény marad, az tuti. visszafelé leállított egy híd rendőr-féle, hogy rossz oldalon megyönk. ugyanis du fél4 után az óceánparti oldalon lehetett volna csak bringázni. hát, egy kicsit toltuk a bringát, aztán visszapattantunk. késő is volt, pisilni is kellett, julinak meg enni :) pont becsusszantunk a bringával zárás előtt, amit értékeltek az ott dolgozók.

2 November 2017

kifelé vezető úton volt a shop, ahol épp falatozott a most 80 éves korábbi rab, aki könyvet írt erről. készítettünk vele egy fotót, kicsit abszurd volt, ahogy ott falatozik és mosolyog a lányokkal... nem tudom mit követett el, de boldognak látszott, nyugodtnak, azt hiszem szerencsés... pont elértünk a kompot, és épp felfértünk. a pier 39-nél ültünk be egy elfogadható helyre, végre salátát ettem, de ez sem volt tökély.
kedvező széljárásnál még az emberek nevetése is hallható volt odaátról. én nagyon éveztem ezt a túrát, a többieknek már uncsi volt, ők már a panorámában gyönyörködtek. be lehettt látni az egész SF öblöt, csináltunk jó sok képet. végül úgy döntöttünk, hogy sietve elérjük az épp induló kompot, és még lesz időnk a napsütésben bringázni a Golden Gate hídon.
a hajóút 10 perc körül volt. felsétáltunk a cellhouse-hoz, ez maga a börtön. fantasztikus audioguide-ot kaptunk. korábbi fogvatartottak és börtönőrök mesélték el az alcatraz történetét, saját élményekkel, hangeffektekkel. az egyikőjük elmondta, hogy a cella olyan kicsi volt, hogy gakorlatilageggyé vált vele, ismerte minden repedését, mintha a cella is saját maga lett volna. a börtönőrök nem vittek fegyvert a cellák közelébe, azt egy külön helye tárolták. a legveszélyesebb hely az ebédlő volt. szabadon volt 200 rab és evőeszközöket kaptak. a kéeseket gondosan számolták, de előfordult, hogy nyoma veszett 1-1-nek. ezekkel aztán történt gyilkosság. volt egy szökési kísérlet, ahol kanalak voltak a fő szerszámok. az alcatrazból úgy tartják senki sem szökött meg. de tudjuk,hogy a hiedelemmel ellentétben vízben élő cápák a szget körül dögevők - nem veszélyesek. egy rab elmondta, hogy minden nap szembesült vele, hogy mi a jó az életben, 1,25 mérföldre van SF, de mégsem elérhető.
nov2 kicsit nehezen szedtük össze magunkat. siettünk a pier 33-as kikötőbe, mai napunkat az alcatrazra szántuk. szerencsénk volt minden szempontból. az idő is szép napos, és mivel nincs szezon, gyakorlatilag a soron kövekező hajóra felszállhattunk volna - nyáron 3 hétre előre kell lefoglalni, hogy legyen hely. végül a következő hajóra vettem jegyet, hogy tudjunk enni előtte, ugyanis a szigeten nincs erre lehetőség. gyakorlatilag a víziváson kívűl minden tilos. találtunk egy közeli kajáldát, ahol mit ettünk? hot dogot és rántott csirkét - már unjuk. és választottunk valami sűrű leves félét, ami annyira ehetetlen volt, hogy még én sem bírtam megenni. talán nem váletlenül mondják, higy a mexikói és az olasz negyedekben van jó kaja. a hajóra maerikai pracizitás szerint terelik az mbereket, természetesen a 20 dolláros fotó sem maradhat el, amit a végén vásárolhatsz meg.
Egy oranyira megálltunk egy outletben. Meleg cuccokat akartunk venni, h ne fazzunk SFban. Állítólag kalifornia leghidegebb tele a SAN Franciscoi nyár... szóval Julokam kapott egy elénk narancssárga TH menő melegítő szerkot egy poloval, apa is egy meleg fekete kardigant (sajnos az otthoni szakadtat nem akarja beáldozni meg), mi az esztivel egy egyen sötétkék bordzsekit. Életem első bordzsekije! És mar rég egy kékre vágytam... eszti vette észre, de tok jó fej volt, hogy őrült neki, h nekem is ugyanolyan lesz:) Bekivancsiskodtunk egy sapka boltba is ("lid"), a juli kiszurt magának egy fekete/narancssárga SF feliratosat, feloldalra csapva van most is rajta, tiszta rapper:)) Az eszti egy kék LA feliratut talált, pont illik hozza, úgyhogy most itt ül a hátam mögött egy SF és egy LA lides menő csaj.
Ezek itt olajfúrók. Útban SF fele meg akartunk állni megnezni egy helyes kis falut, Carmel-by-the-sea-t. Mire odaertunk ez Carmel-by-the-sea-by-night lett, de így is lenyűgözött bennünket. Lesataltunk a tengerhez , azaz óceánhoz (az eszti mindig kijavit- jogosan), ijesztően hangos volt a morajlása. Az eszti megijedt egy kígyónak látszó tárgytól, amire később simán rataposott es észre sem vette. A Hold be világította a partot, és meg épp lehetett látni a lemenő nap sötétvörös fényeit a horizonton. Most meg mi dög autóban ülünk, meg mindig másfél óra SFig.... Biztos szép tájakon megyünk keresztül de mar semmit nem látni.( idefele érdekes volt megfigyelni az egyre szárazabb és koparabb hegyeket dombokat. A lányok a kocsiban sem unatkoztak. Juli mindjárt ki olvassa a könyvet, eszti musicallyzik. A legjobb az volt amikor halandzsa reppeltek egy fulhallgatonosztozva.

1 November 2017

Miles❤️ NOv 1 Ma reggel mar 5 kor felebredtem és azon gondolkodtam merre is menjünk. Vegre nagyon kényelmesen aludtunk újra, és a kave is isteni volt. Gina elindult a reptérre, később a Zoli is a gyerekekkel a suliba, én pedig dolgoztam egy kicsit. Itt lenne mar az ideje, hogy az angol diasort osszerakjam. Reggeliztunk, osszerakoltunk, és közben megbeszéltük, mi legyen a program. Végül jóváhagyásra került a terv, amit hajnalban dobtam össze:) A Ginaektol északra indultunk SanFrancisco fele. Foglaltam ott 3 éjjelre szállást egy fishermans inn nevű helyen, persze megint másfélszer annyiért, mint az eredeti ár, de legalább ingyenes lesz a parkolás. Onnan tervezzük majd a nemzeti parkok fele venni az irányt.
Trick or treat Gináékkal Santa Claritán

31 October 2017

Fókák testközelből
Itt halt meg Márai. Az óriasszínpadon táncműsorral szórakoztatták az arrajárókat a csajok.
Pandák!

30 October 2017

Az első amerikai reggelink. Óriás adagok sok cukorral, de mindenkinek ízlett.

29 October 2017

És játszótereztünk
A kikötőig tekertünk, utána ettünk egyet.
Venice beach Halloweenkor.
Bringával a beach mentén. Gördeszkaparkban egész kis gyerek is száguldozott.

28 October 2017

Santa Monica beach A sirályok lopják a chipset!
Vidámpark az óceán partján
Felfedeztük Santa Monicát
Tündi már várt ránk. Szerencsénkre nem volt szükség a konzuli segítségére, az útleveleinket visszakaptuk az Air Lingus munkatársaitól.
Megérkeztünk... fáradtan, este 8 körül. Anya kocsit bérel. Akkor még nem sejtettük, hogy az összes útlevelet a gépen felejtettük...